Download volume bekijken

redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Wanneer komt "customer.realdsl.be" weer online?
Dit is nu toch al een hele tijd dat je je verbruikt volume niet kan bekijken!

Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren?
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

redman5087 schreef:Wanneer komt "customer.realdsl.be" weer online?
Dit is nu toch al een hele tijd dat je je verbruikt volume niet kan bekijken!

Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren?
dat weet niemand , zelfs de helpdesk weet de antwoorden niet !
flakey
Plus Member
Plus Member
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 sep 2005, 23:36

dat weet niemand , zelfs de helpdesk weet de antwoorden niet !
Ik vind dit eigenlijk wel volledig off topic. Je zet hier in elke thread hetzelfde. Het is enkel je bedoeling je eigen frustratie hier zo luid mogelijk te verkondigen. Dit noemt men spammen, begin dan je eigen topic met titel "helpdesk weet niets" of zo iets dergelijks en spui daar je gal. Maar stop aub met uw puberaal gedrag, daar zijn andere fora voor.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

flakey schreef:
dat weet niemand , zelfs de helpdesk weet de antwoorden niet !
Ik vind dit eigenlijk wel volledig off topic. Je zet hier in elke thread hetzelfde. Het is enkel je bedoeling je eigen frustratie hier zo luid mogelijk te verkondigen. Dit noemt men spammen, begin dan je eigen topic met titel "helpdesk weet niets" of zo iets dergelijks en spui daar je gal. Maar stop aub met uw puberaal gedrag, daar zijn andere fora voor.
now now , dit is toch een userbase waar je je mening mag geven !Niet waar !En ik vertel enkel de waarheid zoals ik hem ken . Het klopt toch dat niemand daar een correct antwoord kan opgeven !
En laat ons eerlijk zijn waar kan je anders te recht dan op zulke forums als deze ? In de echte maatschappij kan er niemand ons helpen . Alles is beschermt bij een wet en de klant moet dit steets maar blijven slikken en zen geld maar blijven uitgeven aan zaken die niet correct lopen zoals beschreven in contracten .

Maar goed ik zal me echter stil houden zoals velen onder jullie en blijven hoopen op iets dat nooit zal veranderen omdat iedereen zo braaf is .


En ja ik zit hier overal omdat ik momenteel veel vrije tijd heb en niets anders kan doen ( ongeval gehad en aan de knie geopereerd )
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 49 keer

Waar zijn de voorbeeldige jongens van RealDSL gebleven ?
Ze lezen ook Userbase en reageren enkel wanneer het hen past.
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Begint me ook op te vallen dat ze op sommige topics hun mond houden.
Gebruikersavatar
netdata
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1677
Lid geworden op: 16 aug 2005, 11:28
Twitter: wdhaeseleer
Locatie: Turnhout
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 8 keer

Braincel schreef:Begint me ook op te vallen dat ze op sommige topics hun mond houden.
Ik negeer ook veel omdat ik gewoon simpelweg geen soelaas kan brengen.
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 16 keer

Braincel schreef:Begint me ook op te vallen dat ze op sommige topics hun mond houden.
*Pompidom*
voila, heb iets gezegd.

Nee, even serieus. RealDSL heeft hier enorm dikwijls disconnects, maar kan niet klagen over de snelheid/ping bij gamen, etc...

Wel spijtig dat die 3** kbit/sec upload snelheid wordt gehanteerd. Is echt niet leuk te noemen !!!!

Anderzijds zit je weer met de FUP (voor ons toch nog alleszins). Dan is de vraag nu wel, blijven we bij RDSL of gaan we op een ander? We hebben tot april alleszins nog om na te denken, dan is het jaar voorbij...
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

lol volgens mij zit ik op smal band hehe, en contract getekend voor FUP :o) , heb een download snelhied nu van 8kb/sec en upload van 5 kb/sec


oki ik kan zwemmen op het net , want surfen gaat niet met deze snelheid , maar waarom buh , weet ik veel :o) , dat is niet prettig. En dan nog niet gepraat over de rest die weken geen internet hebben , damn..... FUP ? , kijk 100 gig is genoeg , denk dat ik op een ander ga ,Dommel ??

