[opinies]Het grote stralingstopic: schadelijk of niet? - split van TNT wifi modem straalt te hard

Goztow
Administrator
Administrator
Bedankt: 638 keer
Recent bedankt: 2 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1101 keer

Re: [opinies]Het grote stralingstopic: schadelijk of niet? - split van TNT wifi modem straalt te hard

Berichtdoor Goztow » 01 Jan 2018, 20:59

Tenslotte is het er dan toch van gekomen... Ik hoop dat ik alle off-topic posts van de TNT wi-fi modem straalt te veel topic nu naar hier heb gebracht. In deze topic kunnen julliev erder discuteren over jullie opinies over het al dan niet schadelijk zijn van bepaalde straling. Vanaf nu zullen ook de off-topic posts in andere topics over dit onderwerp naar hier worden gebracht. Ik hoop dat er enigszins met inhoudelijke en wetenschappelijke argumenten kan worden gediscuteerd...

Waarschuwing: ik zal van dichtbij waken over het respecteren van de gedragsregels.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Overstappen van vaste lijn naar voip? Lees hier hoe
Afbeelding Waze user

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Bedankt: 1828 keer
Recent bedankt: 9 keer
Uitgedeelde bedankjes: 324 keer

Re: Een type Telenet wifi modem (aio) straalt te hard (volgens BIPT)

Berichtdoor r2504 » 01 Jan 2018, 23:01

ub4b schreef:Er zijn volgens mij momenteel geen studies die een direct verband aantonen tussen Wi-Fi en kanker.

Ondanks dit alles zet je zelfs het woord "kankerverwekkend" in een link en maak je dus valselijk insinuaties :eek:

Je komt hier dus gewoon FUD zaaien ?

ub4b schreef:Maar er zijn wel degelijk biologische effecten. Hier een lijstje van wetenschappelijke studies:

Ik vermoed dat je tussen zowat alles biologische effecten kan vinden... ik stel voor dat je even Google'd op de woorden "LED, light, cancer, study" en dan merk je dat je meteen ook een reeks artikels kan vinden met allerlei onheilspellende berichten (gaat liegebeestje nu ook z'n LED spots buiten gooien uit voorzorgsprincipe ?).

Bizar dat je referenties haast allemaal studies van 5 a 10 jaar geleden zijn waarbij er geen duidelijke conclusie is rond de ernst van het gevaar, laat staan een grootschalig vervolg onderzoek indien de bevindingen van dergelijke ernstige aard zijn ? Van enige peer-review of de correctheid van de studies vind ik al helemaal niets terug ?

mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer

Re: [opinies]Het grote stralingstopic: schadelijk of niet? - split van TNT wifi modem straalt te hard

Berichtdoor mailracer » 01 Jan 2018, 23:35

Niet alleen ub4B heeft schrik van WiFi. Of argwaan tegen mogelijke gevolgen van straling.
Mijn schoonmoeder, Neen niet cliché bedoeld, denkt ook dat WiFi en microwaves kankerverwekkend zijn. Waar zij zich op basseerd weet ik niet. maar het gaat zover dat als je iets 1 minuut opwarmt in een microgolfoven, je 1 minuut moet wachten om te eten. Zodat de resterende straling uit de voeding is. Ze heeft ook een grote schrik van WiFi, maar weet niet dat ze het nodig heeft in huis om te internetten op haar iPad. Als je vraagt vanwaar die schrik komt, dan zegt ze dat ze het ergens gelezen of gehoord heeft.
Nu heeft ze wel een slechte gezondheid. Vaak migraine en moe. Ze legt niet de link met straling, maar wel bij het feit dat ze niet slaapt omdat ze zich steeds zorgen maakt over kleine dingen. Wat ik dus ook denk.

Als ik haar nu zou zeggen dat het door straling komt, dan gaat ze dat direct geloven of het nu bewezen is of niet.

liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 16 keer
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Berichtdoor liegebeestig » 01 Jan 2018, 23:50

Jammer dat ik hier en passant belachelijk word gemaakt met het voorzorgsprincipe.

Hoe dan ook: ik had de kans om het toe te passen. Waarom zou ik het dan laten als er goeie alternatieven zijn zoals natuurlijke isolatie, bedraad internet en telefonie, enzovoort. Wat willen de non believers eigenlijk bereiken? Ik kan zeggen dat ik niks maar dan ook niks aan comfort inboet door mijn voorzorgsprincipe toe te passen. Waarom dan zo koppig tegen zijn? Alsof iemand tegen groenten eten zou zijn.

petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 145 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer

Berichtdoor petrol242 » 02 Jan 2018, 00:16

@Goztow : Een apart forum met "opinies" is echt wel een goei ding! Een duidelijke afbakening. Ik zie het nu in de titel van dit topic.
Het valt echter nog onder Telenet en door samenvoeging, ook onder Allerlei of zie ik het verkeerd?

@liegebeestig : Niet van wakker liggen. Je opinie is even belangrijk als die van een ander. Iemand belachelijk maken is gemakkelijker dan met onderbouwde argumentatie een standpunt in te nemen. En die harde feiten als zou een voorzorgsprincipe overkill zijn, heb ik hier nog niet zien passeren.

