RealDSL problemen

Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 Aug 2005
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contact:

RealDSL problemen

Berichtdoor netdata » 06 Nov 2006, 16:06

RealDSL users,


zoals je in een ander topic gelezen hebt zijn er een paar problemen opgedoken.
Momenteel worden de rdsl users gemigreerd naar mobistart voor de last mile + connectie naar datacenter.
Dit word dan dezelfde setup als de Full-ADSL users.
Echter door een administratieve fout bij Mobistar hebben we een probleem met de fixed IP's hierdoor krijgt IEDEREEN een dynamisch IP. Dit zal in de komende dagen gefixed worden.

Ook het authenticatie probleem is te wijten aan mobistar.
Daar zij sturen de credentials niet door naar ons.

De testen die we gedaan hebben zijn goed verlopen, vervolgens werden alle users doorgegeven aan mobistar.
Het gaat momenteel slechts over een tiental users, maar iedereen word spoedig overgezet door mobistar.

Onze excuses voor deze probs.

Gebruikersavatar
apn
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 27 Okt 2003
Locatie: Nivelles
Contact:

Re: RealDSL problemen

Berichtdoor apn » 06 Nov 2006, 16:20

prodata schreef:RealDSL users,


zoals je in een ander topic gelezen hebt zijn er een paar problemen opgedoken.
Momenteel worden de rdsl users gemigreerd naar mobistart voor de last mile + connectie naar datacenter.
Dit word dan dezelfde setup als de Full-ADSL users.
Echter door een administratieve fout bij Mobistar hebben we een probleem met de fixed IP's hierdoor krijgt IEDEREEN een dynamisch IP. Dit zal in de komende dagen gefixed worden.

Ook het authenticatie probleem is te wijten aan mobistar.
Daar zij sturen de credentials niet door naar ons.

De testen die we gedaan hebben zijn goed verlopen, vervolgens werden alle users doorgegeven aan mobistar.
Het gaat momenteel slechts over een tiental users, maar iedereen word spoedig overgezet door mobistar.

Onze excuses voor deze probs.


Dank u wel voor deze feedback :-) !

When do you think the Fixed IP issue will be resolved ?
It's quite urgent for me ...

And What about DSL profiles ?
I had 512kbit/s for upstream and now only 384kbit/s ?

Thanks,

Arnaud (rdsl0052 - 83.217.93.52).

Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 Aug 2005
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contact:

Berichtdoor netdata » 06 Nov 2006, 17:04

Hi Arnaud,

The fixed Ip issue will be solved in the next day.
This is prio 1

The dsl profiles is also an fault made by mobistar.
This also will be fixed so you have 4mbit down and 512kbps up

Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Locatie: N.O.Limburg
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Re: RealDSL problemen

Berichtdoor Limburg » 06 Nov 2006, 17:05

Prodata, bedankt voor de info.
prodata schreef:... maar iedereen word spoedig overgezet door mobistar.

Geldt dit ook voor de gebruikers op het "eigen nieuwe" netwerk?
Blijft fixed IP dezelfde?

Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 Aug 2005
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contact:

Re: RealDSL problemen

Berichtdoor netdata » 06 Nov 2006, 17:13

Limburg schreef:Prodata, bedankt voor de info.
prodata schreef:... maar iedereen word spoedig overgezet door mobistar.

Geldt dit ook voor de gebruikers op het "eigen nieuwe" netwerk?
Blijft fixed IP dezelfde?


Bedoelt u het nieuwe of het nieuwste netwerk?

Waarschijnlijk het netwerk waar je 4 mbit profiel heb op dit moment.
Dus ja idd jij ook.
dit zal de komende dagen gebeuren.

EricdeBoer
Starter
Starter
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 Jan 2006

Berichtdoor EricdeBoer » 06 Nov 2006, 18:55

Hee ontzettend goed dat je dit meldt Prodata, Ik heb je recent een PM gestuurd (Eric de B.) gaat dit ook de oplossing brengen voor mijn ("sync" probleem?).

Greetz :thumbs:

Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 28 Mar 2006
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer

Berichtdoor OpThaCop » 06 Nov 2006, 19:45

Prodata,

Mag ik vragen waarom iedereen op het "nieuwste" netwerk wordt gezet?
- Was het "nieuwe" netwerk dan tijdelijk?
- Zijn er voordelen nieuwe->nieuwste ? (Betere ping, stabieler, .. ?)
- Of betekent dit minder kosten voor RealDSL om op het FULL-ADSL netwerk te zitten nu?