52€ 100 gig 4Mb download upload 256 kb/sec , daar kan ik mee leven ,

We zullen zien wat de toekomst ons beloofd ?!
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Effe opsommen deze maand.
1) 7 dagen zonder internet zonder enige vorm van verwittiging.
2) Sinds de zogenaamde upgrade voortdurend om de haverklap disconnects
3) Nu aan het surfen aan 10kb,ben niet zuinig in mijn verbruik maar nu ook niet een echte madman. Als hetzo is dat ik op 100 gig om de smallband vlieg
kunnen ze hun FUP op een plaats steken waar het zonlicht niet schijnt.
Denk dat edpnet de oplossing is als ik alles vergelijk.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 902
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 35 keer

elldiablo schreef:En dan nog niet gepraat over de rest die weken geen internet hebben , damn.....
hier al 22 dagen...
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

prodata schreef:
Braincel schreef:Begint me ook op te vallen dat ze op sommige topics hun mond houden.
Ik negeer ook veel omdat ik gewoon simpelweg geen soelaas kan brengen.
misschien stom maar maak misschien een topic dat verklaard wat er eigenlijk aan de hand is .. want eerlijk gezegd buiten het woord migratie weet ik ook niks.. tja ben ondertussen verandert maar neemt niet weg dat er andere mensen zijn die misschien wat informatie willen om hele topics van geklaag te lezen haalt ook niks uit meestal lees ik het begin of het laatste .. soms wel heel het topic maar het zou toch interressant zijn dat er 1 topic is waar dit uitgelegd wordt waar men kan reageren ..

ook informatie van waar je staat wat er nog gaat komen wat er kan komen, bv dat de upload sync verandert wordt heb ik vernomen van jullie helpdesk.. grootste oorzaak dat ik ben weggegaan.. maar kom.. is toch informatie die men kan meedelen .. dat het verandert is zag ik ook wel maar of het blijft en wat er allemaal de bedoeling van is ..
bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 okt 2005, 05:37

redman5087 schreef:Wanneer komt "customer.realdsl.be" weer online?
Dit is nu toch al een hele tijd dat je je verbruikt volume niet kan bekijken!

Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren?
Ik ben aan een oplossing aan het werken as we speak. De huidige implementatie staat op http://goofball.realdsl.be/text.php , maar deze url is subject to change (en ZAL nog veranderen, maar dat kondig ik hier dan wel aan).
Deze url is bedoeld om parsebaar te zijn door een script ofzo.
De werking is als volgt: de server kijkt naar van welk ip de request komt; indien deze komt van een realdsl ip zal hij adhv dit ip automatisch je login opzoeken, en de bijhorende gegevens weergeven. Indien de request niet van een realdsl ip komt zal er een login/passwoord gevraagd worden (dit is dezelfde login als voor je modem, maar dan zonder @realdsl, dus gewoon rdslxxxx/password).
Belangrijk is dat je kijkt naar het totaal.

Onder linux kan je bv het volgende doen:
vanaf realdsl: wget http://goofball.realdsl.be/text.php -O -
vanaf ergens anders: wget http://rdslxxxx:[email protected]/text.php -O -

Er komt in de loop van de volgende dagen ook een grafische meter, dit zal waarschijnlijk in de loop van morgen geimplementeerd zijn.

Edit: nog even vergeten, dit is (voorlopig) wel alleen (nog maar) voor gebruikers op het fulladsl netwerk.
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Status: smallband
Al over nagedacht de mensen U excuses aan te bieden en de boel te resetten en bvb een email op te sturen naar iedereen zodat ze rekening kunnen houden met de limieten.
Die cijfers zeggen me niks en coresponderen helemaal niet met wat ik op
mijn meter had staan {EDIT}Mr Jansens
Laatst gewijzigd door Braincel 05 dec 2006, 16:22, in totaal 1 gewijzigd.
bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 okt 2005, 05:37

Braincel schreef:Status: smallband
Al over nagedacht de mensen U excuses aan te bieden en de boel te resetten en bvb een email op te sturen naar iedereen zodat ze rekening kunnen houden met de limieten.
Die cijfers zeggen me niks en coresponderen helemaal niet met wat ik op
mijn meter had staan Mr Wouters.
Altijd leuk om opbouwende commentaar te krijgen. :P
Ik heb voorgesteld aan de mensen van fulladsl om de berekening te laten starten van vanaf 20 november. Should give people a more fair chance I guess.

Oh ja, en het is Mr Jansens. :)
bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 okt 2005, 05:37

Nog even een 2e opmerking ook: de gegevens op die pagina zijn niet real-time, maar worden 's nachts om 1u gegenereerd (wat trouwens gelijktijdig gebeurt met het smallbanden/unsmallbanden van users). Afhankelijk van wat mogelijk is, kan dit in de toekomst nog aangepast worden naar 2 of 3 keer per dag, maar sowieso zijn real-time statistieken onmogelijk (wij krijgen maar om de zoveel uur, ik denk 4, updates binnen).
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

Ik vindt het OKEE dat je er mee bezig bent Mr Jansens maar vindt het spijtig dat alles zo is verlopen .

