glijdende meter?

Plaats reactie
Tinke
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 jun 2005, 07:23

Hoe glijdend is de glijdende meter van realdsl? Volgens mij hebben ze het tipje op 24 november vergeten te smeren of los te maken. :evil:
Heb gisteren en vandaag in totaal 929 Mb download en toch komt er bij de meter 1126 Mb bij. :???: Ik ben nu geen genie :roll: maar volgens mij klopt hier toch iets niet. Normaal zou je verwachten dat er minder bijkomt dan wat er effektief aan traffic geweest is, er gaat immers een dag vanaf.
Zijn er nog mensen die dit al opgevolgd hebben?

PS: Wat zal ik blij zijn als de transfert naar EDPnet rond is, :banana: is normaal voor eind volgende week, een mooier kerstkado kan ik me niet voorstellen op het moment.
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

yup heb ik ook ondekt er komt aleen maar bij en er gaat niks af , terwijl er normaal gezien dag op dag af moet gaan , dus vorige maand de 15de nov .. 6 gedownload , dan moest er zeker op de 15 dec 6 gig weg , maar zie er niets van ?

ik weet dat ik de maand november toch veel binne had ,Dus dan moest ik nu normaal gezien trg op 25 gig staan zeker op 25 gig :o) maar ja we zullen zien , welk probleem zich nu weer heeft voor gedaan :o))
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Tinke
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 jun 2005, 07:23

Dus nu ff een vraagje, rechtstreeks aan prodata en bjansens, aangezien dat enige manier is om door te dringen.
Ik lees dat het op vrijwillige basis is dat jullie hier de eer nog proberen hoog te houden, mijn waardering daarvoor, maar kunnen jullie dan ook eens polsen wat er mis is met de glijdende meter? Het klopt op dit moment echt niet wat er geteld wordt. Er gaat niks vanaf.
rapweg
Plus Member
Plus Member
Berichten: 173
Lid geworden op: 09 aug 2005, 15:09

in een andere topic staat te lezen:
Hier ook even aankondigen:
Ik kom net van de telefoon met de mensen van fulladsl; we hebben besloten volgende maatregelen door te voeren:
1) Smallband-profiel wordt tijdelijk (voor de maand December) verzet van Piccolo naar Alto; dwz meer bandbreedte als je op smallband staat.
2) Eenmalig "reset" van volume-gebruik: alleen het volume vanaf 24 november wordt meegeteld.
Concreet komt dit er op neer dat er nog maar 7 users op smallband staan (dit zijn dan echt wel grootgebruikers), en dat het voor deze users ook dragelijker wordt.
Het spreekt voor zich dat je natuurlijk wel even moet reconnecten.
dus ik vermoed dat er tot en met 23 december geen traffiek zal afgaan.
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

Het van breed- naar smalband smijten werkt in ieder geval wel goed.

Heb vannacht een pakket van 10Gig gedownload, en dat vond ie blijkbaar teveel, vanochtend zit ik weer op smalband.

Mja, normaal heb ik morgen Dommel, maak me er niet al te druk meer om.

Moomin
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Moomin schreef:Het van breed- naar smalband smijten werkt in ieder geval wel goed.

Heb vannacht een pakket van 10Gig gedownload, en dat vond ie blijkbaar teveel, vanochtend zit ik weer op smalband.

Mja, normaal heb ik morgen Dommel, maak me er niet al te druk meer om.

Moomin
Das blijkbaar iets dat nu echt TE goed werkt bij get(REALDSL),
Maar dat is idd mijn probleem ook niet meer.
Dommel is the way!
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

Yup, zit nu op Dommel. Vanochtend door Belgacom overgezet, ingelogd en alles werkt, met topsnelheid zoals het hoort.

Nu overal emailadresjes gaan veranderen...

Moomin
Gebruikersavatar
Robbe
El Robre
El Robre
Berichten: 2861
Lid geworden op: 30 jun 2005, 22:45
Twitter: infocaris
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Moomin schreef:Het van breed- naar smalband smijten werkt in ieder geval wel goed.
Idd, nu moeten ze nog enkel weten hoe ze mensen van smalband naar breedband overzetten.
Moomin schreef:Nu overal emailadresjes gaan veranderen...
GMail

Code: Selecteer alles

filmpjes toevoegen met : [vimeo]code[/vimeo] en [youtube]code[/youtube]
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

Gmail? Je bedoelt daar waar mijn mails door Google ongecontroleerd gelezen worden? No thanks.

Heb wel een webmail adres maar de meeste van die servers worden niet geaccepteerd als email adres bijv op een forum.

Moomin
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Moomin schreef:Gmail? Je bedoelt daar waar mijn mails door Google ongecontroleerd gelezen worden? No thanks.
Je vond het leuker als ze door RealDSL gelezen werden ?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

r2504 schreef: Je vond het leuker als ze door RealDSL gelezen werden ?
En vanwaar haal je dit ?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ditCh schreef:En vanwaar haal je dit ?
Ik bedoel maar dat iedere provider de mogelijkheid heeft de mails van z'n klanten te lezen... het is dus even zinloos om Google te beschuldigen van het lezen van mails, als RealDSL (al hebben die laatste in het verleden al wel de privacy geschonden van hun klanten).
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

r2504 schreef: (al hebben die laatste in het verleden al wel de privacy geschonden van hun klanten).
Vertel ...
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

r2504 schreef:
ditCh schreef:En vanwaar haal je dit ?
Ik bedoel maar dat iedere provider de mogelijkheid heeft de mails van z'n klanten te lezen... het is dus even zinloos om Google te beschuldigen van het lezen van mails, als RealDSL (al hebben die laatste in het verleden al wel de privacy geschonden van hun klanten).
Behalve dat het gewoon niet mag... tenzij bij Google, die laten je namelijk van tevoren weten dat ze je mails doorscannen en je moet je daarmee akkoord verklaren.