Robrecht
Starter Plus
Starter Plus
Bedankt: 6 keer
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer

Berichtdoor Robrecht » 02 Jan 2018, 07:44

Hierbij ‘bewijs’ dat de kankerverwekkende 10Hz eigenlijk heelend werkt!

http://altered-states.net/barry/newsletter576/

Met studies en al.

Goztow
Administrator
Administrator

Berichtdoor Goztow » 02 Jan 2018, 07:46

Dit topic valt onder elektrische apparaten omdat het elektrische apparaten betreft.

Ik heb er zelf een tag aan toegevoegd in de topic zodat het duidelijk is dat er hier geen eensgezindheid zal gevonden worden, meer niet.
Afbeelding Waze user

xayana
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 59 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 43 keer

Berichtdoor xayana » 02 Jan 2018, 08:50

petrol242 schreef:Je opinie is even belangrijk als die van een ander. Iemand belachelijk maken is gemakkelijker dan met onderbouwde argumentatie een standpunt in te nemen. En die harde feiten als zou een voorzorgsprincipe overkill zijn, heb ik hier nog niet zien passeren.

²

@liegebeestig
'Uitlachen' is wat jij er zelf van maakt. Naar mijn mening ben je niet 'voorzichtig' maar mogelijks bijna paranoïde (op bepaalde vlakken). Je focust je teveel op de gemakkelijke (en populaire) zaken zoals Wi-Fi, MDF, ... terwijl er even goed andere zaken zijn waarvoor je misschien veel voorzichtiger moet mee zijn: de zon, tandpasta, kinderen, ... of andere zaken waar ik en niemand anders zelfs maar een flauw idee dat ze mogelijks schadelijk zijn voor de gezondheid.

Het is niet leefbaar om voorzichtig te zijn voor alles wat mogelijks ongezond zou zijn. Doe je dat wel dan zal je inderdaad snel eens scheef bekeken worden (wat jij dan definieert als uitgelachen worden).

Dus: moet je voorzichtig zijn met WiFi? Uiteraard, in die zin dat je geen werkend AP onder je hoofdkussen moet leggen. Moet je het volledig uit je leven bannen? Neen.
Want zoals je zelf al zei kan je gewoonweg geen rekening houden met alles wat eventueel ongezond zou zijn. Doe je dat wel, dan word je beter kluizenaar in een berghutje bovenop de Mt.Blanc ofzo (in de veronderstelling dat dit perfect gezond is).
Laatst gewijzigd door xayana op 02 Jan 2018, 08:53, 1 keer totaal gewijzigd.

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Berichtdoor r2504 » 02 Jan 2018, 08:53

liegebeestig schreef:Jammer dat ik hier en passant belachelijk word gemaakt met het voorzorgsprincipe.

Het gaat niet over belachelijk maken... wel over het aantonen dat je totaal niet consequent bent in je acties en deze ook totaal op niets gefundeerd zijn.

liegebeestig schreef:Wat willen de non believers eigenlijk bereiken?

Dat je nadenkt en niet alles gelooft wat er geschreven wordt op internet.

Er zijn al genoeg mensen die in allerlei hoaxen geloven zoals mailracer z'n schoonmoeder.

xayana schreef:word je beter kluizenaar in een berghutje bovenop de Mt.Blanc ofzo (in de veronderstelling dat dit perfect gezond is).

Zeker niet in de Ardennen want daar is er een vrij hoge (natuurlijke) radioactieve straling... misschien moeten we daar allemaal dus maar weg blijven uit voorzorg ? Misschien klinkt dit belachelijk maar het geeft gewoon aan dat mensen niet meer nuchter nadenken en hun leven laten bepalen door FUD (zeker als iemand dan ook nog komt vertellen dat TN modems kankerverwekkend zijn).

liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

[opinies]Het grote stralingstopic: schadelijk of niet? - split van TNT wifi modem straalt te hard

Berichtdoor liegebeestig » 02 Jan 2018, 10:54

Ach ik ben ook maar een mens en zal inderdaad niet altijd consequent zijn. Ik gebruik nog steeds de microgolfoven, bijvoorbeeld.

Maar dat wil nog niet zeggen dat ik alle voorzorg maar overboord moet gooien. Er is niemand die slechter wordt door je wifi ssid beacon op 1 seconde te zetten bijvoorbeeld. Of door geen pur in de woning te gebruiken. Of tandpasta te gebruiken zonder plastic bolletjes erin. Integendeel, dit soort dingen geven me een prima gevoel!

Het is zoals altijd een evenwicht zoeken. En ik hanteer daar ook een soort overvloed principe in: ik voel geen verschil in comfort of zelfs nog beter, ik krijg meer comfort, door het op een eco manier te doen. Uit angst? Nee zo bekijk ik het niet.

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Berichtdoor r2504 » 02 Jan 2018, 11:15

liegebeestig schreef:Het is zoals altijd een evenwicht zoeken.

Maar op wat baseer je dat dan als er geen referentie is die zegt wat goed of slecht is ? Pure willekeur dus... en dat iemand dat voor zichzelf thuis doet laat me koud maar indien hierdoor artikels op het internet verschijnen met de reinste onzin (TN modem die kankerverwekkend zou zijn) dan heb ik het daar een beetje moeilijk mee.

liegebeestig schreef:Er is niemand die slechter wordt door je wifi ssid beacon op 1 seconde te zetten bijvoorbeeld.

