Rekening wordt geplunderd

Gebruikersavatar
sdemey
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 sep 2006, 13:08
Locatie: Haacht

Mensen, als ik een goede raad mag geven: BETAAL NIET VIA DOMICILIERING aan Realroot...

Ik ben sinds augustus klant en ben daar nu niet echt blij mee...
Begin augustus wordt er via domiciliering 2 betalingen (aansluitingskosten + eerste abonnement) afgehouden. Tot daar geen probleem. Begin deze maand wordt er ineens hetzelfde bedrag terug afgehaald! Ik ben niet iemand die z'n rekening constant in de gaten houdt, maar dit viel me wel meteen op, aangezien ik zeker wist dat die facturen al betaald waren! Dus ik stuur meteen een mail (12/09) met de vraag om dit recht te zetten... Geen reactie... 14/09 stuur ik nog een mail met de vraag van aub te reageren via mail of telefoon... Geen reactie. Na ettelijke malen proberen de facturatie dienst te pakken te krijgen en telkens weer in te spreken op het antwoordapparaat bel ik naar de helpdesk en die vragen een mail te sturen naar [email protected] (zaakvoerder ?)... Ik dreig met de domiciliering stop te zetten en manueel verder te betalen, wordt er vandaag weer een factuur van m'n rekening gehaald!!! Nu ben ik dus op 3 weken tijd al € 164 kwijt aan RealDSL, zonder dat iemand me verteld wat er aan de hand is... Ik ben naar schoten gereden (en heb gezien hoe kleinschalig RealRoot wel is...) en daar m'n eisen op tafel gelegd. Natuurlijk was er niemand aanwezig die me kon garanderen dat m'n klacht behandeld werd. Ik heb ze duidelijk gemaakt dat ik vandaag antwoord wil hebben of dat ik anders gerechtelijke stappen onderneem.
Vandaag wordt de domiciliering geblokkeerd door de bank, en als er mij niemand terugbelt voor vanavond, ga ik morgen PV laten opmaken bij de politie...

Mensen, kijk uit als je een domiciliering goedkeurt, want dan heeft de andere partij onvoorwaardelijke toegang om geld van je rekening te halen!!! :evil:
Fluppeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 750
Lid geworden op: 21 nov 2005, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Na het pv ook de ombudsman voor telecommunicatie inschakelen. Laat je absoluut niet paaien en probeer van realroot vanaf te geraken (met een fikse schadevergoeding voor U uiteraard).

Laat cain en co maar oostblokmeisjes uitbuiten en ze voor de webcam zetten en daarmee 'vies' geld verdienen... Voor de rest wat posten op zattevrienden en mediabomwebsite ... Van realdsl moet je afblijven. Lachwekkend hoe ze in amper een jaar heel hun faq hebben herschreven. Amateurisme is het.
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
Gebruikersavatar
sdemey
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 sep 2006, 13:08
Locatie: Haacht

Ik heb daarnet telefonische bevestiging gekregen van RealRoot dat het verschuldigd bedrag morgen teruggestort wordt... Ik hou het in de gaten.

Wordt vervolgd.
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 926
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 44 keer

Fluppeke schreef:Lachwekkend hoe ze in amper een jaar heel hun faq hebben herschreven. Amateurisme is het.
Nog lachwekkender is het enorme aantal spellings- en grammaticafouten in diezelfde faq. Net alsof hij geschreven is door een 12-jarige.
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 49 keer

Telefonisch- daar zijn ze bij Realroot goed in maar vanaf dat er iets officieels op papier moet gezet worden ...
Gebruikersavatar
sdemey
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 sep 2006, 13:08
Locatie: Haacht

proz schreef:Telefonisch- daar zijn ze bij Realroot goed in maar vanaf dat er iets officieels op papier moet gezet worden ...
Awel, ze zijn verwittigd... Niet 1, niet 2, maar 3 keer... En als het geld volgende week niet op de rekening staat, leg ik alsnog klacht neer...
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

je kan ook altijd je bank het bedrag terug laten boeken. Daar heeft realdsl niks over te zeggen dan...
Gebruikersavatar
sdemey
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 sep 2006, 13:08
Locatie: Haacht

Mr.T schreef:je kan ook altijd je bank het bedrag terug laten boeken. Daar heeft realdsl niks over te zeggen dan...
Nope, jammer genoeg gaat dat niet... Het is aan de eigenaar van de rekening om z'n geld terug te krijgen... Ik had het al lang nagevraagd :wink:
flakey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 sep 2005, 23:36

For the record: foutieve domiciliëringen gebeuren bij ELK bedrijf. Het ligt gewoon in de aard van de Vlaming om zeer wantrouwig te zijn tov dienstverlenende bedrijven. Ze gaan heus niet proberen wat extra te verdienen door dat bedrag van je rekening te halen hoor :roll:
Dat is gewoon een vergissing die ze automatisch of na een melding door de klant gaan rechtzetten, djeezes.

