QoS en eigen netwerk.

ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ditCh schreef:Als jij jou feiten nu eens kon staven met harde bewijzen:
Je begrijpt het verkeerd... ik ben niet diegene die hier een gebrekkige dienst verkoopt (en ik denk dat die feiten wel duidelijk genoeg zijn), da's RealDSL. Ik hoef dus ook niets te staven, zij echter wel (althans in de vorm van een correct werkend netwerk).

Nogmaals, tot op 1 februari tenzij iemand weer denkt dat ik vanalles moet bewijzen :roll:
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

r2504 schreef:Nogmaals, tot op 1 februari tenzij iemand weer denkt dat ik vanalles moet bewijzen :roll:
Verstandig!

Limburg (die ook vol verwachting is voor betere snelheden)
elkantara
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 jan 2006, 22:34

ditCh schreef:
r2504 schreef:
We maken gewoon een afspraak... we zwijgen beide behalve wanneer we echte FEITEN hebben... ik vrees dat je veel meer je mond zal moeten houden dan ik. (ben die good news shows ook wel beu zonder dat er iets veranderd is).
Als jij jou feiten nu eens kon staven met harde bewijzen: ref. RealDSL betaald dat of dat aan Telenet Solutions (over de aansluitkost), enzoverder ... voor zover ik weet heb jij nooit daar gewerkt en heb jij totaal geen id van hoe de procedure loopt bij RealDSL en welke bedrijven er tussen zitten buiten Telenet Solutions !
Dat is het probleem niet. Wat er gebeurt is dat Realroot/RealDSL hun klanten en de buitenwereld in het algemeen allerlei zaken probeert wijs te maken. En dat kan je een tijdje volhouden, maar uiteindelijk val je toch door de mand. En het is schrijnend om te zien hoe tal van klanten nog steeds voor de gek gehouden worden. En hoe Realroot en zijn (ex-) medewerkers (sic) hier bewust aan blijven meedoen.

Of dacht je echt dat Telenet Solutions niet in staat is om genoeg bandbreedte te leveren, zoals er nog steeds beweerd wordt op de site? Telenet Solutions heeft bandbreedte genoeg om heel Belgie te voorzien. Maar daar moet natuurlijk voor betaald worden hè ...

Om nog niet te spreken over de onbestaande newsserver ("er is momenteel een probleem met ...", het onbestaande personeel, het onbestaande eigen datacenter (een paar racks bij Interxion & LCL), het onbestaande eigen netwerk, de onbestaande garanties, enz. enz.

Stockholm syndrome, anyone?
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Limburg schreef:
r2504 schreef:Nogmaals, tot op 1 februari tenzij iemand weer denkt dat ik vanalles moet bewijzen :roll:
Verstandig!

Limburg (die ook vol verwachting is voor betere snelheden)
Zeker omdat enkel de tijd ons tegen dan zal antwoorden.
Want voor of tegen, echte bewijzen van het één of het ander zijn er ni.
Het wordt dus afwachten, zoals Limburg ook al zei. :-)

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 926
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 44 keer

jwouters schreef:Sinds begin deze week zijn we op bepaalde poorten QoS (Quality of Service) gaan toepassen.
En *WEERAL* niets op de site van Realdsl zelf. Dit bewijst nogmaals dat er absoluut niet naar klanten geluisterd wordt. Hoe dikwijls hebben we hier al gevraagd van dergelijke zaken op de statuspagina te vermelden?
zertox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 apr 2004, 09:06
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

BMaster schreef:
jwouters schreef:Sinds begin deze week zijn we op bepaalde poorten QoS (Quality of Service) gaan toepassen.
En *WEERAL* niets op de site van Realdsl zelf. Dit bewijst nogmaals dat er absoluut niet naar klanten geluisterd wordt. Hoe dikwijls hebben we hier al gevraagd van dergelijke zaken op de statuspagina te vermelden?
Ik zal die statuspagina er eens afhalen en doorsturen naar de nieuwspagina van de support site.
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 744
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 429 keer
Bedankt: 28 keer

BMaster schreef:Dit bewijst nogmaals dat er absoluut niet naar klanten geluisterd wordt.
1. Eerder werd al gemeld dat ze hieraan werken.
2. Hierboven zie je dat er wél degelijk geluisterd wordt naar hun klanten (jij nu in dit geval) en dit ruim 40 min. na je post... :roll:
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 926
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 44 keer

DaNi0 schreef:
BMaster schreef:Dit bewijst nogmaals dat er absoluut niet naar klanten geluisterd wordt.
1. Eerder werd al gemeld dat ze hieraan werken.
2. Hierboven zie je dat er wél degelijk geluisterd wordt naar hun klanten (jij nu in dit geval) en dit ruim 40 min. na je post... :roll:
1. Dat zeggen ze al van in het begin ongeveer. Ik vraag ook geen volledig nieuwe statuspagina, maar enkel een kleine vermelding van wat er gebeurt. Zoiets is op 2 minuten gedaan.