Alleszins, ik heb hier nog m'n static IP, dus denk dat ze mijn account nog niet onder handen gepakt hebben ;-)

greetz

EdMeister
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 Sep 2005
Locatie: Gent

Berichtdoor EdMeister » 07 Nov 2006, 08:36

Wanneer zou dit gefixt worden? Sinds gisterennamiddag zit ik zonder internet.
"Sir, we are surrounded." - "Excellent, we can attack in any direction!"

avatara
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 Dec 2005

Berichtdoor avatara » 07 Nov 2006, 09:54

kwestie mijn stem nog eens te laten horen met de mededeling,

GEEN VERBINDING

zucht

Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 Aug 2005
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contact:

Berichtdoor netdata » 07 Nov 2006, 10:01

EdMeister schreef:Wanneer zou dit gefixt worden? Sinds gisterennamiddag zit ik zonder internet.


Kan nog even duren...
Concrete datim kan ik totaal niet geven omdat het buiten onze handen ligt

Gebruikersavatar
whizzo
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 Nov 2006

Berichtdoor whizzo » 07 Nov 2006, 10:03

same hier, sinds woensdag, NO CONNECTION,

men speedtouch zegt doodleuk 'authentication failed'

ben al aan het scouten naar andere provider,

rdsl kost mij 54 euro + 6 euro ongeveer aan belgacom = 60 euro/mnd

telenet expressnet plus kost ook een kleine 60 euro, sneller , en alleen iets minder data verkeer (35 gb maar)
maar that should do it. alleen ga ik men servers ergens anders moeten deponeren.

grtz

EdMeister
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 Sep 2005
Locatie: Gent

Berichtdoor EdMeister » 07 Nov 2006, 10:17

Same here. Ben ook aan het overwegen om over te stappen naar de betrouwbaarheid van Telenet. Voor mijn servers vind ik wel een betaalbare oplossing.
"Sir, we are surrounded." - "Excellent, we can attack in any direction!"

Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 Aug 2005
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contact:

Berichtdoor netdata » 07 Nov 2006, 10:18

whizzo schreef:men speedtouch zegt doodleuk 'authentication failed'


Klopt, mobistar geeft geen username / passwoord aan ons door, vandaar authenticatie failed

Terro
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 Mar 2004

Berichtdoor Terro » 07 Nov 2006, 10:51

prodata schreef:
whizzo schreef:men speedtouch zegt doodleuk 'authentication failed'


Klopt, mobistar geeft geen username / passwoord aan ons door, vandaar authenticatie failed

Hier "the same" sinds vrijdag, altijd "authentication failure" op mijn router ... Maar als Mobi een username en paswoord moet doorgeven, wil dit dan zeggen dat wij een andere login krijgen? Zo ja, hoe gaan we deze vernemen? Gaat nogal moeilijk via mail vermits men geen inet heeft hé.

Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 Aug 2005
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contact:

Berichtdoor netdata » 07 Nov 2006, 11:08

Terro schreef:
prodata schreef:
whizzo schreef:men speedtouch zegt doodleuk 'authentication failed'


Klopt, mobistar geeft geen username / passwoord aan ons door, vandaar authenticatie failed

Hier "the same" sinds vrijdag, altijd "authentication failure" op mijn router ... Maar als Mobi een username en paswoord moet doorgeven, wil dit dan zeggen dat wij een andere login krijgen? Zo ja, hoe gaan we deze vernemen? Gaat nogal moeilijk via mail vermits men geen inet heeft hé.


Je pppoE sessie gaat naar mobistar, daar kom je op hun radius, die forward de request door naar onze realdsl server.

Dus username is hetzelfde hoor

EdMeister
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 Sep 2005
Locatie: Gent

Berichtdoor EdMeister » 07 Nov 2006, 11:10

En is er al zicht wanneer Mobistar dit zal fixen?
"Sir, we are surrounded." - "Excellent, we can attack in any direction!"

Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Locatie: N.O.Limburg
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Berichtdoor Limburg » 07 Nov 2006, 11:16

Dus wees zuinig op je (nog) lopende sessie, wanneer die verbroken wordt ben je ook aan de beurt.

bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 Okt 2005

Berichtdoor bjansens » 07 Nov 2006, 11:26

Limburg schreef:Dus wees zuinig op je (nog) lopende sessie, wanneer die verbroken wordt ben je ook aan de beurt.
Heh?

casper2507
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 Nov 2006

24 zonder connectie

Berichtdoor casper2507 » 07 Nov 2006, 11:28

wanneer gaat dit eindelijk opgelost zijn, fixed ip
niet gemakkelijk telkens ip te gaan aanpassen als er een emailserver achterzit!!!

bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 Okt 2005

Berichtdoor bjansens » 07 Nov 2006, 11:31

prodata schreef:
whizzo schreef:men speedtouch zegt doodleuk 'authentication failed'


Klopt, mobistar geeft geen username / passwoord aan ons door, vandaar authenticatie failed

De correcte term heet "proxying". Even ter verduidelijking: net zoals Belgacom adsl wholesale doet, doet mobistar dit ook. Duh. Eigenlijk is de radius-setup als volgt:

Mobistar -> Fulladsl -> Realadsl

Daarom is het dus ook belangrijk dat je @realdsl.be achter je username staat (zonder dat weet de fulladsl radius niet dat hij je login moet proxyen naar de realdsl radius), maar dit is atm nog helemaal niet het issue.

Valleyman
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 28
Lid geworden op: 20 Okt 2006
Contact:

Grappiger dan grappig

Berichtdoor Valleyman » 07 Nov 2006, 11:37

kwestie mijn stem nog eens te laten horen met de mededeling,

GEEN VERBINDING

zucht


Natuurlijk is kunnen lezen wel de eerste vereiste van een forum gebruiken :-D
Bedankt voor de melding Prodata en veel succes gewenst bij het oplossen ervan no matter what they say around here...

avatara
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 Dec 2005

Berichtdoor avatara » 07 Nov 2006, 12:25

Wees blij dat veel mensen snel wat posten hier, anders zou het gewoon verzwegen worden. Hoe meer stemmen hoe meer druk.

Noem mij dan maar een klager en wees zelf dan maar het schaap dat alles aan zich voorbij laat gaan.

:?

Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 Mei 2006
Bedankt: 2 keer

Berichtdoor Moomin » 07 Nov 2006, 13:06

Ik heb vandaag wat last met het uitvallen van de lijn (xDSL linestate down). Meestal gaat na een paar minuten de lijn weer omhoog.

Heeft dit ook met de upgrade te maken? Wat is de geschatte einddatum daarvan zoals op dit moment bekend?

Moomin

bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 Okt 2005

Berichtdoor bjansens » 07 Nov 2006, 14:26

bjansens schreef:
prodata schreef:
whizzo schreef:men speedtouch zegt doodleuk 'authentication failed'


Klopt, mobistar geeft geen username / passwoord aan ons door, vandaar authenticatie failed

De correcte term heet "proxying". Even ter verduidelijking: net zoals Belgacom adsl wholesale doet, doet mobistar dit ook. Duh. Eigenlijk is de radius-setup als volgt:

Mobistar -> Fulladsl -> Realadsl

Daarom is het dus ook belangrijk dat je @realdsl.be achter je username staat (zonder dat weet de fulladsl radius niet dat hij je login moet proxyen naar de realdsl radius), maar dit is atm nog helemaal niet het issue.

Probleem zou opgelost moeten zijn, lag aan firewall tussen bas en radius.

Gebruikersavatar
r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 28819
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Bedankt: 1891 keer
Recent bedankt: 13 keer
Uitgedeelde bedankjes: 390 keer

Berichtdoor r2504 » 07 Nov 2006, 14:46

bjansens schreef:Probleem zou opgelost moeten zijn, lag aan firewall tussen bas en radius.


En in wie zijn beheer was die ?

bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 Okt 2005

Berichtdoor bjansens » 07 Nov 2006, 15:11

r2504 schreef:
bjansens schreef:Probleem zou opgelost moeten zijn, lag aan firewall tussen bas en radius.


En in wie zijn beheer was die ?

Mobistar (Was firewall tussen bas en mobistar radius. Voor bepaalde bassen. Wat verklaart waarom het voor bepaalde users wel werkte).

EdMeister
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 Sep 2005
Locatie: Gent

Berichtdoor EdMeister » 07 Nov 2006, 15:17

Betekent dit nu dat alle problemen opgelost zijn? Ik kan vanop mijn werk in ieder geval nog altijd niet aan mijn netwerk thuis... Mijn modem zou normaal toch opnieuw moeten inloggen als alles opgelost is.
"Sir, we are surrounded." - "Excellent, we can attack in any direction!"

bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 Okt 2005

Berichtdoor bjansens » 07 Nov 2006, 15:39

EdMeister schreef:Betekent dit nu dat alle problemen opgelost zijn? Ik kan vanop mijn werk in ieder geval nog altijd niet aan mijn netwerk thuis... Mijn modem zou normaal toch opnieuw moeten inloggen als alles opgelost is.

Nee, dit betekent dat mensen opnieuw kunnen inloggen. Tweede probleem (ip-range routering) bestaat nog altijd, en we zijn currently de fixed ip-adressen van de mensen involved aan het afzetten (tijdelijke maatregel), zodat iedereen op zijn minst kan surfen...

