RealDSL problemen

bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 okt 2005, 05:37

[email protected] schreef:
rdsl0361 schreef:Ik vind net dat de mensen die overstappen en alleen maar nog hun gal komen spuwen zonder dat ze daar belang bij hebben (ze gaan toch naar een andere provider) hier niet meer thuis horen...

Beste mister groot verbruiker,
Wij komen onze gal hier spuwen omdat realdsl ons naar deze pagina verwijst omdat hier meer informatie zou zijn.

een quote uit de mail,

Geachte,

Wij ondervinden momenteel netwerkproblemen door een migratie van ons netwerk.
Onze excuses voor dit ongemak, wij lossen dit zo snel mogelijk op.
Voor meer info kan u terecht op http://www.userbase.be .

Vriendelijke groeten,
G******** D********

RealROOT
Borkelstraat 2/4
B-2900 Schoten
Tel. +32 3 288 00 87
Fax. +32 3 293 33 43

Details ticket
===================
Referentie ticket: NIE-249293
Afdeling: RealDSL
Prioriteit: Emergency
Status: Closed
en daarmee is voor realroot de kous af.
Not quite: de persoon die dat ticket heeft afgehandeld heeft van mij een ferme uitbrander gekregen (uit mijn email naar hem en zijn baas, met de andere helpdeskers in CC):
WTF is dat hier? Is dit nu een manier van werken?
...
Het gaat hem erover dat die tickets worden afgehandeld. Dat betekent opvolgen als er een nieuwe informatie binnenkomt. Dat betekent nog een hoop andere dingen. Dat betekent NIET zo snel mogelijk op closed zetten.
En dan heb ik er de kracht-termen nog uit weggeknipt :P

Heropen je je ticket even, of maak je een nieuw aan?
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1158
Lid geworden op: 03 maa 2004, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

bjansens schreef:Stuur gewoon even een mailtje naar [email protected]
Oh, en die mailbox wordt dan opeens gelezen? Ik heb al maanden de indruk van niet...
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ik geloof nooit dat het gaat om een paar gebruikers..

wat ook niet vermeld staat is dat als je 512 up hebt dat je nu maar 384 up hebt ..

zelfs met office abonnement want ik heb realdsl office abonnement, wat ook niet vermeld is dat als je meerdere ip's hebt dat je gewoon niet meer online kan, of zo veronderstel ik toch ..
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Valleyman schreef:Geloof jij nu echt dat RealROOT het leuk vind om klanten zo te moeten behandelen en zonder inet te zetten?
Ga terug naar de kleutertuin want met die houding hoor je nergens anders thuis.
Nee, anders zouden ze niet liegen :p
Valleyman schreef:Eerst vraagt iedereen informatie.
Dan krijgen ze eindelijk info, namelijk dat er een MIGRATIE gaande is en dat er een fout bij Mobistar gebeurt is.
Dit heb ik vorige week ergens dus ook van de helpdesk vernomen.
Als jullie het klein kind willen uithangen en het vertikken om dit te geloven, be my guest maar veel gaat het echt niet helpen.
blijkbaar wordt er naar de helpdesk ook slecht gecommuniceerd.. aangezien het een appartementje is PRIKBORD ?? "Deze week zijn we aan het migreren, .. iedereen zit de komende maanden zonder, sluit maar alle tickets, beter nog blijf maar thuis, want wij doen toch niet open !"

Valleyman schreef:En neen, thuiswerk zonder backuplijn, homebanking en al die shit is NIET noodzakelijk en als je toch niet zonder kan, ga dan naar Skynet en download wat minder porno dan kom je toe met je limietje ;-) .
Net zoals werken voor een firma die zich 500 km verder bevind ook geen verplichting is.
Dan moet je het ook niet aanbieden, internet is luxe, en dus voor mijn gemak, realdsl is het eerder een ongemak, frustratie, tja ge hebt er die erop kicken eh..

