voorbeeld aangetekende brief

Plaats reactie
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 902
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 35 keer

hallo allemaal.
ik ben minder dan een jaar klant maar heb nog FUP gehad (+100gb zonder ooit problemen te hebben). nu zit ik al 24 dagen zonder verbinding en wil een aangetekend schrijven versturen om mijn account op te zeggen. ik wil hen in gebreke stellen en zo snel mogelijk mijn domiciliëring opzeggen. In andere topics worden er al wetteksten aangehaald heb ik gezien maar hier snap ik eerlijk gezegd niet veel van. Kunnen degenen die ook in zo'n soortgelijke situatie zitten misschien hier enkele voorbeeldbrieven plaatsen met misschien verwijzingen naar wetteksten.

bedankt voor de hulp!
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Beste,

Niet direct een voorbeeldbrief, maar het is wel nuttig de tekst te lezen.

Zie DISCLAIMER: en lees onder de rode tekst.
"Advocaat De Keersmaecker wilt de bezoekers van het Userbase forum met deze teksten de nodige informatie verstrekken, zonder dat de in dit document vervatte informatie bedoeld kan worden als een advies.

Bijgevolg geeft Advocaat De Keersmaecker geen garanties dat de informatie die dit document bevat, foutloos is, zodat u dit document en de inhoud ervan op eigen risico gebruikt.

Advocaat De Keersmaecker kan niet aansprakelijk gesteld worden voor bijzondere, indirecte, bijkomstige, afgeleide of bestraffende schade, noch voor enig ander nadeel van welke aard ook betreffende het gebruik van dit document en van haar inhoud."
Afwachten dus of iemand zo'n voorbeeld brief heeft, of wil schrijven.

:wink:
flakey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 sep 2005, 23:36

24 dagen
:!: :!: :!:
rdsl0361
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 nov 2006, 11:28

Same here, ook 24 dagen, van donderdag de 9de :'(. Mijn geduld is ook op, maar ik wil ze op iets pakken in het contract, al iemand iets gevonden in de voorwaarden waardoor ze helemaal geen been meer hebben om op te staan?

Ik heb gisteren gelezen dat ze een prijsverandering 10 dagen op voorhand moeten laten weten en dat ge dan kunt kiezen om uw contract onmiddellijk te beëindigen. Nu, een prijsverandering doen ze niet, maar ze passen de dienst aan, dat is eigenlijk hetzelfde. Das gelijk zeggen: 5 jaar geleden kreeg ge voor 40 euro 50 liter diesel, nu krijgt ge voor 40 euro: 40 liter. De prijs is hetzelfde gebleven, alleen de dienst (en dus de hoeveelheid) is veranderd. Eigenlijk is dat in principe ook een prijsverandering.
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2138
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

rdsl0361 schreef:Same here, ook 24 dagen, van donderdag de 9de :'(. Mijn geduld is ook op, maar ik wil ze op iets pakken in het contract, al iemand iets gevonden in de voorwaarden waardoor ze helemaal geen been meer hebben om op te staan?
Je kan misschien opzeggen omtrent het feit dat RealDSL de overeenkomst niet nakomt? Jij hebt u in het contract hen te betalen indien zij u een dienst leveren. Het niet leveren van een dienst is normaal een reden om een contract vroegtijdig op te zeggen
rdsl0361
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 nov 2006, 11:28

JA, inderdaad, maar ik wil niet afkomen met iets waar ze willen over discussieren, ik heb gelukkig geen domiciliëring, dus ik betaal pas als ik dat wil. Een paar passages uit het contract:


< Als RealROOTs producten hun specificaties/vereisten niet kunnen halen door toedoen van derde of door overmacht zal een volume van 100 gig per maand nog steeds aanvaardbaar zijn als een fair use.

