advies steelstofzuiger zonder zak

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Dag Mensen,

Het cadeautje van 2 jaar geleden van men oma is qua batterij aan het sterven. Dat was een domo model

Iemand enig idee welk merk goed is en welke prijsklasse ik meot zoeken?

42m²
Geen dieren, 1 tapijt en voor de rest vlakke vloer.
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2958
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 285 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Is de batterij vervangen geen optie?
Computer(k)nul
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik weet niet hoe ik het moet vervangen ;)
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Als je budget het aan kan: wij hebben de Dyson V10 gekocht een maand geleden (529€). Maar is qua zuigkracht en qua uithouding echt enorm goed.
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Kzou max 250 willen. Die dingen gfaan ook niet oneindig mee ;)
Luboli
Pro Member
Pro Member
Berichten: 385
Lid geworden op: 06 jan 2017, 02:40
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 60 keer

Die batterijen kan je bijna altijd vervangen hoor, zoek gewoon eens op.
Als je een beetje handig bent is dat in een halfuurtje in orde.
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Over welk model gaat het?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

DOMO DO212SV
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Eventueel even open vijzen en een foto van het batterijpack posten?
Misschien kan ik wel even mee zoeken naar een eenvoudig uit te wisselen setje ofzo?
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik krijg hem niet open of ik weet tochj niet hoe.

Er zijn 3 vijsjes en thats it.
Gebruikersavatar
foxhound
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 06 mei 2009, 16:35
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 19 keer

Hier hebben we een tijdje er een van Dirt Devil gehad.
Was zeer goed, maar na een jaartje was de batterij ook al niet meer te gebruiken.
Wel makkelijk te vervangen voor ongeveer 80€ (kan je er uit klikken en een nieuwe er in) maar als je elk jaar de helft van de aankoopprijs (was 160€ ongeveer) moet uitgeven aan een batterij wordt het ook al snel een dure stofzuiger.

Nu ook net een paar weken terug een Dyson V10 Absolute gekocht en ben er zeer tevreden van. Mijn moeder heeft eerdere modellen van Dyson (momenteel zelfs 2 stuks een voor de bovenverdieping, een voor onder). De oudste is 7 jaar en is nu pas aan een nieuwe batterij toe.

Van de V10 zegt Dyson zelf dat hij een 10-tal jaar zou moeten meegaan. Zeker omdat je hem nooit volledig leeg gaat trekken (diepe ontladingscyclussen zijn slecht voor een lithium based batterij).
Qua zuigkracht ook fantastisch en na het hele huis te stofzuigen geeft hij meestal nog 2 van de 3 streepjes batterij aan.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

De toestellen zonder zak zijn meestal duurder en de zuigkracht neemt na een tijdje af volgens een dealer. Koop een goedkopere gewone stofzuiger en vervang hem als hij echt niet meer werk. Met die prijs kan je er meerdere kopen. Laat u niet zuigen dus :wink:
warpozio2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1055
Lid geworden op: 19 okt 2016, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 26 keer

Dizzy schreef:De toestellen zonder zak zijn meestal duurder en de zuigkracht neemt na een tijdje af volgens een dealer.
Zijn het niet juisde stofzuigers MET zak waarvan de zuigkracht afneemt?
Gebruikersavatar
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5271
Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
Locatie: BALEN
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

In mijn ervaring is het omgekeerd. Die met zak als je de filters vervangt blijven beter werken, die zonder zak daar kruipt het vuil om den duur overal tussen en tja met zak neem je de zak eruit en vuil is weg :p

Je moet wel tijdig al uw filters vervangen he.
Gebruikersavatar
Dizzy
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 9667
Lid geworden op: 06 dec 2009, 13:28
Locatie: Hier ter plaatse
Uitgedeelde bedankjes: 381 keer
Bedankt: 584 keer
Recent bedankt: 39 keer

Indien het systeem zonder zak zo geweldig was waren de anderen al niet meer krijgen. Veel mensen keren echter na 1 of 2 pogingen met het nieuwe systeem terug naar de toestellen met zak, zal een reden voor zijn, naast de prijs.

Het is gewoon marketing door inspelen op een deel van de luie klanten die opzien tegen een zak vervangen en de filters eens om de zoveel tijd reinigen. Ze spelen in op de aankoop van de zakken maar vragen de prijs van de zakken gewoon al bij de aankoop zonder dat ze hoeven te leveren (kassa, kassa). De reclame met de uitleg over de zogenaamd wonderbaarlijke techniek zegt genoeg. Alsof traditionele stofzuigers geen zuigkracht hebben.

