[RealDSL] Ervaring-uitwisseling - Deel 3

Gebruikersavatar
biebel
Plus Member
Plus Member
Berichten: 101
Lid geworden op: 08 jun 2004, 00:25
Locatie: Leuven
Bedankt: 4 keer

Het 1e jaar was ik perfect tevreden van realdsl. Sinds hun "nieuwe netwerk" (versie 1) was het bagger. Helpdesk onbereikbaar, troubletickets onbeantwoord etc. Na een maand geen internet na hun laatste overschakeling en na 3 weken eindelijk helpdesk te hebben kunnen bereiken alleen als antwoord krijgen wij weten ook niet wanneer het in orde gaat komen, heb ik mijn telefoonlijn opgezegd en ben ik overgeschakeld op chello extreme.

Daar had ik onlangs een facturatieprobleempje, hetgeen met 1 mail was opgelost .. wat een verschil met mijn laatste 2 providers (adsl2fit en rdsl).

Mocht ik ooit nog iets horen van facturen van rdsl, zal ik wel persoonlijk gaan tonen waar ze voor mijn part hun facturen kunnen steken, desnoods zal ik ze zelf terplaatse brengen.

Conclusie: het was net iets minder bagger dan adsl2fit, maar niet veel.
Tracer07
Pro Member
Pro Member
Berichten: 244
Lid geworden op: 08 maa 2004, 17:05

mjah inderdaad.. een jaar ongeveer heb ik altijd perfected 400kb gehad.. heeft mss 2x uitgelegen voor een paar uurtjes.. np kan gebeuren

dan opeens snelheden tussen 200bytes/s en 2kb/s.. ni zo leuk .. bellen haalt nix uit want er neemt nooit iemand op.dusjah

edpnet nu..perfect 600kb+ :) kzen content ze :p
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

zo ik ben ook weg van hun heb onlansg een aangetekend gestuurd en mijn domicile gestopt
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Gebruikersavatar
zippie666
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 16 apr 2005, 16:31

realdsl is nu helemaal doodgebloed zeker? :???:
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

biebel schreef:Het 1e jaar was ik perfect tevreden van realdsl. Sinds hun "nieuwe netwerk" (versie 1) was het bagger. Helpdesk onbereikbaar, troubletickets onbeantwoord etc. Na een maand geen internet na hun laatste overschakeling en na 3 weken eindelijk helpdesk te hebben kunnen bereiken alleen als antwoord krijgen wij weten ook niet wanneer het in orde gaat komen, heb ik mijn telefoonlijn opgezegd en ben ik overgeschakeld op chello extreme.

Daar had ik onlangs een facturatieprobleempje, hetgeen met 1 mail was opgelost .. wat een verschil met mijn laatste 2 providers (adsl2fit en rdsl).

Mocht ik ooit nog iets horen van facturen van rdsl, zal ik wel persoonlijk gaan tonen waar ze voor mijn part hun facturen kunnen steken, desnoods zal ik ze zelf terplaatse brengen.

Conclusie: het was net iets minder bagger dan adsl2fit, maar niet veel.

Welkom bij de Telenetniet familie :lol: .
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

zippie666 schreef:realdsl is nu helemaal doodgebloed zeker? :???:
Ik zie nog mensen joinen op IRC met een realdsl host, dus ik denk het niet :)
EricdeBoer
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jan 2006, 17:52

Tsja ik zit nog steeds bij "Realroot" want volgens mij is het enige waar je nog mee te maken hebt aangaande hun in de praktijk de maandelijkse factuur die wonderwel altijd wel netjes op tijd komt. Wanneer ik iets wil weten bel ik met de "nieuwe" helpdesk en ik moet eerlijk zeggen die helpen me prima (ik schrok zelfs de eerste keer dat ik belde dat er opgenomen werd na 3x overgaan), ook de service, de klantvriendelijkheid en het vervolg was uitstekend te noemen. Verder sinds ik weer verbinding heb (na de rampmaand die we allemaal kennen) is het ook prima te noemen (snelheid 95% van de tijd OK en uitval zeer laag en dan ook kort). Kortom het enige wat nu feitelijk veranderd is is de 75GB limiet (en dat is natuurlijk voor mij ook balen, maar werkbaar zeg ik als sterk verwende NederBelg). Het is nu eenmaal geen NL hier denk ik dan maar en pak ik maar eens weer zo'n overheerlijk Belgisch biertje om de goede dingen hier te ervaren :-D . Kortom gezien ik werk vanaf huis en dagelijks afhankelijk ben van mijn verbinding ben ik nog niet overgestapt naar b.v. Dommel, al stond ik op het punt want een dergelijke klantonvriendelijke non communicatie is werkelijk ongekend door mij (en dan heb ik voor heel veel bedrijven gewerkt en een hoop shit gezien). Evenwel zoals het gaat gaat het nu en waarschijnlijk zal in de toekomst alles via de nieuwe club lopen (verwacht ik dan), maar als ze mij nog 1x zoiets flikken zijn ze er geweest en onderneem ik verdere stappen dan alleen maar een ander abbo nemen, want ook al zijn er in Belgie wellicht wat minder reclamatie kanalen dan in NL, ook hier heeft een consument wel degelijk rechten en dat ga ik dan halen daar mogen ze zeker van zijn.
Tenslotte wens ik een iedere oud RDSLer een goede toekomst toe bij hun nieuwe provider en voor heel Belgie wens ik dat ze nu eindelijk eens die belachelijke limieten laten vallen of dat er een b.v. groot Nederlands bedrijf hier op de markt komt die Telenet en Belgacom wel op de knieen krijgt!