Lijkt mij ook interessant, ze hanteren ineens 75 gig, niet volgens de regels


5.2. RealROOT BVBA is in principe gerechtigd veranderingen aan te brengen aan de RealROOT-Dienst zonder voorafgaande bekendmaking aan de Gebruiker. RealROOT BVBA behoudt zich het recht voor procedurele en technische wijzigingen en/of verbeteringen in de RealROOT-Dienst of in de Toegangscode van de Gebruiker door te voeren, indien de werking van de RealROOT-Dienst dit vereist. RealROOT BVBA zal de Gebruiker hierover tijdig (ten minste één (1) week voordien) informeren, indien deze wijzigingen de beschikbaarheid van de Dienst nadelig beïnvloeden. Ingeval de wijziging leidt tot een wezenlijke beperking van de verplichtingen van RealROOT BVBA, is de Gebruiker gerechtigd om het Abonnement met onmiddellijke ingang te beëindigen. RealROOT BVBA is echter niet aansprakelijk voor enige schade of kosten van de Gebruiker, als gevolg van enige in dit artikel genoemde maatregelen.


Ik denk dat dit het meest belangrijke punt is, ze hebben de dienst aangepast, maar niks op voorhand laten weten (hij wordt nadelig beïnvloed). En ge hebt dan het recht dat met onmiddellijke ingang op te zeggen...

[/i]
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

idd , ze hebben veel verkeerd gedaan .Eigenlijk , ze hebben Niks Tegoei gedaan , bij mijn weten :o)
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

rdsl0361 schreef:JA, inderdaad, maar ik wil niet afkomen met iets waar ze willen over discussieren, ik heb gelukkig geen domiciliëring, dus ik betaal pas als ik dat wil. Een paar passages uit het contract:


< Als RealROOTs producten hun specificaties/vereisten niet kunnen halen door toedoen van derde of door overmacht zal een volume van 100 gig per maand nog steeds aanvaardbaar zijn als een fair use.

Lijkt mij ook interessant, ze hanteren ineens 75 gig, niet volgens de regels


5.2. RealROOT BVBA is in principe gerechtigd veranderingen aan te brengen aan de RealROOT-Dienst zonder voorafgaande bekendmaking aan de Gebruiker. RealROOT BVBA behoudt zich het recht voor procedurele en technische wijzigingen en/of verbeteringen in de RealROOT-Dienst of in de Toegangscode van de Gebruiker door te voeren, indien de werking van de RealROOT-Dienst dit vereist. RealROOT BVBA zal de Gebruiker hierover tijdig (ten minste één (1) week voordien) informeren, indien deze wijzigingen de beschikbaarheid van de Dienst nadelig beïnvloeden. Ingeval de wijziging leidt tot een wezenlijke beperking van de verplichtingen van RealROOT BVBA, is de Gebruiker gerechtigd om het Abonnement met onmiddellijke ingang te beëindigen. RealROOT BVBA is echter niet aansprakelijk voor enige schade of kosten van de Gebruiker, als gevolg van enige in dit artikel genoemde maatregelen.


Ik denk dat dit het meest belangrijke punt is, ze hebben de dienst aangepast, maar niks op voorhand laten weten (hij wordt nadelig beïnvloed). En ge hebt dan het recht dat met onmiddellijke ingang op te zeggen...

[/i]
Aansluitend bij wat ik in een ander topic heb geschreven over de wet; door eenzijdig vanalles te wijzigen zijn in feite alle contracten nietig en kan iedereen met een eenvoudige aangetekende zending gewoon weg. Ze hebben geen enkele poot meer om op te staan, je moet gewoon op je strepen blijven staan.
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Ik denk dat je het zelfs een stapje verder kunt brengen nl
november hebben we allemaal een tijd zonder internet gezeten en
wat ik begrijp is dat het gros nu op de smallband zijn.
Denk zelfs dat je een schadeloosheidsvergoeding kunt eisen ten bedrage
van die 2 maanden.
Maar ik ben geen advocaat dus indien er iemand dit leest die hierover meer weet bevestig dit even of ik juist ben.
Er weg geraken doe je sowieso want ze hebben geen poot om op te staan,
alleen denk ik dat we die 2 maanden ook kunnen recupereren.
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