2. 40 minuten na de post was er inderdaad reacie op m'n post, en het aanpassen van die pagina is ondertussen ook gebeurd zie ik, waarvoor mijn dank.
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

Verdoemme jullie kunnen een serieus stukske zagen zeg....
Zijt nu toch eens content met hetgene dat je hebt, en anders ga je terug vanwaar ge gekomen zijt he zeg, het enige dat ge hier ziet tegenwoordig is GELUL, GEZEVER en nog eens GEZEVER.
Als ge het beter kunt, waarom probeerde dan zelf geen ISP te worden ofzo. Denk je nu echt dat het allemaal zo simpel is ? Probeer aub toch eens wat te relativeren...
Ik kwam na 7 jaar Telenet ook bij RealDSL terecht, en had er in het begin ook moeite mee nadat je zulke snelheden gewoon bent, maar ik heb me er bij neergelegd en ik heb in de 3mnd dat ik bij RDSL ben misschien nog maar ne keer of 3 de volle snelheid gehaald, en het kan allemaal beter en ben er 100% zeker van dat ze al het mogelijke doen naar de klant toe, maar dat vergt gewoon tijd of zijn jullie ook in alles zo snel ?
En denkte nu echt dat ge daar over blijft lullen en zagen, dat het dan allemaal beter en sneller gaat ?
Dus aub zeg laat de mensen die er verstand van hebben gewoon verder werken achter de schermen, en anders gade soliciteren bij RDSL dat ge het beter kunt... of nog beter, geef jezelf vrijwillig op.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 926
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 44 keer

ThaMan schreef: Als ge het beter kunt, waarom probeerde dan zelf geen ISP te worden ofzo. Denk je nu echt dat het allemaal zo simpel is ? Probeer aub toch eens wat te relativeren...
Dit vind ik nog veel meer gezever. Als een huisdokter in het begin van zijn loopbaan de helft van z'n patienten laat sterven, kan je dat dan ook relativeren? Hij is immers nog maar net bezig, niet?

Anyway.. normaal gezien ben ik er vrijdag vanaf, je zal me vanaf dan niet meer horen.
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

ThaMan schreef: Als ge het beter kunt, waarom probeerde dan zelf geen ISP te worden ofzo. Denk je nu echt dat het allemaal zo simpel is ? Probeer aub toch eens wat te relativeren...
[ironisch]
Ja eigenlijk, zo moeilijk kan het niet zijn. Je belooft je klanten unlimited volume, en als je netwerk niet vooruit te branden is, dan steek je de schuld op je toeleverancier (Ze kunnen niet leveren wat we nodig hebben).

En omdat je unlimited belooft, krijg je sympathie van al je klanten, ook al kom je je beloftes langs geen kanten na.
[/ironisch]
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
ThaMan
Plus Member
Plus Member
Berichten: 189
Lid geworden op: 25 okt 2005, 16:01

BMaster schreef:Anyway.. normaal gezien ben ik er vrijdag vanaf, je zal me vanaf dan niet meer horen.
Zoveelste beter, ik hoop dat we dan nog enkel over blijven met mensen die wat zinnigs kunnen vertellen.
@PHO: ja is inderdaad ZEER ironisch, maar waarom heb je het Lef dan niet om jezelf te bewijzen ? Maar is allemaal sneller gezegd dan gedaan he... snap het wel.
Gebruikersavatar
PHO
Pro Member
Pro Member
Berichten: 373
Lid geworden op: 09 nov 2003, 12:13

ThaMan schreef: @PHO: ja is inderdaad ZEER ironisch, maar waarom heb je het Lef dan niet om jezelf te bewijzen ? Maar is allemaal sneller gezegd dan gedaan he... snap het wel.
Zoals de zaken er nu voor staan kan je niet op rendabele wijze een deftig unlimited pakket aanbieden tegen een relatief lage prijs dat bijv. jij verlangt.

