Realdsl offline ?

Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

Die 14 dagen gaat over wijzigingen in het dienstaanbod, niet over defecten.

Als je al meer dan een maand offline bent gegooid, mag je sowieso weg, staat in de wet bescherming van de consument letterlijk zo geschreven.

Van het moment dat je op smalband gaat weet je dat er iets aan de hand is en ga je dat uitzoeken - geven ze geen antwoord op de helpdesk of op tiockets dan kan er over die 14 dagen wel weer gediscuteerd worden maar zou het zover niet laten komen.

Je kan toch gewoon opzeggen en in je opzegbrief de datum zetten dat je nieuwe ISP je aansluit, daar hoef je niet op te wachten.

Moomin
digitalboy
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jul 2005, 18:02

Zonet om 11.07 uur getelefoneerd naar helpdesk : er wordt NIET opgenomen !
Zit nu voor de 4e dag zonder internet.
Tinke
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 jun 2005, 07:23

Ik heb net een antwoord gekregen op een FAX die ik ten einde raad verstuurd heb verleden week maandag.
Ziehier het antwoord, misschien dat de tel nummer soelaas kan brengen.

Geachte,

U kan onze technische dienst rechtstreeks contacteren op nummer 03/201 23 02.
Onze excuses voor het late antwoord.

Vriendelijke groeten,


Ik hoop dat enkelen er wat aan hebben, de enige communicatie die ik nog zal voeren met realroot is mijn opzegbrief.
digitalboy
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jul 2005, 18:02

Contact omstreeks 11.30 uur !
Ben 1 van de laatste users die pending is om te migreren naar mobistar.
Men houdt me op de hoogte en heeft me beloofd dat dit niet lang meer zal/kan duren.
Men ging vandaag contact opnemen met mobistar voor de status terzake.

Wordt vervolgd.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Moomin schreef:Die 14 dagen gaat over wijzigingen in het dienstaanbod, niet over defecten.

Als je al meer dan een maand offline bent gegooid, mag je sowieso weg, staat in de wet bescherming van de consument letterlijk zo geschreven.

Van het moment dat je op smalband gaat weet je dat er iets aan de hand is en ga je dat uitzoeken - geven ze geen antwoord op de helpdesk of op tiockets dan kan er over die 14 dagen wel weer gediscuteerd worden maar zou het zover niet laten komen.

Je kan toch gewoon opzeggen en in je opzegbrief de datum zetten dat je nieuwe ISP je aansluit, daar hoef je niet op te wachten.

Moomin
Zijn dat 14 werkdagen of gewoon 14 dagen.
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

staat er niet bij, dus kalenderdagen, niet werkdagen

Moomin
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 902
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 35 keer

digitalboy schreef:Ben 1 van de laatste users die pending is om te migreren naar mobistar.
Men houdt me op de hoogte en heeft me beloofd dat dit niet lang meer zal/kan duren.
den deze hoort ook bij die laatste lichting dan want zit al 32 dagen zonder!!! heb ticket verstuurd dat ik vrijdag connectie moet hebben, zoniet vertrekt m'n brief. minder dan een jaar klant of niet, ze zoeken 't zelf, die prutsers!
digitalboy
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jul 2005, 18:02

32 dagen hehe....is eigenlijk niet om te lachen :/
khoop op meer geluk.
rdsl0361
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 nov 2006, 11:28

Ook sinds 8 november erzonder, ook ik heb ze tot volgende weekend gegeven. Geen enkel excuus is meer goed voor dit
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

rdsl0361 schreef:Geen enkel excuus is meer goed voor dit
En toch geef je ze nog tot volgend weekend... hier zitten echt mensen met heel veel geduld.
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

r2504 schreef:
rdsl0361 schreef:Geen enkel excuus is meer goed voor dit
En toch geef je ze nog tot volgend weekend... hier zitten echt mensen met heel veel geduld.
Ik kan het gewoonweg niet geloven dat mensen zoveel geduld hebben,
onvoorstelbaar.
Dommel is the way!
digitalboy
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jul 2005, 18:02

Nog steeds niks.
Morgen 1 week offline !
Vandaag nog eens gebeld naar de helpdesk : NIEMAND aanwezig !
Tinke
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 jun 2005, 07:23

digitalboy schreef:Nog steeds niks.
Morgen 1 week offline !
Vandaag nog eens gebeld naar de helpdesk : NIEMAND aanwezig !
Ik heb echt respekt voor mensen zoals jij die nog het geduld opbrengen om met die mannen in zee te blijven. Mijn opzegbrief is al verstuurd en aanvraag voor EDPnet is lopende, normaal is de transfert dit jaar nog rond.
Maar probeer morgen eens op dit onderstaand nummer, dat heb ik gekregen als antwoord op een bericht. Dit zou het rechtstreekse nummer zijn van de technische dienst.