Jij kunt er waarschijnlijk niet veel aandoen , maar je kon mishien ons toch een beetje wijs maken van wat er alemaal kon gebeuren of ging gebeuren , dan was het niet zoeen een hekse-ketel . (NO OFFENCE) :-o


Maarja we zien wel greets
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Vampier
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 46
Lid geworden op: 01 maa 2004, 15:56

sorry dat ik het moet zeggen maar je komt wel een beetje laat met deze oplossing, had veel eerder gekund maar nee hou de mensen maar weer voor de gek,
en gooi ze op smalband (btw rdsl had toch geen smalband)
maar in ieder gavl heb ik me aan gemeld bij een ander en is de opzeg brief onderweg,
ik wens jullie het beste en een voorspoedig kerst en nieuwjaar bij rdsl maar zonder mij.


Groetjes Vampier
I'm no man i'm no women i'm a BAT
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

bjansens schreef:
Braincel schreef:Status: smallband
Al over nagedacht de mensen U excuses aan te bieden en de boel te resetten en bvb een email op te sturen naar iedereen zodat ze rekening kunnen houden met de limieten.
Die cijfers zeggen me niks en coresponderen helemaal niet met wat ik op
mijn meter had staan Mr Wouters.
Altijd leuk om opbouwende commentaar te krijgen. :P
Ik heb voorgesteld aan de mensen van fulladsl om de berekening te laten starten van vanaf 20 november. Should give people a more fair chance I guess.

Oh ja, en het is Mr Jansens. :)
Blijkbaar vinden jullie het nog leuk ook Mr Jansens ,gaan we het effe over 5.2 hebben gaan jullie niet onderuit kunnen.
Mijn status och sowieso naar breedband binnenkort wel bij een ander isp
dus geen probleem.
En dat voorstellen en beloven sigh ik ga daarover maar zwijgen.
Een goede raad willen jullie je klanten behouden zou ik NU resetten
en de mensen de vrijheid laten te kiezen, ze hadden die migratie nog niet verteerd waar ze dagen zonder internet zaten of ze werden met smallband geconfronteerd.
Ergste is dat we nog moesten vissen wat er aan de hand was.
Ook van mijnentwege wens ik jullie het beste toe maar zonder mij als klant.
bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 okt 2005, 05:37

Braincel schreef:
bjansens schreef:
Braincel schreef:Status: smallband
Al over nagedacht de mensen U excuses aan te bieden en de boel te resetten en bvb een email op te sturen naar iedereen zodat ze rekening kunnen houden met de limieten.
Die cijfers zeggen me niks en coresponderen helemaal niet met wat ik op
mijn meter had staan Mr Wouters.
Altijd leuk om opbouwende commentaar te krijgen. :P
Ik heb voorgesteld aan de mensen van fulladsl om de berekening te laten starten van vanaf 20 november. Should give people a more fair chance I guess.

Oh ja, en het is Mr Jansens. :)
Blijkbaar vinden jullie het nog leuk ook Mr Jansens ,gaan we het effe over 5.2 hebben gaan jullie niet onderuit kunnen.
Mijn status och sowieso naar breedband binnenkort wel bij een ander isp
dus geen probleem.
En dat voorstellen en beloven sigh ik ga daarover maar zwijgen.
Een goede raad willen jullie je klanten behouden zou ik NU resetten
en de mensen de vrijheid laten te kiezen, ze hadden die migratie nog niet verteerd waar ze dagen zonder internet zaten of ze werden met smallband geconfronteerd.
Ergste is dat we nog moesten vissen wat er aan de hand was.
Ook van mijnentwege wens ik jullie het beste toe maar zonder mij als klant.
Weet je, toen ik uw eerste reactie las dacht ik: "God wat een arrogante kerel", maar ik heb mij ingehouden en heb mijzelf uitgedrukt met wat licht sarcasme. Grappig vind ik het alles behalve.
Maar ik ben de technische mens achter de hele zaak, ik implementeer, ik stel de policy niet. Dus nee ik zie niet in waarom ik mij zou moeten excuseren. Eerder in tegendeel (zie andere post).
bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 okt 2005, 05:37

elldiablo schreef:Ik vindt het OKEE dat je er mee bezig bent Mr Jansens maar vindt het spijtig dat alles zo is verlopen .