Jij zou daar gewoon al voor naar de politie gaan, dat is pas misbruik maken van mijn belastinggeld. Alsof die niets beter te doen hebben dan jou foutieve domi recht te zetten.
Gebruikersavatar
Weetgraag
Erelid
Erelid
Berichten: 2117
Lid geworden op: 15 sep 2002, 08:50
Locatie: Zelzate Belgie

flakey schreef:For the record: foutieve domiciliëringen gebeuren bij ELK bedrijf. Het ligt gewoon in de aard van de Vlaming om zeer wantrouwig te zijn tov dienstverlenende bedrijven. Ze gaan heus niet proberen wat extra te verdienen door dat bedrag van je rekening te halen hoor :roll:
Dat is gewoon een vergissing die ze automatisch of na een melding door de klant gaan rechtzetten, djeezes.

Jij zou daar gewoon al voor naar de politie gaan, dat is pas misbruik maken van mijn belastinggeld. Alsof die niets beter te doen hebben dan jou foutieve domi recht te zetten.
Als je daar zo licht van overgaat, een domiciliering is ook een vorm van vertrouwen en als je daar al niet mag op reageren??
Tel maar na, een paar telefoons, aangetekend schrijven enz.....
allemaal omdat dat bedrijf jouw geld zomaar van de rekening haalt.

Greetz
Weetgraag :wink:
"Carpe Diem"
Gebruikersavatar
Blue-Sky
Erelid
Erelid
Berichten: 8554
Lid geworden op: 23 feb 2003, 20:42
Locatie: België - Limburg

Er is niemand die je kan verplichten om via domiciliëring te betalen.

Heb je deze eerst toegestaan, dan is het aan U deze domiciliëring stop te zetten bij uw bank.

Ik zelf betaal mijn provider via bpo - banking.
Wel er zorg voor dragen dat het bedrag steeds op tijd overgeschreven is.
(dan heb je nooit problemen)

Opletten: Indien je in gebreke blijft kun je op de lijst van Wanbetalers terecht komen.
(geraak er dan maar terug vanaf) :!:
flakey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 sep 2005, 23:36

een domiciliering is ook een vorm van vertrouwen en als je daar al niet mag op reageren??
Natuurlijk mag (moet) je daarop reageren, dat wil ik niet zeggen. Maar ik werk zelf in een bekend dienstverlenend bedrijf en ik spreek dus uit ervaring als ik zeg dat de klant gewoon zeer paranoïde is.

NOOIT zit er achter zulke fouten 1 of ander duister motief, het gaat telkens om fouten in het systeem die gewoon overmijdelijk zijn en die het bedrijf zelf ook liever niet heeft. Sommige klanten willen gewoon een perfect product en een perfecte dienstverlening, in de realiteit is dit gewoon onmogelijk.

Fouten zullen er altijd gebeuren ik ken persoonlijk geen enkel (Belgisch) bedrijf dat er op uit is om de mensen in het zak te zetten. Op lange termijn houdt dit toch geen stand. Wel is het zo dat een bedrijf nooit een klantenbestand kan hebben van 100% tevreden klanten, er wordt een bepaald percentage van tevreden klanten als norm genomen. Je kan dus idd pech hebben en echt onheus worden behandeld door een bedrijf.
Echter dit is bij eender welk bedrijf zo, dat is gewoon de realiteit.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 902
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 35 keer

volledig eens met sdemey. door hun geknoei ben ik al ettelijke euro's kwijt met telefoontjes naar hun helpdesk. ook heb ik zakelijke mails soms dagen later kunnen versturen omdat ik dagen met een downtime zat die ze maar niet konden (wilden?) oplossen! als ze dan ook nog ten onrechte geld van m'n rekening zouden halen en niet reageren op mails dan mogen ze er zeker van zijn dat ik eens langskom in schoten en daar niet vertrek voor ik een bewijs van overschrijving van dat bedrag op m'n rekening heb. zoniet: direct pv, daar twijfel ik nog niet aan. ik had al langer vermoeden dat die gasten daar aan maffiapraktijken deden... :evil: :evil: :evil:
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 49 keer