Dat weet jij evenmin als dat er mensen beter van worden !

Het enige wat je hier doet is een verband leggen tussen "minder = beter" (wat heus niet altijd opgaat).

liegebeestig
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor liegebeestig » 02 Jan 2018, 11:45

Mijn gezond verstand zegt inderdaad dat minder beter is in geval van straling die kunstmatig door de mens wordt opgewekt.

Wat betreft het blindelings volgen van broodje aap verhaaltjes: ik volg die dan misschien, maar jij gelooft dan blindelings de europese normeringen? Gebaseerd op lobbywerk van de grote jongens. En vervolgens is het niet meer nodig je gezond verstand te gebruiken ivm je eigen gezondheid en te beseffen dat een draadloze telefoon meer schade kan aanrichten dan een met draad? Komkom.

Mij maakt het niet uit welke richting je volgt. Doe gerust. Maar dan vind ik het vreemd dat sommigen dan wel terugdeinzen om een wifi punt op hun nachtkastje te zetten. Want minder is niet altijd beter.

ub4b
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 293 keer
Uitgedeelde bedankjes: 51 keer

Berichtdoor ub4b » 02 Jan 2018, 12:12

liegebeestig schreef:Mij maakt het niet uit welke richting je volgt. Doe gerust. Maar dan vind ik het vreemd dat sommigen dan wel terugdeinzen om een wifi punt op hun nachtkastje te zetten. Want minder is niet altijd beter.

Inderdaad, en maar volhouden dat er geen bewijzen zijn, maar wel langs mijn kant moeten garanderen dat het niet schadelijk is. En dan weer een topic dicht. Hypocriet. Ik ga minder tijd in ub steken, het heeft toch geen zin. Allemaal tijdverlies dit soort discussies.

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Berichtdoor r2504 » 02 Jan 2018, 13:03

ub4b schreef:Inderdaad, en maar volhouden dat er geen bewijzen zijn

Wat zou de magische beacon interval dan moeten zijn waarbij we allemaal gek worden ?

Trouwens als ik een knipper LED op jou nachtkastje zet dan heb je de volgende morgen ook hoofdpijn... is licht nu slecht ?

M'n AP staat trouwens niet op m'n nachtkastje... en dat is gebaseerd op pure wetenschap (vermogen demping versus afstand) ipv. m'n linker teen.

raf1
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1306 keer
Recent bedankt: 5 keer
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer

Berichtdoor raf1 » 02 Jan 2018, 13:18

r2504 schreef:Maar op wat baseer je dat dan als er geen referentie is die zegt wat goed of slecht is?

De wet is toch een behoorlijk sterke referentie. Zeker als die democratisch gestemd is.
Vergeet niet dat Telenet de wettelijke stralingsnorm overschreden heeft met miljoenen Wifi-toestellen tegelijkertijd die over heel Vlaanderen geïnstalleerd zijn.

Dat multinationals onze democratisch gestemde wetten aan hun laars lappen mogen we toch nog als "evil" bestempelen?
Of moeten we onze democratie maar meteen afschaffen en de kapitalistische elite alles laten bepalen?

Het is al "evil" genoeg dat een multinationals zelfs maar de toelating krijgen om een minuscuul stukje publiek frequentiespectrum te monopoliseren terwijl ze reeds voldoende licenties hebben voor mobiele communicatie via 3G, 4G en binnenkort 5G.

heist_175
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 400 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 300 keer

Berichtdoor heist_175 » 02 Jan 2018, 13:32

liegebeestig schreef:Mij maakt het niet uit welke richting je volgt. Doe gerust. Maar dan vind ik het vreemd dat sommigen dan wel terugdeinzen om een wifi punt op hun nachtkastje te zetten. Want minder is niet altijd beter.

Het is niet omdat het niet schadelijk is, dat het per sé wenselijk is hé. ZLVS (zeer lage veiligheidsspanning) is niet schadelijk, maar toch gebruik ik overal nog snoeren en verlengkabels en niet mijn vingers, om stroom te geleiden. Zijn er nog mensen die dat bizar vinden?

Mijn bbox2, nadien bbox3 en nu Fritzbox staat niet op mijn nachtkastje, maar erin (de knipperende leds, weet je wel).
Ik heb ondertussen een dikke neus en oranje haar, of wat had je gedacht.
:bang:

In Parijs is de meerderheid van de appartementen zo groot als een badkamer in België. Per definitie staan al die Parijse AP's op enkele meters (max) van ieders hoofd, inclusief baby's etc.
Ondertussen heeft iedereen in elke grootstad waar iedereen op elkaar leeft een dikke neus en oranje haar.
:bang:

Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 69 keer
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer

Berichtdoor Sinna » 02 Jan 2018, 13:47

Maar ondertussen verbiedt Frankrijk mobieltjes en wifi op scholen vanwege gezondheidsrisico’s. Ook hier kan je van het voorzichtigheidsprincipe (of hoe heet dat?) uitgaan, maar als een land als Frankrijk dat al natiebreed oplegt, dan zal er wel iets van aan zijn zeker?

