Hallo,
Via vreg kan je zien welke energiemaatqchappij het goedkoopste is,maar klopt dit wel degelijk?
weet iemand toevallig welke energieleverancier de dag van vandaag die het goedkoopste is voor een 2 voudige meter?
Bedankt voor de info
goedkoopste energieleverancier
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 7 keer
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
Net zoals bij veel dingen bestaat er niet zoiets als "DE goedkoopste energieleverancier" maar is dit afhankelijk van je verbruik.
Mijn ervaring is dat de site van de VREG behoorlijk "juist" is (maar dan moet je natuurlijk je verbruik kennen).
Je spreekt van een 2-voudige meter; indien je zonnepanelen hebt (geen idee of dat daadwerkelijk zo is), is het vaak interessant om over te schakelen naar een enkelvoudige meter.
Mijn ervaring is dat de site van de VREG behoorlijk "juist" is (maar dan moet je natuurlijk je verbruik kennen).
Je spreekt van een 2-voudige meter; indien je zonnepanelen hebt (geen idee of dat daadwerkelijk zo is), is het vaak interessant om over te schakelen naar een enkelvoudige meter.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 384 keer
- Bedankt: 740 keer
Waarom maak je de berekening niet zelf op de sites van de verschillende leveranciers? Kwestie van in te vullen hoeveel je (ongeveer) verbruikt hebt het afgelopen jaar en daar het aantal inwonende gezinsleden bij. Dan krijg je meteen te zien hoeveel je moet betalen bij deze of gene leverancier. Ik had ook een tweevoudig tarief tot ik zonnepanelen heb laten installeren. Dan ben ik overgestapt naar een enkelvoudige teller. Voor mij persoonlijk kwam Ecopower als goedkoopste uit de bus.
MacMini M1 - MacMini M2 - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
-
- Premium Member
2Flip schreef:Net zoals bij veel dingen bestaat er niet zoiets als "DE goedkoopste energieleverancier" maar is dit afhankelijk van je verbruik.
in mijn geval lijkt octa plus 3 jaar vast het voordeligste te zijn....
verschiet ik wel van van zo'n kleinere leverancier...
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Uiteindelijk moeten ze alleen maar factureren 

Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
Home Assistant: NUC8i3BEH2 ~ 16GB DDR4 ~ Conbee II
Monitor: Asus 27" ROG Strix XG27WQ Curved
Mobile: Samsung S24 Ultra 1TB & Samsung Tab S9 Ultra 5G
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
Provider: Telenet OneUP for 5 ~ CV8560E
Unifi: Dream Machine Switch: 2x 8 POE-60W ~ 2x Flex Mini AP's: U6-mesh ~ AC-Mesh
- Heronic
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 426 keer
- Bedankt: 208 keer
Ik ga ook veranderen maar ik ga toch kiezen voor het goedkoopste jaarcontract.
Octa aniversary was het goedkoopst maar ik durfde niet intekenen omdat het nog even duurt eer we kunnen overstappen en wie weet wat er nog veranderd.
Octa aniversary was het goedkoopst maar ik durfde niet intekenen omdat het nog even duurt eer we kunnen overstappen en wie weet wat er nog veranderd.
“Insanity is my only means of relaxation "
My excuse? Being dunk. Whats yours?
My excuse? Being dunk. Whats yours?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
- Bedankt: 300 keer
Het ziet er niet naar uit dat de prijs de komende jaren zal dalen. Zolang de overheid de energie bedrijven geen halt toeroept zullen we over drie jaar dubbel zoveel betalen als nu. (en als de twitterende en wietrokende Q zijn gedacht krijgt zal ons loon evenredig snel dalen door de indexsprong(en) of aanpassing van de index zonder de stijgende energie prijzen erin). Leuke vooruitzichten dus ....Goztow schreef:Dan hang je natuurlijk wel 3 jaar vast. wie weet hoe de energieprijs er in 3 jaar uitziet.