Dit is gewoon een bewijs van hun onkunde, zeker niet opzettelijk bedoeld volgens mij.
Gebruikersavatar
sdemey
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 sep 2006, 13:08
Locatie: Haacht

proz schreef:Dit is gewoon een bewijs van hun onkunde, zeker niet opzettelijk bedoeld volgens mij.
Volledig mee eens... Maar als je al 2 weken aan het mailen en bellen bent, verwacht je toch minstens een mail/telefoontje terug. In mijn boekje nog altijd elementaire beleefdheid... En als dát al niet meer kan, en je wordt volledig in het duister gelaten, ga je dreigen. En als ik dreig, meen ik die ook waar te maken :wink:
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4276
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 49 keer
Bedankt: 97 keer

Fluppeke schreef:Laat cain en co maar oostblokmeisjes uitbuiten en ze voor de webcam zetten en daarmee 'vies' geld verdienen...
Blijkbaar zorgen Cain z'n meisjes ook voor de boekhouding, facturatie, fotoshoots, teksten/faq op de website etc.
Internet = Proximus Fiber 1000/500 & back-up Telenet 300/30 / Fixed & mobile phone = Dstny SmartMobile + Samsung S23 & OVH VoIP Entreprise TV = FTA IPTV + Netflix / Network = 100% MikroTik powered / / I'm using Atera RMM to run my IT business, Atera offers a 30-day free trial, learn more here.
Gebruikersavatar
sdemey
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 sep 2006, 13:08
Locatie: Haacht

Ken schreef:Blijkbaar zorgen Cain z'n meisjes ook voor de boekhouding, facturatie, fotoshoots, teksten/faq op de website etc.
Het zal me een worst wezen wat Cain en/of z'n meisjes doen... Als ik m'n geld maar terugkrijg... :twisted:
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

proz schreef:Dit is gewoon een bewijs van hun onkunde, zeker niet opzettelijk bedoeld volgens mij.
Grote onkunde m.a.w., ik ben mijn betalingen is gaan nakijken, en met alles dat ik betaald heb, heb ik al betaald tot eind december van dit jaar!
M.a.w. 3 maanden al teveel betaald. Ik ga nu direct een ticket posten en maandag bellen.
Als dit niet wordt terug betaald of in credit gegeven dan zal ik eind volgende week nog klacht indienen.
Ik heb in augustus een heel maand geen internet gehad en nu blijkt dat ik al tot het einde van het jaar betaald heb!
Nu is de maat vol. Ik was al van plan van over te schakelen, maar nu staat het zeker vast.
Gebruikersavatar
sdemey
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 sep 2006, 13:08
Locatie: Haacht

BBB schreef:Grote onkunde m.a.w., ik ben mijn betalingen is gaan nakijken, en met alles dat ik betaald heb, heb ik al betaald tot eind december van dit jaar!
Ééntje is toeval... Twee is grote stommiteit of verdacht... :?

Het lijkt me geen slecht idee dat iedereen die Real betaald via domiciliering eens deftig z'n rekening nakijkt.... :-(

BBB, is dat geld in één keer van de rekening gegaan of in verschillende verwerkingen?
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

sdemey schreef: is dat geld in één keer van de rekening gegaan of in verschillende verwerkingen?
In verschillende verwerkingen

Ze hebben één keer ineens voor 2 maanden aangerekend, de andere bedragen waren voor 1 maand.
3 x aangerekend voor dezelfde maand (met dezelfde mededeling)
Gebruikersavatar
sdemey
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 sep 2006, 13:08
Locatie: Haacht

We zijn vandaag maandag... Als het geld (zoals was beloofd) donderdag was overgeschreven, dan zou het vandaag op de rekening moeten staan... Maar niets dus. Nog maar eens met de helpdesk gebeld, daar weten ze ineens van niets meer (alzheimer in zeer accute vorm?) en heb ik dus nog maar eens gezegd dat er gerechtelijke stappen zullen volgen...
Woensdag geld niet op de rekening, is klacht neerleggen... En nu lach ik er echt niet meer mee, dit begint steeds minder op een fout in de boekhouding te lijken! :evil: :evil: :evil:
Gebruikersavatar
sdemey
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 sep 2006, 13:08
Locatie: Haacht

Vervolg:

Ik heb woensdag niet meer afgewacht, maar heb mijn klacht verstuurd naar de ombudsman voor telecommunicatie, Test Aankoop en economische inspectie. Ik raad iedereen aan (ik heb ondertussen vernomen dat er nog iemand is die 3 maal dezelfde factuur heeft zien van z'n rekening gaan) hetzelfde te doen.

