Brand in transformator van doel

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Omstreeks 22:56 vorige nacht heeft mijn ups een dipje gehad waarbij hij op batterijmodus is overgegaan. Na enkele seconden was dit weer in orde. Zou de ontploffing er iets mee te maken hebben ? Nog personen met dit alarm op dezelfde tijd ?

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
exop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 497
Lid geworden op: 26 mei 2011, 15:22
Locatie: ANT/VLBR
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Wel, de lamp in mijn bureau flikkerde omstreeks dezelfde moment.
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 812
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 63 keer

Mijn ups'en zijn niet overgeschakeld maar ik zag wel een knippering in het licht.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Same here. Moet toch een stevige dip geweest zijn dan, want een LED heeft een schakelende voeding, en die kunnen wel wat spanningsval verdragen.
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 812
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 63 keer

Ik vraag me af hoe ver die piek op het net is gegaan, zouden ze er in NL/FR/De eits van hebben kunnen merken?
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

Ik heb in ieder geval niks van gemerkt, waarschijnlijk omdat ik in Oostende woon en dus veraf is van Doel.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

exop schreef:Wel, de lamp in mijn bureau flikkerde omstreeks dezelfde moment.
Same here (Waregem)

[Afbeelding Post made via mobile device ]
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1513
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

In het café niks van gemerkt :lol: .
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer
Recent bedankt: 1 keer

De bureaulamp dipte hier ook eens.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

We hebben niets gemerkt aan de verlichting of de tv. Enkel een waarschuwing van de ups dat de batterijmodus voor enkele ogenblikken is ingeschakeld. Dit in de omgeving van Leuven.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

licht flikkerde heel even, centrum Gent.
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 32 keer

Ik heb alleszins niks gemerkt gisteren rond dat uur, nochtans ook centrum Gent (Korenmarkt). En nochtans op een locatie waarvan ik het stroomvebruik absoluut niet zou willen betalen :P, dus op zich potentieel genoeg aan 'indicaties'.

Toch wel opmerkelijk dat het blijkbaar een van de transformatoren was van Doel 1. Doel 1 ligt namelijk al een ruime tijd stil (februari 2015?) en levert dus geen stroom meer. De dip zou dan komen omdat de transformator toch nog was aangesloten op het net om elektriciteit van het net te kunnen halen. Om dan een dip te creëren moet die transformator tijdens ontploffing precies wel "veel" stroom van het net hebben gehaald op (zeer) korte tijd.
Je zou kort door de bocht toch denken dat met een afschakelingsplan ter beschikking zoiets minder impact zou moeten hebben/minder ver moeten kunnen geraken om alles gecontroleerd te laten verlopen indien dat plan actief zou moeten worden. Of 't moet zijn dat de infrastructuur het misschien toch niet overal zo makkelijk zou maken om dat plan daadwerkelijk uit te voeren.
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 6011
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 507 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ook gemerkt in Aalst op dat moment.
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Lord Utopia schreef:licht flikkerde heel even, centrum Gent.
Zat gisteren in Mol... en zelfs daar was er rond die tijd een flikkering van het licht te zien.
johcla
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2417
Lid geworden op: 23 maa 2009, 21:08
Uitgedeelde bedankjes: 675 keer
Bedankt: 154 keer

Mijn UPS is ook in gang geschoten toen, en Netflix streaming werd onderbroken.
gunmaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 812
Lid geworden op: 06 okt 2010, 12:29
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 63 keer

FRDDP schreef:Ik heb alleszins niks gemerkt gisteren rond dat uur, nochtans ook centrum Gent (Korenmarkt). En nochtans op een locatie waarvan ik het stroomvebruik absoluut niet zou willen betalen :P, dus op zich potentieel genoeg aan 'indicaties'.

Toch wel opmerkelijk dat het blijkbaar een van de transformatoren was van Doel 1. Doel 1 ligt namelijk al een ruime tijd stil (februari 2015?) en levert dus geen stroom meer. De dip zou dan komen omdat de transformator toch nog was aangesloten op het net om elektriciteit van het net te kunnen halen. Om dan een dip te creëren moet die transformator tijdens ontploffing precies wel "veel" stroom van het net hebben gehaald op (zeer) korte tijd.
Je zou kort door de bocht toch denken dat met een afschakelingsplan ter beschikking zoiets minder impact zou moeten hebben/minder ver moeten kunnen geraken om alles gecontroleerd te laten verlopen indien dat plan actief zou moeten worden. Of 't moet zijn dat de infrastructuur het misschien toch niet overal zo makkelijk zou maken om dat plan daadwerkelijk uit te voeren.
Die transformator zal inderdaad nog die hele tijd aan het net hebben gegangen en dat is normaal. zo'n turbine van een reactor moeten immers syncen aan het net. Transformators ontploffen wel vaker, niks te maken met kernreactoren zelf zoals sommigen doen geloven.

