Plugin zonnepanelen zonder keurig, aangeven VREG of niet?

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

johan.devos schreef:Is dit een huis, bureau of kasteel? 't Is inderdaad veel als het over een gewoon huis gaat en ik denk dat je dan beter eerst zou isoleren ipv. zonnepanelen te lggen.
Normale villa uit jaren 80, maar met slechte isolatie. We merken dat heel goed in de home cinema, daar kan je echt heel snel merken als het 's avonds in de winter met open lucht afkoelt, wordt het bijna instant kouder. Ik heb soms 2 kacheltjes van 2000 Watt elk aanstaan om de cinema die slechts 4.5m x 3m x normale hoogte opgewarmd te krijgen. Pure verspilling dus. Mijn vriendin heeft fybro dus die kan al niet tegen de koude, samen film kijken is dus een dure grap.

Beneden heb ik in de living nog een kleinere homecinema met een 50 inch plasma, daar moeten we niet bijverwarmen. Maar als je 11.2 atmos in een perfect verduisterde ruimte met twee grote subs gewoon bent, is een kleine homecinema afkicken, buiten dan voor romance & comedy films waar dit niet zoveel uitmaakt.

Bureau is ook boven dus in de winter is dat echt soms balen hou koud het is zonder van die 2000 Watt vuurtjes. Gezien ik van thuis uit werk als zelfstandige lopen de kosten voor energie wel op.

Helaas huurhuis, dus ga er geen kosten aan maken.

Die 3161,81 was helaas excl BTW.

Voorschotten betaald (incl btw) = 2635 €
2x 300
11x 185

Vandaag mogen opleggen aan die wolven: 1116,12 €

Dus incl BTW 3751,12 € betaald. Dit is gewoon niet meer te doen.
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

ub4b schreef:Vandaag mogen opleggen aan die wolven: 1116,12 €

Dus incl BTW 3751,12 € betaald. Dit is gewoon niet meer te doen.
Ik denk dat we hier eerder met kiekens te maken hebben dan met wolven...
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

ub4b schreef:Helaas huurhuis, dus ga er geen kosten aan maken.
Met zo'n energiekost zou ik toch beginnen denken aan verhuizen...ofwel neem je een rekenmachine of energiedeskundige en investeer je toch in isolatie in plaats van je jaarlijkse investering in Luminus.
Gebruikersavatar
Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6287
Lid geworden op: 22 feb 2005, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 505 keer
Bedankt: 609 keer
Recent bedankt: 3 keer

en ik zou toch eens met de huisbaas klappen... tenzij je zo weinig huur betaalt... :)

J.
Ik ben alleen verantwoordelijk voor mij eigen uitspraken, niet voor wat anderen ervan maken of aan toevoegen...
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

honda4life schreef:
Je kan alleen maar hopen dat je goede buren hebben de je niet verklikken. Waar sommigen hun met bezig houden...
Als men de moeite wil doen;

Satellietfoto / luchtfoto / via een drone ...

Men weet waar, op welk adres, officiëel zonnepanelen liggen.
Met de hulp van de computer kan men de adressen matchen met de foto's. Software kan via patroonherkenning pogen de zonnepanelen op te sporen.

Verwijder de adressen waar officiëel zonnepanelen liggen uit de gecreëerde databank en onderzoek de rest. De schijnbaar illegale installaties.

Niet zo moeilijk als men wil.
Gebruikersavatar
lacer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2965
Lid geworden op: 24 feb 2007, 23:15
Locatie: 09
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 159 keer

Dat kunnen dan ook off-grid installaties zijn.
EdpNet XL 99/35 Mbps
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2200
RPi 2B Pi-Hole / 3B Kodi-19 / 3B+ Node-Red+Grafana
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu Mate 18.04 ESM / 22.04
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

lacer schreef:Dat kunnen dan ook off-grid installaties zijn.
Ja, dat kan. Zullen er niet veel zijn. Toch niet in Vlaanderen. Als men toegang heeft tot de databank met aansluitpunten en verbruiksgegevens van de netbeheerder kan men die van achter de computer er ook uit gooien. En anders moeten ze maar eens gaan zien ter plaatse.

Aanvulling: ik weet niet of ze dat al niet gedaan hebben - het zou mij verbazen - maar met een thermische luchtfoto zou men zo ook kunnen proberen installaties op te sporen die groenestroomcertificaten ontvangen, verplicht dakisolatie zouden moeten hebben maar dat schijnbaar niet hebben. Dan controleren en bij fraude de reeds betaalde GSC terugvorderen.
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”