Outdoor dome IP cam

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
rasman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Ik zou graag een outdoor IP cam (dome model) hangen aan mijn voorgevel. Ik vind er nogal redelijk wat op aliexpress.

Vereisten zijn:
- Infrarood zodat hij 's nachts werkt
- 720p of 1080p
- data moet kunnen weggeschreven worden op NAS
- POE
- zwarte kleur
- benaderbaar via app en browser als het kan

Heeft er iemand een aanbeveling of ervaring ?
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

op aliexpress mpoet je wel opletten , er wordt nogal snel gegoocheld met resoluties die dan in de praktijk veel minder blijken te zijn, ik heb thuis dahua, originele hier gekocht, maar weet dat ze toch wel iets voordeliger , ook via aliexpress te krijgen zijn, dat zijn in elk geval goeie producten..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
rasman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

even gekeken en inderdaad Dahua vind ik er ook, goedkoopste is 48€ , welke garantie heb ik dan dat hij beter is dan sommige van 28€ ? Want ik zie daar ook al klachten van geen engelse handleiding erbij en zo. Kwil maar zeggen als ik er 1 koop waar ik zelf alles moet liggen uitzoeken dan betaal ik liever wat minder. En ja hopelijk is de beeldkwaliteit dan beter dan die goedkopere.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

geloof me voor 28 euro zal het niet veel voorstellen, voor een beetje kwaliteit moet je toch een 4MP IP camera hebben, die goedkope zijn meestal trouwens geen ip cameras ook maar cctv cameras voor analoge bewaking via coax, bij Dahua moet je de ppoe injector nog afzonderlijk kopen , zit niet bij de camera, een voeding trouwens ook niet, en gratis software voor op de nas is ook moeilijk te vinden, mss voor 1 cam wel, anders is het ook betalen, dahua heeft wel voor een eerlijke prijs een IPstation voor 4 cameras waar je gewoon een harde schijf moet op aansluiten...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
rasman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

awel ja, da's ook nog zo'n vraag, moet dat 4MP zijn ? want ik heb zo'n goedkope 2MP indoor gehad en ik vond die kwaliteit wel meevallen
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Wat is het budget ?
Let er op dat de meeste 4MP pixel cams 's nachts van mindere kwaliteit zijn als de 3 MP varianten.

Ik zie geen PTZ zet staan, dus waarom wil je een dome ? Ik heb een dome bij mijn voordeur hangen, en die is echt een pak slechter als mijn EXIR cams:
  • last can regendruppels die op het glas blijven
  • Insecten die daar het IR aangetrokken worden en over de glazen bol kruipen
  • (reflectie van het IR licht in de bol ... minimaal)
Ik heb laatst deze extra bijgehangen: DS-2CD2335FWD-I. Top camera, en het is een ultra low light !

Voor opname ... als je al een PC hebt die 24/7 aanstaat: BlueIris
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

Ik ga dit topic ook van dichtbij volgen. Ben ook op zoek naar een camera systeem.
Zou er een stuk of 4 willen. 2 buiten en 2 binnen.
Ik heb een htpc die ook als server draait (windows) maar niet altijd aan staat.
Ik vroeg me af als het mogelijk is om een camera te kopen met sd kaart in om daar de beelden op te nemen maar als de pc wordt aangezet de beelden gekopieerd worden naar de pc. Is zoiets mogelijk?

Alvast bedankt


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

daydreamke schreef:Ik vroeg me af als het mogelijk is om een camera te kopen met sd kaart in om daar de beelden op te nemen maar als de pc wordt aangezet de beelden gekopieerd worden naar de pc. Is zoiets mogelijk?
Zelf heb ik hier geen idee van, lijkt me ook iets teveel belastend voor de camera (Beelden opnemen, doorsturen, achteraf wissen) indien het een fileserver ingebouwd heeft zal er vast wel iets voor zijn (Bestaat waarschijnlijk niet in een camera), maar de cloud is ook een oplossing (wat veel mensen nog niet vertrouwen) maar als je opneemt naar de cloud en er is een storing bij de cloud provider of geen internet thuis door ongeplande werken of storing ben je de opnames ook kwijt.
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Beeldkwaliteit van die "Chinese spullen" is meestal wel ok. Waar het grote verschil met een Dahua in zit is in de bouwkwaliteit, en vooral dat is belangrijk als je ze buiten wil hangen. Veel van die Chinese IP68 camera's hebben niet eens een dichtingsring tussen de dome en de behuizing...
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

wat betreft dahua of hikvision kopen op aliexpress: goed opletten... (ik zou het afraden)