03/201 23 02

Veel succes
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

5 weken geen kontact gehad met realdsl regageren niet op mails , ticket dat ik aangemaakt had is al closed en ook daar niks van vernomen.
Ombudsdienst voor telecom ingeschakeld en officiele klacht neer gelegd .
Ondertussen ook een aangetekend schrijven verzonden met onmiddelijke stopzetting van men kontract . Volgens de ombudsman had realdsl een maand den tijd om te reageren op hun schrijven ( niet normaal ).Wilde daar ook niet opwachten en dus maar dommel in huis gehaald . Sins nu maandag eindelijk actief en tevreden .
Ik hoop dat bij realroot geen volk meer zal zitten en dat ze in falling gaan !
SSB
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 jun 2005, 12:26
Locatie: Antwerpen

zit morgen ook al een week zonder internet...

heb opgezegd en aanvraag Dommel is lopende

Het nummer van de technische dienst dat ze nu opgeven is ook heel slecht bereikbaar en als antwoord op de vraag wanneer ik terug op internet zou kunnen was ook daar 'mischien deze week, maar dat weten we niet zeker'

Ze houden hun rommel maar, ik ga naar Dommel...
digitalboy
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jul 2005, 18:02

Ik weet niet of je dit weet SSB maar, zolang je lijn pending is voor die mobistar migration kan je niet geholpen worden door een andere provider. Diens aanvraag zal resoluut geweigerd worden door Belgacom.
Het feit dat we nu rees een week zonder inet zitten is in eerste plaats natuurlijk de fout van onze provider, doch Belgacom maakt er een spelletje van om de mensen extra lang te laten wachten.
magicalme
Member
Member
Berichten: 67
Lid geworden op: 07 dec 2006, 15:19

digitalboy schreef:Ik weet niet of je dit weet SSB maar, zolang je lijn pending is voor die mobistar migration kan je niet geholpen worden door een andere provider. Diens aanvraag zal resoluut geweigerd worden door Belgacom.
Het feit dat we nu rees een week zonder inet zitten is in eerste plaats natuurlijk de fout van onze provider, doch Belgacom maakt er een spelletje van om de mensen extra lang te laten wachten.
fabels,
gewoon aanmelden bij een andere provider en klaar is klara.
dat ging bij mij ook goed.
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

en anders teken je even in op de BGC promo voor 3 maanden... dan zal je eens zien hoe snel ze je aansluiting in orde kunnen brengen :)
SSB
Starter
Starter
Berichten: 15
Lid geworden op: 03 jun 2005, 12:26
Locatie: Antwerpen

digitalboy, ik heb in mijn opzeggingsbrief uitrdukkelijk verboden dat ze nog iets van migratie of dergelijke uitvoeren.
We hebben op een andere firma ook reeds een dommel account (toen Easynet de klanten had verkocht aan Skynet en wij dit niet wilden) en dat was toen op 3 dagen in orde. Nu lijkt het iets langer te duren, misschien door de vele aanvragen...
rdsl0361
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 nov 2006, 11:28

Belgacom heeft een wettelijke periode van 10 dagen om iets uit te voeren voor een andere provider en meestal gebruiken ze die ook. Kijk maar bij de aanvraag bij Dommel, dan vermelden ze dat het tot 10 werkdagen kan duren. Realdsl had bij mij ook een verkeerd nummer doorgegeven en toen ze het opnieuw hebben aangevraagd, heeft belgacom exact 10 werkdagen opgegeven als de termijn. Mijn internet ZOU terug in orde moeten zijn op 21 december. Dat is dan exact 41 dagen zonder internet...
digitalboy
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jul 2005, 18:02

Vandaag 2 weken zonder internet.
Zou sedert dinsdag moeten werken volgens de "Signpost-helpdesk" (naar verwezen door Realroot helpdesk) doch kreeg telkens authentication fail op mijn modem.
Gisteren teruggebeld naar voormelde dienst en men ging mijn lijn laten nakijken.
Resultaat : vandaag fuktioneert noch internet NOCH telefonie.
Vandaag dan maar rechtstreeks naar Belgacom gebeld en morgen komt er een technieker langs.
Wordt ongetwijfeld vervolgd.
Wat een kluchtsituatie !
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

digitalboy schreef:Zou sedert dinsdag moeten werken volgens de "Signpost-helpdesk" (naar verwezen door Realroot helpdesk) doch kreeg telkens authentication fail op mijn modem.
Dat 0900 10149 nummer?
Heb het gistermiddag zeker 10x gebeld.
Nummer gaat over, na ongeveer 30sec. lijkt het opgenomen te worden maar gaat meteen in gesprek.
Heb al eerder mail naar signpost gestuurd: onbeantwoord.
Met 070 222165 kom je ook niet verder, na de hele vragenlijst verwijzen ze je naar bovenstaand 0900 nummer.
zucht.......