Dat de koppeling naar een website over electro health verwijst, is louter toeval.
Computer(k)nul

heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor heist_175 » 02 Jan 2018, 13:58

In België stimuleerde de overheid kleine dieselwagens, want diesel is gezond en was de betere keuze toen?
In België hebben we net de ondersteuning van huisartsen voor het bepalen van de beste behandeling afgeschaft, want artsen worden niet beïnvloedt door de farma-industrie?
In België (en in de rest van de wereld) wordt vliegtuigbrandstof niet belast, want dat is veel gezonder dan benzine voor auto's?

Politiek gaat helaas niet altijd over wetenschappelijk correcte beslissingen...
Dat Frankrijk die maatregel neemt zegt niets. De echte vraag is: op basis van welke informatie hebben ze die maatregel genomen?

De 2de echte vraag is: heeft het zin en is het proportioneel?
Als de Antwerpense binnenstad LEZ is, maar op de ring, in de haven en alle snelwegen erheen mogen de goorste en de meest milieuverpestende voer/vaartuigen vorlijk verder doen, is het sop de kool dan wel waard? Een zuchtje wind en de uitlaat van een EURO2-diesel blaast zo de LEZ binnenstad in.

r2504
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair

Berichtdoor r2504 » 02 Jan 2018, 14:17

raf1 schreef:Vergeet niet dat Telenet de wettelijke stralingsnorm overschreden heeft met miljoenen Wifi-toestellen tegelijkertijd die over heel Vlaanderen geïnstalleerd zijn.

Volgens mij heb ik nergens goed gepraat wat TN doet of heeft gedaan.

Er zijn ondertussen veiligheidsmarges (alhoewel die puur gebaseerd zijn op natte-vinger-werk) dus het is prima dat we ons hieraan houden.

raf1 schreef:Het is al "evil" genoeg dat een multinationals zelfs maar de toelating krijgen om een minuscuul stukje publiek frequentiespectrum te monopoliseren

Verklaar je nader... want WIFI is een ISM band waar iedereen toegang tot heeft.

Trouwens aan het frequentiespectrum is niets/weinig publiek aan... dat is eigendom van onze staat.

lacer
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 103 keer
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer

Berichtdoor lacer » 03 Jan 2018, 00:55

ub4b, je hebt een privébericht (gisteren verzonden).
Proximux Internet Start 60/4 speedtest max 58/3.9
VoIp OVH + Gigaset C610IP + C430H
Telenet Digital TV HD Digicorder AD 2100 black
WDTV Live SMP + RPi 2B + Android met Kodi
FLUKSO monitoring Elec-Gas-Water-PV > PVoutput
Ubuntu 16.04 + Ubuntu Mate 16.04 / Ubuntu steunpunt

ub4b
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ub4b » 06 Jan 2018, 17:37

De aap komt uit de mouw:

Volgens Isabelle Geeraerts, de woordvoerster van Telenet, zond de wifi-apparatuur enkel het SSID-signaal met een te hoog vermogen uit. SSID is de naam die de wifi-apparatuur naar buiten toe afficheert. Je krijgt hem te zien (tenzij hij verborgen is) als je in je wifi-instellingen op zoek gaat naar wifi-zenders. Het is een permanent signaal. Volgens Telenet gebeurde de eigenlijke datacommunicatie via de wifi-apparatuur echter met een normaal vermogen. "Op geen enkel moment heeft dat daadwerkelijk geleid tot een impact op klanten of andere wifisystemen", verzekert Geeraerts.

Die Isabelle is maar een woordvoerdster en heeft geen kennis van neuro studies. Net de problematiek die ik aankaartte en waarbij mijn topics werden gesloten of aangepast, daar is telenet nu volledig de fout in gegaan. Het is niet aan telenet om te beslissen of SSID's die te hard stralen bij geen enkele klanten een impact veroorzaakt.

Het grootste probleem van wifi straling blijft voor mij de SSID tikken, waarmee je mensen nabij de access point zonder veel moeite koppijn kan bezorgen. In Brussel in een hotel heb ik recent nog -13dBm gemeten, dus Wifi Analyzer app clipte bijna tegen het plafond. In de kamer waar ik standhouder was zat ik met zware hoofdpijn en ben toen beginnen meten.

Dus mijn hele discussie was dus WEL on topic buiten dan misschien het kankerverhaal. Meer wil ik er niet meer over kwijt.

[Mod] verplaatst

Sylvester
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 161 keer
Uitgedeelde bedankjes: 33 keer

Berichtdoor Sylvester » 06 Jan 2018, 18:37

ub4b schreef:De aap komt uit de mouw:

Die Isabelle is maar een woordvoerdster en heeft geen kennis van neuro studies. Net de problematiek die ik aankaartte en waarbij mijn topics werden gesloten of aangepast, daar is telenet nu volledig de fout in gegaan. Het is niet aan telenet om te beslissen of SSID's die te hard stralen bij geen enkele klanten een impact veroorzaakt.

Het grootste probleem van wifi straling blijft voor mij de SSID tikken, waarmee je mensen nabij de access point zonder veel moeite koppijn kan bezorgen. In Brussel in een hotel heb ik recent nog -13dBm gemeten, dus Wifi Analyzer app clipte bijna tegen het plafond. In de kamer waar ik standhouder was zat ik met zware hoofdpijn en ben toen beginnen meten.