Reden: bij controle door de douane ben je hem kwijt (en krijg je mss nog een extra boete), alsook zijn het meestal "chinese reflashte versies",
1 update doen (bv security update) en hij staat terug in het chinees... have fun :)

wat betreft megapixels zou ik gaan voor 2 a 3 (als je veel hoger gaat is je nachtzicht meestal minder),
en je moet dan ook nog kijken naar een recorder: ga je opnemen met de pc of een recorder erbij nemen (die dan ook nog poe doet)?

de meeste chinese NVRs en cameras zijn eigenlijk allemaal van hetzelfde merk achterliggend en gebruiken een "sofia" executable.. heb ik verder wel niet veel van kunnen vinden.
waar je ook rekening mee moet houden: de meeste nvrs doen zaken zoals opnemen en POE wel goed, en kwaliteit valt ook mee, maar:
- ze nemen dhcp van je netwerk (tegenover hikvision dat zijn eigen dhcp doet voor de aangesloten cameras)
- er zit een (soms merkbare) vertraging van een paar seconden op de streams die je via de nvr doorstuurt naar pc of app
- als je verkeerd kiest, heb je een "phone home" camera die constant een of ander chinees adres wil bereiken.

ook naar updates is het wat opletten, sommigen geven gewoon 0 updates.
ik zou kijken of je de herospeed cameras en nvr kan vinden, dat lijken me nog vrij goede en hebben updates via http://www.herospeed.net/en/

van alle cameras die ik heb is er eigenlijk nog maar ooit 1 stuk gegaan, de rest hangt hier nog steeds gewoon buiten te hangen en doet zijn job vrij goed.

@daydreamke: cameras die op SD opnemen bestaan zeker, maar of er zijn die dan ook de beelden naar de pc pushen achteraf... geen idee
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik raad ook af om Hikvisions op Aliexpress te kopen, ik heb het drie keer geprobeerd, drie keer niet toegekomen met een vage uitleg waaruit je kon besluiten dat ze eigenlijk nooit verstuurd waren. Welk altijd geld teruggekregen uiteraard, maar je bent wel telkens drie weken kwijt...
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

Bedankt voor jullie antwoorden. Ik zit nu aan iets anders te denken. Is recording in de cloud een oplossing? Heb een stack account bij transip van 1tb en thuis een Orange kabelinternetverbinding van 100mb/10mb. Is dit goed idee?


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
Gebruikersavatar
MaT
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2081
Lid geworden op: 18 feb 2014, 15:40
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 163 keer
Bedankt: 311 keer

In de cloud zou ik niet doen.
  • Je bent afhankelijk van je internetverbinding en een externe dienst. Gaat daar iets mee mis heb je geen opnames.
  • Als je opneemt met een goede camera in 1080p/30fps met de h264 codec zit je toch al snel aan zo'n 4Mbps of meer upload constant. Niet alleen smijt je die bandbreedte dus weg voor andere toepassingen maar genereer je ook zo'n 1.296GB aan traffiek op 30 dagen, enkel aan videomateriaal van je camera. Dat zal ook niet goedkomen met je orange abonnement en zal je serieus moeten inboeten op videokwaliteit. om rond te komen elke maand.
Het BIPT aanziet modems en routers als een onderdeel van de eindapparatuur van de eindgebruiker waardoor deze vrij te kiezen zijn voor breedband en internettelefonie.
Bron
datakiller
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 769
Lid geworden op: 01 jan 2018, 18:00
Locatie: Aalter
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 37 keer

Edpnet nemen en orange als backup gebruiken :P
Telenet ONE: https://www.speedtest.net/my-result/d/7 ... 3afbda.png
Telenet ONE for one (mobiel): 300kbps in Gent-Sint-Pieters :-D maar de upload is wel gewoon 20Mbps
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Die camera die ik postte heeft een sd kaart slot waar ie beelden op kan opnemen, maar of je aan onboard oplossingen iets hebt is maar de vraag. Die dingen zijn nogal gevoelig voor bv schaduw van wolken, bomen die bewegen etc ...

