philips vs kemei

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
marcvt63
Pro Member
Pro Member
Berichten: 309
Lid geworden op: 06 maa 2016, 08:48
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 4 keer
Recent bedankt: 1 keer

ik zie op een chinese site volgend merk van scheerapparaat...

kemie...

als ik deze verpakking zie,dan is het dezelfde blauwe verpakking als philips..
zelfde apparaten ?
maar dan goedkoper?
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Geloof je nu echt dat dit hetzelfde is... net zoals de laders in een ander topic :bang:

Als je geluk hebt mag je blij zijn als je niet geelectrocuteerd wordt :lol:

Waarom blijven mensen onze eigen economie toch kapot maken door goedkope brol aan de andere kant van de wereld te kopen ?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

marcvt63 schreef:ik zie op een chinese site volgend merk van scheerapparaat...

kemie...

als ik deze verpakking zie,dan is het dezelfde blauwe verpakking als philips..
zelfde apparaten ?
maar dan goedkoper?
Er zijn "standaard fake" kleuren bij bepaalde producten. Dat zie je ook bij Lidl/Aldi etc.
- Hogedrukreinigers zijn altijd geel, omdat het toonaangevende/bekendste merk Kärcher is.
- Elektrisch handgereedschap is meestal donkergroen met wat rood, omdat Bosch ook die kleuren gebruikt.

Die goedkopere merken (Lidle/Aldi, maar ook het Gamma of Hubo huismerk) werken meestal met verouderde producten van de grote producenten.
Chinese elektrische spullen, daar zou ik - idd zie topic over opladers - voorzichtig mee zijn.

Zie ook het topic over de vaatwasser.
Ik ga niet beweren dat elk Beko elektrotoestel dood valt na 2 jaar, maar globaal gezien gaan de grotere merken ook wat langer mee. Dus is het dan duurder? Dat moet ieder voor zich uitmaken. Ik ga niet riskeren dat mijn huis afbrandt voor een oplader die €3 kost in China waar een goede lader van Aukey/Anker €10-11 kost.

Maar we komen dicht bij "wat je belangrijk vindt in het leven". Net als aangehaald in het vaatwasser-topic.
Je kan een Beko of "kemei" kopen, die elke 2 jaar weggooien (wat niet te herstellen, of het sop is de kool niet waard) en een nieuwe kopen.
Of je koopt een Miele (of in dit geval Philips, Braun of Panasonic) die misschien wel 8 jaar meegaat.
Los van de financiële kant van de zaak (ik ben niet overtuigd dat de "merken" altijd duurder zouden zijn dan klonen of ronduit fake), is dat een "levensvisie". Daar kunnen we lang over lullen op een forum, maar dat moet ieder voor zich bepalen.

@lokale economie
Zo lokaal zijn de grote ketens nu ook weer niet hé :). Colruyt (incl Okay, Spar) is Belgisch, maar Carrefour is Frans, Lidl/Aldi is Duits en Delhaize Nederlands.
Ik zie niet goed in waarom ik bij Mediamarkt of Coolblue €25 moet betalen voor een premium HDMI kabel die bij Aliexpress €3 kost. MM en CB halen die kabel daar ook hé...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

heist_175 schreef:@lokale economie
Zo lokaal zijn de grote ketens nu ook weer niet hé :). Colruyt (incl Okay, Spar) is Belgisch, maar Carrefour is Frans, Lidl/Aldi is Duits en Delhaize Nederlands.
Met lokale economie bedoel ik West-Europa.
heist_175 schreef:Ik zie niet goed in waarom ik bij Mediamarkt of Coolblue €25 moet betalen voor een premium HDMI kabel die bij Aliexpress €3 kost. MM en CB halen die kabel daar ook hé...
Niet alles uit China is rommel... ook daar zit er kwaliteitsverschil... het hangt er maar vanaf hoe laag je wil gaan (en een MM of CB zullen ook wel enige kwaliteitseisen hebben). Het is dus gewoon een beetje uitkijken en zorgen dat je onnodige risico's zoals de laders beperkt.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”