Hoe hebben jullie kontakt met fulldsl/signpost/mobistar?
cL
Member
Member
Berichten: 57
Lid geworden op: 22 jun 2005, 23:51

Met dit nr heb ik signpost es gecontacteerd toen ik op 1 december op smallband vloog (doorverwezen van de realdsl helpdesk): 03 2012302

toch goedkoper dan dat 0900 nr :)
Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 okt 2003, 14:40
Locatie: N.O.Limburg
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 4 keer

Bedankt!
rdsl0361
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 nov 2006, 11:28

Ik heb sinds gisteren (na 43 dagen) eindelijk terug verbinding, alleh, verbinding, ze valt constant uit, vertraagt soms enorm tot 5 kb/s en van die toeren. Ook gebeld naar signpost. Dit komt een van de komende werkdagen in orde... WERKDAGEN??? Ik zit al effe 43 dagen zonder internet en ik had ze gewaarschuwd, dan hadden ze dat maar eerder moeten checken...

Inderdaad, wat een kutsituatie..
Tinke
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 jun 2005, 07:23

rdsl0361 schreef:Ik heb sinds gisteren (na 43 dagen) eindelijk terug verbinding, alleh, verbinding, ze valt constant uit, vertraagt soms enorm tot 5 kb/s en van die toeren. Ook gebeld naar signpost. Dit komt een van de komende werkdagen in orde... WERKDAGEN??? Ik zit al effe 43 dagen zonder internet en ik had ze gewaarschuwd, dan hadden ze dat maar eerder moeten checken...

Inderdaad, wat een kutsituatie..
Een klant zoals jou zouden ze op handen moeten dragen, 43 dagen en nog steeds niet overgestapt naar een andere provider.
Maar nee, de heren vinden zelfs dat nog geen reden om iemand als VIP te behandelen. :roll:
digitalboy
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jul 2005, 18:02

Sedert vanmorgen omstreeks 09.15 uur is het probleem opgelost EN heb ik terug internet.
Eerste indruk na de migratie : surfen gebeurt sneller !
Oef.
Einde vervolgverhaal.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

digitalboy schreef: Eerste indruk na de migratie : surfen gebeurt sneller !
Oef.
Einde vervolgverhaal.
Tot binnen een maand (als er nieuwe problemen zijn)
Hopelijk niet, maar vaarwel zal het toch niet zijn vrees ik.
driesje
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 nov 2005, 08:20

Sinds gisteren erg trage connectie dus naar router gekeken.
wat is dat met die 384 ipv 512 heb net gemerkt dat dat bij mij ook zo is zone 089
rdsl0361
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 nov 2006, 11:28

Ze gingen mijn probleem binnen enkele werkdagen oplossen, yeah right. Eerst 43 dagen erzonder en dan nog eens een weekje laten sukkelen met websites die timeouts geven (zelfs google!!), websites die niet laden, gewoon als ge ergens klikt dat de aanvraag niet aankomt en uwe browser dus direct "done" geeft. Echt ergerlijk!!! Dit is geen internet!
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 902
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 35 keer

jij hebt dan toch nog nt iets langer geduld dan ik zenne. denk dat we allebei op 9 november zonder connectie zijn gevallen? ik heb ondertussen al opgezegd zenne want beter zal 't toch nooit meer worden met die amateurs
digitalboy
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 08 jul 2005, 18:02

Heb heden mijn opzeg aangetekend opgestuurd.
Was tot deze maand zeer tevreden klant.
Twee weken zonder internet zitten plus een migratie naar een inferieur netwerk, doch dezelfde prijs betalen is onacceptabel.
Ik zit trouwens hieromtrent nog steeds op officiele communicatie te wachten, moest ik niet op de hoogte zijn dankzij userbase dan zou ik niet weten wat er aan de hand is/was.
Bij deze wens ik Realroot alvast te bedanken voor de vele goede maanden die ik bij deze provider beleefd heb. Het getuigde van veel moed om een abo met fub aan te bieden !
Begin volgende maand zit ik normaalgezien op Edpnet.

Groetjes
rdsl0361
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 nov 2006, 11:28

darkzero schreef:jij hebt dan toch nog nt iets langer geduld dan ik zenne. denk dat we allebei op 9 november zonder connectie zijn gevallen? ik heb ondertussen al opgezegd zenne want beter zal 't toch nooit meer worden met die amateurs
Ik had ondertussen ook al lang ergens anders aangevraagd, maar aangezien mijne login hier gelijk is aan mijn login bij Realdsl, heb ik dat nog even stil gehouden. Nu heb ik tenminste nog even op 1 week tijd mijn volle 75 gig erdoor kunnen trekken, anders hadden ze mij misschien al langer afgesloten.

Ik zit sinds vandaag op Dommel en alles vliegt plots. Voorlopig niks dan lof, maar dat was bij Realdsl ook tot begin november :-(. Afwachten dus wat de rest geeft.

Mijn opzeggingsbrief vertrekt morgen aangetekend.
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”