Valleyman schreef:Ik zou echter wel opletten met het dichtdraaien van de geldkraan want 9/10 wordt je dan uit de migratieque uitgeflikkerd en moet je helemaal niet meer op een oplossing hopen.
Natuurlijk degenen die toch overstappen maakt dit niets uit... :-)
anders zou men het niet dichtdraaien.
Valleyman schreef:Ik verbaas me evenzeer als jullie dat een firma als Mobistar steken laat vallen maar ik ben er dan ook 200 % van overtuigd dat RealROOT hier niet over kan liegen.
ik vraag me af waar je die informatie vandaan haalt, eigenlijk verbaas ik me over het feit dat hier het woord mobistar in terrecht komt, bij mijn weten ben ik bij realdsl.. en niet bij mobistar, realdsl dient ervoor te zorgen dat zulke zaken deftig georganiseerd zijn, zeg wat je wil maar het feit dat het nu niet goed is, is evenzeer de fout van realdsl als die van mobistar als je het mij vraagt. ik denk ook niet dat er veel mensen zijn die het realdsl kwalijk nemen, .. eerder al de zever om gewoon wat informatie te krijgen, wanneer komt het inorde bv nog steeds niks 1 maand onderhandelen voor wat administratie ga dat de kat wijsmaken,.. volgens mij zijn er andere factoren in het spel.

Valleyman schreef:Even gebeld, gehoord dat ze nog niet meer weten :-(
Jammer maarja.
prijs u gelukkig dat je der naar kan bellen ! Bij realdsl doet de telefoon zelfs raar, het antwoordapparaat schiet altijd aan.
Valleyman schreef:Ik neem aan dat ze de tickets closen aangezien deze gebruikt worden om problemen te melden en dit probleem reeds bekend is.
tja .. begrijp ook den andere kant mensen die een ticket maken is omdat deze mensen niet weten wat er aan de hand is, .. of meer informatie wensen.. alles draait niet om de helpdesk, een helpdesk is er voor de klant niet andersom. of zo heb ik het me toch altijd wijsgemaakt..
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Wohow een ticket dat word afgehandeld bij Realdsl,eigenlijk zouden we een zwart op wit willen weten waarom mensen zonder enige vorm van verwittiging op de smallband gesmeten en plots er een limiet is van 75GIG.
En kom niet af met dat Mobistar dat heeft beslist.
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 16 keer

Als Mobistar toch de limieten kan bijhouden, kunnen we deze dan nergens raadplegen?
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2138
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 78 keer
Recent bedankt: 1 keer

bjansens schreef: Not quite: de persoon die dat ticket heeft afgehandeld heeft van mij een ferme uitbrander gekregen (uit mijn email naar hem en zijn baas, met de andere helpdeskers in CC):
WTF is dat hier? Is dit nu een manier van werken?
...
Het gaat hem erover dat die tickets worden afgehandeld. Dat betekent opvolgen als er een nieuwe informatie binnenkomt. Dat betekent nog een hoop andere dingen. Dat betekent NIET zo snel mogelijk op closed zetten.
En dan heb ik er de kracht-termen nog uit weggeknipt :P
Welke zever is dat nu eigenlijk? Waarom op de kap zitten van iemand van de helpdesk terwijl de baas beter zou zorgen dat er internet is voor Realdsl klanten. Als er iemand een serieuse uitbrander verdient is het hij wel wegens zijn amateuristische beleid.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Eigenlijk heb ik nog geen goede reden gezien voor een migratie.. die ineens al die beperkingen met zich meebrengt !?

bij mijn weten hebben ze eerder al beloofd dat het voormalig "nieuwe netwerk" alles aan zou kunnen. Wat is er ineens verandert dat dit nodig zou zijn.. we zijn nog geen jaar verder en het is al weer hetzelfde als voorheen erger nog hoe verder we gaan hoe meer beperkingen hoe meer men afwijkt van het oorspronkelijke abonnement.
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 16 keer

Ofloo schreef:Eigenlijk heb ik nog geen goede reden gezien voor een migratie.. die ineens al die beperkingen met zich meebrengt !?

bij mijn weten hebben ze eerder al beloofd dat het voormalig "nieuwe netwerk" alles aan zou kunnen.
En dan komen we terug bij mijn vraag een maand geleden : "Wat is de reden van de verhuis" ?

