nieuwe vaatwasser

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
KRL100
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 sep 2008, 08:21
Locatie: Diksmuide
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
Bedankt: 59 keer

Wat mij bij een Miele vaatwas ooit fel ergerde: geen 'mandje' onderaan om je couverts in te stoppen, meer gewoon een derde schuif helemaal bovenaan, waar je alles 'naast' elkaar kan leggen. Niet alleen kan je daar geen grote lepels en zo in kwijt, je kan ook na het drogen dat mandje niet gewoon uitnemen om alles in één keer in de couverts-schuif te droppen... Elk zijn ding natuurlijk...
DJ KaReL de Groot --- www.kareldegroot.be
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

KRL100 schreef:Wat mij bij een Miele vaatwas ooit fel ergerde: geen 'mandje' onderaan om je couverts in te stoppen, meer gewoon een derde schuif helemaal bovenaan, waar je alles 'naast' elkaar kan leggen. Niet alleen kan je daar geen grote lepels en zo in kwijt, je kan ook na het drogen dat mandje niet gewoon uitnemen om alles in één keer in de couverts-schuif te droppen... Elk zijn ding natuurlijk...
Ik vind net de bestekschuif veel beter dan een mandje :-). Siemens heeft ondertussen ook zo een schuif. Ik kan daar echter wel grote lepels in kwijt (het systeem is wel modulair). Ik vond bij die mandjes dat niet alles er goed proper uit kwam.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Wat mij ergerde bij een bestekmandje bij andere merken: lepels die tegen elkaar hingen (achterkant tegen voorkant) waardoor de waterstraal er niet tussen kon en de lepels er weer vuil uit kwamen. Dat probleem heb je niet met een besteklade, daar liggen alle stuks netjes naast elkaar gerangschikt zonder dat ze elkaar raken. Bij Miele is (bij de nieuwere modellen) de besteklade heel goed opgevat: de buitenste delen kan je naar binnen schuiven waardoor er aan de zijkant een open ruimte ontstaat, op die manier kunnen hoge (of lange) glazen netjes in de lade juist onder de besteklade. Het middenste gedeelte van de besteklade kan je laten zakken. Stel dat er daar een pollepel in moet, op de gewone hoogte kan de besteklade dan niet dicht. Laat je het middenste gedeelte zakken, dan kan die besteklade met pollepel wel dicht.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
jjustink
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jun 2021, 14:01

fryelectro schreef:
iceke schreef:Laat me ff raden ? Vaatwasser spoelt koud en water wordt niet meer weggepompt ?
Toestel valt uit tijdens het programma (display gewoon weg) en na een tijdje begint hij opnieuw. Blijkbaar de motor/verwarmingselement dat doorslaat en het toestel schakelt zichzelf als wijze van beveiliging uit (nog voor mijn differentieelschakelaar).
Tevens zit er ook een blokkage in het slakkenhuis (die zijkant waar de vlotter etc in zit). Moet ook vervangen worden...
Makkelijk zelf te vervangen! Heb een reparatieadvies gevolgd voor het vervangen van het verwarmingselement en dat ging prima. Hopelijk heb je in de toekomst iets aan mijn tip (of lezers met hetzelfde probleem). Heb hem overigens ook daar gekocht.
Modbreak:
Bericht werd vanuit een algemeen IP verzonden, dus dit bericht kan mogelijk een vorm van verdoken reclame zijn. Omdat de gelinkte pagina niet rechtstreeks commercieel is laat ik het (voorlopig?) staan.
Albert Peetermans
Plus Member
Plus Member
Berichten: 152
Lid geworden op: 27 jan 2012, 12:46
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 18 keer

Onze Miele vaatwasser Is 20 jaar oud, nooit een probleem mee gehad, maar momenteel heeft hij kuren en we twijfelen ook: een nieuwe kopen of de oude laten repareren.
Wasmachine, droogkast, oven en koelkast zijn/waren ook van Miele. Op de koelkast na overal content van.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”