Geen enkele wetenschappelijke studie bij jou bekend. Er is genoeg te vinden, maar ik laat het je zelf ontdekken.r2504 schreef:Geen kwakzalverij komen verkondigen... er is geen enkele wetenschappelijke studie die aangeeft dat niet ioniserende straling schadelijk is !ub4b schreef:Op 1m afstand is de flukso niet meer veilig (BioInitiave norm 0.6 Volt / m).
Dat zijn allemaal waardes die op basis van "schijnonderzoek" zijn gedaan, die enkel kijken naar de thermische effecten.lacer schreef:Hier een linkje naar de normen van zendantennes:
http://www.lne.be/themas/milieu-en-gezo ... nes/normen
Norm per antenne voor gsm-antennes en antennes voor draadloos internet:
--> WiFi 2,4 GHz en 5 GHz = 4,5 V/m
In zulk onderzoek reduceert men ons uiterst complex brein tot een zak met zoutoplossing, en kijkt dan enkel naar de opwarming.
Ik moet u niet uitleggen dat wanneer u in volle zon gaat staan of in een sauna gaat zitten, u meer warmte binnenkrijgt dan wat u via een GSM of WiFi aan RF binnen krijgt. Dus heel die redenering van opwarming is nergens op gefundeerd.
Al die studies die onze overheden gebruiken tot normbepaling houden geen rekening met de niet-thermische effecten. Biologische processen kunnen wel degelijk in de war geraken van gepulste straling. Een mooi voorbeeld is een bijenkorf: zet een DECT naast zo'n korf en geen enkele bij komt terug. Daar is wel degelijk onderzoek naar gedaan.
Ook waterkers wil niet ontkiemen naast een access point.
Onafhankelijk (lees niet door de industrie gesponsord) onderzoek komt aan 0.6 Volt per meter als max. De flukso zit hier op 1m ver boven.
Een optie is het zendvermogen te kunnen regelen net zoals in DD-WRT routers. Dat kon je via de webinterface maar ook via de commandline "wl txpwr"
Ik heb destijds nog experimenten gedaan met een voorloper van DD-WRT (dacht sveasoft) en een Linksys WRT54G, daar kon je het zendvermogen in milliWatt ingeven van 1 tot 250mW. Access point op 1m van mij gezet in line of sight met m'n hoofd. Heb op 1m afstand heel wat waardes getest, bij 50mW kreeg ik een ijl gevoel, bij 100mW kon ik niet blijven en bij 250mW moest ik direct gaan lopen.
Om een idee te geven: in mijn vorige woning had ik met 1mW in heel het huis ontvangst

Gezien flukso wellicht meeleest, is het nuttig om deze bevindingen bekend te maken. Het is een kleine aanpassing aan de firmware om het zendvermogen via een webinterface te kunnen instellen. Ik ben niet tegen WiFi, maar het staat hier extreem laag ingesteld, en elke plek in huis is nagemeten met de stralingsmeter om te kijken hoeveel µWatt per vierkante meter doorkomt. Maar met de Flukso is het trop.