Je kan deze diensten bereiken via mail op volgende adressen:

Ombudsman: klachten AT ombudsmantelecom.be
Test Aankoop: info AT test-aankoop.be
Economische inspectie: eco.inspec AT mineco.fgov.be

(vervang de AT door @, dit om spam-engines te misleiden)
nocredits
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 09 mei 2005, 16:41

waauw man, zo flippen. Chill . Geef die administratieve dienst toch wat tijd
om alles uit te zoeken. Denk je echt dat ze er op uit zijn met je 3x54 euro
naar het buitenland te vluchten :lol:

Wat ga je doen als je eens een echt probleem in je leven tegenkomt ?
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

nocredits schreef:waauw man, zo flippen. Chill . Geef die administratieve dienst toch wat tijd
om alles uit te zoeken. Denk je echt dat ze er op uit zijn met je 3x54 euro
naar het buitenland te vluchten :lol:

Wat ga je doen als je eens een echt probleem in je leven tegenkomt ?
Inderdaad, probleem heb ik ook eens gehad met telenet, heeft mij ook enkele weken gekost om het terug te krijgen....
Gebruikersavatar
sdemey
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 sep 2006, 13:08
Locatie: Haacht

nocredits schreef:waauw man, zo flippen. Chill . Geef die administratieve dienst toch wat tijd
om alles uit te zoeken. Denk je echt dat ze er op uit zijn met je 3x54 euro
naar het buitenland te vluchten :lol:

Wat ga je doen als je eens een echt probleem in je leven tegenkomt ?
Het gaat mij helemaal niet om het geld... Maar als alle mails en telefoontjes in dovemansoren blijven, dan ga ik inderdaad steigeren...
Ze hebben bij RR precies wel eens een lesje nodig in klantvriendelijkheid als je het mij vraagt...
flakey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 sep 2005, 23:36

Ze hebben bij RR precies wel eens een lesje nodig in klantvriendelijkheid als je het mij vraagt...
En jij eentje in vriendelijke klantheid, als je het mij vraagt :?
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

En jij eentje in vriendelijke klantheid, als je het mij vraagt
Er was eens een tijd dat de klant koning was.

En het wordt eens tijd, dat dit terug het geval is.

Consumenten laten veel te veel/lang met hun voeten spelen.


Waarmee ik niet wil zeggen dat je de moeilijke moet gaan uithangen, maar op je strepen staan kan zeker geen kwaad.


greetz,

Nob
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
flakey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 sep 2005, 23:36

jaja, klant is koning blablabla... er is ook zoiets als een klant die niet wil geholpen worden. Zo eentje van het soort dat ergens naartoe belt met de overtuiging dat HIJ gelijk heeft en niemand anders. Probeer zo iemand maar eens iets uit te leggen dat misschien niet strookt met zijn idé-fixe. Ik wens je daar veel geluk mee...

Btw, de klanten zijn tegenwoordig 100x mondiger dan vroeger. Ze stappen direct naar de pers of Test-Aankoop of wat dan ook. Een fatsoenlijk bedrijf investeert fortuinen in een deftige customer service,...

En dan zo'n uitspraken van vroeger was het allemaal beter

:roll:

Ik stel voor dat jullie allemaal zelf eens een paar maanden op 1 of andere klantendienst gaan zitten, je zal rap anders piepen.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 902
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 35 keer

ik heb zoiets voorgehad met belgacom: ik vroeg een discoveryline en ze hadden me volgens hun eerste brief blijkbaar adsl aangesmeerd (had ik dus niet besteld) en al van m'n rekening gehaald. heb toen gebeld met de klantendienst. een vriendelijke dame maakte direct een dossier aan en nog geen 5 dagen later stond het geld al terug op m'n rekening. hier is dus 't bewijs dat 't wel kan!
Gebruikersavatar
sdemey
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 sep 2006, 13:08
Locatie: Haacht

flakey schreef:jaja, klant is koning blablabla... er is ook zoiets als een klant die niet wil geholpen worden. Zo eentje van het soort dat ergens naartoe belt met de overtuiging dat HIJ gelijk heeft en niemand anders.
Eerst en vooral... Ik zou maar al te graag geholpen worden... Maar als je na 4 mails en 4 weken verder nog steeds geen fatsoenlijk antwoord hebt gekregen, wie is er dan in fout ?!? Er wordt niet eens de moeite gedaan van een mailtje te sturen dat er iets aan gaat gedaan worden!!! Vooraleer te gaan zitten zaniken, lees eerst eens heel de historiek, OK?
flakey schreef:Ik stel voor dat jullie allemaal zelf eens een paar maanden op 1 of andere klantendienst gaan zitten, je zal rap anders piepen.
Vriendschap, ik heb jaren helpdesk gedaan voor ik in de IT stond waar ik nu sta, dus kom niet met die zever aandraven...
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

sdemey schreef:
flakey schreef:jaja, klant is koning blablabla... er is ook zoiets als een klant die niet wil geholpen worden. Zo eentje van het soort dat ergens naartoe belt met de overtuiging dat HIJ gelijk heeft en niemand anders.
Eerst en vooral... Ik zou maar al te graag geholpen worden... Maar als je na 4 mails en 4 weken verder nog steeds geen fatsoenlijk antwoord hebt gekregen, wie is er dan in fout ?!? Er wordt niet eens de moeite gedaan van een mailtje te sturen dat er iets aan gaat gedaan worden!!! Vooraleer te gaan zitten zaniken, lees eerst eens heel de historiek, OK?
flakey schreef:Ik stel voor dat jullie allemaal zelf eens een paar maanden op 1 of andere klantendienst gaan zitten, je zal rap anders piepen.
Vriendschap, ik heb jaren helpdesk gedaan voor ik in de IT stond waar ik nu sta, dus kom niet met die zever aandraven...
sorry maar die laatste opmerking snap ik niet. ik heb zo de indruk dat je met veel tegenzin op de helpdesk gewerkt hebt.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
sdemey
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 sep 2006, 13:08
Locatie: Haacht

hollebollegijs schreef:sorry maar die laatste opmerking snap ik niet. ik heb zo de indruk dat je met veel tegenzin op de helpdesk gewerkt hebt.
Je hebt het inderdaad verkeerd verstaan :wink:
Ik heb heel graag op de helpdesk gewerkt, ben op een gegeven moment zelfs naar Schotland verhuisd om voor de end-user helpdesk te werken van IBM... Maar na een aantal jaar heb je er toch genoeg van :-)
Gebruikersavatar
GeertAki
Pro Member
Pro Member
Berichten: 276
Lid geworden op: 09 jan 2006, 13:28
Locatie: Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik vind dat de gebruiker ergens beschermd moet worden als hij per domiciliëring betaalt. Van sommige firma's krijg je korting als je via domiciliëring betaalt, maar het kan voor de klant (zoals in dit geval) dus zeer nadelig uitkomen.

Op de momenten dat het fout gaat, leent het bedrijf eigenlijk ongevraagd geld van u. Als je hierdoor onder nul gaat met je rekening, dan betaal je hier nog eens intrest voor aan de bank ook.

Ik vind dus dat als er een fout in de klant zijn nadeel gebeurt met een domiciliëring, dat het verantwoordelijke bedrijf een schadevergoeding schuldig is aan de klant, voor het geleden ongemak. Zie het als intrest voor het geld dat ze ongevraagd van je geleend hebben.

En ok, waarschijnlijk gaat het over een fout, maar fouten kosten nu eenmaal geld. Kijk maar naar alle wagens die teruggeroepen worden wegens een fabricagefout of zo. Die kosten zijn ook voor de firma, niet voor de klant.
fkaye
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 okt 2006, 15:20
Locatie: Antwerpen, Deurne
Contacteer:

nocredits schreef:waauw man, zo flippen. Chill . Geef die administratieve dienst toch wat tijd
om alles uit te zoeken. Denk je echt dat ze er op uit zijn met je 3x54 euro
naar het buitenland te vluchten :lol:

Wat ga je doen als je eens een echt probleem in je leven tegenkomt ?
Als een administratieve dienst niet reageert op alles wat je doet, zegt (bellen, ter plaatse gaan, mailen, ...) dan denk ik dat je inderdaad niet bij de pakken moet blijven zitten en zelf actie ondernemen. En het gaat hem inderdaad niet om het geld, maar om het principe ...
GeertAki schreef:Ik vind dat de gebruiker ergens beschermd moet worden als hij per domiciliëring betaalt. Van sommige firma's krijg je korting als je via domiciliëring betaalt, maar het kan voor de klant (zoals in dit geval) dus zeer nadelig uitkomen.