Jij kunt er waarschijnlijk niet veel aandoen , maar je kon mishien ons toch een beetje wijs maken van wat er alemaal kon gebeuren of ging gebeuren , dan was het niet zoeen een hekse-ketel . (NO OFFENCE) :-o

Maarja we zien wel greets
Ik vind het ook spijtig. Misschien kort een situatie-schets:
14 dagen geleden krijg ik van de mensen van fulladsl telefoon dat de mensen van mobistar klagen dat er ettelijke grootgebruikers online zijn, die de hele boel dichttrokken. En dat als die mensen niet onmiddelijk op smallband gezet werden die mensen zonder verdere waarschuwing zouden afgesloten worden (door mobistar). In zo'n geval is het belangrijk kort op de bal te spelen, en ervoor te zorgen dat die mensen niet effectief afgesloten worden. Mijn eerste prioriteit was dus wel degelijk het implementeren van die smallband. Ik had hier ellenlange discussies kunnen hebben over het rechtvaardig zijn en het nut van smallband, maar het had geen zoden aan de dijk gezet, en ik had er alleen maar tijd mee verspild. Feit is trouwens dat de feitelijke implementatie door technische moeilijkheden nog langer heeft geduurd dan voorzien. Het blijft nog altijd zo dat de feitelijke implementatie kritieker was dan het maken van een aantal mooie metertjes enzo, want daar ben je niets mee als je afgesloten bent.
Ik heb toen trouwens nog bijna meer als een uur liggen discussieren met die mensen dat 75GB echt wel te weinig was, maar het heeft niet mogen baten...
Moomin
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 29 mei 2006, 11:35
Bedankt: 2 keer

Ik begrijp jullie situatie echt, maar hoop dat er van het management van Realroot uit ook begrip is voor de klanten.

Die hebben namelijk met deze hele situatie niets te maken en zijn er alleen de dupe van. Ik had eerlijk gezegd tegen nu wel een mailtje aan alle klanten verwacht waarin alles uit de doeken wordt gedaan en mensen de keuze krijgen of ze met RealDSL onder de nieuwe omstandigeheden verder willen of niet.

Ik heb u ook een pm gestuurd met een vraag terzake en hoop op een snel antwoord.

Moomin
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Mijn excuses voor dat ik arrogant overkom,maar wees eerlijk
je moet begrijpen dat mensen niet betalen voor een internetservice
die zonder aankondiging offline gaat om te migreren naar een
ander Netwerk.
Komt er nog eens bovenop dat je op de smallband staat en je ineens
een limiet hebt van 75Gig zonder die FUP.
Je trekt nu 1 maal grootgebruikers aan met jullie product.
Het is inderdaad een spijtige samenloop van omstandigheden
maar daar hebben wij geen baat bij. De concurrentie heeft daar direct handig op ingespeeld ga geen reklame maken maar het geeft andere alternatieven
nu.
Deze arrogante kerel is weg daar ben je binnen een paar dagen vanaf
maar om je klanten te behouden moet je NU snel reageren en het zeker niet op de lange baan zetten.
Gebruikersavatar
OpThaCop
Pro Member
Pro Member
Berichten: 391
Lid geworden op: 28 maa 2006, 23:33
Uitgedeelde bedankjes: 116 keer
Bedankt: 16 keer

Ik kan me wel vinden in jullie situatie, bjanssens.

Nu je het hier "uit de doeken" doet, kunnen we dat wel begrijpen, maar spijt komt altijd te laat hé.


Het punt dat hieruit eigenlijk geconcludeerd dient te worden is: Verwittig de klanten tijdig (via support portaal is al voldoende, eventueel zelfs via mail).

En ook wel beetje vreemd dat er nu relatief snel een oplossing komt om de limiet te bekijken van de maand. Op zich een héél goed ding, maar spijtig dat het na een voorval (de grootverbruikers @ mobistar) pas komt.
SpoBo
Member
Member
Berichten: 79
Lid geworden op: 06 aug 2005, 10:55
Bedankt: 1 keer

mjamja, jammer dat we niet kunnen zien hoeveel er in pakweg de volgende week af gaat gaan want ik zit nu al 5u te downloaden voor diggnation :| zucht. Ik ben toch al blij dat ik iets kan zien .. maar, ik ben er toch mee weg. Ik wil namelijk niet meer voor verrassingen komen te staan.

Moest de aankondiging op voorhand gebeurd zijn, zodat iedereen wat kon remmen, en zijn (of haar, you never know) gebruik zien of iets dergelijks dan was er zeker al minder heisa rond geweest. Maar hoe het allemaal verlopen is vind ik toch verschrikkelijk ambetant. Met een limiet van 75Gb zou ik overigens perfect kunnen leven moest de verbinding stabiel en in orde zijn. Maarja ik heb al mijn papierkes al in orde gebracht en verstuurd voordat ik wist dat traffic inderdaad geregistreerd geweest is.

Tot zover mijn rant en waarschijnlijk mijn laatste post op RealDSL forum :) Toch jaartje goed kunnen surfen.
bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 okt 2005, 05:37

SpoBo schreef:mjamja, jammer dat we niet kunnen zien hoeveel er in pakweg de volgende week af gaat gaan want ik zit nu al 5u te downloaden voor diggnation :| zucht. Ik ben toch al blij dat ik iets kan zien .. maar, ik ben er toch mee weg. Ik wil namelijk niet meer voor verrassingen komen te staan.