Braincel schreef:Ik denk dat je het zelfs een stapje verder kunt brengen nl
november hebben we allemaal een tijd zonder internet gezeten en
wat ik begrijp is dat het gros nu op de smallband zijn.
Denk zelfs dat je een schadeloosheidsvergoeding kunt eisen ten bedrage
van die 2 maanden.
Maar ik ben geen advocaat dus indien er iemand dit leest die hierover meer weet bevestig dit even of ik juist ben.
Er weg geraken doe je sowieso want ze hebben geen poot om op te staan,
alleen denk ik dat we die 2 maanden ook kunnen recupereren.
yup denk het ook
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1921
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik denk dat dit toch een mooi begin is :

http://home.scarlet.be/~jm090441/telenet/opzeg.doc

Mocht er toch discussie komen over waar ze in de fout gingen, kan je ze daar op volgende brief in detail op in gaan, maar ik denk dat dit wel zal volstaan.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

Block schreef:Ik denk dat dit toch een mooi begin is :

http://home.scarlet.be/~jm090441/telenet/opzeg.doc

Mocht er toch discussie komen over waar ze in de fout gingen, kan je ze daar op volgende brief in detail op in gaan, maar ik denk dat dit wel zal volstaan.
oki thnx
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 902
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 35 keer

ziet er goed uit! bedankt!
ik heb wel geen contractnummer denk ik? vind 't toch nergens terug, ook niet op factuur?
wat is het adres van de ombudsdienst telecom waar ik dan het tweede exemplaar moet naartoe sturen?

bedankt!
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1921
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Als je geen contractnummer hebt zal een login of dergelijke ook wel genoeg zijn.

Het adres van de ombudsdienst is

Ombudsdienst telecom
Barricadenplein 1
1000 Brussel
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

Is het wel verstandig onmiddellijk met wetteksten en ombudsdienst te dreigen? Wellicht is het voldoende dat je concreet je redenen opsomt waarvan je vindt dat ze de contractueel bepaalde dienstverlening zodanig veranderen, dat het voor jou voldoende reden is het contract te verbreken.

Doen ze dan lastig, kan je nog aanhalen dat de wet aan jou kant staat en dat je de ombudsdienst op de hoogte zal stellen.

Als je erg agressief begint, zou je wel eens een agressief antwoord kunnen krijgen.

Moomin
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

Moomin schreef:Is het wel verstandig onmiddellijk met wetteksten en ombudsdienst te dreigen? Wellicht is het voldoende dat je concreet je redenen opsomt waarvan je vindt dat ze de contractueel bepaalde dienstverlening zodanig veranderen, dat het voor jou voldoende reden is het contract te verbreken.

Doen ze dan lastig, kan je nog aanhalen dat de wet aan jou kant staat en dat je de ombudsdienst op de hoogte zal stellen.

Als je erg agressief begint, zou je wel eens een agressief antwoord kunnen krijgen.

Moomin
Zo denk ik er ook over...
Behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden...

Trouwens deze manier is net iets netter..
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Of is het behandel een ander zo als je zelf behandelt word lol neen grapje
HOu het kort en zakelijk en maak dat je wegbent heb net dommel aangevraagd zit nog lekker te zwemmen op de smallband op het moment
gaat blijkbaar wel sallemaal sneller bij Dommel en ziet er een stuk proffesioneler uit.Wie gaan ze in godsnaam over hebben...
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

prodata schreef:Zo denk ik er ook over...
Behandel een ander zoals je zelf behandeld wilt worden...