Dus mijn hele discussie was dus WEL on topic buiten dan misschien het kankerverhaal. Meer wil ik er niet meer over kwijt.

wat ben je toch allemaal aan het bazelen.
Wat zou een woordvoerder van Telenet überhaupt iets van neurodinges moeten weten? Dit heeft totaal niks met neuro-toestanden te maken.
Buiten dat men het 'stralen' noemen (foute woordkeuze) is dit iets louter technisch.
Denk je nu echt dat die 'woordvoerder' zomaar iets uit de mouw komt schudden zonder geïnformeerd te zijn? Zelf zal ze weinig kennis hebben, maar dat hoeft een woordvoerder niet te hebben.
De kans is heel groot dat het technisch klopt wat ze zegt.

En eigenlijk is de hele discussie helemaal opgeblazen voor niets.

ub4b
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ub4b » 06 Jan 2018, 18:48

wat ben jij naief

denk je nu echt dat een commercieel bedrijf ook maar één seconde inzit over uw gezondheid
dit is gewoon een downplay bericht

net zoals de overheid in geval van rampen altijd het gevaar minimaliseert om de slapende massa vooral niet wakker (lees te kritisch) te maken
Laatst gewijzigd door TiTanium op 07 Jan 2018, 17:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Fullquote = tegen de regels!

Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Sylvester » 06 Jan 2018, 18:52

Even een citaat uit dit topic :
viewtopic.php?f=50&t=51624&start=80

ub4b schreef:Het grootste probleem van wifi straling blijft voor mij de SSID tikken, waarmee je mensen nabij de access point zonder veel moeite koppijn kan bezorgen. In Brussel in een hotel heb ik recent nog -13dBm gemeten, dus Wifi Analyzer app clipte bijna tegen het plafond. In de kamer waar ik standhouder was zat ik met zware hoofdpijn en ben toen beginnen meten.

Jij hebt hoofdpijn van een paar tikjes op -13 dBm ?

Ik weet niet of ik dit ooit heb verteld. Ik heb ooit met mijn hoofd langs een GSM antenne gestaan. Jawel, de antenne zelf, niet de mast. Er zat een halve meter tussen. Dus ruim binnen de gevarenzone die men hier stelt als veiligheidsmarge. Ik heb er toch ongeveer een kwartier in die buurt gebleven.
Van hoofdpijn had ik totaal geen last.

Waar zit dan het verschil? Nu ga jij me vertellen dat dit in die 10 Hz zit?
Vergeet niet dat het hier over een veel groter vermogen gaat, aanzienlijk groter !

Nogmaals : onderschat de kracht van een brein niet. Ik bedoel daarmee dat je alle nare ervaringen kan hebben zonder fysieke daadwerkelijke invloed.

Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Sylvester » 06 Jan 2018, 18:55

Mijn god, snap je het nu nog niet?
Dit heeft totaal niks met gezondheid te maken.
Nogmaals, die term 'stralen' is fout gekozen. Het is louter technisch.
Alleen jij hebt dat topic omgevormd tot een 'gezondheidsprobleem'.

Joe de Mannen
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 406 keer
Uitgedeelde bedankjes: 409 keer

Berichtdoor Joe de Mannen » 06 Jan 2018, 19:32

ub4b schreef:Het grootste probleem van wifi straling blijft voor mij de SSID tikken,

Eindelijk zeg je iets zinnig, "voor u" maar of je het zelf beseft en zo bedoelt betwijfel ik...

J.

ub4b
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ub4b » 06 Jan 2018, 19:49

Sylvester schreef:Waar zit dan het verschil? Nu ga jij me vertellen dat dit in die 10 Hz zit?
Vergeet niet dat het hier over een veel groter vermogen gaat, aanzienlijk groter !

Nogmaals : onderschat de kracht van een brein niet. Ik bedoel daarmee dat je alle nare ervaringen kan hebben zonder fysieke daadwerkelijke invloed.

Voor brain entrainment zijn geen grote vermogens nodig. Jij probeert mij ervan te overtuigen dat het allemaal inbeelding is omdat jij het zelf niet voelt, en daarom denkt dat er niks aan de hand is. Er zijn studies die aantonen dat entrainment meetbaar met een EEG mogelijk is via pulsed microwave.

De Wifi verslaafden durfden niet deel te nemen aan het ELF experimenteren en ik moest dan nog garanderen dat het onschadelijk is. Userbase gooide dat topic dicht. Maar als een derde partij dit doet zoals telenet die SSID's veel te hard pulsed, dan is er plots niks aan de hand, dan zit het tussen de oren.

Erg hypocriete boel hier.

Goztow
Administrator
Administrator

Berichtdoor Goztow » 06 Jan 2018, 20:17

Terug on topic ajb. Ub4b je topic is gesloten nadat je na meer dan een jaar geen respons kreeg, dat lijkt me een heel redelijke termijn.
Afbeelding Waze user

Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Sylvester » 06 Jan 2018, 21:36

ub4b schreef:
Sylvester schreef:
Voor brain entrainment zijn geen grote vermogens nodig.