In mijn setup (6x hikvision cam icm BlueIris) neem ik sowieso altijd alles op (12 fps, hoger is werkelijk niet nodig) en beelden waarin beweging is gedetecteerd worden gemarkeerd. Je zal namelijk maar net beelden missen bij een inbraak omdat de beweging niet gedetecteerd werd...

BlueIris video tutorials

Recente intel CPU met QuickSync is aanbevolen.

Qua security: VPN en cams in VLAN zijn natuurlijk geen overbodige luxe ...
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6783
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Met blueiris en een beetje tuning werkt het opnemen bij mij voor 99.99% goed, wel aparte ir spots hangen want anders heb je vooral in de zomer last van insecten. Katten, vogels, wind, schaduw ? geen last van, maar ze je 1 stap voor die camera's dan gaat het alarm af.
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

devastator schreef:Wat is het budget ?
Ik heb laatst deze extra bijgehangen: DS-2CD2335FWD-I. Top camera, en het is een ultra low light !
Nice one! Nog wat onderzoek doen, maar ik denk dat ik deze maar eens ga aanschaffen :)
Wel heb ik voorlopig enkel de mogelijkheid deze op het tuinhuis aan te sluiten. Ik heb vandaar wel een direct zicht op achter en voordeur, maar dat is al gauw ongeveer 15 à 20m. Kan je ook inzoomen met deze?
En die blueiris draait niet op een synology zeker? :)
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

Hier ook heel tevreden van Hikvision, heb ook zo'n EXIR outdoor dome en geeft egaler IR licht dan standaard rode ledjes.
Outdoor + optische zoom bestaat ook, maar daar ga je mogen voor betalen !
Voor mij is 4MP voldoende + digitale zoom

Van Dahua hoor ik ook goeie dingen, iets goedkoper dan Hikvision denk ik
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Dafke schreef: Kan je ook inzoomen met deze?
Nee, dat gaat niet met die. Ga je denk ik ook niet snel vinden in die prijsklasse.
Wel heeft ie verschillende lenzen, maar de zoom is dus fixed
Dafke schreef:En die blueiris draait niet op een synology zeker? :)
Nope. Vanaf het moment dat je meer dan 2 camera's hebt is de license voor de synology ook duurder dan BlueIris zelf...
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

Zou je voor mij eens (indien mogelijk) een test willen doen en op 20m van je camera gaan staan en zwaaien ofzo? :)
Dan kan ik eens zien of de persoon niet te klein wordt om herkenbaar te zijn.
Mag ook via Pm Afbeelding


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

Met mijn camera met 2.8 mm lens hoef ik dat niet te proberen: op 20m ga je daar niemand mee herkennen, en al helemaal niet in het donker.
Met mijn 12 mm bullet camera zou dat misschien nog wel lukken, maar dan moet ik in het midden van een drukke weg gaan staan :-)

Je moet zorgen dat je goede camera's hebt op de 'invalswegen' naar je huis: daar wil je gezichten kunnen herkennen. Dat is bij mij de oprit, de voordeur en de zijkant van het huis. Aan de achterkant wil ik gewoon een globaal overzicht hebben (lees: grote beeldhoek), en dat gaat ten koste van gezichtsherkenning op grotere afstand.

Misschien dat deze iets voor je is ?
rasman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

Ik denk dat ik deze ga aanschaffen:
https://nl.aliexpress.com/item/MISECU-2 ... 262.V3vpTp

de H265 1080p 48v POE versie met 3,6mm lens
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

en denk je daar ook maar een beetje deftig beeld uit te krijgen dan, voor die prijs no way, scrol eens naar onder door en kijk eens naar de resoluties die bij de kadertjes staan....infraredleds stellen niks voor, voeding od poe-injector zit er zowiezo, en bijna nooit , bij ook, je ziet zo dat het speelgoed is... je wil een deftige camera en er amper iets aan uitgeven, een deftige camera begint bij 200 euro... en dan nog....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
rasman
Pro Member
Pro Member
Berichten: 231
Lid geworden op: 25 apr 2007, 16:17
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 1 keer

laroyj schreef:en denk je daar ook maar een beetje deftig beeld uit te krijgen dan, voor die prijs no way, scrol eens naar onder door en kijk eens naar de resoluties die bij de kadertjes staan....infraredleds stellen niks voor, voeding od poe-injector zit er zowiezo, en bijna nooit , bij ook, je ziet zo dat het speelgoed is... je wil een deftige camera en er amper iets aan uitgeven, een deftige camera begint bij 200 euro... en dan nog....

