Sensibo Sky WIFI Airco Controleur

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 17490
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 923 keer
Bedankt: 3349 keer
Recent bedankt: 4 keer

Bij het zoeken om de airco van een appartement van op afstand te kunnen bedienen kwam ik volgende mogelijke oplossing tegen:
https://sensibo.com/
Video hoe het werkt:

Heeft iemand ervaringen met dit toestel? Of een alternatief?

Het gaat dus over een toestel, dat je plaatst in de omgeving van de airo (dus 1 toestel per kamer). Dit toestel simuleert jouw afstandsbediening (vandaar dat je het moet plaatsen binnen 6 meter van de airco), en is verbonden met de WiFi.
Via een App op de smartphone kan je dan vanop afstand de airo bedienen, zoals:
  • - temperatuur instellen (kamertemperatuur ook zichtbaar op de App).
    - airco aan/uit zetten.
    - omschakelen tussen cool/heat.
    - timers instellen (voor in- of -uitschakelen).
    - via geolocatie in/uitschakelen (vb uitschakelen van zodra je de woning verlaat, inschakelen als je binnen een straal van x km de woning nadert).
Buiten de prijs (ca 84€ per toestel), zit dit er heel cool uit, en heeft alles wat ik nodig heb (als het werkt :wink: ).

Het appartment (dat in de winter normaal net bewoond is), is deze week verhuurd.
Gezien de kamertemperatuur er vorige week ca 14°C, duurt het wel 2-3 dagen eer je een aangename temperatuur (20-21°C) bereikt. Zo'n Airco als chauffage gebruiken heeft niet de capaciteit van een gewone verwarming.

Nu moet ik in zo'n geval iemand ter plaatse aanspreken, om de verwarming te gaan aanzetten. Zou leuker zijn als ik dat zelf vanop afstand kan doen, en het geeft een extra controle ...
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Fiber Essential (50/8 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.50, aangesloten op Proximus ONT (VLAN20).
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb ooit iets vergelijkbaars gedaan met een KIRA (https://www.keene.co.uk/keene-ir-anywhe ... ingle.html) ; dat was niet specifiek voor airco's maar als die ook met infrarood werken zie ik niet in waarom dat niet zou gaan. Het grootste probleem dat ik zie met dit soort oplossingen is het gebrek aan feedback. Je moet een commando geven, hopen dat de airco correct is gestart, en dan een paar uur later kijken of de temperatuur effectief omhoog gaat. Afhankelijk van bv lichtinval werkt infrarood nl niet altijd van de eerste keer.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”