[Post made via mobile device ]
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 25 keer
Zoals reeds gezegd kan je best op de site van de VREG gaan kijken met je verbruiksgegevens in de hand en daar de goedkoopste leverancier zoeken. Eens je die hebt gevonden dan kan je dezelfde berekening best nog eens herhalen op de site van de goedkoopste leverancier want de prijs die je daar te zien krijgt kan nog verschillen met die van de VREG. Je kan dan best nog eens zoeken naar gebruikerservaringen met de betreffende leverancier want bij sommigen is het echt huilen met de pet op. Je betaalt dan beter iets meer met een iets betere dienstverlening...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 684 keer
- Bedankt: 156 keer
Groepsaankoop is niet altijd het goedkoopste, omdat dit de prijs maar voor 1 jaar garandeert.
Midden 2010 heb ik een contract aangegaan met een vaste prijs voor 3 jaar, dat is dus nog bijna anderhalf jaar geldig.
Ik had me ook ingeschreven op de groepsaankoop van de provincie, omdat je mits vergoeding van 50 EUR je contract kan opzeggen.
Maar mijn huidig contract is nog 20% goedkoper dan het uiteindelijk resultaat van de groepsaankoop.
Midden 2010 heb ik een contract aangegaan met een vaste prijs voor 3 jaar, dat is dus nog bijna anderhalf jaar geldig.
Ik had me ook ingeschreven op de groepsaankoop van de provincie, omdat je mits vergoeding van 50 EUR je contract kan opzeggen.
Maar mijn huidig contract is nog 20% goedkoper dan het uiteindelijk resultaat van de groepsaankoop.
Laatst gewijzigd door johcla 28 feb 2012, 14:43, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
- Bedankt: 34 keer
Indien je voor jou situatie wil weten wie de goedkoopste is : http://www.vreg.be en dan 'Doe de V-Test'. Ik ga ervan uit dat dit de meest betrouwbare/neutrale vergelijkingstool is, die momenteel beschikbaar is.
Met groepsaankopen moet je inderdaad goed oppassen. Ik heb mij ook ingeschreven voor zo'n groepsaankoop en uiteindelijk bleek Octa+ Anniversary voor mij toch nog goedkoper te zijn. Vanaf 1 maart schakel ik dus naar hen over en binnen een jaar zien we wel weer ....
Met groepsaankopen moet je inderdaad goed oppassen. Ik heb mij ook ingeschreven voor zo'n groepsaankoop en uiteindelijk bleek Octa+ Anniversary voor mij toch nog goedkoper te zijn. Vanaf 1 maart schakel ik dus naar hen over en binnen een jaar zien we wel weer ....
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
een vraagje, ik heb een contract bij Electrabel (EnergyPlus).... blijkbaar is dit een contract van één jaar dat telkens stilzwijgend verlengd wordt met één jaar. volgens dat ik hier zie eindigt deze voor mij op 30 september 2012.
dus als ik correct ben kan ik nu mijn contract niet onmiddellijk opzeggen, maar hang ik vast tot september 2012?
Code: Selecteer alles
Uw Contract wordt evenwel stilzwijgend verlengd voor telkens één jaar tenzij u of wij opzeggen conform artikel 3.2. van onze Algemene Voorwaarden
Code: Selecteer alles
3.2. Een Contract van onbepaalde duur kan door u op elk moment beëindigd worden mits een schriftelijke opzegging van 1 maand, en, indien wij niet uw standaardleverancier zijn, door ons mits een schriftelijke opzegging van 2 maanden Tenzij anders bepaald in de BV, wordt een Contract van bepaalde duur automatisch verlengd met één jaar, tenzij u ten laatste één maand vóór de afloop van de dan lopende periode het Contract schriftelijk beëindigt, of tenzij wij ten laatste twee maanden vóór de afloop van de dan lopende periode het Contract schriftelijk beëindigen. Echter, indien de DNB ons, met inachtneming van dezelfde termijnen, meedeelt dat u van energieleverancier bent veranderd, geldt dat voor ons als voldoende kennisgeving van uw opzegging.
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
-
- Deel van't meubilair
- Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
- Bedankt: 1972 keer
Electrabel ziet voortaan (geen idee wanneer dit exact ingaat) ook af van een verbrekingsvergoeding !