Gegroet

Eric
broker
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 aug 2005, 22:32

Beste mede internetters...
onze vrienden van realroot zijn onbereikbaar voor vragen/verstoringen.
hun telefoon centrale werkt maar voor de helft van de tijd en als je iemand aan de lijn krijg is hij niet capabel genoeg om u te helpen!
in November is er een verstoring op het netwerk geweest die zij zeer moeilijk hebben kunnen oplossen (de remedie was bij het inloggen geen domain mee geven) dit hadden ze al ergens in een lab moeten uittesten, of op z'n minst een backout plan moeten hebben... volgens mij hebben deze mensen ook nog nooit van ITIL gehoord en werken er nog minder naar!
nog erger is... ik heb in November een aangetekende brief verzonden dat ik mijn abbo wil opzeggen, tot op heden wordt er nog vrolijk geld van mijn rekening geïnt DIT NOEM IK STELEN!!! ik heb verschijdennen malen geprobeert hun te bereiken maar tevergeefs!
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

broker schreef:Beste mede internetters...
onze vrienden van realroot zijn onbereikbaar voor vragen/verstoringen.
hun telefoon centrale werkt maar voor de helft van de tijd en als je iemand aan de lijn krijg is hij niet capabel genoeg om u te helpen!
in November is er een verstoring op het netwerk geweest die zij zeer moeilijk hebben kunnen oplossen (de remedie was bij het inloggen geen domain mee geven) dit hadden ze al ergens in een lab moeten uittesten, of op z'n minst een backout plan moeten hebben... volgens mij hebben deze mensen ook nog nooit van ITIL gehoord en werken er nog minder naar!
nog erger is... ik heb in November een aangetekende brief verzonden dat ik mijn abbo wil opzeggen, tot op heden wordt er nog vrolijk geld van mijn rekening geïnt DIT NOEM IK STELEN!!! ik heb verschijdennen malen geprobeert hun te bereiken maar tevergeefs!
1. volgens mij hebben ze in november hun klanten overgezet naar signpost / mobi* vandaar de aanpassingen in de inlogprocedure
2. eigen schuld ? zet toch je dommiciliëring uit
EricdeBoer
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jan 2006, 17:52

ITIL hahaha inderdaad ik als ITIL gecertificeerde kan inderdaad melden dat RDSL niets met ITIL van doen heeft of ooit gehad.
Verder heeft Ditch natuurlijk gelijk gewoon je domiciliering stopzetten dan kunnen ze niet eens meer aan je geld.
broker
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 05 aug 2005, 22:32

als je dat gewoon weg uit zet kunnen ze je voor het gerecht slepen, daar heb ik geen zin en tijd voor!
zij moeten hun processen goed inregelen!
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

broker schreef:als je dat gewoon weg uit zet kunnen ze je voor het gerecht slepen, daar heb ik geen zin en tijd voor!
zij moeten hun processen goed inregelen!
Nietwaar maar goed.
Verder heb ik al dikwijls gezegt dat realdsl niet de middelen had om alles eerst in alfa, beta en prod te testen.

