Moderator: Moderators

lion51 schreef:Of zie ik het weer te simpel?

iDemmel schreef:Ik ken er het fijne niet van, maar ik vind het ook maar logisch dat de mensen met zonnepanelen mee betalen voor het netwerk.
Op zonnige dagen zetten ze op het netwerk, en 's nachts (+ regenachtige dagen) halen ze het ervan af. Dat ze 's nachts en op regenachtige dagen verbruiken wat ze ervoor geproduceerd hebben doet er niet toe, ze hebben het netwerk gebruikt.
Zoals ik zei, ik ken er weinig van, dus het zou ook kunnen zijn dat het logisch is dat ze minder betalen dan de mensen zonder panelen. Maar wat zeker is, is dat ze het netwerk gebruiken, niet?
Jack Daniels schreef:MClaeys schreef:Installatie van 20 panelen en dat waren toen de zwaarste soort => 4000kwp (waarvan we met moeite de 3000 halen, met dank aan het stroomnet in de straat).
We zijn wel grootverbruikers, we proberen er meer en meer op te letten maar toch
Ik weet niet wanneer je je panelen hebt geplaatst, maar heb je ooit overwogen om hoge rendementspanelen aan te schaffen? Zelf zit ik met 12 panelen aan 3,8 kWp vermogen. En die bestonden al sinds begin vorig jaar of zelfs nog vroeger.

Jack Daniels schreef:@MClayes: Sunpower blijft tot op heden de enige leverancier met hoge rendementspanelen, meer zelfs, het hoogste rendement. Dat heeft hen trouwens een plaats opgeleverd in het Guiness Book of Records met hun huidige Sunpower 333 panelen (333 Wp dus per paneel).
Afmeting van 1 paneel is 1559mm x 1046 mm.

Jack Daniels schreef:....

Temperaturen waarbij Legionella kan voorkomen
70 tot 80 °C: totale doding van Legionella
66 °C: Legionella sterft binnen 2 minuten
60 °C: Legionella sterft binnen 32 minuten
55 °C: Legionella sterft binnen 5 tot 6 uur
50 °C: Legionella kan overleven maar vermenigvuldigt zich niet
35 tot 46°C: Ideale temperatuur voor Legionella om zich te vermenigvuldigen
20 tot 50°C: Legionella is in staat om te groeien
Tussen de 20°C en de 25°C is langzame vermeerdering aangetoond.

Post made via mobile device ]

depeje schreef:Inderdaad. Nu gaat die gewoon om de 2 dagen dubbel zo veel verbruiken. De temperatuur 10 graden lager zetten gaat meer uithalen.

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 1 gast