Logitech harmony ervaringen

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik denk eraan om een logitech harmony hub te kopen (69 € op amazon.de) om mijn TV via mijn google home mini te kunnen besturen. Ik zag dat ik hiervoor ifttt ga moeten gebruiken aangezien de native integratie tussen de harmony en de home enkel beschikbaar is in English US en hij bij mij op French staat wegens de WAF.

Via de IFTTT kan ik enkel activities controleren. Dus ga ik heel wat activities moeten maken. Nietemin wordt het niet mogelijk om volledig over te stappen op voice control. Dit is ook niet echt gewenst, volgens mij zou dat namelijk minder handig zijn voor te zappen maar is het bijvoorbeeld wel handig om de TV te starten, om direct naar mijn opnames te gaan, of om direct naar netflix te gaan.

Voor de rest zou ik - voorlopig - de gewone afstandsbedieningen blijven gebruiken. Op termijn stap ik misschien over op de app maar de kinderen hebben nog geen eigen smartphone ;).

Nu is mijn vraag: gaat het "gemengd" gebruik van de harmony hub en de gewone afstandsbediening niet alles wat in de war sturen? Wat zijn jullie ervaringen? Want als ik via google home de TV aan zet en via de afstandsbediening terug af, dan vermoed ik dat de harmony hub de activiteit als "TV aan" blijft aanzien? Als ik dan opnieuw wil aan zetten, dan gaat die iets hebben van "de TV is al aan"? Of zie ik dat verkeerd?

Dank voor de hulp.
orionis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 maa 2010, 19:52
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 34 keer

Ik gebruik al jaren de harmony remotes.
Eerste de 855 en nu de Logitech Harmony Companion, dus de hub en een afstandbediening.

Als je de harmony samen wil gaan gebruiken met een originele afstandbediening, ga je idd problemen krijgen, vooral met betrekking
tot aan/uit en welke input je gebruikt. Daarom ook dat ik dus de companion genomen heb, zodat je geen andere afstandbediening meer nodig hebt.

Mijn ervaring met de app is dat je deze eigenlijk amper gebruikt. Het is veel makkelijker om de afstandbediening te gebruiken.
De app is vooral handig moest er ooit iets mis gaan, om een activiteit te herstellen of als de afstandbediening niet 123 gevonden wordt (of 2 meter te ver ligt :oops: )
- Internet, TV, mobile: scarlet Trio, Tempo Giga, Mobile Vikings
- Streaming: Netflix, Disney+ en Youtube premium
- Gaming: PC, Vive / Reverb G2 en Nintendo switch
- Domotica: Niko home control & philips hue & Nest
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Die companion ziet er mij zo eenvoudig uit dat het niet zo gemakkelijk is om te weten welke knop waar nu voor dient. Voor de WAF lijtk dat me toch wel belangrijk... veel meer als de standaard knopjes heb je daar niet op, wat dan met bijvoorbeeld de "tv gids" van proximus tv knop?
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

Als je overstapt naar de hub, dan ga je andere remotes niet meer mogen gebruiken omdat je dan alles in de war stuurt. Je stelt bijv een set in die je tv, digicorder en versterker inschakelt op je favoriete zender. Als je dan je tv uitzet met je tv-remote, dan weet de hub dat niet. Ga je dan alles met de hub-remote uitzetten, dan springt je tv weet aan. Maar ik ben er tevreden over en heb het al meer dan een jaar in gebruik. Handig is ook dat je via je gsm of tablet alles kan beheren en bedienen
redman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1669
Lid geworden op: 26 okt 2005, 23:19
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 95 keer

Tja spijtig dat ge dit in het Frans wilt gebruiken en de originele afstandsbediening.

Ik heb reeds vele jaren een Harmony touch en overlaatst een hub en een google home mini speaker gekocht.

Ik heb mijne smartphone in het Engels ingesteld en de originele Harmony software.

Dit werkt prefect, als ik via voice de tv uitzet staat die ook uit op Harmony Touch.

Ma als ge de originele afstandsbediening wilt blijven gebruiken gaat alles in de soep geraken.

Beter investeren in een volledige set in plaats van alleen de hub.
orionis
Plus Member
Plus Member
Berichten: 135
Lid geworden op: 02 maa 2010, 19:52
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 108 keer
Bedankt: 34 keer

Goztow schreef: wat dan met bijvoorbeeld de "tv gids" van proximus tv knop?
De "tv gids" zit hier gewoon onder "guide" natuurlijk.
Voor de WAF lijken me de standaard knopjes zijn voldoende.

Je kan ook een verschil maken tussen kort en lang drukken, maar dat moet je zeker niet teveel doen.
- Internet, TV, mobile: scarlet Trio, Tempo Giga, Mobile Vikings
- Streaming: Netflix, Disney+ en Youtube premium
- Gaming: PC, Vive / Reverb G2 en Nintendo switch
- Domotica: Niko home control & philips hue & Nest
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 3 keer

Yup, ik begrijp het. Alvast bedankt voor de vele hulp! Indien ik voor de logitech harmony hub ga, dan zou ik er dus beter een companion bijkopen. 99 € op coolblue momenteel.

Een leuk meer "do it yourself" alternatief lijkt me om een broadlink rm pro te kopen zodat ik de infrarode signalen gewoon kan "simuleren" en ook andere dingen hiermee kan aansturen (RF based). Alleen... weet iemand of je de proximus infrarood commando's ermee kan inlezen? Heeft iemand dat al getest? Kwestie van geen 40 € voor niks uit te geven :P. Dank je wel!

Volgens deze lijkt het niet te werken? Maar misschien heeft het ook iets te maken met de settings van de proximus TV decoder?
https://fr.forum.proximus.be/proximus-t ... elle-45175
https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... ASEWLcprEL
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Als je toestellen beschikken over discrete codes voor on/off en de verschillende inputs, lijkt me dit geen probleem?
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”