Mijn vorige stofzuiger heeft het +15 jaar gedaan met 1 set zakken. Je kan de zakken ook onderaan openen en opnieuw gebruiken. Als je ze goed sluit werkt dat perfect. Ik heb ook de zakken van een oude stofzuiger hergebruikt, enkel de kartonnen sluiting week een beetje af. Die heb ik bijgeknipt en ze werkten perfect.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Zelf grote fan van de Dyson absolute v12. Dat is de recentste. Ziet eruit als een soort waterpistool. Duur maar hij werkt en is de enige stofzuiger die ik met plezier vastpak. De V8 was minder qua batterij maar ook goed.
Gray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: 17 apr 2005, 02:18
Uitgedeelde bedankjes: 370 keer
Bedankt: 155 keer

Ne goeie Nilfisk :wink:
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Dyson is gewoon té lelijk om ooit te kopen.
Wij hebben onlangs zo'n Rowenta SilentForce gekocht, zalig stil en zuigt zo hard dat je die gewoon niet maximaal kunt zetten.

Voor mij nooit geen zakken meer maar als je zo'n goedkoop zakloos model gehad hebt dan ben je voor dezelfde prijs misschien wel beter af met een zak model. Weet niet of dat in het duurdere segment idem is.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Beppi
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 30
Lid geworden op: 18 aug 2018, 07:11
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Dyson is hier althans zeer goed in gebruik,
staat natuurlijk niet als pronkstuk op onze livingkast dus dan is het niet zo erg dat hij niet zo mooi is als een vaas of kunstwerkje
R2D2
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1452
Lid geworden op: 20 aug 2015, 15:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 122 keer
Recent bedankt: 5 keer

Zakloos betekent meestal veel lawaai.

We hebben ook een stille Rowenta met zak en dat is zalig. Maar we hebben nog altijd last van de hoge tonenpiep van de stofzuigers van de buren. (ongelooflijk trouwens hoe lang die nodig hebben om te stofzuigen en die hebben daar blijkbaar zelf geen last van terwijl ze wel naast het toestel staan).
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb gewoon niet teveel plaats daarom dat ik een kruimeldief op een stofzuiger handig is.

Ik weet eigenlijk niet wat beste is want de goedkopere modellen met kruimeldief en zonder zak zijn bijna even goedkoop als een stofzuiger met zak.
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Wij hebben een goedkope Hoover (vermoedelijk gewoon chinese rebrand) sinds een 6tal maanden en prijs/kwaliteit is hij goed in orde.
Die wordt gebruikt voor alle snelle klusjes in huis of de auto.

De batterij is vrij toegankelijk en kan worden vervangen:
https://service.hoover.co.uk/advice-cen ... ers/fd22g/

Wij hebben die (FD22G) nieuw op amazon.co.uk kunnen kopen voor omgerekend 78 euro, een verloop plug had ik nog liggen. :wink:

Het model is blijkbaar popular want er is nu ook een lite versie zonder extra borstels in omloop:
kippewit
Plus Member
Plus Member
Berichten: 154
Lid geworden op: 24 jul 2011, 15:01
Bedankt: 3 keer

Wij hebben vorige week een Bosch BBH21830L gekocht. Van onze andere stofzuiger was het handvat afgebroken dus die moest je als een baby'tje de trap opdragen. Boven wordt het ook niet zo supervuil, dus een steelstofzuiger leek ons wel voldoende (en kunnen we opruimen tussen de kast en de muur, waar nog een 20 cm open was).Hij zuigt zo hard en goed en is zo handig (zwenkende kop) dat we hem nu ook gewoon voor beneden gebruiken. Makkelijk ook dat je het zuigende stuk eruit kan klikken, en dan heb je dus eigenlijk een kruimeldief met de kracht van een stofzuiger. Ideaal om dus de trap mee te stofzuigen of de auto.

Opladen duurt ongeveer 5 uur en dan gaat hij 34 minuten mee.

Over de duurzaamheid kan ik nog niet veel zeggen aangezien we hem nog maar een week hebben.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ok bedankt voor de tips zal nog een tijdje denken worden :)
axs
Moderator
Moderator
Berichten: 2630
Lid geworden op: 18 dec 2010, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 445 keer
Bedankt: 221 keer

Wij hebben sinds een jaar een bosch, maar niet heel tevreden van.
Laden duurt erg lang en heeft dan vrij korte autonomie (20’)
Ook steeds weer zoeken naar get opzetstukje vd kruimeldief, want dat kan je niet kwijt ad steel.
Zuigkracht valt mee, maar als er lange haren in de borstels komen (3 vrouwen in huis...) heeft deze moeite met het samenborstelen en opzuigen v iets grotere dingetjes.
boonpwnz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5071
Lid geworden op: 05 jul 2017, 09:50
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 151 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik zoek duidelijk iets gebruiksvriendelijker. Liefst rond de 30 minuten gebruikstijd en een kruimeldief inbegrepen zonder opzetstukjes dit vanwege weinig plaats.