Trouwens deze manier is net iets netter..
Daar mag ik onder verstaan dat we niks moeten doen en gewoon niet meer moeten betalen en als realdsl iets vraagt ben ik aan het migreren naar een ander netwerk (provider).. :p

Dit is een beetje der om vragen. Niks persoonlijk bedoelt.
Gebruikersavatar
Block
Erelid
Erelid
Berichten: 1921
Lid geworden op: 31 jul 2005, 01:08
Uitgedeelde bedankjes: 160 keer
Bedankt: 110 keer
Recent bedankt: 4 keer

Die kopij naar de ombudsdienst was een idee van test-aankoop (bemiddeling scarlet), alleen moest je een kopij naar test-aankoop sturen. Die geven geen gevolg aan de brief, het is enkel om je in te dekken als je geen reactie krijgt op een aangetekende brief. Dan heb je toch bewijs dat je hem wel degelijk verzonden hebt.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
SpoBo
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 aug 2005, 10:55
Bedankt: 1 keer

Block schreef:Die geven geen gevolg aan de brief, het is enkel om je in te dekken als je geen reactie krijgt op een aangetekende brief. Dan heb je toch bewijs dat je hem wel degelijk verzonden hebt.
In de post krijgt ge ook een bewijske zenne.
girards
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:25

Een opzegbrief, zeker in geval van voortijdig opzeggen, kan best toch wat objectiever opgesteld worden. Een beetje als volgt:
Beste

Deze brief volgt op 2 klachtenbrieven en een gebrekkige dienstverlening bij RealROOT bvba.

De eerste klachtenbrief is verstuurd begin september 2006 naar aanleiding van verbindingsproblemen gedurende de periode medio juli 2006 tot eind augustus 2006. Deze problemen leken zich opgelost te hebben begin september 2006, doch eind september 2006 deden ze zich steevast weer voor.

De tweede klachtenbrief is verstuurd op 15 november 2006 ten gevolge van een verbroken internetverbinding op maandag 9 oktober 2006 tot donderdag 11 oktober 2006 en een verbroken verbinding van woensdag avond 8 november 2006 tot minstens dinsdag avond 14 november. Wanneer deze problemen zouden opgelost worden wisten ze bij RealROOT (volgens Dennis – support) zelf niet.

De gebrekkige dienstverlening houdt in:
- internetverbinding onstabiel op zo goed als vaste tijden (vrijdag avond en zaterdag voormiddag en bijna elke nacht)
- onderbreking in de dienstverlening gebeurt zonder enige verwittiging (Artikel 5.2 van de Algemene Voorwaarden)
- support niet of moeilijk bereikbaar telefonisch
- support tickets op de support site worden laat of niet beantwoord
- bevestigingen per mail van telefoongespreken met de helpdesk worden niet beantwoord

Op basis van Artikel 5.2 in de Algemene Voorwaarden wens ik dat de dienst (RealDSL – GeekDSL) met onmiddelijke ingang wordt stopgezet.

Indien ik binnen de acht ( 8 ) werkdagen geen antwoord van U mocht ontvangen, beschouw ik de beeindiging als aanvaard.

Met dank voor de behartiging van dit schrijven, teken ik

Hoogachtend
De problemen moeten duidelijk vermeld worden en een termijn waarbinnen ze moeten reageren ook. Die problemen objectief beschrijven en niet schelden of vloeken (kan moeilijk zijn :) ). Voorgaande aangetekende klachtenbrieven helpen ook. Opzegbrief ook aangetekend sturen uiteraard.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Block schreef:Die kopij naar de ombudsdienst was een idee van test-aankoop (bemiddeling scarlet), alleen moest je een kopij naar test-aankoop sturen. Die geven geen gevolg aan de brief, het is enkel om je in te dekken als je geen reactie krijgt op een aangetekende brief. Dan heb je toch bewijs dat je hem wel degelijk verzonden hebt.
wat is dat nu weer voor een antwoord, volgens mij zijn ze u iets aan het wijsmaken.. dus als jij hem zend naar testaankoop en niet naar realdsl dan heb je hem zeker gestuurd ah ja testaankoop kan het weten ze hebben hem ontvangen.
madsoldier
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 aug 2005, 19:49

Wel, ik kom ook eens met mijn verhaal.

jullie spreken over 100 gig ofzo, ik heb al meer dan een jaar een contract.
ik zat met een FUP van 200 gig. nu naar 75 gig is mij te gortig. ik verlaat deze isp. het is een onprofessioneel bedrijf. service laat echt te wensen over. 3 weken heb ik zonder internet gezeten. eerst de QoS met trage dl.
dan was het weer normaal en nu dit. ben het beu.

ik denk wel dat ik meer geluk heb dan sommige onder jullie. ben nl al meer dan 1 jaar klant en kan dus altijd opzeggen.