EdMeister
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 37
Lid geworden op: 08 Sep 2005
Locatie: Gent

Berichtdoor EdMeister » 07 Nov 2006, 15:46

Ok, thx. Zal dan vanavond eens zien of ik via dynamic ip online kan.
"Sir, we are surrounded." - "Excellent, we can attack in any direction!"

Terro
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 25 Mar 2004

Berichtdoor Terro » 07 Nov 2006, 16:38

Hier momenteel alles terug werkend ...

Stefan-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 Mar 2004
Bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Berichtdoor Stefan- » 07 Nov 2006, 16:45

Ik kan nu inloggen maar krijg een verkeerde ip toegewezen :-(

nocredits
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 Mei 2005

Re: RealDSL problemen

Berichtdoor nocredits » 07 Nov 2006, 16:56

prodata schreef:RealDSL users,


zoals je in een ander topic gelezen hebt zijn er een paar problemen opgedoken.
Momenteel worden de rdsl users gemigreerd naar mobistart voor de last mile + connectie naar datacenter.
Dit word dan dezelfde setup als de Full-ADSL users.
Echter door een administratieve fout bij Mobistar hebben we een probleem met de fixed IP's hierdoor krijgt IEDEREEN een dynamisch IP. Dit zal in de komende dagen gefixed worden.

Ook het authenticatie probleem is te wijten aan mobistar.
Daar zij sturen de credentials niet door naar ons.

De testen die we gedaan hebben zijn goed verlopen, vervolgens werden alle users doorgegeven aan mobistar.
Het gaat momenteel slechts over een tiental users, maar iedereen word spoedig overgezet door mobistar.

Onze excuses voor deze probs.


Thanks for the updates !!

bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 Okt 2005

Berichtdoor bjansens » 07 Nov 2006, 17:35

Stefan- schreef:Ik kan nu inloggen maar krijg een verkeerde ip toegewezen :-(

This is not a bug, it's a feature! :P Aangezien Mobistar onze ip-range nog altijd niet routeert krijgt iedereen voorlopig (!!!) een dynamisch ip-adres. Ik kan je natuurlijk altijd je vast ip-adres teruggeven, maar daar kan je niet mee surfen, dus ja...

casper2507
Starter
Starter
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 Nov 2006

fixed ip

Berichtdoor casper2507 » 07 Nov 2006, 17:39

verkeerde ip is wel niet zo tof voor mij
mailserver werkt zo effe niet he
aangezien ik zelf mijn nameservers niet kan aanpassen bij dns

hoelang zou dit zo duren?

Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 Aug 2005
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Contact:

Re: fixed ip

Berichtdoor netdata » 07 Nov 2006, 18:03

casper2507 schreef:verkeerde ip is wel niet zo tof voor mij
mailserver werkt zo effe niet he
aangezien ik zelf mijn nameservers niet kan aanpassen bij dns

hoelang zou dit zo duren?


Zolang de tegenparij die jou mailt geen bounce krijgt maar een time-out proberen smtps tot 36 h later nog aan te bieden...

Stefan-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 107
Lid geworden op: 29 Mar 2004
Bedankt: 8 keer
Uitgedeelde bedankjes: 4 keer

Berichtdoor Stefan- » 07 Nov 2006, 21:04

bjansens schreef:
Stefan- schreef:Ik kan nu inloggen maar krijg een verkeerde ip toegewezen :-(

This is not a bug, it's a feature! :P Aangezien Mobistar onze ip-range nog altijd niet routeert krijgt iedereen voorlopig (!!!) een dynamisch ip-adres. Ik kan je natuurlijk altijd je vast ip-adres teruggeven, maar daar kan je niet mee surfen, dus ja...


En wanneer gaat dit ongeveer op gelost zijn? Want ik zou dringend want dingen moeten doen op mijn switchen + servers maar daar geraak ik alleen op met het juiste IP :)

avatara
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 Dec 2005

Berichtdoor avatara » 07 Nov 2006, 22:20

hier werkt alles terug ! regio gent

bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 Okt 2005

Berichtdoor bjansens » 08 Nov 2006, 15:10

Stefan- schreef:
bjansens schreef:
Stefan- schreef:Ik kan nu inloggen maar krijg een verkeerde ip toegewezen :-(

This is not a bug, it's a feature! :P Aangezien Mobistar onze ip-range nog altijd niet routeert krijgt iedereen voorlopig (!!!) een dynamisch ip-adres. Ik kan je natuurlijk altijd je vast ip-adres teruggeven, maar daar kan je niet mee surfen, dus ja...