Jij bent verkoper van camera's zeker. :roll:
Wel ik durf mij serieus de vraag stellen of het beeld van een camera van 200€ 6x zo goed zal zijn als dat van 1 van 30€
Er zal wel verschil zijn ,maar dat is me geen 200€ waard.

Het is tegenwoordig niet anders, ze produceren in China en verkopen ze dan hier maar de prijs maar 6x of meer. Heb mijn buik vol van al die graaiers die daar dan zoveel geld aan verdienen.

Trouwens DAHUA is 48€ bij Ali, gaat die dan zo goed zijn als die van 200€ en meer ?
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

ik koop mn dahua hier voor 200 euro, en ben redelijk content van het beeld, wanneer hij iets van dichtbij moet filmen, verder af is ook al gene vetten meer en is een 4MP, er staan hier toch voldoende andere reacties van users die dit ook vertellen, en de goedkopere dahua's etc op aliexpress zouden idd wel eens fake kunnen zijn... ooit was ik dezelfde mening als jij toegedaan, heb me toen 2 cameras besteld bij aliexpress, was nog voor de ipcameras, de chinese tvlijnen waren niet te vergelijken met de onze.. het meeste komt idd van china en comsoorten, maar aub geen appelen met peren vergelijken, bestel hem gerust, je vroeg onze mening, ik ben benieuwd naar het resultaat, laat zeker niet na het hier te posten...

alleen al aan de afwerking zie je toch dat het niet veel voorstelt, en de prijs x6, ... x2 zou ik nu nog geloven....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6783
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

rasman schreef:
Jij bent verkoper van camera's zeker. :roll:
Wel ik durf mij serieus de vraag stellen of het beeld van een camera van 200€ 6x zo goed zal zijn als dat van 1 van 30€
Er zal wel verschil zijn ,maar dat is me geen 200€ waard.

Het is tegenwoordig niet anders, ze produceren in China en verkopen ze dan hier maar de prijs maar 6x of meer. Heb mijn buik vol van al die graaiers die daar dan zoveel geld aan verdienen.
Ik just ff gekeken op Aliexpress, de verkoopprijs van hickvision camera's zit daar 10-15% onder mijn aankoopprijs, den enige graaier is dan A) Jij die BTW ontduikt of B) Vaderke staat die de BTW van jou wil ontvangen ;-)
Soit, ik snap het wel hoor, maar je bent appelen met peren aan't vergelijken nu.
Hier is ne goeie (ofwel zijn het nog oude ofwel is hun foto onjuist, maar dit type heeft de nieuwe ir leds) : https://goo.gl/fmEv7Y
En hou er dan AUB rekening mee dat deze niet voor de Europese markt bedoeld zijn, dus andere software gebruiken & absoluut geen firmware update doen.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3970
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Inderdaad veel geluk met zo een goedkope camera.
Ik ben vroeger ook zo begonnen, met goedkope Chinese camera's te kopen (meer dan 10 jaar geleden). Die dingen werken wel, maar het beeld is niet goed, ze gaan snel stuk of vocht in de behuizing.

Koop een dure camera en je hebt er jaren plezier van.

Oh ja, denk aan de privacywetgeving want anders staan de flikken aan je deur als er iemand klachten heeft.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

rasman schreef:Ik denk dat ik deze ga aanschaffen:
https://nl.aliexpress.com/item/MISECU-2 ... 262.V3vpTp

de H265 1080p 48v POE versie met 3,6mm lens
Onbekend merk, ik zou het persoonlijk links laten liggen.