Moest de aankondiging op voorhand gebeurd zijn, zodat iedereen wat kon remmen, en zijn (of haar, you never know) gebruik zien of iets dergelijks dan was er zeker al minder heisa rond geweest. Maar hoe het allemaal verlopen is vind ik toch verschrikkelijk ambetant. Met een limiet van 75Gb zou ik overigens perfect kunnen leven moest de verbinding stabiel en in orde zijn. Maarja ik heb al mijn papierkes al in orde gebracht en verstuurd voordat ik wist dat traffic inderdaad geregistreerd geweest is.

Tot zover mijn rant en waarschijnlijk mijn laatste post op RealDSL forum :) Toch jaartje goed kunnen surfen.
Wel in feite heb ik vandaag zoiets geschreven dat ongeveer doet wat je vraagt, maar dan voor gebruik door de helpdesk. Probleem dat ik heb met dat publiek online te zetten is dat dat direct werkt op de accounting table, en dat accounting nogal gevoelig is qua performance (radius is een UDP-based protocol met timing constraints), en dat als mensen dat continu gaan reloaden dat een negatieve impact gaat hebben.

Maar ik veronderstel dat je iets in deze trend bedoelt?

Code: Selecteer alles

2006-12-05 15:24:35	0000-00-00 00:00:00	0.000685268081725GB
2006-12-04 15:24:14	2006-12-05 15:24:18	0.0548672759905GB
2006-12-03 15:23:57	2006-12-04 15:23:58	0.056909092702GB
2006-12-02 15:23:45	2006-12-03 15:23:41	0.217736121267GB
2006-12-02 05:59:58	2006-12-02 15:23:38	0.692185251974GB
2006-12-01 05:59:48	2006-12-02 05:59:42	0.920729810372GB
2006-11-30 05:59:35	2006-12-01 05:59:32	1.6895680679GB
2006-11-29 05:59:20	2006-11-30 05:59:18	6.65520401113GB
2006-11-28 05:58:55	2006-11-29 05:59:04	8.52050985862GB
2006-11-27 20:08:53	2006-11-28 05:58:39	21.1042589247GB
2006-11-26 20:08:45	2006-11-27 20:08:37	21.1965945289GB
2006-11-25 20:08:35	2006-11-26 20:08:31	25.270394613GB
2006-11-24 20:08:11	2006-11-25 20:08:18	25.3199839704GB
2006-11-23 20:07:47	2006-11-24 20:07:55	25.795331018GB
2006-11-22 20:07:29	2006-11-23 20:07:31	33.7414747598GB
2006-11-22 19:41:42	2006-11-22 20:07:27	34.1975362338GB
2006-11-21 23:43:29	2006-11-22 19:41:25	36.8663513344GB
2006-11-20 23:43:13	2006-11-21 23:43:13	39.0377668934GB
2006-11-19 23:42:58	2006-11-20 23:42:57	42.0913381921GB
2006-11-18 23:42:39	2006-11-19 23:42:41	43.0371296993GB
2006-11-17 23:42:27	2006-11-18 23:42:23	45.1647330439GB
2006-11-16 23:42:01	2006-11-17 23:42:10	51.3327941122GB
2006-11-16 22:55:12	2006-11-16 23:41:44	51.9920649026GB
2006-11-15 22:54:53	2006-11-16 22:54:56	52.2113211462GB
2006-11-14 22:54:48	2006-11-15 22:54:37	56.1418245183GB
2006-11-13 22:54:08	2006-11-14 22:54:30	65.041406028GB
2006-11-13 22:27:49	2006-11-13 22:52:25	65.095539364GB
2006-11-12 22:27:32	2006-11-13 22:27:33	66.2173858825GB
2006-11-12 21:02:10	2006-11-12 22:27:16	67.6381508643GB
2006-11-12 20:43:43	2006-11-12 21:01:54	68.0424634991GB
2006-11-12 20:37:28	2006-11-12 20:43:26	68.1659373166GB
Estimated time when off smallband (when not downloading more than 6.8340626834GB): 2006-12-13 01:00AM
bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 okt 2005, 05:37

Ik heb net in PM de vraag gekregen of het mogelijk is om volume bij te kopen na die 75GB. Aangezien die limiet een harde limiet is van mobistar, gaat dit niet, maar ik maakte mijzelf wel de volgende bedenking: mobistar biedt de volgende profielen aan:

Code: Selecteer alles

Forte   your highest speed profile
Allegro your medium speed profile
Alto    your lowest speed profile
Piccolo Special profile with rate-limit at 128 kbps up/down mainly used for out of quota user
Nu zou het mogelijk zijn om in te bouwen dat je jezelf een limiet (of meerdere limieten) oplegt volgens een van bovenstaande profielen (moet nog es horen wat de exacte waarden hiervoor zijn) op een bepaald volume (neem bv 65 of 70 GB). Dit compleet opt-in, en als een bescherming tegen jezelf. Punt is dat je op een lagere snelheid gezet wordt, maar niet met zo'n absurde waarden als nu smallband (Ik veronderstel dat de waarden voor Allegro bv ergens tussen de 2 en 3MBit down gaan liggen; maar dit is een pure gok). En dit zou vanzelfsprekend wel kosteloos zijn (in tegenstelling tot het bijkopen van volume-blokken bij andere providers).