Ik begrijp je wel hoor, maar begrijp je mij.
Als je voor 'brain entertainment' geen grote vermogens nodig hebt, waarom voel ik dan niets bij wél heel grote vermogens ?
Dat was eigenlijk zo'n beetje mijn vraag.
En dan was mijn eigen antwoord : het zal wel aan die 10 Hz tics liggen zeker?

ub4b
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ub4b » 06 Jan 2018, 22:59

Sylvester schreef:
ub4b schreef:
Sylvester schreef:
Voor brain entrainment zijn geen grote vermogens nodig.

Ik begrijp je wel hoor, maar begrijp je mij.
Als je voor 'brain entertainment' geen grote vermogens nodig hebt, waarom voel ik dan niets bij wél heel grote vermogens ?
Dat was eigenlijk zo'n beetje mijn vraag.
En dan was mijn eigen antwoord : het zal wel aan die 10 Hz tics liggen zeker?

Ik ben al ziek geworden in hotels. Gewoon misselijk. Zonder aanwijsbare reden buiten dat ik straling voelde. Dat was aankomst na zonsondergang dus de omgeving hebben we niet gezien. Rond 02u na middernacht was het zo erg dat ik toen op de telefoon heb gezocht of er een zendmast vlakbij stond.

En ja, er stond een line of sight mast naast een tankstation die knal onze kamer instraalde. Dat was zo erg dat wij om 2u 's nachts in het Noorden van Nederland in de auto zijn gesprongen en terug naar België zijn gereden. De kamer was in een voormalige hoeve net onder het dak.

Hoteleigenaar verwittigd dat sleutels in bus lagen. En hem gebeld dat hij daar met een serieus risico zat en dat ik hem een kankertoekomst beloofde als hij niks zou ondernemen. Hij zou het onderzoeken.

Zakenrelatie daar in de buurt vertelde mij dat zijn vrouw borstkanker had en dat er gekomen is sinds ze het hotel hadden overgenomen.

Dus voila .... wat ik voorspelde was al.

Geloof maar dat het geen kwaad kan omdat je het niet voelt.

In mei hadden we weer prijs in een hotel in München. Direct naar receptie en andere kamer gevraagd. Dat was geen probleem. Ze keken wel even dom. Maar het is het mij niet waard.

Bij de zakenrelatie voelde ik ook straling. Ik dacht eerst aan 5G testen in ht Noorden van Nederland. Na een dag mij enerveren toonde hij zijn indoor GSM repeater die mij helemaal ontglipt was.

Dus ja ik weet dat ik blind straling kan waarnemen.

OOk met de coyote kon ik altijd zeggen wanneer hij straalde, en het bewijs was dat ik nadien de update op het scherm zag. Nagemeten met de stralingsmeter en zat er altijd op. Het ding straalde zo hard dat ik liever zonder coyote rij. Daarom ben ik met mijn tetra projectje begonnen om de smurfen passief vast te stellen.

eternum
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 547 keer
Uitgedeelde bedankjes: 605 keer

Berichtdoor eternum » 06 Jan 2018, 23:20

ub4b schreef:Hoteleigenaar verwittigd dat sleutels in bus lagen. En hem gebeld dat hij daar met een serieus risico zat en dat ik hem een kankertoekomst beloofde als hij niks zou ondernemen. Hij zou het onderzoeken.

Zakenrelatie daar in de buurt vertelde mij dat zijn vrouw borstkanker had en dat er gekomen is sinds ze het hotel hadden overgenomen.

Volgens mij ben je alweer off-topic.
En heb je helemaal geen kaas gegeten van hoe je op een wetenschappelijke basis iets bewijst.

Tijd dat ook dit topic gesloten wordt, lijkt me zo...
Afbeelding

ub4b
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ub4b » 06 Jan 2018, 23:43

eternum schreef:
ub4b schreef:Hoteleigenaar verwittigd dat sleutels in bus lagen. En hem gebeld dat hij daar met een serieus risico zat en dat ik hem een kankertoekomst beloofde als hij niks zou ondernemen. Hij zou het onderzoeken.

Volgens mij ben je alweer off-topic.
En heb je helemaal geen kaas gegeten van hoe je op een wetenschappelijke basis iets bewijst.

Tijd dat ook dit topic gesloten wordt, lijkt me zo...

Voor een skep is anekdotisch bewijs geen bewijs, en jouw reactie is de zoveelste poging om mij de mond te snoeren.
Geloof gerust dat het allemaal geen kwaad kan, als je bij de statistieken hoort zal je wel anders spreken.

petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 145 keer
Recent bedankt: 7 keer
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer

Berichtdoor petrol242 » 07 Jan 2018, 01:35

Sylvester schreef:[...]
Jij hebt hoofdpijn van een paar tikjes op -13 dBm ?

Ik weet niet of ik dit ooit heb verteld. Ik heb ooit met mijn hoofd langs een GSM antenne gestaan. Jawel, de antenne zelf, niet de mast. Er zat een halve meter tussen. Dus ruim binnen de gevarenzone die men hier stelt als veiligheidsmarge. Ik heb er toch ongeveer een kwartier in die buurt gebleven.
Van hoofdpijn had ik totaal geen last.