En dat zie ik in, dus daarom denk ik er nog niet aan om een ISP op te richten. Werken voor RealDSL ? Nee, ik denk het niet. Ik heb nu een zeer aangename job, beschik over een enorme vrijheid, en ik word er zeer goed voor betaald. Het zou me ten zeerste verwonderen mocht RealDSL een deftiger aanbod zou kunnen doen.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
posessor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 sep 2004, 17:45

gewoon ter info voor iedereen wou ik meedelen als je het nog niet wist zijn poort 4662 en 4667 van Emule ook met QoS gecapped
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

posessor schreef:gewoon ter info voor iedereen wou ik meedelen als je het nog niet wist zijn poort 4662 en 4667 van Emule ook met QoS gecapped
Tis niet omdat je Emule traag gaat dat dit gecapt is hé ? I mean seriously, omdat opeens nen download wa trager gaat grijpt iedereen hier naar QOS ! *sigh*
Silence
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 17 apr 2005, 17:12
Bedankt: 3 keer

elkantara schreef:
ditCh schreef:
r2504 schreef:
We maken gewoon een afspraak... we zwijgen beide behalve wanneer we echte FEITEN hebben... ik vrees dat je veel meer je mond zal moeten houden dan ik. (ben die good news shows ook wel beu zonder dat er iets veranderd is).
Als jij jou feiten nu eens kon staven met harde bewijzen: ref. RealDSL betaald dat of dat aan Telenet Solutions (over de aansluitkost), enzoverder ... voor zover ik weet heb jij nooit daar gewerkt en heb jij totaal geen id van hoe de procedure loopt bij RealDSL en welke bedrijven er tussen zitten buiten Telenet Solutions !
Dat is het probleem niet. Wat er gebeurt is dat Realroot/RealDSL hun klanten en de buitenwereld in het algemeen allerlei zaken probeert wijs te maken. En dat kan je een tijdje volhouden, maar uiteindelijk val je toch door de mand. En het is schrijnend om te zien hoe tal van klanten nog steeds voor de gek gehouden worden. En hoe Realroot en zijn (ex-) medewerkers (sic) hier bewust aan blijven meedoen.

Of dacht je echt dat Telenet Solutions niet in staat is om genoeg bandbreedte te leveren, zoals er nog steeds beweerd wordt op de site? Telenet Solutions heeft bandbreedte genoeg om heel Belgie te voorzien. Maar daar moet natuurlijk voor betaald worden hè ...

Om nog niet te spreken over de onbestaande newsserver ("er is momenteel een probleem met ...", het onbestaande personeel, het onbestaande eigen datacenter (een paar racks bij Interxion & LCL), het onbestaande eigen netwerk, de onbestaande garanties, enz. enz.

Stockholm syndrome, anyone?
Ik denk dat we hier met een kloon zitten... . Of iemand die moedwillig - je maakt mij niet wijs dat je enkel maar registreert om één provider te bashen en aan de rest van de discussies niet deelneemt op dit grote forum - wat negatieve buzz wilt creeeren.

Valt mij op dat diegene die het hardst roepen niet eens klant zijn

En aan diegene die verwijst naar het stockholm syndroom. Voor je psychiatertje wilt spelen vergewis u eerst eens wat het stockholm syndroom is of laat het mij anders stellen wat daar aan de basis ligt. Want dat is echt één van de meest idiootste vergelijkingen die ik ooit heb mogen lezen. Of moet ik echt geloven dat de meesten van hun klanten een emotioneel band hebben met RealROOT en ze RealROOT zien als de machtigste persoonlijkheid in hun nabije omgeving ? :roll:

En dat jullie dit doen omdat jullie zichzelf genoodzaakt zien om de klokkenluider te spelen. Weet je waar ik altijd de neiging heb dat wanneer die zogenaamde klokkenluiders "te fanatiek" beginnen doen ik altijd het gevoel heb dat er andere redenen zijn - waar ik als consument (geen RealDSL trouwens ) eigenlijk weinig boodschap aan heb. Bij sommigen heb ik zo het gevoel dat het weinig te maken heeft met het feit dat ze mij willen beschermen tegen het "kwaad" maar iets anders.