Een ISP waar bekend wordt dat ze de mails van hun klanten lezen overleeft dat niet.

Moomin
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

Moomin schreef:
Een ISP waar bekend wordt dat ze de mails van hun klanten lezen overleeft dat niet.

Moomin
Op dwangschrift van een rechter wel hoor ;-)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ditCh schreef:
r2504 schreef: (al hebben die laatste in het verleden al wel de privacy geschonden van hun klanten).
Vertel ...
geendatalimiet.be ... of hoe plotseling mensen mails kregen van RealRoot op een mailadres dat enkel gebruikt werd voor de petitie. Toeval was dat de servers en database ook gehost was door RealRoot... nu ja, het zal wel een hacker geweest zijn zeker die de data heeft gestolen.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

r2504 schreef:
ditCh schreef:
r2504 schreef: (al hebben die laatste in het verleden al wel de privacy geschonden van hun klanten).
Vertel ...
geendatalimiet.be ... of hoe plotseling mensen mails kregen van RealRoot op een mailadres dat enkel gebruikt werd voor de petitie. Toeval was dat de servers en database ook gehost was door RealRoot... nu ja, het zal wel een hacker geweest zijn zeker die de data heeft gestolen.
Dan heb je het dus over RealROOT ... dan hebben ze nog altijd niet de privacy geschonden van hun RealDSL klanten ?

Trouwens ... dat geendatalimiet gedoe werd dan wel gehost door RR maar der ooit bij stilgestaan dat de initiatiefnemers gewoon hun database verkocht kunnen hebben aan RR ?

Ik vind ( persoonlijk ) dat jij hier nog maar eens gewoon wat met de vinger in het rond wijst maar eigenlijk er niets van af weet !
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

ditCh schreef:
r2504 schreef:
ditCh schreef:
r2504 schreef: (al hebben die laatste in het verleden al wel de privacy geschonden van hun klanten).
Vertel ...
geendatalimiet.be ... of hoe plotseling mensen mails kregen van RealRoot op een mailadres dat enkel gebruikt werd voor de petitie. Toeval was dat de servers en database ook gehost was door RealRoot... nu ja, het zal wel een hacker geweest zijn zeker die de data heeft gestolen.
Dan heb je het dus over RealROOT ... dan hebben ze nog altijd niet de privacy geschonden van hun RealDSL klanten ?

Trouwens ... dat geendatalimiet gedoe werd dan wel gehost door RR maar der ooit bij stilgestaan dat de initiatiefnemers gewoon hun database verkocht kunnen hebben aan RR ?

Ik vind ( persoonlijk ) dat jij hier nog maar eens gewoon wat met de vinger in het rond wijst maar eigenlijk er niets van af weet !
dan nog vraag ik mij af waarom RR die database nodig had of kon gebruiken... Als ze het nu al dan niet zelf genomen hebben of gekocht hebben... Het doel waarom blijft nog altijd even onfris.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Praetorian schreef: dan nog vraag ik mij af waarom RR die database nodig had of kon gebruiken... Als ze het nu al dan niet zelf genomen hebben of gekocht hebben... Het doel waarom blijft nog altijd even onfris.
Dan blijft het feit nog altijd dat RR niet de privacy heeft geschonden van zijn RealDSL klanten ... want men hierboven wel beweerd.
bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 okt 2005, 05:37

Tinke schreef:Dus nu ff een vraagje, rechtstreeks aan prodata en bjansens, aangezien dat enige manier is om door te dringen.
Ik lees dat het op vrijwillige basis is dat jullie hier de eer nog proberen hoog te houden, mijn waardering daarvoor, maar kunnen jullie dan ook eens polsen wat er mis is met de glijdende meter? Het klopt op dit moment echt niet wat er geteld wordt. Er gaat niks vanaf.
Dat klopt perfect wel.
Tijdje geleden is wegens klachten de meter "gereset". Dit wil zeggen dat alle verkeer van voor 24 november genegeerd wordt. Je hebt dus een sliding window waar een stuk vanaf gekapt is. Eigenlijk min(2006/11/24, now - 30dagen) als startdatum dus.
En aangezien je sliding window dus alleen maar groeit (tot 24 december), gaat er inderdaad geen verkeer vanaf.

s**** jullie nu echt allemaal zo hard in wiskunde? :P
Laatst gewijzigd door bjansens 19 dec 2006, 13:53, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

Die database is gewoon verkeerd uitgedraait.

Realroot heeft een aantal databases (die ook up die mysql zitten) met alle mailing list e-mail adressen in.

Een pipo bij Realroot heeft een verkeerde querry los gelaten en voila ze hadden verkeerde e-mail.

Ook al klinkt dit te mooi om te kloppen, toch is het zo...
bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 okt 2005, 05:37

rapweg schreef:dus ik vermoed dat er tot en met 23 december geen traffiek zal afgaan.
Toch nog ene slimme in de klas :)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ditCh schreef:Dan heb je het dus over RealROOT ... dan hebben ze nog altijd niet de privacy geschonden van hun RealDSL klanten ?
Het gaat er gewoon om dat alles wat met Real begint het niet enrstig meent, noch met de privacy van z'n klanten, noch met de service naar z'n klanten... voor de rest moet er over dat bedrijf niet veel meer geschreven worden. Het toont zelf wel z'n ware aard, dag in, dag uit...
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”