Waar zit dan het verschil? Nu ga jij me vertellen dat dit in die 10 Hz zit?
[...]

Het verschil zit hem in het feit dat jij Sylvester bent en ub4b is ub4b. Niet iedereen is allergisch voor pindanoten, maar dat wil dus helemaal niet zeggen dat pindanoten geen allergische reactie kunnen opwekken. Dus je test om naast een gsm antenne te gaan staan is niet representatief, net zoals iemand die zegt er wel last van te hebben. Dat is louter statistiek, maar ik geloof wel dat laatste er wel degelijk last van heeft.

eternum
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 547 keer
Uitgedeelde bedankjes: 605 keer

Berichtdoor eternum » 07 Jan 2018, 01:50

ub4b schreef:Voor een skep is anekdotisch bewijs geen bewijs, en jouw reactie is de zoveelste poging om mij de mond te snoeren.
Geloof gerust dat het allemaal geen kwaad kan, als je bij de statistieken hoort zal je wel anders spreken.

"Anekdotisch bewijs"?? Welk bewijs lever jij?
Dat jij met zekerheid weet waarom de vrouw in kwestie met kanker geconfronteerd werd?
Feit is dat 1 man op 3 en 1 vrouw op 4 met deze verschrikkelijke ziekte wordt geconfronteerd voor zijn/haar 75e verjaardag.
Maar jij hebt "de oorzaak" gevonden betreffende de borstkanker van de vrouw in kwestie?

Verder stel ik het helemaal niet op prijs dat je me op een publiek forum een "skep" noemt indien je zelf geen bewijzen kan aanbrengen van hetgeen je beweert. Noch dat je me verwijt dat dit de zoveelste poging van mijnentwege is om jou de mond te snoeren.
Van geen van beide verwijten lever je ook maar het minste bewijs.
Ik sta open voor iedere terdege onderbouwde visie, dat weet je zeer goed.
Maar jij verwijt me kwaadwillig iets dat mijn eer aantast én mij blootstelt aan publieke verachting, zonder dat je het kan bewijzen.
Zulks doe je niet en dat weet je donders goed.
Afbeelding

ub4b
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ub4b » 07 Jan 2018, 01:54

eternum schreef:Verder stel ik het helemaal niet op prijs dat je me op een publiek forum een "skep" noemt indien je zelf geen bewijzen kan aanbrengen van hetgeen je beweert. Noch dat je me verwijt dat dit de zoveelste poging van mijnentwege is om jou de mond te snoeren.
Van geen van beide verwijten lever je ook maar het minste bewijs.
Ik sta open voor iedere terdege onderbouwde visie, dat weet je zeer goed.
Maar jij verwijt me kwaadwillig iets dat mijn eer aantast én mij blootstelt aan publieke verachting, zonder dat je het kan bewijzen.
Zulks doe je niet en dat weet je donders goed.

Wat jij vraagt is het typische gedrag van een skepp.be lid.

Jij wil graag deze topic opdoeken dat is je agenda. Waar jij niet in gelooft mag niet besproken worden of moet geridiculiseerd worden. Alles moet mentaal bewezen worden.

Publiek verachting is onzin, staat jouw echte naam hier op het forum? Neen.
Zet mij gewoon in je ignore lijst en klaar.

ITnetadmin
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 457 keer
Uitgedeelde bedankjes: 83 keer

Berichtdoor ITnetadmin » 07 Jan 2018, 04:35

Anekdotisch bewijs is geen bewijs, sorry.
Zo werkt dat nu eenmaal niet.
Ik sluit niet uit dat sommige mensen gevoeliger zijn aan straling, maar er is gewoon geen enkel sluitend medisch bewijs.

Sylvester
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor Sylvester » 07 Jan 2018, 07:48

petrol242 schreef:
Sylvester schreef:[...]
Het verschil zit hem in het feit dat jij Sylvester bent en ub4b is ub4b. Niet iedereen is allergisch voor pindanoten, maar dat wil dus helemaal niet zeggen dat pindanoten geen allergische reactie kunnen opwekken. Dus je test om naast een gsm antenne te gaan staan is niet representatief, net zoals iemand die zegt er wel last van te hebben. Dat is louter statistiek, maar ik geloof wel dat laatste er wel degelijk last van heeft.

Er is inderdaad geen sluitend bewijs, zelfs geen bewijs met eventuele statistieken. Wifi bestaat al meer dan 20 jaar, dit ter info.
Pindanoten is heel iets anders als wifi. Dat is dan ook bewezen dat mensen van een bepaalde stof een allergische reactie kunnen krijgen.

Net die pindanoten zijn dus niet 'representatief', maar wel die test aan die antenne. (Het was geen test, ik moest daar toevallig zijn voor mijn werk, en nee ik werk niet aan GSM antennes).
Waarom is die wel representatief of toch meer dan de rest van de onzin? Omdat het verschil zo enorm groot is, en er gebeurt niets ondanks het grote verschil. Btw, het was niet één antenne , maar meerdere. Op zijn minst van de 3 providers.
Over 'gepulste' signalen. Overal op internet is duidelijk te lezen dat er geen bewijs is, en dat er geen verschil is met gepulste of niet gepulste signalen, en dat die zeker niet gevaarlijk zijn als die niet met een te hoog vermogen worden uitgezonden.

