Aldi 128GB sandisk SD kaartjes voor fotografie / raspberry

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik heb een Nikon D750 en trek voor snelle actieshots op een 32GB SanDisk Extreme Pro die 95 MB/sec doet. Met deze kaartjes flushed de buffer sneller dan een standaard class 10 kaartje.

Voor de meeste non-action shots volstaan eigenlijk gewoon de standaard 32 GB class 10 kaartjes die je bvb in den Action vindt voor rond de 10 a 15 euro.

Nu zag ik deze promo in Aldi:

https://nl.aldi.be/aldi_micro_sdxc_gehe ... 30842.html
Micro-SDXC-geheugenkaart 128 GB
de perfecte uitbreiding van de aangeboden tablet, capaciteit: 128 GB, UHS Speedclass A1 en class 10 voor full hd-video-opname en -weergave, transmissiesnelheid tot 100 MB/s., waterdicht, temperatuur- en schokbestendig, ideaal voor betere foto's, app-prestaties en full hd-video's
UHS class 10 is minimum 10 Megabyte per seconde
Class A1 is dan weer een minimum aantal random IO ops, wat leuk kan zijn voor bvb een raspberry pi.

Die goedkope sandisk UHS 10 kaartjes trekken ongeveer 20 a 25 megabyte per seconde sequentieel, dus elke seconde een foto met de D750 is geen probleem, en vaak voldoende. Als ik echt wil doortrekken, dan heb ik daarvoor dat ene kaartje wat ik niet zo vaak nodig heb.

Maar Aldi beweert tot 100 MB / s. Ik vermoed dat dit read speed is, en niet write speed?

Ik zou dit kaartje ook als backup kaartje kunnen gebruiken in mijn 2e slot van de D750.

Ook voor de raspberry lijkt mij dit een leuk kaartje. Ik vermoed niet dat je dit even snel kan testen in den Aldi icm de D750:(
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Vorig jaar deze gekocht: https://www.amazon.de/gp/product/B013UD ... UTF8&psc=1.
Deze zit non-stop in men werklaptop omdat de disk te klein is, best tevreden van. Nooit gebruikt in een fototoestel weliswaar. Hoewel het kaartje van de Aldi wel al iets sneller zal zijn (nooit snelheid getest), maar zo een zotte prijs is dat niet echt.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Mijn indruk is ook dat de scherpe prijzen van IT bij Aldi gedaan zijn. Ook de Medion PC's bieden minder prijs/kwaliteit dan vroeger.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

Die indruk heb ik al langer.
Als LIDL/Aldi een "promo" heeft in hun boekje, check dan Tweakers of elders en je zal het ook wel vinden.
Idem promo bij Mediamarkt, Krefel, Vandenborre, ... (al zijn er uitzonderingen)
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”