Ervaringen met tariefchecker.be

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
Plaats reactie
proz
Premium Member
Premium Member
Berichten: 675
Lid geworden op: 05 feb 2005, 00:30
Locatie: BE
Uitgedeelde bedankjes: 58 keer
Bedankt: 49 keer

Heeft er iemand hier ervaringen met http://www.tariefchecker.be/ ?
Ze kunnen blijkbaar de scherpste prijzen aanbieden via leverancierskortingen.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Via hun site kom ik uit op een bedrag van 1322,87€ via ENI.
Als ik naar de site van ENI zelf surf en mijn gegevens (dezelfde) ingeef, dan kom ik uit op 1314,97€.

Dus ze geven mij wel degelijk een overzicht van wie het goedkoopst is, maar niet de garantie dat het via hun het goedkoopste is. :)
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

"onafhankelijk" => leugen, gezien niet alle leveranciers zijn opgenomen
"correct" => zoals hierboven reeds vermeld, duidelijk ook een leugen
"gratis" => tzou maar erg zijn moest je nog moeten betalen voor een vergelijking die je beter op de vreg kan doen... is niet alsof het je daar veel meer moeite kost,
en daar zijn de gegevens vaker correct... en wel al de leveranciers opgenomen.

verder zijn ze zelfs niet in staat om leverancier gast en elektra gescheiden te berekenen...

mijn voorbeeld, als ik volgens die site kijk, 3500kwh elektra en 18000kwh gas, 2 personen, dan zou luminus het goedkoopste zijn, met een prijs van 1524 euro - kortingen inbegrepen.
als ik vervolgens zelf naar luminus hun site ga, kom ik op 1456.08

en als ik via de vreg kijk en ik combineer krijg ik dit: 1631.16

dus:
1) tariefchecker website = ver van wegblijven.., hun "gratis" zal ongetwijfeld het prijsverschil zijn dat je "bespaart" door via hun in te tekenen...
2) luminus lijkt momenteel voordelig (zou zelfs minder kosten dan vergelijking op de vreg... dat is dan weer iets dat ik ook niet vertrouw)
3) regelmatig eens naar de vreg hun site kijken, toch zeker 1x / jaar, als je wat interessante prijzen wil blijven houden
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 549
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Waarschijnlijk een website die geld haalt uit de commissie die ze krijgen bij elke verkoop.

Er zit een bedrijf achter dat natuurlijk (hopelijk, al was het op termijn) winst moet maken.

Wat dan weer niet wilt zeggen dat hun vergelijker niets waard is - al zou ik zelf ook bij de VREG blijven ;)
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
bruma
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1800
Lid geworden op: 06 jan 2014, 13:45
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 89 keer
Recent bedankt: 1 keer

bij de vreg staat "De resultaten zijn een schatting en geen exacte prijsvoorspelling."
na de V-test raden ze aan om de exacte voorwaarden en prijzen te checken op de site van de leverancier zelf

de andere vergelijkingssites zullen identieke onnauwkeurigheden vaststellen
ubremoved_27951
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 mei 2017, 15:46

Een groot deel van de prijs wordt niet bepaald door de energieleveranciers zelf, maar door de vele taksen die opgelegd worden door de overheid. Het lijkt me minstens zo belangrijk om een nieuwe energieleverancier te kiezen (http://blog.eneco.be/groen/energielever ... rgelijken/) op basis van de score op het vlak van groene stroom (http://mijngroenestroom.be/).
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Sja...:
Modbreak:
No doxing please.
Afbeelding
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Ierse daarse, ook Eneco heeft de weg naar userbase gevonden.
Als je toch met "groen" wil schermen, zorg dan dat je boven ecopower komt te staan. Succes :angel:
vverbeke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 935
Lid geworden op: 19 mei 2009, 11:31
Uitgedeelde bedankjes: 60 keer
Bedankt: 94 keer

Proud Ecopower user since 2005, tot op heden nog altijd de groenste en de goedkoopste voor ons :banana:
@home: VDSL 100/35 • @work: fiber 200/200 + fiber 300/50 + cable 240/30
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ub_removed27951 schreef:Het lijkt me minstens zo belangrijk om een nieuwe energieleverancier te kiezen op basis van de score op het vlak van groene stroom.
Oh... is dat dan andere elektriciteit ? Of die nu groen, rood, blauw of zwart ziet... wat mij betreft moet hij goedkoop zijn.

