Oneplus 2 batterij

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Hierbij wou ik is horen of iemand hier al ervaringen had met het vervangen van een batterij voor de OPO2 ( Oneplus 2 ).

Het vervangen zelf is niet zo moeilijk lijkt me:
https://nl.ifixit.com/Guide/OnePlus+2+B ... ment/51706 en via yt genoeg info.

Mijn grootste zorg is waar vind ik het juiste gereedschap en batterij(goede!, geen namaak)? :eek:

Heb mijn batterij cache eens gewist maand geleden ook gedaan toen beter maar vrees ervoor.
Oneplus zegt natuurlijk opsturen.. zie ik niet zitten zal meer als een week duren vrees ik.

iemand advies?
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Bababa
Premium Member
Premium Member
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 jul 2014, 19:20
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 35 keer

Hier heb ik ook interesse in.
Orange Love Trio
Orange Flybox
Orange Extra surf card
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

Had verleden week hier dezelfde vraag maar voor een iPhone 5.

Omdat het snel moest gaan (next-day delivery) ben ik voor replacedirect gegaan (in het verleden ook al eens een laptopbatterij besteld, en was er content van). Had er dan ook zo'n toolkitje met gereedschap bijbesteld.

Werkje was op 15mins geklaard (heb eens moeten herbeginnen want het batterijkabeltje drukte een beetje tegen het scherm en je zag het bij elke aanraking.)

Nu zie ik dat hun OP2 batterij evenveel kost als mijn vervangbatterij+toolkit tesamen! Maar dezelfde batterij kost op amazon.de ook al 20 of zelfs 28 euro..

Dus je hebt een kruisschroevendraaiertje nodig volgens iFixIt (zit in elk 'horloge reparatie kitje' zou ik denken) en vooral de spudger om de backplate en vooral de batterij mee los te wrikken zonder beschadigingen, maar lijkt me niet noodzakelijk als je voorzichtig en handig genoeg bent? Dus: eventueel spudger bijkopen als je het schroevendraaiertje al hebt.
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

De connectie is dus niet gesoldeerd ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

Nee, denk dat de meeste phones een connectortje hebben voor de batterij? Hier een filmpje van iemand die het voorzichtig en kundig doet, waar je dan ook de connector ziet losgemaakt worden (was ook al te zien in de foto's van iFixIt, eigenlijk.. grappig dat er op de batterij staat: battery is not removable :lol: )

Lastigste is altijd wel de batterij loswrikken want die plakstrips doen goed hun werk :) Voordeel: de nieuwe batterij plakt ook nog goed vast erna..
Gebruikersavatar
Didymus
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1098
Lid geworden op: 17 jun 2004, 15:23
Uitgedeelde bedankjes: 258 keer
Bedankt: 94 keer

Heb ooit de batterij van mijn OnePlus One vervangen. Ging vrij eenvoudig (gereedschap zat erbij), maar de vervangaccu was geenszins origineel, hoewel de verkoper het tegendeel beweerde. De nieuwe accu had een betere autonomie dan de oude, dus voor mij was de operatie geslaagd.

Als je absoluut een originele accu wil, dan zal er niet veel anders opzitten dan hem toch naar OnePlus op te sturen, vrees ik.
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

Even verder gaan, na even testen toch niet echt veel beterschap gezien

1. It consumes a lot of battery if your WiFi/mobile data is On more often.
2. Close/disable all background running apps which found in Settings -> Apps -> running.
3. Go to Settings -> Privacy -> Privacy Guard -> Tick “Show built-in apps” -> Google Play Services > Turn off both Wake Up and Keep Awake.
4. Settings -> Display & lights -> turn off Ambient display
5. Settings > Wi-Fi > 3 dots menu, Advanced > disable ""Keep Wi-Fi on during sleep""
6. Settings -> enable Developer Options-> open Performance -> enable Battery saver / Power save Profile
7. Clear the cache partition in Recovery regularly.

Alles gedaan maar dan nog :P
Lijkt me om zo veel mogelijk te verbeteren maar als de batterij minder ged is dan helpt het niet veel, nogtans ben ik een goede verzorger :P

vervangen van batterij
The estimated repair price for this will be EUR 33.46
The price stated includes estimated price of spare parts, labor and VAT. We will be covering the logistics fee


Tot december nog in garantie dus toch maar doen lijkt me de beste optie :S
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Gebruikersavatar
buthead
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2277
Lid geworden op: 10 jan 2016, 13:14
Locatie: Oost-Vlaanderen
Uitgedeelde bedankjes: 46 keer
Bedankt: 92 keer

na hun support nog eens gehoord te hebben dan maar niet opgestuurd omdat niet konden garanderen dat de batterij effectief zal vervangen worden bvb als deze nog voor 50% oke is sturen ze het gewoon weer ^^

Heb uiteindelijk een batterij gekocht in NL aan 21.6 euro+ verzendkosten totaal 25-26euro. Stonden hoop goede reacties van andere opo2 gebruikers
Normaal voor dit weekend geleverd en vervangen dan maar :)

Update:
Batterij ontvangen, heb deze geplaatst en tot hier toe zonder gebruik blijft deze zoals in begin op 100% hangen ipv. meteen drop naar 95 en lager :)
Internet = EDPnet
Telefonie/GSM = PX Mobiel
TV = PX pickx + Netflix + Disney+
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”