Het koste te veel dus oplossing => naar mobistar(signpost) of stoppen
Gebruikersavatar
Draco888
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: 11 dec 2006, 19:04

broker schreef:als je dat gewoon weg uit zet kunnen ze je voor het gerecht slepen, daar heb ik geen zin en tijd voor!
zij moeten hun processen goed inregelen!
Ombudsman is geraadpleegd/klacht bij ingediend?
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

EricdeBoer schreef:ITIL hahaha inderdaad ik als ITIL gecertificeerde kan inderdaad melden dat RDSL niets met ITIL van doen heeft of ooit gehad.
Ik geloof je gerust als je alles hier zo leest :lol:. Ben je Foundations, Practitioner of Manager?
EricdeBoer
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jan 2006, 17:52

Ik heb ooit bij Pink Roccade gewerkt als IT manager, volgens mij heb ik alleen foundations (was verplicht onderdeel) daarna verder gegaan met Prince I en II en nog wat meer ITIL achtige cursussen een hoop open deuren en in de praktijk lang niet altijd goed toepasbaar die cursussen maar goed een beetje structuur in de processen is onontbeerlijk wel of geen ITIL en ALTIJD de klant tevreden houden daar is elke stroming het over eens en natuurlijk debet aan elke vorm van dienstverlening. Doe je dat niet tsja dan kan je hoogstens een korte termijn winst boeken of volledig op de fles gaan..
Overigens is de huidige Mobistar/Signpost 1ste lijn een heel stuk professioneler kan ik melden, een belangrijk punt voor elke helpdesk; neem de klant serieus en daarmee zijn eerste kwaadheid weg... 1 wijze les die ik zelf ervaren heb als teamleader helpdesk.. Gezien jouw kennis.. welke ITIL heb jij gevolgd dan?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

EricdeBoer schreef: Overigens is de huidige Mobistar/Signpost 1ste lijn een heel stuk professioneler kan ik melden, een belangrijk punt voor elke helpdesk; neem de klant serieus en daarmee zijn eerste kwaadheid weg... 1 wijze les die ik zelf ervaren heb als teamleader helpdesk.. Gezien jouw kennis.. welke ITIL heb jij gevolgd dan?
Die helpdesk is dan ook outsourced naar IPGlobalnet ...
EricdeBoer
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jan 2006, 17:52

Die helpdesk is dan ook outsourced naar IPGlobalnet ...[/quote]

Dat is dan tenminste nog 1 verstandige keuze geweest, al dien ik te vermelden dat de meest ervaren helpdesker RDSL niet meer had kunnen helpen als de basis er niet is en het management niet als doel heeft de klant tevreden te houden word je een soort uitlaatklep voor woedende klanten, ik heb weleens medelijden gehad met die jongens daar.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

EricdeBoer schreef:Gezien jouw kennis.. welke ITIL heb jij gevolgd dan?
Oh ik heb alleen maar de Foundations gedaan. Mijn baas wou niet betalen voor Practitioner gezien de - weliswaar terechte - opmerking dat een security consultant nu ook weer niet zo diep in ITIL moest gaan graven ;-). Maar je komt er wel vaak mee in aanraking in het dagelijkse beroepsleven bij klanten.
EricdeBoer
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 jan 2006, 17:52

Waarschijnlijk een vooruitziende blik, kreeg vandaag een factuur binnen van Full Telecom (wat weer een afsplisting van Scarlet lijkt te zijn) met het verzoek of ik nog ff wil betalen vanaf Oktober grrrrrrr :evil: dat terwijl ik netjes altijd betaald heb via mijn domiciliering en ik lees geruchten over dat we weer naar een nieuw netwerk gaan... Ik hou mijn hart vast ... om mijn part migreren ze elke dag als ik er maar geen last van heb en ik onder dezelfde voorwaarden kan blijven surfen er is mij nu genoeg afgepakt de laatste tijd...
Als er een beschermengel is voor internetgebruikers wil die dan nu opstaan... :-D
Thimerion
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 maa 2006, 01:55

Hi,

Ik heb deze brief ook gehad,
...
Vanaf heden wordt uw ADSL abonnement niet langer verzorgd door RealRoot maar door Full Telecom
...
Plus de vraag om het betalen van 5 achterstallige facturen welke netjes aan Realroot zijn overgemaakt via domiciliering
...
Plus het feit dat ik ak geen ADSL meer heb sinds 19/02/2007, adsl syncronisatie is ok, maar modem geeft de foutmelding, remote server cannot be connected.
...

Zijn er nog mensen in deze zelfde situatie?

Ik denk dat Mobistar / Signpost / Full Telecom dezelfde partij is (zitten toch op hetzelfde adres)

:evil: Om te huilen is dat het Realdsl abonnement nog steeds gepromoot wordt op www.realdsl.be ... wat een situatie jonges jonges jonges toch ...

Tim
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

EricdeBoer schreef:Als er een beschermengel is voor internetgebruikers wil die dan nu opstaan... :-D
Die bestaat... hij noemt "Mr. Gezond Verstand" :lol:
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”