/me is trouwens een gelukkige ADSL gebruiker met een FUP weliswaar bij een concurrent. ware het niet dat mijn lijnprofiel - door de hoge kwaliteit van de kabels - terug op 3,3 staat :(
Gebruikersavatar
The_Borg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1759
Lid geworden op: 22 dec 2003, 20:25

Om heel eerlijk te zijn, als ex A2F-er, heb ik dit alles toch al eens gelezen. Met serieus wat minder vertrouwen in mijn commerciële medemens (arrogante apen van Webvisie), sta ik al lang sceptisch tegenover het RealDSL verhaal. Je hebt hier duidelijk believers & verzuurde realdsl-ers :roll:.

Om eerlijk te zijn, voor een nuchtere mens (zo beschouw ik mezelf toch) lijkt RealDSL weer een mand met klanten die door verkocht kan worden aan de meestbiedende binnen x aantal maanden. Ik hoop dat ik ongelijk krijg, zou namelijk spijtig zijn, aangezien RealDSL met veel gejuich aangekondigd werd.


<offtopic>
Het deed er mij aan herinneren van http://www.net4all.be nog eens te checken. Blijkbaar prutsen ze nog altijd gezellig verder.
</offctopic>
"We are the Borg. Lower your shields and surrender your ships. We will add your biological and technological distinctiveness to our own. Your culture will adapt to service us. Resistance is futile."
posessor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 sep 2004, 17:45

ditCh schreef:
posessor schreef:gewoon ter info voor iedereen wou ik meedelen als je het nog niet wist zijn poort 4662 en 4667 van Emule ook met QoS gecapped
Tis niet omdat je Emule traag gaat dat dit gecapt is hé ? I mean seriously, omdat opeens nen download wa trager gaat grijpt iedereen hier naar QOS ! *sigh*
eerst en vooral, ge moet niet ervan uitgaan omdat mijn emule traag gaat dat ik ervan UITGA dat er QoS draait maar omdat ik gewoon 2 dagen aan een stuk geen 2KB/s haalde en vanaf ik poorten hoger dan 10000 gebruikte opeens terug 300-350KB/s haal, dus als je het hele verhaal niet weet zou je aub je commentaar voor jezelf houden
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 maa 2004, 17:05

posessor schreef:
ditCh schreef:
posessor schreef:gewoon ter info voor iedereen wou ik meedelen als je het nog niet wist zijn poort 4662 en 4667 van Emule ook met QoS gecapped
Tis niet omdat je Emule traag gaat dat dit gecapt is hé ? I mean seriously, omdat opeens nen download wa trager gaat grijpt iedereen hier naar QOS ! *sigh*
eerst en vooral, ge moet niet ervan uitgaan omdat mijn emule traag gaat dat ik ervan UITGA dat er QoS draait maar omdat ik gewoon 2 dagen aan een stuk geen 2KB/s haalde en vanaf ik poorten hoger dan 10000 gebruikte opeens terug 300-350KB/s haal, dus als je het hele verhaal niet weet zou je aub je commentaar voor jezelf houden
mss moet jij wel het hele verhaal dan posten.. ipv " tga traag hier.. QoS!"
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

posessor schreef:dus als je het hele verhaal niet weet zou je aub je commentaar voor jezelf houden
vertel dan in de eerste plaats je hele verhaal ? je verkondigt hier QOS op die poort xxx omdat het traag, leg misschien dan ook uit hoe er achter komt ! Mijn commentaar is dan ook volledig gegrond !
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Staat er al een toekomstige datum voor dit vast ? ben wel een beetje curieus.. van hoe en ongeveer wanneer dit alles gaat plaats vinden om even terug op topic te komen

PS Dit is geen topic om te klagen dat iets wat trager gaat trouwens je kan niet emule vertrouwen op snelheid .. snelheid variaties kunnen aan veel zaken liggen! Dat hoeft niet perse aan QOS te liggen.
posessor
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 38
Lid geworden op: 10 sep 2004, 17:45

Ofloo schreef:Staat er al een toekomstige datum voor dit vast ? ben wel een beetje curieus.. van hoe en ongeveer wanneer dit alles gaat plaats vinden om even terug op topic te komen