Dyson is voor mij wat te duur om dat te verantwoorden. Ik zoek iets meer zuigkracht en wat betere kwaliteit daarom budget rond de 200 euro(mijne die ik nu heb is 120)

Ik kwam dit modelletje tegen:

https://www.coolblue.be/nl/product/7929 ... 2-35o.html
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 926
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 44 keer

Even een oud topit vanonder het stof halen... wij hebben overlaatst voor de eerste keer een steelstofzuiger gekocht. Na wat reviews kijken leek de 'Jimmy JV83' een goede afweging tussen budget en kwaliteit. Maar dat ding blijkt toch wel wat nadelen te hebben:

- het maakt een hoog fluitend geluid waar vrouw en dochter zot van worden (veel lawaai maakt me niet uit, maar dit is echt een irritante hoge fluittoon)
- het 'klassieke' voetstuk voor harde vloeren zuigt niet geweldig heb ik de indruk: een gewone ouderwetse stofzuiger zuigt ook langs de zijkanten nogal wat stof op, maar de Jimmy dus niet, de pluizen blijven gewoon aan het mondstuk hangen. En hij zuigt blijkbaar ook enkel als je vooruit over het vuil gaat. Als je achteruit erover gaat trek je het vuil dikwijls mee naar achter.
- De stekker van de oplader moet je zelf in de batterij pluggen als je wil opladen (dus niet geintegreerd in het ophang-systeem).
- Doordat de opvangbak onder de steel aan het handvat hangt, kan ik niet meer onder alle kasten

Nu wil ik echt wel graag een draadloos model want dat is zoveel handiger in ons relatief kleine (en rommelige :oops: ) huisje. Dus ik overweeg van een Dyson (of gelijkaardig) te proberen, maar de meeste van bovenstaande eigenschappen zijn moeilijk af te leiden uit specs. Is er iemand met een Dyson die hierover iets zinnigs kan vertellen?
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Vaganzza schreef:Als je budget het aan kan: wij hebben de Dyson V10 gekocht een maand geleden (529€). Maar is qua zuigkracht en qua uithouding echt enorm goed.
Na drie jaar (dag op dag) ben ik ondertussen aan batterij 3 toe.. Ik zou geen andere stofzuiger meer willen, maar die batterijen gaan echt wel snel naar de kl*ten...
Gebruikersavatar
devilkin
Administrator
Administrator
Berichten: 5998
Lid geworden op: 17 mei 2006, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 826 keer
Bedankt: 506 keer
Recent bedankt: 2 keer

Ouch, da's snel. Zit die constant in de lader?
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1266
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer
Recent bedankt: 3 keer

Mijn dochter heeft onlangs een Dyson V11 gekocht en is daar heel tevreden over. Ze heeft 3 kids en 2 honden en heeft eindelijk, na 2 goedkopere draadloze stofzuigers versleten te hebben, een deftig toestel waarmee ze, met haar woorden, “het huis kan proper houden”.

Ik denk dat je hiermee ook niet onder een heel lage kast kunt want die heeft op het einde van de zuigbuis de opvangbak en motor van zo’n 15 cm diameter.

In de zuigmond zit er een roterende borstel en die werkt enkel in de voorwaartse richting.

Als je hem in de wandhouder hangt wordt deze ongeladen en staat dus constant onder spanning wat misschien niet echt gezond is. De V11 heeft wel verwisselbare batterijen.

Op de Dyson.be vind je bij de manuals alle antwoorden op je vragen.

Als je wil mag je altijd eens naar m’n dochter bellen om haar mening te vragen. Je moet me maar een pm sturen voor meer info.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

iceke schreef:
Vaganzza schreef:Als je budget het aan kan: wij hebben de Dyson V10 gekocht een maand geleden (529€). Maar is qua zuigkracht en qua uithouding echt enorm goed.
Na drie jaar (dag op dag) ben ik ondertussen aan batterij 3 toe.. Ik zou geen andere stofzuiger meer willen, maar die batterijen gaan echt wel snel naar de kl*ten...
Wij zitten nog altijd aan batterij 1 en gaat nog meer dan prima. Zit alleen in de lader als die leeg is en we doen er ook niet constant het ganse huis mee. We hebben nog een gewone stofzuiger. Deze steelstofzuiger wordt vooral gebruikt om tijdens de week bepaalde delen nog eens te doen als dat nodig is of de trappen doen we er ook mee (veel handiger).
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bij ons zit die constant in en wordt heel het huis er mee gedaan.
Ik zal er dit jaar eens een timer tussensteken, wat we uitsparen aan stofzakken gaat nu op aan batterijen.
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ja zou ik wel doen. Ik persoonlijk ben er ook niet van overtuigd dat dit toestel echt gemaakt is om het ganse huis mee te doen. Als je alles ineens doet, blijf ik nog altijd voorstander van een klassieke stofzuiger (evenwel ook zonder zak uiteraard :) )
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
BMaster
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 926
Lid geworden op: 01 apr 2005, 16:46
Uitgedeelde bedankjes: 41 keer
Bedankt: 44 keer