Daar antwoord NIEMAND op hé. Tzal pakken goedkoper zijn zekers. Tssss
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Ofloo er is simpel maar 1 oplossing en dat is wat ik doe maken dat je er weg bent.Ik heb de vraagstelling naar Realdsl gedaan en ze konden geen
zinnig antwoord geven.Dommel of edpnet lijken me een leuk alternatief
dus maken dat ik mijn valiezen pak voor het nog erger word. ;)
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

OpThaCop schreef:Als Mobistar toch de limieten kan bijhouden, kunnen we deze dan nergens raadplegen?
Kan je NIET volgens Realdsl (kunnen ze ook al beter een antwoordapparaat zetten) En Mobistar kan dat ook NIET.
Toch een leuke provider eerst 10 dagen offline en nu de smallband en dat voor slechts 54 euro sorry maar ik begin sarcastisch te worden ...
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 926
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 44 keer

Braincel schreef: maken dat ik mijn valiezen pak voor het nog erger word. ;)
Kan het nog wel erger worden?
Stefan-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 108
Lid geworden op: 29 maa 2004, 17:22
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
Bedankt: 8 keer

OpThaCop schreef:
Ofloo schreef:Eigenlijk heb ik nog geen goede reden gezien voor een migratie.. die ineens al die beperkingen met zich meebrengt !?

bij mijn weten hebben ze eerder al beloofd dat het voormalig "nieuwe netwerk" alles aan zou kunnen.
En dan komen we terug bij mijn vraag een maand geleden : "Wat is de reden van de verhuis" ?

Daar antwoord NIEMAND op hé. Tzal pakken goedkoper zijn zekers. Tssss
Ik heb gehoord van iemand dat ze de migratie doen omdat het eigen opbouwen netwerk te duur is en ook om willen van de slechte naam en omdat er ook nog geen gebruikers meer bij kwamen. ook had ik die zelfde dag gehoord van die 75GB maar dat kon die persoon niet bevestigen toen.
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Nog effe geduld, voor mij toch.
Het nieuwe abonnoments type van dommel ga ik pakken.
59 euro , fixed ip, 100 gb, 320 upload... Uitstekend.
Vanaf 10 december geloof ik.
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

BMaster schreef:
Braincel schreef: maken dat ik mijn valiezen pak voor het nog erger word. ;)
Kan het nog wel erger worden?
Eigenlijk niet,je zou echt knankzinnig zijn als je zou blijven.
Ik was al knetter genoeg op tot nu toe te blijven.
Je zou teminste de beleefdheid kunnen opbrengen om openbaar een
excuse op te brengen en minstens de meter te resetten en de mensen
dan alsnog vrij de keuze te laten om te vertrekken .
Enigste wat ik zag is dat staff zijn personeel nog wat schoppen geeft
om een stom ticket op een forum in het openbaar.
Verder schuiven ze alles af op Mobistar dat vind ik ook raar.
En zoals hierboven gezegd wat als dommel binnen een dikke week met
een superabbonement uitpakt met fixed Ip en nog 5 GIG stashruimte erbovenop.Upload is unlimited en je hebt 100 GIG downstream en zowat
de beste Newserver met een Superretentie.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Stefan- schreef:Ik heb gehoord van iemand dat ze de migratie doen omdat het eigen opbouwen netwerk te duur is
Tja, als men destijds op Telenet zat te kappen en te bluffen over hun "eigen" netwerk was ik de grote boeman wanneer ik dit in twijfel trok. Misschien moet je m'n posts eens nalezen wat ik bij het opstarten van RDSL heb geschreven.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2187
Lid geworden op: 01 feb 2003, 11:58
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Uiteindelijk heb je gelijk ja, spijtig genoeg.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Braincel schreef:Ofloo er is simpel maar 1 oplossing en dat is wat ik doe maken dat je er weg bent.Ik heb de vraagstelling naar Realdsl gedaan en ze konden geen
zinnig antwoord geven.Dommel of edpnet lijken me een leuk alternatief
dus maken dat ik mijn valiezen pak voor het nog erger word. ;)
Ik zit al bij edpnet ik wil gewoon weten waarom ik zo behandelt geweest ben.
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Ofloo en r2504 namens allen die op jullie kap hebben gezeten bied ik mijn oprechte excuses aan.
Maar beken dit staaltje wat zij doen is heel sterk denk zelfs nog erger als adsl2fit.Edpnet is een goede keuze ,net zoals dommel die op het moment lichtjes mijn voorkeur geniet zeker met de nieuwe abbonementformule
die ingaat op 10/12.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