Op de momenten dat het fout gaat, leent het bedrijf eigenlijk ongevraagd geld van u. Als je hierdoor onder nul gaat met je rekening, dan betaal je hier nog eens intrest voor aan de bank ook.

Ik vind dus dat als er een fout in de klant zijn nadeel gebeurt met een domiciliëring, dat het verantwoordelijke bedrijf een schadevergoeding schuldig is aan de klant, voor het geleden ongemak. Zie het als intrest voor het geld dat ze ongevraagd van je geleend hebben.

En ok, waarschijnlijk gaat het over een fout, maar fouten kosten nu eenmaal geld. Kijk maar naar alle wagens die teruggeroepen worden wegens een fabricagefout of zo. Die kosten zijn ook voor de firma, niet voor de klant.
Ik vind dat ze eindelijk wel eens met een systeem mogen komen waar je als klant je domiciliëring zelf kan activeren/desactiveren en waar je een paar dagen vooraf een melding krijgt op je online banking dat er een domicilieringsaanvraag-tot-betaling is gekomen die je dan zelf kan accepten of declinen ...
En wat betreft het feit dat je als klant zelf niet kan eisen aan je bank om de betaling om te boeken bij foutieve afhaling, dat snapt geen mens ...
flakey schreef:jaja, klant is koning blablabla... er is ook zoiets als een klant die niet wil geholpen worden. Zo eentje van het soort dat ergens naartoe belt met de overtuiging dat HIJ gelijk heeft en niemand anders. Probeer zo iemand maar eens iets uit te leggen dat misschien niet strookt met zijn idé-fixe. Ik wens je daar veel geluk mee...

Btw, de klanten zijn tegenwoordig 100x mondiger dan vroeger. Ze stappen direct naar de pers of Test-Aankoop of wat dan ook. Een fatsoenlijk bedrijf investeert fortuinen in een deftige customer service,...

En dan zo'n uitspraken van vroeger was het allemaal beter

Rolling Eyes

Ik stel voor dat jullie allemaal zelf eens een paar maanden op 1 of andere klantendienst gaan zitten, je zal rap anders piepen.
Je gaat mij niet vertellen dat 50% van je klanten ongelijk heeft, als je zelf wat logisch nadenkt. Hoeveel keer gebeurd het niet dat je inderdaad een klant aan de lijn hebt die zijn beklag doet, en waar je zelf denkt van "Hij heeft gelijk" maar je uit bedrijfspolicy de klant geen gelijk KAN geven ???

En dan nog een kleine opmerking ... Vindt het vreemd dat ineens de bestelknop voor hun abo's verdwenen is ... Lijkt wel of ze inderdaad beslist hebben de tent dicht te smijten ...
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

fkaye schreef:Ik vind dat ze eindelijk wel eens met een systeem mogen komen waar je als klant je domiciliëring zelf kan activeren/desactiveren en waar je een paar dagen vooraf een melding krijgt op je online banking dat er een domicilieringsaanvraag-tot-betaling is gekomen die je dan zelf kan accepten of declinen ...
Ik weet niet bij welke bank jij zit, maar bij KBC kan dat eerst alvast: je kan zelf ingeven, stil zetten, stopzetten, wijzigen.
En dat 2e noemen ze de overschrijving.
Gebruikersavatar
sdemey
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 sep 2006, 13:08
Locatie: Haacht

meon schreef:Ik weet niet bij welke bank jij zit, maar bij KBC kan dat eerst alvast: je kan zelf ingeven, stil zetten, stopzetten, wijzigen.
...Maar niet terugeisen :wink: :wink: :wink:
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

sdemey schreef:
meon schreef:Ik weet niet bij welke bank jij zit, maar bij KBC kan dat eerst alvast: je kan zelf ingeven, stil zetten, stopzetten, wijzigen.
...Maar niet terugeisen :wink: :wink: :wink:
Bwa

Domiciliering is eigenlijk de bank te laten betalen in jou plaats voor facturen

Anders gezegt een domiciliering is enkel geldig met een factuur...