Alle opbouwende commentaar welkom, gal spuwen mag je elders gaan doen.
bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 okt 2005, 05:37

bjansens schreef:
redman5087 schreef:Wanneer komt "customer.realdsl.be" weer online?
Dit is nu toch al een hele tijd dat je je verbruikt volume niet kan bekijken!

Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren?
Ik ben aan een oplossing aan het werken as we speak. De huidige implementatie staat op http://goofball.realdsl.be/text.php , maar deze url is subject to change (en ZAL nog veranderen, maar dat kondig ik hier dan wel aan).
Deze url is bedoeld om parsebaar te zijn door een script ofzo.
De werking is als volgt: de server kijkt naar van welk ip de request komt; indien deze komt van een realdsl ip zal hij adhv dit ip automatisch je login opzoeken, en de bijhorende gegevens weergeven. Indien de request niet van een realdsl ip komt zal er een login/passwoord gevraagd worden (dit is dezelfde login als voor je modem, maar dan zonder @realdsl, dus gewoon rdslxxxx/password).
Belangrijk is dat je kijkt naar het totaal.

Onder linux kan je bv het volgende doen:
vanaf realdsl: wget http://goofball.realdsl.be/text.php -O -
vanaf ergens anders: wget http://rdslxxxx:[email protected]/text.php -O -

Er komt in de loop van de volgende dagen ook een grafische meter, dit zal waarschijnlijk in de loop van morgen geimplementeerd zijn.

Edit: nog even vergeten, dit is (voorlopig) wel alleen (nog maar) voor gebruikers op het fulladsl netwerk.
En nu ook de grafische versie:
http://goofball.realdsl.be/graph.php

Zelfde principe als hierboven wat betreft login.

Een klein woordje uitleg:
Er moet in principe nog een scale bijkomen (met getalletjes dat aangeeft hoeveel alles juist is), maar dat is voor later.
De grafiek is opgedeeld in 3 delen:
* Groen: van 0GB tem 60GB
* Orange: van 60GB tem 75GB
* Rood: 75GB of hoger (tem 80GB als je daaronder zit, totaal volume * 1.02 als je boven 80GB zit). Als de wijzer hierin staat zit je op smallband.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 902
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 35 keer

bij mij staat 'm op 1.98MB. groen dus.
NIET MOEILIJK ALS JE AL BIJNA EEN MAAND ZONDER INTERNET ZIT DOOR DIE KNOEIERS VAN REALDSL!!!!! :evil: :evil: :evil:
rdsl0355
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

hoelang zit je +- dan op smallband , hoe kun je dan eigenlijk trg op breed komen ?
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

bjansens schreef:Ik heb net in PM de vraag gekregen of het mogelijk is om volume bij te kopen na die 75GB. Aangezien die limiet een harde limiet is van mobistar, gaat dit niet, maar ik maakte mijzelf wel de volgende bedenking: mobistar biedt de volgende profielen aan:

Code: Selecteer alles

Forte   your highest speed profile
Allegro your medium speed profile
Alto    your lowest speed profile
Piccolo Special profile with rate-limit at 128 kbps up/down mainly used for out of quota user
Nu zou het mogelijk zijn om in te bouwen dat je jezelf een limiet (of meerdere limieten) oplegt volgens een van bovenstaande profielen (moet nog es horen wat de exacte waarden hiervoor zijn) op een bepaald volume (neem bv 65 of 70 GB). Dit compleet opt-in, en als een bescherming tegen jezelf. Punt is dat je op een lagere snelheid gezet wordt, maar niet met zo'n absurde waarden als nu smallband (Ik veronderstel dat de waarden voor Allegro bv ergens tussen de 2 en 3MBit down gaan liggen; maar dit is een pure gok). En dit zou vanzelfsprekend wel kosteloos zijn (in tegenstelling tot het bijkopen van volume-blokken bij andere providers).