We weten ondertussen waarom we extra betalen aan "groene stroom"... oa. door dit http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/binnenland/1.2863935# (toeval of niet maar ik lees daar ook de naam Eneco).
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Blij dat u dat artikel citeert.
Voor de duidelijkheid:
(in BE) lag de gegarandeerde prijs die de consortia zullen krijgen voor hun elektriciteitsproductie tussen 124 en 130 euro per megawattuur, en dat gedurende 19 jaar, tegenover dus 72,70 euro per megawattuur gedurende 15 jaar in Nederland.
http://www.economist.com/news/britain/2 ... kley-point

Code: Selecteer alles

BE wind: €124 19 jaar
NL wind:  €73 15 jaar
UK kern: €110 35 jaar
Om maar te zeggen...
De oversubsidiëring waarvan sprake in bovenstaand artikel wordt ondertussen aangepakt, maar ik heb niets gelijkaardigs gehoord of gelezen over de centrale in UK. Integendeel, de prijsafspraak wordt door de regeringen in FR en UK keihard verdedigd.

Voor de volledigheid ook vermelden dat de BE en NL windparkenconcessie-wereld niet te vergelijken zijn.
1. De NL parken zullen pas operationeel zijn tegen 2025, dus kunnen gebruik maken van nieuwe/re technologie (BE park moet draaien tegen 2020).
2.
zijn de omstandigheden voor elk park anders. ‘Bij de aanbestedingen waar lage of geen subsidies nodig waren, worden de aansluitkabels door de overheid gelegd’, stipt Alain Bernard van Deme aan. ‘Terwijl wij zelf de bekabeling moeten aanleggen. Dat scheelt een slok op een borrel.’
(in de UK staat de centrale op het vaste land, dus een kabel bijtrekken zal de kost niet maken)

Overigens, bovenstaand artikel van VRT is ondertussen al voorbijgestreefd.
In Duitsland zijn er al concessie met €0 subsidie en €0 gegarandeerde prijs.
the Danish company Dong Energy, the largest offshore wind developer, won the right to build two large wind projects in the German North Sea with no government subsidies — a highly symbolic first for the industry.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Klassiek verhaaltje... we hebben in België steeds een uitleg klaar waarom het hier duurder moet zijn dan elders... Telecom is in datzelfde bedje ziek;
Toch te vergelijken: 2 miljard duurder
Onze conclusie is dat, op basis van vergelijkbare data en voor de volledige looptijd van bijna 20 jaar, onze windparken twee miljard duurder uitvallen dan de Nederlandse.
De enige reden waarom het in België steeds duurder is... is vanwege de centen die onderweg blijven plakken, niet meer of niet minder.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ik was jaren trouwe ecopower klant in een gaselwest gebied, maar nu ze sinds 1 januari hun prijs hebben aangepast afhankelijk van onder welke
zone je valt kwam het in de zone gaselwest zelfs iets duurder uit dan Eneco, dus ben ik overgestapt....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

r2504 schreef:Klassiek verhaaltje... we hebben in België steeds een uitleg klaar waarom het hier duurder moet zijn dan elders...
Dan hebt u in bovenstaande post gemist dat ze het in de UK nog veel bruiner bakken, zonder dat er veel tamtam over gemaakt wordt
- nucleair (dus niet eens duurzaam)
- even hoge gegarandeerde prijs als BE
- veel langere periode van gegarandeerde prijs
Het verhaaltje van de nog aan te leggen infrastructuur is voor de UK niet van toepassing, wegens op het vasteland.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:Dan hebt u in bovenstaande post gemist dat ze het in de UK nog veel bruiner bakken, zonder dat er veel tamtam over gemaakt wordt
Dan ben je twee totaal verschillende dingen aan het vergelijken... wat Belgie/Nederland betreft gaat het over windmolens welke op zee zelfs naast elkaar staan.
satsurfer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5754
Lid geworden op: 09 okt 2004, 23:24
Uitgedeelde bedankjes: 536 keer
Bedankt: 347 keer
Recent bedankt: 1 keer

http://mijngroenestroom.be/klassement/
de meest groene stroom. Gas maakt niets uit, daar groen gas hier niet bestaat.
Plaats reactie

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”