Inductie kookplaat

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Iemand tips of features die je al of niet nodig hebt ?

Ik was aan het kijken naar één van de volgende... https://www.kookplaatstore.be/vergelijk ... 135/745775
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

Neem de facetrand, dat kuist toch wel érg gemakkelijk en proper af.
Ook wij hadden daar schrik voor voor een tik en een stukje af te springen maar tot nu toe nog geen problemen mee gehad.
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zo deed ik het: voor mezelf een opsomming gemaakt van features die mijn inductie kookplaat moest hebben. Dat ging van afmeting over boosters via timer tot aansluiting op 3 fasen. Dan een berg merken opgezocht en mijn lijst van features vergeleken met de features die de beschikbare platen hadden. Zo kwam ik terecht bij Miele. Dat merk had alles aan boord wat ik zocht in tegenstelling tot andere merken waar er altijd wel iets ontbrak. Achteraf bekeken zijn er features aan mijn plaat die ik nog nooit gebruikt heb en die ook niet meer op mijn verlanglijstje zullen staan als ik ooit een nieuwe moet kopen. Ik ben uren zoet geweest met mijn zoektocht.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

honda4life schreef:Neem de facetrand, dat kuist toch wel érg gemakkelijk en proper af.
M'n huidige heeft aan de zijkant een RVS boordje en vooraan een facetrand... en daar heb ik zojuist een mes laten opvallen.

Blijkbaar op een ongelukkige plaats want de plaat is gebarsten :?
Joury
Starter
Starter
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 feb 2018, 12:21

Tussenkomst brandverzekering?
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 43 keer

hier een kookplaat die vlak in het werkblad ligt: is nog eenvoudiger schoon te maken, en risico dat er net op de rand iets valt wordt ook een stuk kleiner...
sky
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1366
Lid geworden op: 22 mei 2003, 20:23
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 112 keer
Recent bedankt: 3 keer

Als je de plaats hebt, neem dan een plaat van 90cm en met 5 kookzones.
Wat extra ruimte werkt veel gemakkelijker.
Veder zou ik kijken naar een timer per zone, warmhoudfunctie, de diameter van je grootste zone.
We hebben hier bv een braadpan met een onderkant van +33cm, die past niet op alle kookplaten.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Joury schreef:Tussenkomst brandverzekering?
Yep... is al opgelost... vanavond nog eens dubbel de afmetingen controleren en de stekker en dan meteen een nieuwe bestellen.

Heb trouwens nog een ander model gevonden dat me beter leek (al is het soms raar dat bepaalde duurdere modellen soms minder features hebben als goedkopere modellen).
sky schreef:Als je de plaats hebt, neem dan een plaat van 90cm en met 5 kookzones.
Wat extra ruimte werkt veel gemakkelijker.
M'n potten en pannen staan soms nogal dicht tegen elkaar... al denk ik niet dat 90cm lukt (maar ga het toch eens bekijken).
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”