Philips Hue starterskit vraagje

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fieldoxide
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1881
Lid geworden op: 23 mei 2006, 15:07
Locatie: Heverlee
Uitgedeelde bedankjes: 115 keer
Bedankt: 25 keer

Goedemorgen forumleden,
ik heb een vraag aangaande het Philips hue systeem. Vorige week kocht ik een starterskit: 3 hue lampen, de draadloze hue dimmer en de hue bridge.
Het installeren ging zonder al teveel problemen. De situatie is als volgend: 1 hue lamp aan ons tv toestel en 1 hue lamp aan mijn computer.
Als ik deze lampen nu wil bedienen met de draadloze dimmer kan ik ze beide aan of afzetten en ook gelijktijdig dimmen.
Mijn vraag is nu de volgende: Kan ik deze lampen ook apart op en afzetten met deze dimmer. Want terwijl ik bijvoorbeeld op mijn computer bezig ben moet enkel de hue lamp aan de pc branden en niet die aan de tv. Of als ik of mijn echtgenote tv aan het kijken zijn moet enkel de hue lamp aan de tv branden en niet aan de computer. Ik heb wel al gevonden dat je dit apart kunt bedienen met de hue app op je smartphone.
Als dit niet mogelijk is, is het misschien beter een extra draadloze dimmer te kopen zodat beide lampen apart kunnen bediend worden.
Alvast bedankt voor de informatie en hulp.
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Zonder extra kosten zal je dat niet lukken (behalve via de app dan uiteraard). Ofwel kan je kiezen voor de Hue Tap om te selecteren welke lamp je uitzet en dan gebruik je je dimmer om verder te dimmen. Ofwel gebruik je een tweede dimmer natuurlijk, elk bedient dan één lamp. Ofwel kan je ook kiezen om een externe controller te gebruiken (ik ben onlangs gestart met Homey bijvoorbeeld) en die stuurt dan je Hue-controller verder aan. Op slag wordt je hele Hue-systeem een pak slimmer :-).
marijke1968
Pro Member
Pro Member
Berichten: 234
Lid geworden op: 29 jan 2009, 14:27
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 21 keer

Wat je kunt doen is, in plaats van de twee lampen in 1 ruimte, 2 ruimtes met ieders 1 lamp aanmaken.
Via de Hue app kun je nu via instellingen / accessoire configuratie / hue dimmer switch scenes toewijzen aan de “aan” knop.
1x indrukken kan dan beide ruimte / lampen aanzetten,
2x alleen TV,
3x alleen computer.
Je kunt tot 5 acties toevoegen, dus tot 5x drukken.
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Dat kan alleen lukken als je in stap 2 bv kamer 2 kan uitschakelen en dat lukt volgens mij nier. Enkel de 0-knop kan je gebruiken om OFF te selecteren (van alle gekoppelde kamers ineens) terwijl de 1-knop inderdaad per push een andere scène kan selecteren per gekoppelde kamer maar OFF is voor zover ik gevonden heb geen scène :-(
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”