Dus meer achterhouden voor dezelfde factuur heeft dus geen zin
Er zijn op dit moment wel wat probs met de administratie op realroot hoor.

Geef ze gewoon nog even geduld...

Stuur even een fax naar hun faxnummer als je kan
Gebruikersavatar
sdemey
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 sep 2006, 13:08
Locatie: Haacht

prodata schreef:
Er zijn op dit moment wel wat probs met de administratie op realroot hoor.

Geef ze gewoon nog even geduld...

Stuur even een fax naar hun faxnummer als je kan
Fax, mail, telefoon... Geen antwoord...
Maar geen probleem, ik zal wel hun werk in hun plaats doen. Er wordt geen enkele factuur meer betaald tot het volledig verschuldigd bedrag is vereffend: ofwel via terugstorting, ofwel door de facturen af te trekken van het onvereffend bedrag en pas terug beginnen betalen als ik terug aan hun geld moet (misschien ook met een aantal weken vertraging :wink: )

Achter een nieuwe domiciliering kunnen ze fluiten...
fkaye
Starter
Starter
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 okt 2006, 15:20
Locatie: Antwerpen, Deurne
Contacteer:

sdemey schreef:Fax, mail, telefoon... Geen antwoord...
Maar geen probleem, ik zal wel hun werk in hun plaats doen. Er wordt geen enkele factuur meer betaald tot het volledig verschuldigd bedrag is vereffend: ofwel via terugstorting, ofwel door de facturen af te trekken van het onvereffend bedrag en pas terug beginnen betalen als ik terug aan hun geld moet (misschien ook met een aantal weken vertraging Wink )

Achter een nieuwe domiciliering kunnen ze fluiten...
Hier van 't zelfde. RealDSL was de enige die bij mij een domiciliering had. Na het verhaal van Sdemey ben ik zelf mijn rekening gaan controleren, had het zelf nog niet in de mot. Na dit krijgt geen enkel bedrijf nog een domiciliëring van mij. En noem me paranoïde, niemand heeft graag dat zijn rekening geplunderd wordt. En OK, je krijgt het wel terug, maar de vraag is altijd 1) Wanneer ? 2) Wordt je vergoed voor hun fout ? --> Want dat is het grappige hier altijd in België. Als jij niet betaald worden er verwijlintresten gevraagd. Als zij in de fout zijn, gaan ze nooit uit hunzelf zeggen van "Hier, dit krijg je er nog bij omdat wij in de fout waren."

Ik ben blij dat ik momenteel in een verhuis zit van Antwerpen naar Oost-Vlaanderen, zodat ik zonder al te veel rommel kan switchen van ISP. En geloof me, RealDSL zal het niet meer zijn. :evil:
Gebruikersavatar
sdemey
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 27 sep 2006, 13:08
Locatie: Haacht

Ik heb ondertussen een mail gekregen van de ombudsman telecom:
Ombudsdienst Telecom schreef: Brussel, 05/10/2006

Betreft: ontvangstmelding klacht

Geachte mijnheer,

De Ombudsdienst voor Telecommunicatie heeft Uw klacht van 05/10/2006, handelend over “Billing: facturatie algemeen” in goede orde ontvangen. Na onderzoek van de gegevens heb ik Uw klacht ontvankelijk verklaard en in behandeling genomen. Uw dossierbeheerder van de Ombudsdienst voor Telecommunicatie is ... .

Ik heb Uw klacht op 05/10/2006 verstuurd naar Ransbottyn Cain van Realroot - realdsl en heb gevraagd mij hun standpunt te bezorgen ten laatste op 05/11/2006. Realroot - realdsl heeft maximum één maand de tijd om ons te antwoorden.

Als ik in het bezit ben van het standpunt van Realroot - realdsl, zal ik U dit overmaken en zal ik U vragen om binnen de veertien dagen op dit standpunt te willen reageren.

Eventuele bijzondere opmerkingen: nihil

Voor meer informatie kan U zich wenden tot ... op telefoonnummer 02...

Met bijzondere hoogachting,

Luc Tuerlinckx
Ombudsman
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”