PS Dit is geen topic om te klagen dat iets wat trager gaat trouwens je kan niet emule vertrouwen op snelheid .. snelheid variaties kunnen aan veel zaken liggen! Dat hoeft niet perse aan QOS te liggen.
ik ben niet aan het klagen dat mijn Emule trager gaat maar dat het weer op zijn normale snelheid ging wanneer ik poorten hoger dan 10000 gebruikte, komaan zeg, mag dat ook al niet meer gezegd worden??
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

posessor schreef:
Ofloo schreef:Staat er al een toekomstige datum voor dit vast ? ben wel een beetje curieus.. van hoe en ongeveer wanneer dit alles gaat plaats vinden om even terug op topic te komen

PS Dit is geen topic om te klagen dat iets wat trager gaat trouwens je kan niet emule vertrouwen op snelheid .. snelheid variaties kunnen aan veel zaken liggen! Dat hoeft niet perse aan QOS te liggen.
ik ben niet aan het klagen dat mijn Emule trager gaat maar dat het weer op zijn normale snelheid ging wanneer ik poorten hoger dan 10000 gebruikte, komaan zeg, mag dat ook al niet meer gezegd worden??
jawel .. je mag alles zeggen :p

sorry dan heb ik het verkeerd gelezen.. denk ik dacht dat je zei dat het trager ging..
zertox
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 07 apr 2004, 09:06
Locatie: Arendonk
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

rapweg schreef:
jwouters schreef:
ThaMan schreef:
Anyway back on topic...
dus ik versta dat wanneer rdsl overschakelt naar hun eigen netwerk het hele QoS word uitgeschakeld en we terug een normale snelheid hebben op poort 119 ? Of gaat het zo blijven... want kmoet wel zeggen dat het surfen zelf wel sterk is verbeterd.
1e dus :) (QoS zal uitgeschakeld worden)
the final countdown!
ff duidelijkheid scheppen hier :)
Niet 1e februari .. maar
dus ik versta dat wanneer rdsl overschakelt naar hun eigen netwerk het hele QoS word uitgeschakeld en we terug een normale snelheid hebben op poort 119 ?
zo bedoelde ik het dus :)
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 maa 2004, 17:05

is hier nu soms al een tijdsframe voor ?
ik zit hier met problemen met een spel.. ( werkt perfect op skynet adsl .. realdsl geraak ik niet connected ( zelfde setup ) ) int begin van realdsl wel..dusjah..

hoop da het nieuwe netwerk dit ook oplost :)
supporticket gemaakt btw..

en dus.. iser een streefdatum.. projectie?
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

Ze zijn er mee bezig ;)

Proof?
Hier is die nieuwe ATM switch:

Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

prodata schreef:Ze zijn er mee bezig ;)

Proof?
Hier is die nieuwe ATM switch:

Afbeelding
Afbeelding
spion :twisted:
madsoldier
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 aug 2005, 19:49

Graag mijn bedenking over jullie huidige polici

QoS is een techniek die ons toelaat op bepaalde momenten (de drukke dan) de bandbreedte van bepaalde poorten te gaan verminderen en andere meerdere te gaan geven.
Ik merk dat het zowel dag als nacht steeds maar 100kbps is??

Het voordeel hiervan is dan de bandbreedte naar omhoog zal gaan. Hierdoor zal de QoS niet meer moeten ingrijpen (en daarom uitgeschakeld zal worden)
Ik hoop het

Doordat wij een eigen netwerk uitbouwen en gebruik maken van onze eigen DSLAMS zal het kunnen users te gaan upgraden tot 4Mbps lijnprofiel.
Dit is een must, mooi meegenomen.

Ik wil nogmaals benadrukken dat het in het belang is van iedere RealDSL gebruiker dat we QoS toepassen, U ondervindt nu een lichte hinder, maar met ons eigen DSL netwerk zal u hier nog nauwlijks hinder van ondervinden
Lichte hinder?Niet mee akkoord,
dit is al bezig van in Dec. en geraak niet boven de 100kbps
nu moet mijn pc veel meer opstaan als vroeger, met als gevolg, meer stroomverbruik. En ik hou mij aan de FUP hoor!!

Ik betaal evenveel als een ander en heb recht op mijn 3.3Mbps. ongeacht wat voor data ik verbruik!!