- TiTanium
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 721 keer
- Bedankt: 472 keer
Je kan al naar een andere provider gaan en u opzeg datum van eind september mee doorgeven. Deze mensen regelen dan u overstap naar een nieuwe leverancier. Normaal moet je zelf ook niets opzeggen en doet de nieuwe leverancier dat voor u. Alleen die 30 september 2012 blijft voorlopig.
Computer: Be Quiet! Dark Base 900 ~ i7 7820X ~ 32GB DDR4 ~ 1080Ti Strix OC
- xenne
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
- Bedankt: 141 keer
oké, bedankt voor de snelle reacties... misschien best nog even wachten tot er meer bekend is over de afschaffing van de verbrekingsvergoeding
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 14 keer
Ik ben vorig jaar in oktober klant geworden bij Eneco voor gas en Octa+ voor electriciteit. We zijn ondertussen nog geen jaar verder...
Als ik zou beslissen om over te stappen naar 'Elegant' voor zowel gas als electriciteit, moet ik dan een verbrekingsvergoeding betalen aan Eneco en/of Octa+ ? Is dit 1 maand opzeg? (Beide contracten zijn 1 jaar)
Als ik zou beslissen om over te stappen naar 'Elegant' voor zowel gas als electriciteit, moet ik dan een verbrekingsvergoeding betalen aan Eneco en/of Octa+ ? Is dit 1 maand opzeg? (Beide contracten zijn 1 jaar)
- raf1
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 273 keer
- Bedankt: 1957 keer
- Recent bedankt: 5 keer
Op je voorschotfactuur staat het type contract en de einddatum vermeld. Vraag dus bij je nieuwe leverancier om de levering van energie pas te starten op de dag volgend op de einddatum van je vorig contract. Opzeg gebeurt automatisch via de nieuwe leverancier als die tijdig(paar maanden voor einddatum) over alle nodige informatie beschikt.
Bezorg dus best ook een kopie van een voorschotfactuur van je vorige energieleverancier(s) aan je nieuwe leverancier.
Bezorg dus best ook een kopie van een voorschotfactuur van je vorige energieleverancier(s) aan je nieuwe leverancier.
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
- Bedankt: 33 keer
Nog even een toevoeging aan Raf1: Bij electrabel is deze datum niet meer geldig (geen verbrekingsvergoeding meer te betalen), dus enkel nog een maand vooropzeg.
Als je contract nog enkele maanden loopt zou ik toch nog even wachten, anders heb je het "risico" dat in tussentijd de wet wordt goedgekeurd die een einde maakt een verbrekingsvergoedingen.
Als je contract nog enkele maanden loopt zou ik toch nog even wachten, anders heb je het "risico" dat in tussentijd de wet wordt goedgekeurd die een einde maakt een verbrekingsvergoedingen.
-
- Deel van't meubilair
Voorlopig zal je nog per leverancier moeten controleren of er nog een verbrekingsvergoeding is (de meeste zijn er van aan het afstappen, zelfs Electrable heeft er geen meer)... later dit jaar zou dit per wet nergens nog mogen.Michaelv schreef:moet ik dan een verbrekingsvergoeding betalen aan Eneco en/of Octa+ ?
-
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
- Bedankt: 14 keer
vreemd, betekent dit dan dat alle contracten van onbepaalde duur worden? Aangezien er toch geen kosten betaalt moeten worden bij de verbreking?
Laatst gewijzigd door Michael 21 apr 2012, 23:20, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Deel van't meubilair
Daar komt het eigenlijk wel op neer ja...
-
- Member
- Bedankt: 1 keer
ben eind vorig jaar overgestapt met gas en electriciteit naar lampiris(toen voor mij interessantste oplossing)
denk beste oplossing is om 2maand voor einde contract prijzen te vergelijken via mijn energie.be(v-test)en dan 1maand op voorhand schriftelijk op te zeggen
weet niet of electrabel contracten van bepaalde duur enkel voor nieuwe zijn of ook voor bestaande contracten(zeker nakijken eerst
denk beste oplossing is om 2maand voor einde contract prijzen te vergelijken via mijn energie.be(v-test)en dan 1maand op voorhand schriftelijk op te zeggen
weet niet of electrabel contracten van bepaalde duur enkel voor nieuwe zijn of ook voor bestaande contracten(zeker nakijken eerst