Philips Hue dimmer vraagje

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik heb een dimmer + E27 White lamp samen gekocht. Beide waren aan elkaar gelinkt. Ik heb een reset moeten doen omdat ik anders niet aan de bridge kon linken voor één of andere reden. Daarna heb ik de originele lamp terug gelinkt aan de dimmer. Dit werkte OK: ik kon die lamp bedienen met de dimmer. Daarna heb ik de dimmer gelinkt aan de bridge, die zowel de dimmer als die ene lamp gevonden heeft.

De dimmer en de lamp heb ik in de slaapkamer gezet in de hue app. Nu blijkt dat de dimmer alle lampen in de slaapkamer bedient, terwijl ik enkel wil dat die de ene lamp in de slaapkamer bedient (aan het plafond). Ik vind geen enkele manier om de twee lampen op de nachtkastjes niet meer te bedienen met de dimmer, en enkel de lamp in de luster ermee te bedienen. Ik heb al geprobeerd om 10 seconden op "0" te klikken op de dimmer dichtbij de lamp op het nachtkastje maar dit doet niks.

Wie kan me helpen? Ik wil dus tegelijkertijd de dimmer in mijn Hue app (dus verbonden met de bridge) en tegelijkertijd slechts één van de lampen uite de slaapkamer bedienen.

Ik had al gedacht om hiervoor een scene te maken, maar dat is niet ideaal want dan gaat hij niet de laatst gekende staat van de luster onthouden maar de luster aan en uit zetten op de scene. Ik heb ook geen zin om de dimmer terug uit de app te halen want dan kan ik geen scenes instellen wanneer ik 2 of 3 keer klik op aan.
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Heel simpel nochtans: met de Hue-app stuur je KAMERS aan, niet lampen. Je zal je kamer dus moeten opsplitsen in "slaapkamer hoofdlamp" en "slaapkamer nachtlamp" bijvoorbeeld.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”