bjansens schreef: Ik heb net gebeld met Cain, en dit mag je als een officiele mededeling zien:

Wij zullen voor de mensen die geen connectiviteit hebben gehad de afgelopen maand credit nota's opstellen, zodat je die factuur niet (of maar gedeeltelijk) hoeft te betalen.

Stuur gewoon even een mailtje naar [email protected] met als subject "Credit Nota Realdsl", en vermeld van wanneer tot wanneer je offline bent geweest.

Edit: misschien even verduidelijken: het gaat hier wel over het niet betalen van factuur, niet over een vergoeding van de downtime.
Tss, credit nota voor de dagen dat ze zonder zitten.
Het minste wa ge kunt doen is toch wel een paar maanden gratis internet geven zeker !
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Braincel schreef:Ofloo en r2504 namens allen die op jullie kap hebben gezeten bied ik mijn oprechte excuses aan.
Het gaat hem niet over excuses of niet... ik zou ook liever zien dat de ADSL providers erin slagen voor een redelijke prijs een beter aanbod te leveren als BGC en TN (dit zet extra druk op de markt).

Waar ik wel een grondige hekel aan heb zijn bedrijven die hun huiswerk niet maken, hemel op aarde beloven en uiteindelijk de klanten dubbel en dik bedriegen. Daar wordt een BGC en TN alléén maar beter van.

Al goed dat er nog bedrijven als Dommel en EDPnet bestaan...
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

devastator schreef:
bjansens schreef: Ik heb net gebeld met Cain, en dit mag je als een officiele mededeling zien:

Wij zullen voor de mensen die geen connectiviteit hebben gehad de afgelopen maand credit nota's opstellen, zodat je die factuur niet (of maar gedeeltelijk) hoeft te betalen.

Stuur gewoon even een mailtje naar [email protected] met als subject "Credit Nota Realdsl", en vermeld van wanneer tot wanneer je offline bent geweest.

Edit: misschien even verduidelijken: het gaat hier wel over het niet betalen van factuur, niet over een vergoeding van de downtime.
Tss, credit nota voor de dagen dat ze zonder zitten.
Het minste wa ge kunt doen is toch wel een paar maanden gratis internet geven zeker !
Typisch geen scrupules niks,ga maar niet zeggen wat ze met hun creditnota voor mijn part kunnen zou nogal pijnlijk zijn.
En lol hun maand gratis internet wel smallband is geen internet anno 2006
moet je norton eens updaten aan 10k echt leuk hoor.
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 16 keer

Braincel schreef:Typisch geen scrupules niks,ga maar niet zeggen wat ze met hun creditnota voor mijn part kunnen zou nogal pijnlijk zijn.
En lol hun maand gratis internet wel smallband is geen internet anno 2006
moet je norton eens updaten aan 10k echt leuk hoor.
En nu in het "Nederlands" ?
Praetorian
Premium Member
Premium Member
Berichten: 645
Lid geworden op: 30 sep 2005, 11:37

r2504 schreef:
Braincel schreef:Ofloo en r2504 namens allen die op jullie kap hebben gezeten bied ik mijn oprechte excuses aan.
Het gaat hem niet over excuses of niet... ik zou ook liever zien dat de ADSL providers erin slagen voor een redelijke prijs een beter aanbod te leveren als BGC en TN (dit zet extra druk op de markt).