Alle opbouwende commentaar welkom, gal spuwen mag je elders gaan doen.
dat ziet er al beter uit :o) , Toppy dat je ons inlicht I.V.M dees profile

IK hoop dat we eruit komen , want als dit product meer voordelen biedt , of beter gezegt... beter is , dan wat ik zo in het oog heb , ja dan weet ik wat te doen , wat er alemaal gezegt is geweest ( woede uitbarstingen ), Tja je weet zelf wel wat er kan gebeuren :o) ben ondertussen al wat afgekoeld . We zien wel wat de toekomst ons brengt , voor der rest hoop ik zo snel mogenlijk wat meer snelheid te hebben dan smal heheh , ale beter dit dan niks . greets
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
rdsl0361
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 20 nov 2006, 11:28

Alleh, bij mij staat er nog 0, ook weer niet moeilijk als ge al 29 dagen zonder internet zit... En nog steeds...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

bjansens schreef:Ik heb toen trouwens nog bijna meer als een uur liggen discussieren met die mensen dat 75GB echt wel te weinig was, maar het heeft niet mogen baten...
Dus jullie beslissen een migratie te doen en weten pas achteraf dat er limieten zijn ? Normaal maak je afspraken op voorhand en zit dat in een contract waar beide partijen zich dienen aan te houden. Jullie migreren dus klanten naar een ander netwerk dat niet in staat is te bieden wat jullie aan je klanten beloven ? Weer een prachtig staaltje van RDSL !

Misschien kunnen de klanten voortaan 5 euro per maand betalen... je hoeft toch niets af te spreken met RDSL :roll:
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

wonder boven wonder, kan ik nog inloggen, op traffic counter, na een maand en bijna 2 weken geleden opgezegd te hebben.. 'k heb ook een factuur ontvangen.. blijkbaar lopen ze daar achter.
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

r2504 schreef:
bjansens schreef:Ik heb toen trouwens nog bijna meer als een uur liggen discussieren met die mensen dat 75GB echt wel te weinig was, maar het heeft niet mogen baten...
Dus jullie beslissen een migratie te doen en weten pas achteraf dat er limieten zijn ? Normaal maak je afspraken op voorhand en zit dat in een contract waar beide partijen zich dienen aan te houden. Jullie migreren dus klanten naar een ander netwerk dat niet in staat is te bieden wat jullie aan je klanten beloven ? Weer een prachtig staaltje van RDSL !

Misschien kunnen de klanten voortaan 5 euro per maand betalen... je hoeft toch niets af te spreken met RDSL :roll:
Let op wat je zegt r2504 anders vinden ze je arrogant als je zoiets zegt ;)
Geef je 100procent gelijk.
madsoldier
Starter
Starter
Berichten: 14
Lid geworden op: 01 aug 2005, 19:49

Geachte,

spijtig dat dit allemaal moet gebeuren, ben meer dan 1 jaar Rdsl'er. met up & downs doorstaan, weten jullie nog, QoS, daarna scheen de zon weer.
ooit de Fup van 200 gig, waar ik voor getekend heb, nu nog maar 75 gig. zonder mij ervan op de hoogte te brengen, ook nog eens 3 weken zonder internet, enz. ooit was het mooi bij Rdsl, geloof mij. maar bij de "quote van bjansens", zware gebruikers, waarom overdrijven die en ja, zet die dan op smallband. nu passen jullie een straf toe op iedereen.
met spijt verlaat ik Rdsl. zoals een vogel die zijn nest moet verlaten.
misschien kom ik ooit wel terug, wie weet.

quote bjansens
14 dagen geleden krijg ik van de mensen van fulladsl telefoon dat de mensen van mobistar klagen dat er ettelijke grootgebruikers online zijn, die de hele boel dichttrokken. En dat als die mensen niet onmiddelijk op smallband gezet werden die mensen zonder verdere waarschuwing zouden afgesloten worden (door mobistar). In zo'n geval is het belangrijk kort op de bal te spelen, en ervoor te zorgen dat die mensen niet effectief afgesloten worden. Mijn eerste prioriteit was dus wel degelijk het implementeren van die smallband.

Quote r2504
Dus jullie beslissen een migratie te doen en weten pas achteraf dat er limieten zijn ? Normaal maak je afspraken op voorhand en zit dat in een contract waar beide partijen zich dienen aan te houden. Jullie migreren dus klanten naar een ander netwerk dat niet in staat is te bieden wat jullie aan je klanten beloven ?
Mijn toevoeging, "inderdaad"

ps: mijn brief & fax zijn onderweg bb Rdsl
Love Casemodding & Kite Buggy
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 49 keer


bjansens:
Alle opbouwende commentaar welkom, gal spuwen mag je elders gaan doen.
[/b]

