smart plug voor philips hue

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 902
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 35 keer

Hallo,

Ik heb met net een philips hue starter kit aangeschaft met 2 white ambiance lampen, bridge en dimmer switch. Ondertussen ook een 3de white ambiance lamp aangeschaft. Graag zou ik beetje bij beetje dit systeem uitbreiden met led strips, sensoren, ...
Voorlopig gebruik ik de Hue app op m'n ipads, iphone en watch voor de bediening. Met Homekit heb ik nog niet geëxperimenteerd.
Boven hebben we op de slaapkamer 2 elektrische dekens in bed en deze zou ik graag vanuit de living beneden willen aanzetten met een smart plug.
Nu was ik op zoek dus naar smart plugs die ik aan de Hue brigde kan koppelen en dus via de Hue app kan bedienen. Ik zou ze dus gewoon aan/uit willen kunnen zetten, geen dimfunctie ofzo. Ik kwam deze tegen op conrad: http://www.conrad.be/ce/nl/product/1596989/
Iemand hier ervaring mee? Of een alternatief?

Bedankt voor de info!
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

de review op conrad verteld toch geen nadelen en het werkt met een philips Hue. Wel rekening houden met het vermogen en of de dimfunctie met een elektrisch deken zonder probleem kan werken.
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Die werken inderdaad perfect en heel stabiel. Ik heb er ondertussen ook al een paar draaien op mijn gen3-hub van HUE en er komen er nog wel een paar bij vermoed ik, specifiek om lichten aan te sturen waar ik geen dimfunctie voor nodig heb.

Eentje er van gebruik ik nu om mijn OnePlus One automatisch op te laden (via IFTTT) omdat dit thuis ligt als soort mobiel servertje-dinges :). Zo hoeft die niet constant aan de lader te blijven hangen.

Busch-Jaeger heeft ook nog oplossingen maar die zijn heel duur als je het mij vraagt...

Hier mijn eigen ervaringen trouwens, specifiek over het toevoegen van extra non-hue modules :) : https://didiersalembier.wordpress.com/2 ... jk-deel-2/
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 902
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 35 keer

Bedankt! Ik ga ze dan zeker eens proberen. Ik hou je site ook in de gaten :-)
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3629
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Domme vraag: kan je deze dan ook vanuit de Hue app bedienen (en dus ook via de Hue switches e.d.)?
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 902
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 35 keer

daar ga ik dan toch van uit?
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Tuurlijk, ik heb ondertussen al verschillende uitbreidingen gedaan de laatste weken en ik bedien nu met 3 Hue-dimmers en vanavond komt daar nog een Hue-tap bij. Daarmee bedien ik 3 x Hue-E27, 8 x INNR-GU10 en 3 x OSRAM SMART. Alles geconfigureerd via de standaard Hue-app en die gebruik ik ook vanuit mijn luie zetel om zaken te bedienen en de schakelaar is te ver weg :-).
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”