Waar ik wel een grondige hekel aan heb zijn bedrijven die hun huiswerk niet maken, hemel op aarde beloven en uiteindelijk de klanten dubbel en dik bedriegen. Daar wordt een BGC en TN alléén maar beter van.

Al goed dat er nog bedrijven als Dommel en EDPnet bestaan...
sorry dat ik off topic ga, maar zie jij de toekomst van edpnet en vooral dommel wel rooskleurig in? Want dommel haalt nu toch de ene straffe stoot na de andere uit om het zo te zeggen... Waarom kunnen zij dat en pakweg anderen niet? Denk ji jdat er in de toekomst ook een a2f/rr verhaal komt? Waarom niet?
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Praetorian schreef: sorry dat ik off topic ga, maar zie jij de toekomst van edpnet en vooral dommel wel rooskleurig in? Want dommel haalt nu toch de ene straffe stoot na de andere uit om het zo te zeggen... Waarom kunnen zij dat en pakweg anderen niet? Denk ji jdat er in de toekomst ook een a2f/rr verhaal komt? Waarom niet?
Je stelde de vraag wel aan r2504 , maar ik ga even mijn mening geven ...

-edpnet en dommel nemen niet teveel hooi op hun vork door ineens unlimited aan te bieden.
-doordat ze met 2 zijn, krijg je sowieso een grotere klantenspreiding
-edpnet en dommel bestaan al langer als isp , en hebben de nodige ervaring met customer support en klanttevredenheid
-edpnet en dommel nemen actie als het nodig is; en laten de dingen niet op hun beloop tot het falikant misloopt
-edpnet en dommel maken gebruik van bestaande infrastructuur ,en proberen niet om vanaf dag 1 alles op hun eentje te doen
-edpnet is geen locale provider; maar is internationaal actief; en zal minder risico op problemen kennen dan een nationaal bedrijfje.
-het management van edpnet en dommel bestaat niet uit de grootste internet en hosting crimineel van belgie.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

FlashBlue schreef:-edpnet en dommel nemen niet teveel hooi op hun vork door ineens unlimited aan te bieden.
-doordat ze met 2 zijn, krijg je sowieso een grotere klantenspreiding
-edpnet en dommel bestaan al langer als isp
Dit zijn de belangrijkste punten... geen unlimited (20 a 60 GB is redelijk), maar vooral een gevarieerd klanten potentieel (er zitten er ook tussen die misschien maar 3 GB per maand gebruiken) waar dat RDSL vanaf dag één enkel de heavy leechers aantrok. Iedereen moet aan overbooking doen... maar als je enkel heavy users hebt kan je dat gewoon niet.

Hoe groter een Dommel en EDPnet worden, des te eenvoudiger zal het worden om heavy users te ondersteunen. Het enige gevaar is zoals nu wanneer men enkel heavy users aantrekt die afkomstig zijn van RDSL.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

r2504 schreef: Het enige gevaar is zoals nu wanneer men enkel heavy users aantrekt die afkomstig zijn van RDSL.
Agreed; maar; dat word voor een groot deel opgevangen door (momenteel) de limiet van 60g bij edpnet, en x gb bij dommel. Waardat realdsl direct fup aanbood.
ook zit je bij edpnet met het feit dat als het nodig is; ze niet moeilijk doen over een vp upgrade; iets dat bij realdsl ook al genegeerd werd; die zetten gewoon een QOS op voor de grootgebruikers.