Maar zoals al eerder gezegd, het heeft allemaal met 'teveel' te maken. Krijg je ergens iets teveel binnen, dan kan het uiteraard schadelijk zijn.
Wat is teveel?
Een paar miliwatt van een wifi die elders in de kamer staat, of een GSM van 2 watt aan je oren, of een GSM antenne op de mast/dak.
Hoeveel vermogen is een GSM antenne? 200 watt, 400 watt? het zal wel zoiets zijn zeker?

Al die testen dat neuro-dinges van binnen in uw hoofd beginnen te bewegen? Denk ruim (zoals al eerder gezegd), misschien is er wel een positieve uitwerking op bepaalde cellen zoals kankercellen die iedereen in zich heeft. Misschien vermindert het wel de kans op kanker.
Is dit onzin? Evenveel of even weinig als de rest. Want niets is bewezen.

Ik heb al 20 jaar tinnitus. Heb ik dit dan van de wifi ? (Tinnitus is ergens in één of ander forum ivm straling wifi ter sprake gekomen).
Nee hoor, gewoon in mijn jonge jaren teveel naar discotheken gegaan, en met fluitende oren thuis gekomen.
Ik heb nog niet zo lang geleden een toch wel chronische vermoeidheid gehad. Ja, gehad, dus eigenlijk niet chronisch, maar men dacht van wel.
Uiteindelijk had ik een tekort aan vitamine B en magnesium.
En hier alweer : je moet 'breed' denken, breed zoeken, de kans is groot dat het een andere oorzaak heeft.$

Dit is interessant en eenvoudig uitgelegd (gaat hoofdzakelijk over GSM):
https://set.kuleuven.be/ethiekweek/stra ... nbosch.pdf
Let op het verschil tussen GSM en andere dingen. Enorm.
Let ook op WLAN : op 1 meter afstand zeer weinig W/m2
Let ook op de zon!

Begrijp me niet verkeerd. Ik ben de meest sceptische en kritische persoon die hier in de buurt rondloopt. Maar zelfs ik zeg dat je het niet in het belachelijke moet trekken.

mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 169 keer
Recent bedankt: 4 keer
Uitgedeelde bedankjes: 143 keer

Berichtdoor mailracer » 07 Jan 2018, 08:01

ub4b schreef:Erg hypocriete boel hier.

Je moet ook begrijpen dat niet iedereen dezelfde hoofdpijn of nare verschijnselen heeft als jij. De meeste UB-ers hebben WiFi in huis en bezoeken nu en dan eens een hotel of werken in de buurt van GSM masten zonder er last van te hebben. Waarom moeten ze dan een experiment ondergaan zonder medische bijstand voor als het toch mis gaat. Studenten willen maar al te graag een centje bijverdienen door aan een experiment deel te nemen, maar dan in een gecontroleerde omgeving en niet zomaar bij iemand thuis. Heb je je verhaal nu gedaan aan universiteiten, want dat is de enige plaats waar dergelijke testen kunnnen doorgaan.
Jaren geleden had ik ook vaak hoofdpijn, pijn kwam vanuit de nek, maar daar ben ik nu vanaf door een aangepaste lichaamshouding, niet door het verminderen van WiFi in huis. Niet dat jouw symptomen en oplossing dezelfde zijn als bij mij, maar je kan dus hoofdpijn hebben van andere dingen.
Laatst gewijzigd door mailracer op 07 Jan 2018, 13:16, 1 keer totaal gewijzigd.

heist_175
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor heist_175 » 07 Jan 2018, 11:20

Ik krijg hoofdpijn van boenke-boenke muziek in een kledingwinkel.
Ik zou heus wel begrijpen dat de winkelbediendes in zo'n kledingwinkel me raar aankijken als ik zeg dat ik hen een kankertoekomst voorspel.
Als dan toch iemand van die winkel kanker krijgt, heb ik dan gelijk gekregen?

Lees Karl Popper eens over "falsificatie" :) en wees kritisch voor jezelf.
Elke kritiek of commentaar afdoen als "de mond snoeren" en "skep(p)", past perfect binnen het terrein van Popper.

ub4b
Elite Poster
Elite Poster

Berichtdoor ub4b » 07 Jan 2018, 14:24

ITnetadmin schreef:Anekdotisch bewijs is geen bewijs, sorry.
Zo werkt dat nu eenmaal niet.
Ik sluit niet uit dat sommige mensen gevoeliger zijn aan straling, maar er is gewoon geen enkel sluitend medisch bewijs.

1. de meesten mensen ontbreekt het de tijd en middelen en geld om een studie op te zetten die wel als wetenschappelijk qualificeert
2. pogingen om met groepen te testen zoals het ELF experimenten werden op vooraf al geboycot

't ja zo is het niet moelijk dat er niet tot een resultaat wordt gekomen

Maar geen keihard wetenschappelijk bewijs moet verstaan worden onder "nog geen" bewijs.

't ja en Popper gebruiken is de gekende strategie van skeps om alles in een denkstramien te duwen waarbij alles falsifieerbaar moet zijn. Don't bait. Google popper debunked.

Terug naar “Elektrische apparaten”