Artikel 8 : Duur en opzegging van het Abonnement.

8.1. Het Abonnement wordt gesloten voor onbepaalde duur met een minimum periode van één (1) jaar en kan door elke partij worden opgezegd op het einde van deze periode met een opzegtermijn van minstens dertig (30) dagen.

Zolang geen van beide partijen een schriftelijke opzegging maakt dertig (30) dagen voor het einde van deze periode, zal deze overeenkomst automatisch verlengd worden voor eenzelfde periode. Op het einde van het eerste jaar kan het Abonnement op elk ogenblik opgezegd worden, mits een opzegtermijn van minstens dertig (30) dagen in acht genomen wordt.

verder wens ik ieder veel geluk en tot later. op naar Dommel.com
bb
Marc

ps: ben niet de moeilijkste, kan veel verdragen, maar TE is TE
Love Casemodding & Kite Buggy
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Opletten of je hebt nog een maand realdsl betaling aan je broek !
Ikzelf heb ook meer dan een jaar eropzitten maar beroep me ook wel
degelijk op art 5.2 daar is de opzeg onmiddelijk en hoef je geen cent te betalen voor dat stelletje prutsers.
madsoldier
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 aug 2005, 19:49

Braincel schreef:Opletten of je hebt nog een maand realdsl betaling aan je broek !
Ikzelf heb ook meer dan een jaar eropzitten maar beroep me ook wel
degelijk op art 5.2 daar is de opzeg onmiddelijk en hoef je geen cent te betalen voor dat stelletje prutsers.
heb ik ook gedaan hoor, :P :P
Love Casemodding & Kite Buggy
Tinke
Member
Member
Berichten: 52
Lid geworden op: 10 jun 2005, 07:23

Hoi,

Ik heb net mijn opzegbrief opgesteld.
Als ik enig advies mag geven, hou het kort en bondig. Een ellenlange uitleg hoeft niet.
Ze zijn in de fout gegaan en zullen weinig kunnen inbrengen.

hieronder mijn brief, gebruik em als sjabloon als je wil.
Bijlagen
opzeg realdsl.doc
(23.5 KiB) 939 keer gedownload
jayworld
Starter
Starter
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 okt 2003, 11:47

Voor Tinke :

Toch nog een paar bedenkingen :

Grootste probleem :
eenzijdig opzeggen contract zonder vaststelling van de feiten. Je hebt uw leverancier niet op de hoogte gebracht van de problemen die jij hebt ondervonden. Als jij nu opzegt, kan de leverancier even gemakkelijk beweren dat er niets aan de hand is/was en dat jij onder je contract uit probeert te komen.

Realdsl vs. realroot
Zeg je nu je contract op bij realdsl of bij realroot ?
Realdsl is een product en realroot is het bedrijf (REALROOT BVBA).
Je zegt je contract dus op bij realroot.

Jullie - je : ofwel het een ofwel het andere.

Verwijzen naar de datum van het afsluiten van het contract en naar de datum van de algemene en specifieke voorwaarden (deze voorwaarden worden soms gewijzigd met jouw stilzwijgend akkoord).

Verder eerst het relaas geven en dan de conclusie :

Kijk naar het voorbeeld van Girards om inspiratie op te doen.

Ook geen data in de brief - "plots" is nogal rekbaar.

Veel succes voor de rest,
helaas is gelijk hebben en gelijk krijgen niet steeds hetzelfde.
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”