Al bij al een totaal andere situatie. Edpnet heeft indertijd ook de adsl2fit users opgevangen zodat ze niet zonder inet vielen; en idd; ze hebbe toen op korte termijn (iets van 2 dagen) wat bandwith issues gehad, maar die waren na 2 dagen wel opgelost door een gevoelige capaciteitsverhoging van hun transitconnecties bij mijn weten .
SpoBo
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 aug 2005, 10:55
Bedankt: 1 keer

Ik stap over naar EDPnet. Deze ochtend ingeschreven ... en hopelijk tegen het eind van deze maand verlost van RealDSL. Niet dat het altijd slecht was zenne ... van de 13 maand dat ik RealDSL gehad heb heb ik toch wel een goeie 11 maand deftig kunnen surfen en downloaden. En het is niet hun verbinding waar ik ni mee kan leven ... maar eerder hun gepruts. Ben nu het standaard briefke aan het afdrukken :) Tegenwoordig moet ik teveel op men internetverbinding vertrouwen en dan heb ik liefst een verbinding bij mensen die niet rond de pot draaien en problemen rap van de baan helpen. En die hopelijk wat meer met hun gebruikers inzitten...
Vampier
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 maa 2004, 15:56

Ik ben over gestapt naar dommel.com
heb vanmorgen aangevraagd
Ze raden wel aan om rdsl niet optezeggen voordat de datum van activering bij hun bekend is anders zit je denk ik lang zonder internet
Ik hoop dat rdsl niet moeilijk gaat doen want anders moet ik naar de ombudsman stappen.
Maar ik denk dat de donders goed weten dat ze fout zitten
met het veranderen van het contract zonder ons in te lichten wat wettelijk wel moet (bij zulke veranderingen) FUP afschaffen overschakelen naar ander netwerk en 11 dagen offline gooien daardoor
aangezien dit alles niet is gebeurt denk ik zelf dat ze geen poot hebben om op te staan.

BTW is er al iemand die contact gehad heeft met de ombudsman hierover ????
zou graag het antwoord daarvan horen


groetjes vampier
I'm no man i'm no women i'm a BAT
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

Vampier schreef:Ik ben over gestapt naar dommel.com
heb vanmorgen aangevraagd
Ze raden wel aan om rdsl niet optezeggen voordat de datum van activering bij hun bekend is anders zit je denk ik lang zonder internet
Ik hoop dat rdsl niet moeilijk gaat doen want anders moet ik naar de ombudsman stappen.
Maar ik denk dat de donders goed weten dat ze fout zitten
met het veranderen van het contract zonder ons in te lichten wat wettelijk wel moet (bij zulke veranderingen) FUP afschaffen overschakelen naar ander netwerk en 11 dagen offline gooien daardoor
aangezien dit alles niet is gebeurt denk ik zelf dat ze geen poot hebben om op te staan.

BTW is er al iemand die contact gehad heeft met de ombudsman hierover ????
zou graag het antwoord daarvan horen


groetjes vampier
Indien jij de opzegging volgens contract gedaan hebt is er niet veel loos hoor...

Ook leuk om te weten realroot kan jou aanvraag voor een andere provider niet tegenhouden.
Het is immers de klant die aan de ISP de opdracht geeft, hey sluit mij is aan op ... en op die manier verander je van isp
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

prodata schreef:Ook leuk om te weten realroot kan jou aanvraag voor een andere provider niet tegenhouden.
Het is immers de klant die aan de ISP de opdracht geeft, hey sluit mij is aan op ... en op die manier verander je van isp
Dat hebben we allemaal gezien toen ik onverwachts van Edpnet terug naar RealDSL werd overgeplaatst zonder dat ik daar zelfs nog maar een abonnement meer had..
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

@ prodata

Welke iSP heb jij nu , :o)

of ben je ook nog op die smallband toestand ,....
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

elldiablo schreef:@ prodata

Welke iSP heb jij nu , :o)

of ben je ook nog op die smallband toestand ,....
Skynet op het moment...


