Elegant

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3223
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer

Nu die hele heisa met Energy People bezig is, bekijk ik alvast de markt. Daarbij wil ik graag een zo betrouwbaar mogelijke leverancier hebben met toch een vrij goede prijs.

Heeft iemand ervaring met Elegant? Gezien de hoge prijzen momenteel van elektriciteit zal, indien ik verplicht wordt een nieuw tarief te nemen, best een variabel tarief nemen...
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Hier al 2 jaar klant bij Elegant, na een groepsaankoop Provincie WVL. Heel tevreden van en is zeker geen minderwaardige stroom :banana: .

Neen, alle gekheid, ze leveren natuurlijk gewoon de stroom zoals iedereen. Transparante facturatie, en administratief zeer snel en correct.

Half jaartje geleden een tarief check-up laten doen en zaten toen nog altijd bij de goedkoopste.
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

Ik moet KRL100 bijtreden. Een snelle en first-time-right servicedesk die bereikbaar is per email is zeker de moeite waard.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6310
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 506 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 7 keer

mijn ouders en schoonouders zijn er ook een jaar of 2 à 3 klant geweest maar beiden waren blijkbaar recent goedkoper af op een ander.
Tijdens die periode heb ik ze toch geen van allen horen klagen.
J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

+1: goede service, fijn platform. Alleen zijn ze na de initiële periode vaak niet de goedkoopste meer (maar daar is quasi elke leverancier in hetzelfde bedje ziek) en ben ik enkele maanden geleden dus ook overgestapt.
ooh. shiny.
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

Dat waren belpower en zo tot voor kort vermoedelijk ook. Als klant kan je niet in hun interne keuken kijken om te zien of het er rommelt.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1372
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 114 keer
Recent bedankt: 5 keer

Heb ook naar elegant gekeken maar dacht dat ik gelezen had dat ze met SPOT parameter werken.
Dit houdt blijkbaar een verhoogd risico in als de prijs zou stijgen.
Gebruikersavatar
bitbite
Premium Member
Premium Member
Berichten: 558
Lid geworden op: 18 dec 2012, 14:01
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer
Bedankt: 42 keer

Dat vond ik ook, maar uiteindelijk moet iemand het risico nemen, en wie het neemt krijgt er ook het geld voor. Of je betaalt aan je energieleverancier voor het risico dat zij nemen, of je krijgt iets lagere variabele prijs omdat jij het risico neemt.
denkleine
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 feb 2011, 00:05
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Al 2 jaar klant, in het begin enkele vragen gehad ivm nieuwe aansluiting en hoe men aan het bedrag kwam. (Nieuwe situatie/huis) en steeds snel en correct beantwoord geweest.

Men werkt ook met een "persoonlijk" contact. En zover ik merk klopt is dit ook zo. Facturatie is mijn contact veranderd, en dus ook het mail adres etc...
iktjilp
Plus Member
Plus Member
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 jun 2013, 23:46
Twitter: IkTjilp
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 8 keer

Vroeger nog klant bij geweest voor ik naar Energy people ging. Waren toen voor mij de goedkoopste tot ik dus Energy people ontdekte. Geloof dat daar verschil zat tussen de nacht en exclusief nachtprijs terwijl dat bij Elegant dezelfde was.
Edpnet VDSL XL - Mobile Vikings - Zon - APP TV
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

bitbite schreef:Dat vond ik ook, maar uiteindelijk moet iemand het risico nemen, en wie het neemt krijgt er ook het geld voor. Of je betaalt aan je energieleverancier voor het risico dat zij nemen, of je krijgt iets lagere variabele prijs omdat jij het risico neemt.
Net zoals het bij een woonkrediet gemiddeld financieel interessanter om een variabele rente te nemen,
is het ongetwijfeld financieel interessanter om een variabele elektriciteitsprijs te nemen - gemiddeld over meerdere jaren.

Ik neem enkel vaste tarieven.
- ik ben niet afhankelijk van storingen op de markt
- ik kan heel eenvoudig narekenen (en voorspellen) wat het mij gaat kosten

Zowel voor elektriciteit als voor gas heb ik al vaste contracten aangegaan voor meerdere jaren, waarbij de prijs dus voor 2 of meer (tot 5) jaren vastgeklikt zit.
Aangezien de consument in België het recht heeft om op eender welk moment van leverancier te veranderen (en ik enkel abo's afsluit met een pro-rata vaste vergoeding), kan ik op eender welk moment het vastgeklikte vaste tarief verlaten voor een andere tariefformule of leverancier.
Gebruikersavatar
Geert-Jan
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 14 okt 2016, 17:31
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 27 keer

Elegant is goedkoop, niet de goedkoopste maar het verschil is klein.
Wat je wel krijgt is goede service en vriendelijke medewerkers.

Zelfs toen ik wegging bij Elegant naar Energy People kreeg ik een nette brief.

Nu Energy People is over genomen ben ik gaan horen bij Elegant om terug te gaan.
Geen enkel probleem, ze kenden me nog :lol:
De teruggang was zo geregeld en ik kreeg zelfs een welkom-terug email!

Ja zeker, Elegant is een netjes bedrijf, waarom ik er ooit vertrokken ben is me nog een raadsel, want aan het einde van de dag was de factuur hetzelfde.
Afbeelding

Groeten,

Geert-Jan.
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”