Zal moeilijk gaan:
"Voor meer info kan u terecht op www.userbase.be"

bjansens: je uitleg begint echt hilarisch te worden, het wordt tijd dat Realroot op de vingers wordt getikt. Dit soort toestanden horen thuis in ontwikkelingslanden.
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

madsoldier schreef:
quote bjansens
14 dagen geleden krijg ik van de mensen van fulladsl telefoon dat de mensen van mobistar klagen dat er ettelijke grootgebruikers online zijn, die de hele boel dichttrokken. En dat als die mensen niet onmiddelijk op smallband gezet werden die mensen zonder verdere waarschuwing zouden afgesloten worden (door mobistar). In zo'n geval is het belangrijk kort op de bal te spelen, en ervoor te zorgen dat die mensen niet effectief afgesloten worden. Mijn eerste prioriteit was dus wel degelijk het implementeren van die smallband.
Dit verteld ineens ook iets over de capaciteit van mobistar, .. wat ik niet snap is dat ze fup beloven dan 100 gig en dan 75 het gaat echt in korte tijd naar beneden. Ik herinner me hun faq nog waar in stond "waarom zouden wij een limiet invoegen !?" :think:
bjansens
Destiny
Destiny
Berichten: 130
Lid geworden op: 26 okt 2005, 05:37

elldiablo schreef:
bjansens schreef:Ik heb net in PM de vraag gekregen of het mogelijk is om volume bij te kopen na die 75GB. Aangezien die limiet een harde limiet is van mobistar, gaat dit niet, maar ik maakte mijzelf wel de volgende bedenking: mobistar biedt de volgende profielen aan:

Code: Selecteer alles

Forte   your highest speed profile
Allegro your medium speed profile
Alto    your lowest speed profile
Piccolo Special profile with rate-limit at 128 kbps up/down mainly used for out of quota user
Nu zou het mogelijk zijn om in te bouwen dat je jezelf een limiet (of meerdere limieten) oplegt volgens een van bovenstaande profielen (moet nog es horen wat de exacte waarden hiervoor zijn) op een bepaald volume (neem bv 65 of 70 GB). Dit compleet opt-in, en als een bescherming tegen jezelf. Punt is dat je op een lagere snelheid gezet wordt, maar niet met zo'n absurde waarden als nu smallband (Ik veronderstel dat de waarden voor Allegro bv ergens tussen de 2 en 3MBit down gaan liggen; maar dit is een pure gok). En dit zou vanzelfsprekend wel kosteloos zijn (in tegenstelling tot het bijkopen van volume-blokken bij andere providers).

Alle opbouwende commentaar welkom, gal spuwen mag je elders gaan doen.
dat ziet er al beter uit :o) , Toppy dat je ons inlicht I.V.M dees profile

IK hoop dat we eruit komen , want als dit product meer voordelen biedt , of beter gezegt... beter is , dan wat ik zo in het oog heb , ja dan weet ik wat te doen , wat er alemaal gezegt is geweest ( woede uitbarstingen ), Tja je weet zelf wel wat er kan gebeuren :o) ben ondertussen al wat afgekoeld . We zien wel wat de toekomst ons brengt , voor der rest hoop ik zo snel mogenlijk wat meer snelheid te hebben dan smal heheh , ale beter dit dan niks . greets
Ik kom net van de telefoon met de mensen van fulladsl; we hebben besloten volgende maatregelen door te voeren:
1) Smallband-profiel wordt tijdelijk (voor de maand December) verzet van Piccolo naar Alto; dwz meer bandbreedte als je op smallband staat.
2) Eenmalig "reset" van volume-gebruik: alleen het volume vanaf 24 november wordt meegeteld.
Concreet komt dit er op neer dat er nog maar 7 users op smallband staan (dit zijn dan echt wel grootgebruikers), en dat het voor deze users ook dragelijker wordt.
Edit: het spreekt voor zich dat je natuurlijk wel even moet reconnecten.
codemann
Starter
Starter
Berichten: 13
Lid geworden op: 15 nov 2005, 21:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

bjansens schreef:Ik kom net van de telefoon met de mensen van fulladsl; we hebben besloten volgende maatregelen door te voeren:
1) Smallband-profiel wordt tijdelijk (voor de maand December) verzet van Piccolo naar Alto; dwz meer bandbreedte als je op smallband staat.
2) Eenmalig "reset" van volume-gebruik: alleen het volume vanaf 24 november wordt meegeteld.
Concreet komt dit er op neer dat er nog maar 7 users op smallband staan (dit zijn dan echt wel grootgebruikers), en dat het voor deze users ook dragelijker wordt.
Edit: het spreekt voor zich dat je natuurlijk wel even moet reconnecten.
Dit is fantastisch nieuws, waarvoor al zeker mijn dank.
Maar zoals ik in een andere post al zei, waar communiceren jullie dit niet naar ALLE RealDSL gebruikers via een mailing?
Plaats reactie

Terug naar “RealDSL”