Toch nog graag dit:
1) Ik was (hopelijk komt het terug) zeer tevreden met RealDSL
2) Geef af en toe eens meer snelheid en zet niet dag en nacht de boel toe.
3) Nergens wordt er gesproken of is er iets terug te vinden over snelheidslimiet op het downloaden, dit is niet eerlijk tegenover bestaande of nieuwe klanten.
4) Succes met de upgrade
Laatst gewijzigd door madsoldier 20 jan 2006, 17:04, in totaal 1 gewijzigd.
Love Casemodding & Kite Buggy
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 maa 2004, 17:05

nu om nix uit te lokken.. ma toch ff zeggen..

ookal zegt het abonnement 3.3Mbit je krijgt dit niet gegarandeerd..dermee.. je kan wel klagen.. maar op zich heb je geen bene om op te staan. 100kb valt nog mee..er zijn mensen die erger af zijn ^^
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

madsoldier schreef: Ik betaal evenveel als een ander en heb recht op mijn 3.3Mbps. ongeacht wat voor data ik verbruik!!
Waar haal je dit ? Ze bieden nergens een gegarandeerde snelheid aan hoor. (zoals al in zovele threads aangehaald is).
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Tracer07 schreef:nu om nix uit te lokken.. ma toch ff zeggen..

ookal zegt het abonnement 3.3Mbit je krijgt dit niet gegarandeerd..dermee.. je kan wel klagen.. maar op zich heb je geen bene om op te staan. 100kb valt nog mee..er zijn mensen die erger af zijn ^^
euhm vanaf de moment men caps toepast bied men de beloofde 3.3 mbit niet aan ! nu is het zo dat ik wel voor een qos ben maar de laatste dagen is het inderdaand nogal zever ~ 100kb/s .. veronderstel omdat we waarschijnlijk een stapke verder aan het gaan zijn in de netwerk overgang

PS ik had toch ook graag een datum gezien van hoe of wat. of hoeveel stappen er nog gaan komen, want op deze manier lijkt het een 10 jaren plan .. Als men een datum krijgt is men niet gefixeerd om dagelijks te kijken of het vandaag de dag niet gaat zijn dat het in orde is en op deze manier lijkt het langer duren dan het eigenlijk is. Vooral omdat de voorziene perriode half december was, nu is het januari geworden, maar hoe lang gaat dit aanslepen zou toch wel even meegedeeld mogen worden vind ik.
madsoldier
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 aug 2005, 19:49

Waar haal je dit ? Ze bieden nergens een gegarandeerde snelheid aan hoor. (zoals al in zovele threads aangehaald is).
RealDSL Faq:
RealDSL heeft een 4mbit sync mogelijkheid maar heeft hiervoor nog geen lijnprofiel. We gebruiken nu een 3.3mbit sync voor down en 512kbit up. De effectieve garantie die je hierop krijgt is een pak lager. Maar praktijk toont aan dat we effectief die snelheden altijd halen. Bij ons halen de GeekDSL'ers effectief 420kb/s op een 3.3 mbit profiel. Wij bieden effectief die backbone aan.


ok, maar als men er een QoS tussen zet kunnen ze je geven wat ze willen en moeten ze niet meer spreken over een snelheid.
bv: als jij morgen naar de bank geld gaat afhalen en je mag plots maar 50€ per dag afhalen ipv 500€ ga je toch ook vragen stellen?
ik heb wel alle begrip voor QoS als het een tijdelijke oplossing is voor het netwerk. iedereen heeft er baat bij dat het blijft werken en stabiel is.
daarom schrijf ik ook:
1) Ik was (hopelijk komt het terug) zeer tevreden met RealDSL
4) Succes met de upgrade
Love Casemodding & Kite Buggy
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 744
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 429 keer
Bedankt: 28 keer

Om die snelheid aan te kunnen houden gebruikt men juist die QoS...

Als ge natuurlijk RDSL gebruikt om enkel te leechen tsjah...
JurgenP
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 okt 2005, 12:17

Wat ik me afvroeg ivm met deze QOS operatie:

Ik moet eerlijk toegeven dat ik elke week de laatste nieuwe aflevering van Battlestar Galactica download via EMule of BitTorrent. Het lijkt nu alsof EMule niet meer vooruit te branden is sinds die QOS ingevoerd is. BitTorrent geeft geen probleem...

Heeft er nog iemand hiervan iets gemerkt of ligt het aan mij?

Thanks
educa
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jan 2006, 20:43

Zelf pas klant van vrijdag(gisteren) en de eerste bevindingen waren absoluut beneden alle peil.

Als overstapper van Telenet had ik me wel aan een snelheidsverlies verwacht, maar dat het zo erg ging zijn werd niet verwacht.

Ik moet wel zeggen dat tot nu toe de support probleemloos werkte.