Zo'n transformator heeft ook geen eeuwig leven, ik ken de details er niet van maar als ze ontploffen is dat door een kortsluiting in die dingen zelf, en dat trekt ENORM veel stroom en verklaart zo de dip :-)
Electribe
Pro Member
Pro Member
Berichten: 242
Lid geworden op: 02 jan 2011, 01:02
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 37 keer

Hier in Beveren (vlakbij Doel dus) niks gemerkt. Ik zat op die moment thuis TV te kijken en mijn PC stond aan, maar dus totaal niks van gemerkt.
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 985
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
Bedankt: 88 keer

gunmaster schreef:Die transformator zal inderdaad nog die hele tijd aan het net hebben gegangen en dat is normaal. zo'n turbine van een reactor moeten immers syncen aan het net.
Die transformator was inderdaad gekoppeld met het net (380kV), maar dat heeft niets te maken met het syncen van de turbine. Bij een gestopte centrale staan de turbine en de alternator namelijk ook stil. Neen, dit heeft te maken met de wettelijke verplichting om zolang er brandstof aanwezig is in de reactor of in de stokage dokken, moet de centrale steeds op minimum twee manieren kunnen gevoed worden. Normaal is dit via 380kV en via 150kV (de huistransfo). Vermits nu de 380kV verbinding eruit ligt, wordt Doel 1 nu via de 150kV gevoed en zijn er de veiligheidsdiesels als 2de voeding.

Edit: update
Laatst gewijzigd door jaker 02 nov 2015, 15:27, in totaal 1 gewijzigd.
Internet/TV: All-Internet TN + TV Vlaanderen
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Proximus / Samsung Galaxy S23
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

gunmaster schreef:Zo'n transformator heeft ook geen eeuwig leven
Wel grappig dat de Groenen dan weer meteen staan te roepen... zoiets kan overal gebeuren en staat totaal los van kernenergie.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Is dat niet de taak van een oppositiepartij? Toen N-VA in de oppositie zat, was het elke dag wel iets waar ze over zaten te roepen...
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb hier in Antwerpen er niets van gemerkt. Ik heb vroeger bij Pauwels in Mechelen gewerkt. Als er 1 getest werd en die haalde het niet ging het net daar ook ff onderuit.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

die brand in doel heeft niets te maken met politiek maar heeft een andere oorzaak. Mogelijk geen eeuwig leven, alhoewel ik me dan afvraag hoe lang zo'n ding leeft.
De meeste TV's zijn in staat te werken vanaf 65 Volt als er een geschakelde voeding in zit. Deze zijn ook ontworpen om op 110 Volt te werken. Bij een traditionele voeding met gelijkrichter hangt het ervan af hoe de elco na de gelijkrichter is gedimensioneerd, maar een korte spanningsonderbreking zou dit ook niet mogen voelen. Met een gloeilamp of halogeenlamp merk je dan weer sneller dat er iets mis is op het net.
lion51
Premium Member
Premium Member
Berichten: 605
Lid geworden op: 12 nov 2009, 12:21
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 72 keer

Bewijst terug dat men enkel winst wil maken maar nooit op tijd aan vervanging heeft gedacht.
Inderdaad die transfo's hebben een levensduur en dan worden die best vervangen na een aantal jaren dienst alleen kost dit wel veel geld . Gevolg de winst daalt en men wacht liever tot het fout loopt.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

lion51 schreef:Bewijst terug dat men enkel winst wil maken maar nooit op tijd aan vervanging heeft gedacht.
Goedkope uitspraak lijkt me... of weet jij wanneer deze transformator is geplaatst en wat zijn levensduur is ?
Gebruikersavatar
TiTanium
Moderator
Moderator
Berichten: 5776
Lid geworden op: 27 feb 2007, 02:15
Locatie: Antwerpen 2
Uitgedeelde bedankjes: 716 keer
Bedankt: 470 keer
Recent bedankt: 1 keer

Er kan geen leeftijd op gekleefd worden. Er zitten ook geen bewegende onderdelen in. Meestal gaan ze stuk door overbelasting of door de warmteontwikkeling die er voor zorgt dat de isolatie op een bepaald moment stuk gaat. Wij hebben in onze liftinstallaties transformatoren die trillen en verkleuren door warmte, op termijn branden ze gewoon door, ik vermoed dat het daar ook zoiets was.
PC: PRIME Asus X299 Deluxe ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix ~ M.2 Crucial P5 1TB
NUC: NUC8i3BEH2 ~ 8GB DDR4 ~ M.2 SX6000 Pro 256GB
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ
Mobile: Samsung S21 Ultra 512GB & Samsung Tab S9 Ultra 5G