Daarom ook mijn vraag: wat wil je er aan uitgeven, en waar moet het precies voor dienen ?
rasman schreef:
Wel ik durf mij serieus de vraag stellen of het beeld van een camera van 200€ 6x zo goed zal zijn als dat van 1 van 30€
Overdag zal je daar misschien niet veel verschil van zien, maar 's nachts is dat een hemelsbreed verschil. Mijn hikvision kan bijvoorbeeld nog in kleur opnemen (dus zonder IR) als het pikkedonker is.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5230
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 520 keer
Recent bedankt: 9 keer

je hebt eigenlijk maar 3 echte producenten:

- hikvision
- dahua
- xiongmai (waar zowat alle andere cams vandaan komen, in duizend variaties gebrand)

de chineesjes zijn quasi allemaal dus de xiongmai, maar met wat opletten is de kwaliteit best goed hoor :)
vooral van deze ben ik eigenlijk best tevreden: https://lwstfocus.nl.aliexpress.com/store/2615042

wel even kijken welke lens en sensor je neemt, want daar hangt veel van af.
naar cpu in de camera is het bij de chinezen quasi altijd een hisilicon chip, vanbuiten heb ik geen idee dewelke hikvision en dahua gebruiken.
charlez
Pro Member
Pro Member
Berichten: 312
Lid geworden op: 13 apr 2017, 08:02
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 24 keer

Raar dat ik axis niet zie passeren in deze topic.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3970
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Als de topicstarter niet te veel wil spenderen aan een camera moet je zeker niet beginnen over Axis. ;)
Gebruikersavatar
Dafke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2840
Lid geworden op: 04 mei 2006, 21:31
Uitgedeelde bedankjes: 187 keer
Bedankt: 157 keer

devastator schreef:Met mijn camera met 2.8 mm lens hoef ik dat niet te proberen: op 20m ga je daar niemand mee herkennen, en al helemaal niet in het donker.
Met mijn 12 mm bullet camera zou dat misschien nog wel lukken, maar dan moet ik in het midden van een drukke weg gaan staan :-)

Je moet zorgen dat je goede camera's hebt op de 'invalswegen' naar je huis: daar wil je gezichten kunnen herkennen. Dat is bij mij de oprit, de voordeur en de zijkant van het huis. Aan de achterkant wil ik gewoon een globaal overzicht hebben (lees: grote beeldhoek), en dat gaat ten koste van gezichtsherkenning op grotere afstand.

Misschien dat deze iets voor je is ?
Ik heb geen UTP voorzien aan voordeur/oprit :(
Wel aan de carport en tuinhuis. Dat is het probleem.



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6783
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 613 keer
Recent bedankt: 2 keer

Het grootste probleem is dat mensen die camera's zo hoog mogelijk willen hangen om sabotage te voorkomen.
Iemand met kwade bedoelingen zet dus een pet op en kijkt omlaag, die doet echt niet de moeite om een camera te slopen. :angel:
Met wat geluk vind je dus nog beelden in het archief van een "verkenningtocht" maar voor een routine klus doen ze die moeite niet.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

iceke schreef:Het grootste probleem is dat mensen die camera's zo hoog mogelijk willen hangen om sabotage te voorkomen..
Inderdaad. Als je mensen fatsoenlijk wel kunnen herkennen, moet je de camera's inderdaad op ooghoogte hangen.
Dafke schreef: Ik heb geen UTP voorzien aan voordeur/oprit :(
Wel aan de carport en tuinhuis. Dat is het probleem.
Powerline adapter ?
daydreamke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 396
Lid geworden op: 05 okt 2012, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 22 keer

Bedankt voor jullie tips . Ik heb na jullie wijze raad de volgende setup in gedachten:

Even de situatie schetsen. Wij hebben vrijstaande woning op ongeveer 30m van straat (dus lange oprit). Achter onze woning hebben we een nieuwe (paarden)stalling in opbouw.

Ik zou voor het volgende gaan:

2 (dome) cams op paardenstalling buiten (1 die vooraan filmt: de straatkant eigenlijk met zijkant van onze woning; en 1 die op zijkant van stalling filmt die dan ook onze achterkant van de woning kan zien)
1 dome cam voorkant woning: deze kijkt op de oprit en het hekken

Deze 3 cams hangen dus allemaal buiten. Iemand tip voor goede cam? Hikvision? Waar goedkoop kopen?