Vanaf januari verhuis ik en dan word het waarschijnlijk EDPnet

of FullAdsl hang er een beetje vanaf
bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 okt 2005, 05:37

lithion schreef:
bjansens schreef: Not quite: de persoon die dat ticket heeft afgehandeld heeft van mij een ferme uitbrander gekregen (uit mijn email naar hem en zijn baas, met de andere helpdeskers in CC):
WTF is dat hier? Is dit nu een manier van werken?
...
Het gaat hem erover dat die tickets worden afgehandeld. Dat betekent opvolgen als er een nieuwe informatie binnenkomt. Dat betekent nog een hoop andere dingen. Dat betekent NIET zo snel mogelijk op closed zetten.
En dan heb ik er de kracht-termen nog uit weggeknipt :P
Welke zever is dat nu eigenlijk? Waarom op de kap zitten van iemand van de helpdesk terwijl de baas beter zou zorgen dat er internet is voor Realdsl klanten. Als er iemand een serieuse uitbrander verdient is het hij wel wegens zijn amateuristische beleid.
Euh, nee. De uitbrander was omwille van het feit dat tickets klakkeloos gesloten worden zonder dat er een oplossing voor het probleem is. De juiste oplossing is die tickets laten openstaan tot er WEL een oplossing is.
Concreet gaat het hier over de volgende situatie:

1) Mensen worden gemigreerd.
2) Wij krijgen elke dag data binnen voor wanneer mensen ingepland zijn.
3) Gebruiker zit zonder internet, vraagt wanneer hij terug internet heeft.
4) Helpdesker bekijkt data, ziet dat wij nog geen datum hebben doorgekregen, en sluit het ticket.
5) Klant is totaal niet verder geholpen.

De juiste actie hier is:

4) Helpdesker bekijkt data, ziet dat wij nog geen datum hebben doorgekregen, en antwoordt op het ticket dat er nog geen datum is vastgelegd, en dat wij de klant op de hoogte zullen houden.
5) Helpdesker checkt de volgende dagen de datum, en update de openstaande tickets naarmate er meer gegevens binnenkomen.

Ik heb die persoon geen uitbrander gegeven omdat die mensen zonder internet zitten, ik heb die persoon een uitbrander gegeven omdat hij carrement zijn gat veegt aan zijn taken, en niet probeert de klant op de best mogelijke manier verder te helpen. En de best mogelijke manier is hier de klant op de hoogte houden
bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 okt 2005, 05:37

OpThaCop schreef:Als Mobistar toch de limieten kan bijhouden, kunnen we deze dan nergens raadplegen?
Ik geef hier kortelings uitleg bij...
bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 okt 2005, 05:37

sailormars2k schreef:
prodata schreef:Ook leuk om te weten realroot kan jou aanvraag voor een andere provider niet tegenhouden.
Het is immers de klant die aan de ISP de opdracht geeft, hey sluit mij is aan op ... en op die manier verander je van isp
Dat hebben we allemaal gezien toen ik onverwachts van Edpnet terug naar RealDSL werd overgeplaatst zonder dat ik daar zelfs nog maar een abonnement meer had..
Ik weet ook niet wat er concreet gebeurd is, maar zou wel eens goed het volgende verhaal kunnen zijn:
1) Wij plannen migratie, checken welke users actief zijn, en geven een lijst door een fulladsl.
2) Jij vraagt bij edpnet een nieuw abbonement aan, en wordt overgeschakeld naar edpnet.
3) De migratie begint effectief, jouw lijn wordt overgezet naar een fulladsl lijn (omdat dit zo was doorgegeven).

Dit moet niet per se een blijk van kwade wil zijn van ons, quite frankly mag je van mij (en van de rest van de crew) gerust overstappen naar een andere provider als je echt wilt.
bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 okt 2005, 05:37

devastator schreef:
bjansens schreef: Ik heb net gebeld met Cain, en dit mag je als een officiele mededeling zien:

Wij zullen voor de mensen die geen connectiviteit hebben gehad de afgelopen maand credit nota's opstellen, zodat je die factuur niet (of maar gedeeltelijk) hoeft te betalen.