Provider: Telenet OneUP for 5.
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: Flex-HD ~ Mesh
FRDDP
Pro Member
Pro Member
Berichten: 364
Lid geworden op: 25 aug 2015, 12:32
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 32 keer

Overbelasting zou op zich een vrij eigenaardige oorzaak zijn, nee? De transformator was enkel maar nog aangesloten om stroom van het net te kunnen halen en al sinds februari niet meer in constante service om stroom op het net te zetten gezien Doel 1 al zo lang stil ligt. Hoe het ook zit, gisteren wisten ze zelf blijkbaar nog niet waarom die transformator is ontploft.

[Afbeelding Post made via mobile device ]
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1801
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

De toestand van de olie? De absorptie van water gezien hij geen warmte aflevert ...
apestaart
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1338
Lid geworden op: 10 jun 2013, 21:23
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 66 keer

butskristof schreef:In het café niks van gemerkt :lol: .
Je was waarschijnlijk stomdronken, dan is het normaal dat je er niks van gemerkt hebt. :angel:

[Afbeelding Post made via mobile device ]
rmag
Pro Member
Pro Member
Berichten: 430
Lid geworden op: 29 nov 2008, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 26 keer

Dit was dan de power transformer op 380kV. Waarschijnlijk een isolatie fout.
Het isolatiepapier (kraft paper) neemt langzaam moisture op van de omgevings lucht. Dit breekt de isolatie langzaam af zodat je snel een isolatiefout krijgt.

Zo uitzonderlijk is die explotie niet.
Die transformator is ook voorzien met een automatische blusinstallatie
Er worden ook betonnen platen rond de tranfo gebouwd om een enventuele explotie op te vangen.
Dat dit gebeurt in de kerncentrale is enkel toevallig en kan in elke electriciteits centrale gebeuren.
Gebruikersavatar
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 604
Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

Het kan ook zijn dat er weer een CT (stroomtransfo) ontploft is. Dit is al eens eerder gebeurt een paar jaar terug.
Backup systemen zullen inderdaad wel in dienst zijn nu, als ik mij niet vergis is er eerst nog een aparte 150 kV voeding en zijn het dan pas de diesels die in werking treden.
Ik zal morgen wel eens horen wat er is misgegaan ;-P
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 985
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
Bedankt: 88 keer

Deze maal is het geen stroomtransfo zoals toen (2010) in Doel 2. Het gaat in dit geval over één van de drie vermogen transformatoren 18kV/380kV (die van de T-fase). Deze is wel voorzien van een kortsluitbeveiliging voor levering aan het net, maar nu is er blijkbaar een kortsluiting ontstaan aan 380kV kant met een kortsluitstoom vannuit het net. Daardoor werd de stroom in de tranfo te snel te groot voor de beveiliging om nog te kunnen werken. Het gevolg is de explosie :cry:
Internet/TV: All-Internet TN + TV Vlaanderen
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Proximus / Samsung Galaxy S23
Medion
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 feb 2006, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Jammer dat dit 'event' weeral eens gedramatiseerd is door de media. Vande Lanotte en Calvo werden natuurlijk direct om hun *kuch* 'professionele' mening gevraagd, of hebben misschien zelf wel de media opgebeld. Transfo's kunnen nu idd eenmaal ontploffen/ontbranden (ondanks de uitgebreide beveiligingen), ongeacht waar ze staan opgesteld.

Bij het ontwerp van de kerncentrale heeft men natuurlijk voldoende voorzieningen ingebouwd om langs alternatieve wegen (150kV of diesels) de kritieke componenten (koeling van de splijtstof in de stockagedokken in het geval van Doel 1) te voeden...

Het enige erge dat hier had kunnen gebeuren was dat er doden/gewonden zouden gevallen zijn door de explosie zelf. Al een geluk dat de nachtshift juist was opgekomen, overdag is er toch wel iets meer passage langs die transfo's. Er mogen dan wel 'blast walls' tss de verschillende transfo's staan (om elkaar niet te beschadigen bij brand/explosie), maar die bieden geen bescherming aan toevallige passanten...