1 cam binnen in de paardenstal. Welke cam raden jullie hier aan?

Ik zou dan ook gaan voor een nieuwe mini computer voor de beelden te bekijken en op te nemen.
Is een Intel Core i3-8100 cpu (rond de 100EU) of is een Intel Pentium G4560 Boxed (rond de 50EU) voldoende? De laatste verbruikt minder energie maar is deze wel snel genoeg? Wat zijn eigenlijk de verschillen?
Hoeveel opslag zou ik nemen voor de beelden op te nemen?
Ik zou, op aanraden van Devastator, gaan voor de BlueIris software. Ik heb de video tutorials bekeken en dat ziet er geweldig uit. Kun je ook kiezen hoe lang de beelden opgenomen moeten worden? Aangezien de pc 24/7 zal aan staan, is dit dan niet te belastend voor de harde schijven?

Alvast bedankt voor de hulp en de antwoorden!
Gebruikersavatar
spacekiek
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1197
Lid geworden op: 14 jan 2004, 07:44
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 12 keer

daydreamke schreef:Aangezien de pc 24/7 zal aan staan, is dit dan niet te belastend voor de harde schijven?

Alvast bedankt voor de hulp en de antwoorden!
Daarvoor bestaan er surveillance schijven

WD PURPLE
Seagate Skyhawk
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

daydreamke schreef: Ik zou voor het volgende gaan:

2 (dome) cams op paardenstalling buiten (1 die vooraan filmt: de straatkant eigenlijk met zijkant van onze woning; en 1 die op zijkant van stalling filmt die dan ook onze achterkant van de woning kan zien)
1 dome cam voorkant woning: deze kijkt op de oprit en het hekken
Ik zou geen dome camera nemen maar een EyeBall (bijv deze). Afhankelijk van hoeveel licht er 's nachts is, wil je een ultra low light of zelfs een darkfigher hebben. Ik heb de ULL en ben er tevreden van. Als je me je mailadres PM't wil ik je wel wat foto's sturen.
daydreamke schreef: Ik zou dan ook gaan voor een nieuwe mini computer voor de beelden te bekijken en op te nemen.
Is een Intel Core i3-8100 cpu (rond de 100EU) of is een Intel Pentium G4560 Boxed (rond de 50EU) voldoende? De laatste verbruikt minder energie maar is deze wel snel genoeg? Wat zijn eigenlijk de verschillen?
Hoeveel opslag zou ik nemen voor de beelden op te nemen?
Ik zou, op aanraden van Devastator, gaan voor de BlueIris software. Ik heb de video tutorials bekeken en dat ziet er geweldig uit. Kun je ook kiezen hoe lang de beelden opgenomen moeten worden? Aangezien de pc 24/7 zal aan staan, is dit dan niet te belastend voor de harde schijven?
Hangt een beetje af van hoeveel FPS je wil hebben. 3 cams op 15 fps moet denk ik wel lukken op voorwaarde dat je CPU quicksync ondersteunt en de direct-to-disk aan hebt staan. Op ipcamtalk.com gaam ze je daar zeker verder mee kunnen helpen. Afhankelijk van de FPS en de framerate kan je berekenen hoe lang je kan opslaan.
conehead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 793
Lid geworden op: 26 mei 2009, 23:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 22 keer

Waarom geen synology nas met de camera module, dit werkt perfect en je hebt niets anders nodig. Dacht de eerste 2 camera's gratis en dan rond de €45 per extra licentie.
devastator
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1297
Lid geworden op: 01 nov 2005, 10:53
Locatie: Pelt
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 63 keer

BlueIris kost 60$, onbeperkt aantal cameras. Kan je qua features totaal niet vergelijken met de sw van synology.
Zelf verkoop ik in de HomeSeer store een plugin voor Synology SurveillanceStation, maar persoonlijk gebruik ik BlueIris.
liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2265
Lid geworden op: 01 jun 2006, 15:16
Uitgedeelde bedankjes: 35 keer
Bedankt: 70 keer

Kun je die blueIris laten samenwerken met Synology? Wellicht gebruik je de nas dan enkel als harde schijf? Of kun je BlueIris op een of andere manier installeren op Synology?
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”