johan.devos schreef:Ik denk dat je hiermee ook niet onder een heel lage kast kunt want die heeft op het einde van de zuigbuis de opvangbak en motor van zo’n 15 cm diameter.

In de zuigmond zit er een roterende borstel en die werkt enkel in de voorwaartse richting.
Dat van die opvangbak/motor is inderdaad wel een lastige. Misschien zijn er hulpstukken bij waarmee je dat wat kan omzeilen, dat moet ik dan maar eens uitpluizen in de handleidingen.
Met een klassieke stofzuiger ga je zo wat heen en weer, en dat kan dus niet met zo'n stofzuiger met roterende borstel. Daar valt nog wel mee te leven :-)
iceke schreef:Bij ons zit die constant in en wordt heel het huis er mee gedaan.
Ik zal er dit jaar eens een timer tussensteken, wat we uitsparen aan stofzakken gaat nu op aan batterijen.
De stofzakken zijn bij mij niet de hoofdreden om uit te kijken naar zo'n stofzuiger... eerder het gedoe met het lange stopcontactsnoer dat overal blijft achter hangen en altijd net iets te kort is :-)
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6784
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Bij ons ook niet, uiteindelijk was dat een nieuwe kruimeldief die direct misbruikt werd als stofzuiger voor heel het huis (hij moest maar zo goed en handig niet zijn ;-) )
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Net voor Kerst hier ook een nieuwe stofzuiger voor de kuisvrouw moeten kopen :)
Ze heeft mee advies kunnen geven over de nieuwe.. :D

Voor haar de Miele of Philips, traditioneel met zak.
Zonder zak: verliest snel zuigkracht.
Draadloos: te snel opladen
Te stil: weinig zuigkracht

De Miele die we nu hebben is de Mieke complete C3 eco line Total care.
Heel lichte steel, makkelijk manoeuvreren en werkt als het beste volgens haar met de Philips op een 2e plaats (weet niet juist welke).


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Dafke schreef:Te stil: weinig zuigkracht
Waarom zou je geluidsdruk als parameter voor zuigkracht nemen?
Waarom kijk je niet gewoon naar zuigkracht zelf (in HPa) of het ABC-label?

Sinds enkele jaren (2015? 2016?) moeten stofzuigerfabrikanten aangeven hoe goed een stofzuiger werkt op tapijt en (harde) vloer.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Heel wat reviews gelezen.
Een luide stofzuiger sper definitie niet beter, maar een hele stille zal meestal een lager wattage hebben wat resulteert in mindere zuigkracht.
Ook zal de stofzakloze sneller de zuigkracht verliezen en moet je sneller het reservoir legen.

Niet mijn bevindingen, maar de meningen van reviews, testen en mijn kuisvrouw.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Hier een elektrische Dyson voor het gelijkvloers in gebruik, en is heel wat van zijn zuigkracht verloren. Filters worden regelmatig gekuist, toestel al uiteengehaald om volledig te kuisen maar niets daarvan bracht verbetering met zich mee.

Boven hebben we een V8 in gebruik, doet goed zijn werk maar met een Berner in huis zit die sneller vol dan een bimbo op Ibiza.

Nadat in april / mei ons dak vervangen werd was er redelijk wat kuiswerk en daarvoor bij de lokale DHZ een Karcher WD3 stofzuiger aangekocht.
En amai, deze is nu eens de naam stofzuiger waardig. :eek: Andere toestellen komen hier niet meer in huis. Deze werken wel met zak maar vooraleer die vol is ben je toch al een paar weken verder. Er bestaan ook herbruikbare zakken dus leegkiepen en terugplaatsen. 8)
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Dafke schreef:Mieke complete C3 eco line Total care
Energieklasse: A+
Stofopname op harde vloeren: A
Stofopname op tapijt: B
Stofuitstootklasse: A
Gemiddeld jaarlijks energieverbruik: 20,2 kWh
Geluidsniveau: 72 dB

https://www.stofzuigerswebshop.be/produ ... 266-115806

De energieklasse lijkt wat gefoefel: standaard doet ie 550W, maar ze adverteren wel met een boostfunctie van 900W.
Het lijkt wat op de NEDC-testcyclus voor auto's :).
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”