Stuur gewoon even een mailtje naar [email protected] met als subject "Credit Nota Realdsl", en vermeld van wanneer tot wanneer je offline bent geweest.

Edit: misschien even verduidelijken: het gaat hier wel over het niet betalen van factuur, niet over een vergoeding van de downtime.
Tss, credit nota voor de dagen dat ze zonder zitten.
Het minste wa ge kunt doen is toch wel een paar maanden gratis internet geven zeker !
En waar denk je dat een credit nota concreet op neer komt?
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

bjansens schreef:
devastator schreef:
bjansens schreef: Ik heb net gebeld met Cain, en dit mag je als een officiele mededeling zien:

Wij zullen voor de mensen die geen connectiviteit hebben gehad de afgelopen maand credit nota's opstellen, zodat je die factuur niet (of maar gedeeltelijk) hoeft te betalen.

Stuur gewoon even een mailtje naar [email protected] met als subject "Credit Nota Realdsl", en vermeld van wanneer tot wanneer je offline bent geweest.

Edit: misschien even verduidelijken: het gaat hier wel over het niet betalen van factuur, niet over een vergoeding van de downtime.
Tss, credit nota voor de dagen dat ze zonder zitten.
Het minste wa ge kunt doen is toch wel een paar maanden gratis internet geven zeker !
En waar denk je dat een credit nota concreet op neer komt?
Ik bedoel: enkel een credit nota voor die tiental dagen is maar magerkes ...
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 926
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 44 keer

bjansens schreef:Concreet gaat het hier over de volgende situatie:

1) Mensen worden gemigreerd.
2) Wij krijgen elke dag data binnen voor wanneer mensen ingepland zijn.
3) Gebruiker zit zonder internet, vraagt wanneer hij terug internet heeft.
4) Helpdesker bekijkt data, ziet dat wij nog geen datum hebben doorgekregen, en sluit het ticket.
5) Klant is totaal niet verder geholpen.

De juiste actie hier is:

4) Helpdesker bekijkt data, ziet dat wij nog geen datum hebben doorgekregen, en antwoordt op het ticket dat er nog geen datum is vastgelegd, en dat wij de klant op de hoogte zullen houden.
5) Helpdesker checkt de volgende dagen de datum, en update de openstaande tickets naarmate er meer gegevens binnenkomen.
Niet mee akkoord! Je wacht dan nog steeds tot de klant zelf contact opneemt om hem dan te vertellen dat er een migratie gaat gebeuren. De enige juiste actie hier is van de klant een tijd VOOR de migratie te melden (mail, brief, ..) dat er een migratie aankomt.
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

BMaster schreef:
bjansens schreef:Concreet gaat het hier over de volgende situatie:

1) Mensen worden gemigreerd.
2) Wij krijgen elke dag data binnen voor wanneer mensen ingepland zijn.
3) Gebruiker zit zonder internet, vraagt wanneer hij terug internet heeft.
4) Helpdesker bekijkt data, ziet dat wij nog geen datum hebben doorgekregen, en sluit het ticket.
5) Klant is totaal niet verder geholpen.

De juiste actie hier is:

4) Helpdesker bekijkt data, ziet dat wij nog geen datum hebben doorgekregen, en antwoordt op het ticket dat er nog geen datum is vastgelegd, en dat wij de klant op de hoogte zullen houden.
5) Helpdesker checkt de volgende dagen de datum, en update de openstaande tickets naarmate er meer gegevens binnenkomen.
Niet mee akkoord! Je wacht dan nog steeds tot de klant zelf contact opneemt om hem dan te vertellen dat er een migratie gaat gebeuren. De enige juiste actie hier is van de klant een tijd VOOR de migratie te melden (mail, brief, ..) dat er een migratie aankomt.
zoiets in die aard had ik ook graag gezien , dan was het niet zo fataal afgelopen
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”