Helaas was het niet altijd duidelijk (of heb ik ergens iets niet begrepen, want altijd een ander de schuld geven is ook geen oplossing)


Ik stap vooral over om af en toe eens wat meer te kunnen downloaden op edonkey/emule zonder door die uploadlimiet van telenet te geraken.

Geloof me vrij, dan is niet noodzakelijk 100GB he.


Surfen blijkt op een snelheid te gaan van ongeveer 100KB/s en dat is natuurlijk niet erg voor websites, maar voor het downloaden van een demo is dat al minder want als je voor een deftige gamedemo al 400MB mag wegtellen, dan is dat een hele poos.



Email gaat behoorlijk in orde.

Misschien een tip voor de mensen van realDSL (Jonas, ik weet dat je meeleest) is om ergens een kleine verbetering in te voeren voor nieuwe klanten. Zo heb ik enorm veel moeten heen en weer vragen i.v.m logins/paswoorden die onduidelijk waren. Hoe mijn mail instellen? Hoe mijn .be domein registreren op CHEAPASS, ...

Voor iedere vraag moest ik wel aankloppen en ook al helpt men mij dan wel, als 1000 klanten dat telkens moeten doen, dan is dat enorm veel email overhead voor de technische support. Misschien es een manualke maken in pdf of zo? Het is maar een tip hoor... Mijn probleem is ondertussen opgelost.

Het oogt eerlijkgezegd ook absoluut niet professioneel (en ik had REALROOT altijd al als héél professioneel aanzien) om dat domain en de email te laten lopen via CHEAPASS. Kben nu niet verlegen maar volgens mij oogt dat echt niet serieus.

Ik heb dus edonkey ook eens (zoals in een vorige post gelezen) ingesteld op poorten boven de 10000 en merk inderdaad ook verbetering. Raar maar waar vertoont de bandbreedte van edonkey wel een zeer raar patroon. Gedurende een paar seconden PIEKT de download naar soms zelfs 80KB/s om dan gedurende een paar minuten weer te zakken tot 1 a 2KB (of zelfs 0). Er staan ruim voldoende downloads open om er zeker van te zijn dat dit niet komt door fluctuaties in het aanbod van files op het netwerk.

Komen jullie anderen dat ook tegen?
JurgenP
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 okt 2005, 12:17

Educa,

Ik stel hier exact hetzelfde vast met EMule. Downloadsnelheid van 1-2 KB/S met zeer korte pieken en dan zakt het weer in mekaar....

Vandaar mijn vraag naar realdsl (Jonas): is dit normaal en ligt dit aan de QOS die is ingevoerd? OF scheelt er iets anders (bij mij of RealDSL)?

Hopend op enige reactie van RealDSL...
educa
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jan 2006, 20:43

Misschien nuttig te melden dat ik dus vergelijkend test.

Onze telenetaansluiting hebben we momenteel nog niet opgezegd en ik ben op een tweede PC exact dezelfde downloads aan het doen met dezelfde software en geconnecteerd op dezelfde ed2k server.

Bij de telenetaansluiting zit ik constant aan een 70 a 90 kilobytes per seconde ZONDER dal.

Het ligt dus duidelijk niet aan het ed2k netwerk/systeem.


Hopelijk heeft RealDSL een oplossing hiervoor en hopelijk kan men ook zeggen voor wanneer het ongeveer gepland is zodat wij hier niet dag in dag uit zitten wachten op een moment dat we niet eens kennen.
rsca
Plus Member
Plus Member
Berichten: 128
Lid geworden op: 11 apr 2004, 10:48

emule =>traaaaaaaag !!!
Heeft niks te maken met Realdsl...
educa
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 21 jan 2006, 20:43

Dan moet dat bij telenet rechtevenredig OOK traag zijn en da is het NIET.
JurgenP
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 okt 2005, 12:17

rsca,

Wat jij beweert klopt totaal niet! Ik weet niet waar jij je info vandaan haalt maar blijkbaar heb je nog nooit EMule(of iets dergelijks) gebruikt en heb je het gewoon van 'horen zeggen'...

Tot voor een week haalde ik constant 70-80KB/s. Jij mag dat traag noemen maar ik denk dat de meeste 70KB/s niet echt traag vinden. Nu haal ik nog 1-2KB/s

Dus volgende keer even nadenken voor je zo'n algemene uitspraak doet.
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”