Gelukkig heeft de automatische blussing het meeste werk gedaan, zodat het geen toestanden zoals hier zijn geworden ;)
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

jaker schreef:Deze maal is het geen stroomtransfo zoals toen (2010) in Doel 2. Het gaat in dit geval over één van de drie vermogen transformatoren 18kV/380kV (die van de T-fase). Deze is wel voorzien van een kortsluitbeveiliging voor levering aan het net, maar nu is er blijkbaar een kortsluiting ontstaan aan 380kV kant met een kortsluitstoom vannuit het net. Daardoor werd de stroom in de tranfo te snel te groot voor de beveiliging om nog te kunnen werken. Het gevolg is de explosie :cry:
Doordat de generator stil lag kreeg de centrale via die transfo stroom waardoor de primaire de secundaire spoel van de transfo werd ? Zie ik dit correct ? En is er kortsluiting in de centrale ontstaan vlak na de transfo (kant generator)? Ook was de kortsluitbeveiliging aan de kant van de centrale niet voorzien hierop ? Lijkt me dan toch een serieuze ontwerp fout :nono:

[Afbeelding Post made via mobile device ]
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 985
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
Bedankt: 88 keer

mailracer schreef:En is er kortsluiting in de centrale ontstaan vlak na de transfo (kant generator)?
Neen, de kortsluiting moet ontstaan zijn in de transfo zelf. Dat is geen ontwerpfout, gewoon pech ...
Internet/TV: All-Internet TN + TV Vlaanderen
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Proximus / Samsung Galaxy S23
Gebruikersavatar
solid-killer
Premium Member
Premium Member
Berichten: 604
Lid geworden op: 20 jan 2011, 16:06
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 48 keer

Volgens wat ik voorlopig gehoord heb, zou het Buchholz relais geen trip commando gegevens hebben terwijl er wel degelijk fout intern in de transfo gaande was. Gevolg, brand en explosie.
Medion
Member
Member
Berichten: 76
Lid geworden op: 12 feb 2006, 11:09
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 4 keer

Was bij mij ook meteen de eerste reactie/vraag (aan de elektricien die mee met mij, een uurtje na de knal, naar transfo stond te kijken ;) ): waarom heeft de Buchholz niet kunnen ingrijpen?

Mijn kennis van transfo's (en elektriciteit in het algemeen ;) ) reikt echter niet zo ver om te weten of een goed werkend Buchholz-relais hier iets had kunnen aan verhelpen... Blijkbaar dus wel?
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

r2504 schreef:
gunmaster schreef:Zo'n transformator heeft ook geen eeuwig leven
Wel grappig dat de Groenen dan weer meteen staan te roepen... zoiets kan overal gebeuren en staat totaal los van kernenergie.
Zoiets kan overal gebeuren ja, maar de plaats waar je het minst wil lijkt me toch wel een kerncentrale.
Ik zie dan ook niet in hoe dat los staat van kernenergie aangezien het op 1 en dezelfde site is.

De beveiliging (van de transfo) bleek nog maar eens niet te werken. Falende beveiligingssystemen zijn nooit om mee te lachen, zeker niet in een versleten kerncentrale
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

fredo66 schreef:Zoiets kan overal gebeuren ja, maar de plaats waar je het minst wil lijkt me toch wel een kerncentrale.
Ik zie dan ook niet in hoe dat los staat van kernenergie aangezien het op 1 en dezelfde site is.
Niet alles op die site heeft hetzelfde veiligheidsrisico... al willen de Groenen dit net wel laten uitschijnen met dergelijke berichtgeving.

Als je ernstig wil zijn dan ben je objectief in je berichtgeving... dit is eerder rioolpolitiek.
fredo66
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1959
Lid geworden op: 26 jan 2009, 09:29
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 155 keer

Zoals iemand hierboven al schreef: Groen is oppositie hé, het is net hun taak dit op te merken. Ze zijn immers voorstander van sluiting.
Je geeft aan dat hij iets onjuist zou gezegd hebben maar dat lees ik niet in de commentaren "geen reden tot paniek". Wie is er hier dan aan het manipuleren .... ?
Ook Kamerlid Kristof Calvo (Groen) noemt het 'het zoveelste incident in en kerncentrale'. 'De tel is bijna niet meer bij te houden', aldus Calvo. Hij ziet in de explosie en brand geen reden tot paniek, maar wel tot actie. 'Er is nog een parlementaire stemming nodig over de verlenging. Ik roep de regering op de verlenging van Doel 1 en 2 niet te laten doorgaan.'
EDPNET VDSL XS' - Fritzbox 7360v1
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Door aan te sturen op het niet verlengen legt hij verbanden die er niet zijn... waarom zou je namelijk actie moeten ondernemen als er geen reden tot paniek is ?
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”