En wanneer gaat dit ongeveer op gelost zijn? Want ik zou dringend want dingen moeten doen op mijn switchen + servers maar daar geraak ik alleen op met het juiste IP :)

Sinds enkele minuten zouden fixed IP's terug moeten werken op mobistar. Gewoon even reconnecten en you're back in business. Enige caveat is dat mobistar user en tn solutions/broba2 users mekaar niet kunnen bereiken.

Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 320
Lid geworden op: 28 Mar 2006
Bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 89 keer

Berichtdoor OpThaCop » 08 Nov 2006, 16:53

'k krijg hier constant dit :


Code: Selecteer alles

Nov  8 16:45:58 pppd[25023]: pppd 2.4.1 started by root, uid 0
Nov  8 16:45:58 pppd[25023]: Using interface ppp0
Nov  8 16:45:58 pppd[25023]: Connect: ppp0 <--> /dev/pts/0
Nov  8 16:45:58 pppoe[25027]: Changed pty line discipline to N_HDLC for synchronous mode
Nov  8 16:45:58 pppoe[25027]: PADS: Service-Name: ''
Nov  8 16:45:58 pppoe[25027]: PPP session is 3160
Nov  8 16:45:59 pppd[25023]: Remote message: CHAP authentication success, unit 5141
Nov  8 16:45:59 pppd[25023]: local  IP address 83.217.94.119
Nov  8 16:45:59 pppd[25023]: remote IP address 212.65.33.115
Nov  8 16:46:00 pppd[25023]: primary   DNS address 83.217.75.130
Nov  8 16:46:00 pppd[25023]: secondary DNS address 217.22.50.3
Nov  8 16:46:31 pppd[25023]: LCP terminated by peer

Nov  8 16:46:44 pppd[25836]: pppd 2.4.1 started by root, uid 0
Nov  8 16:46:44 pppd[25836]: Using interface ppp0
Nov  8 16:46:44 pppd[25836]: Connect: ppp0 <--> /dev/pts/0
Nov  8 16:46:44 pppoe[25840]: Changed pty line discipline to N_HDLC for synchronous mode
Nov  8 16:46:44 pppoe[25840]: PADS: Service-Name: ''
Nov  8 16:46:44 pppoe[25840]: PPP session is 7941
Nov  8 16:46:46 pppd[25836]: Remote message: CHAP authentication success, unit 7449
Nov  8 16:46:46 pppd[25836]: local  IP address 83.217.94.119
Nov  8 16:46:46 pppd[25836]: remote IP address 212.65.33.115
Nov  8 16:46:47 pppd[25836]: primary   DNS address 83.217.75.130
Nov  8 16:46:47 pppd[25836]: secondary DNS address 217.22.50.3


*edit* : Heb ticket aangemaakt

Limburg
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1636
Lid geworden op: 28 Okt 2003
Locatie: N.O.Limburg
Bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer

Berichtdoor Limburg » 08 Nov 2006, 17:31

Na een eerdere kleine rdsl storing viel ook mijn DSL signaal vanmiddag weg.
Het duurde even voor ik door had dat dit een Belgacomprobleem was, ik heb geen kiestoon en lijnstroom meer.
Inmiddels is er weer wel dsl maar geen kiestoon.
De Belgacomtechnieker komt morgen langs.
Ik heb wel DSL maar geen internet, PPP CHAP authentication failed:

00:01:14 PPP CHAP Receive challenge (rhost = has-rb01.mpl)
00:01:01 PPP CHAP authentication failed (PPPoA_1)
00:01:01 PPP CHAP Receive challenge (rhost = has-rb01.mpl)
00:00:55 xDSL linestate up (downstream: 4096 kbit/s, upstream: 512 kbit/s)


Nou is mijn vraag:
Zien andere rdsl gebruikers deze xxx-rb01.mpl ook? (xxx is bij mij has, =Hasselt)
Deze heb ik nooit eerder gezien maar kan zijn tengevolge van omschakeling naar Mobistar.
Het kan echter ook zijn dat net vanmiddag Belgacom een fout heeft gemaakt waardoor kiestoon weg is en mijn lijn op een verkeerde provider gezet is.
Wanneer ik Google op rb01.mpl zie ik die zowel bij dommel- als scarlet gebruikers, vandaar mijn vraag.
Is dit een Belgacom probleem,
of een rdsl probleem?
Nog een vraag: werkt pppoa nog in de nieuwe setup via mobistar?
Laatst gewijzigd door Limburg op 08 Nov 2006, 17:46, 1 keer totaal gewijzigd.


Terug naar “RealDSL”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast