720P wifi camera's uit den action met tilt en pan

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Deze camera voor net geen 35 EURO gekocht in den action:

http://www.maxxter.biz/item.aspx?id=9357

- Leuk is dat hij ook een ethernet aansluiting heeft, dus indoor kan deze volledig wired werken.
- heeft ook twee externe antennes en nu staat er zo'n cam in een oud kippenhok om mijn wireless belgium mast te bewaken
(onze buurman maakt onze kippendraad los en wil hem op heterdaad betrappen)
- tilt en pan!
- tweeweg geluid !!

Momenteel bedien je deze camera via hun app iVIEW PRO. Om een camera toe te voegen moet je de ID weten van de camera, en het default pass 123. Een andere camera toevoegen aan de app is dus raden van de ID en hopen dat ze password 123 niet veranderd hebben.

Dus ik stel mij vragen rond de security van deze dingen. Heb al nagedacht om gewoon de camera's op een apart wifi netwerk of vlan te zetten en deze enkel internet toegang te geven maar geen toegang tot het thuisnetwerk.

Ook wil ik deze camera zichtbaar krijgen in zoneminder. Ik wil dus een mjpeg stream van die camera's kunnen uitlezen.

Voor thuis denk ik eraan meerdere van deze dingen aan te schaffen op een eigen wifi netwerk bvb direct aan telenet. En dan met een remote aan/uit schakelaar alle camera's aan als we weg zijn. Geen zin dat mensen zouden kunnen binnenkijken als we hier thuis zijn. Dus alles aan/uit op de harde manier dan maar.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2520
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

(indien van toepassing)
Vergeet ook niet om functies als p2p, onvif,... uit te zetten. Dan is het erg makkelijk om binnen te kijken. Natuurlijk password wijzigen ook.

Qua zoneminder, alsnmjpeg niet lukt, zal ffmpg ook wel werken met de rtsp stream.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Die dingen ondersteunen inderdaad ONVIF en RTSP (staat in de manual), maar ik vind nergens de URL van de RTSP stream die mijn android telefoon opvraagt. Op maxxter site staat nu ook een windows applicatie. Daarmee kan je meerdere camera's beheren.

Update:
- camera verliest nu wifi connectie
- dan maar in keuken gezet, resolutie ziet er verre van 720p uit met zicht op objecten met tekst
- je zou bijna zeggen dat dit interlaced is waar ze de helft van de lijnen weggooien
- wel een mooie brede hoek
- mensen zijn herkenbaar maar resolutie is niet denderend

Dit is eerder een camera om te zien of alles nog in orde is, dan echt bruikbare forensics beelden op te leveren.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Net al mail terug gehad van maxxter, de RTSP url's zijn:

For HD: rtsp://IPadr:554/onvif1
For regular HD: rtsp://IPadr:554/onvif2

De eerste is effectief een 1280x720 stream die met VLC te openen is.
De tweede is een niet bruikbare 320x194 thumbnail versie.

Ik was alle afwas op de keukentafel aan het samenbrengen die nog rondslingerde, en voila ... onze kat doet al de voorafwas ;)
Bijlagen
vlcsnap-2017-07-17-12h28m48s843.jpg
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Owla! Dat verandert de zaak! Ik heb er ook zo eentje staan met de originele bedoeling om die in de babykamer te zetten. Maar toen ik ontdekte dat je enkel de eigen app kon gebruiken, heb ik die verhuisd naar de kattenkamer, geen zin om allerhande viespeuken te laten meekijken naar de baby :-). Ik was nog van plan om even verder te zoeken maar het was er nog niet van gekomen.

Kan je eens iets testen terwijl je nu toch bezig bent? Kan je in router of switch de camera de toegang verbieden naar WAN en dan kijk of die gewoon blijft werken op de directe stream? Als dat zo is, ga ik er nog een paar bijkopen denk ik, voor die prijs vind ik ze zeer goed werken eigenlijk.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

De app vindt het bestaan van de camera via een of andere clouddienst van iview zelf.

Als ik het IP van de camera toevoeg als 1e firewall rule in de FORWARD table met een REJECT target, dan geraak ik niet meer met de app op de camera.

Dus:

iptables -I FORWARD -s LAN_IP_CAMERA -j REJECT

blocked de app.


Voor windows hebben ze hun eigen applicatie, maar ik vind die niet echt denderend. Deze maakt nog steeds gebruik van hun cloud, want je voegt de camera toe op basis van het cameranr en het passwoord. Dit wil waarschijnlijk wel zeggen dat de app multisite werkt.

Ik ben van plan om ispy onder windows te testen.
Ik heb ook nog een analoge camera setup met zoneminder.

Ideaal zou zijn één camera monitoring oplossing die ook via internet benaderbaar is, en die zowel RTSP als MJPEG streams aankan.
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

Zit dat in hun permanent aanbod, want staat niet onder hun tijdelijke aanbiedingen?
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

FlashBlue schreef:Zit dat in hun permanent aanbod, want staat niet onder hun tijdelijke aanbiedingen?
Voorlopig nog wel. Ze staan wel weg uit het zicht en niet bij hun electronica accessoires, enkel aan de kassa's in sommige winkels.
Heb het gevraagd, in Wetteren hadden ze er drie op stock, en komt nog binnen.

Aan mijn zoneminder doos hangt een analoge CCTV kaart, met vier analoge outdoor camera's.
Blijkbaar kan zoneminder ook RTSP aan, dus ik ga straks mijn zoneminder setup eens uitbreiden met RTSP.

https://wiki.zoneminder.com/How_to_setu ... 332_camera

Voor dit geld kan je geen raspberry met een webcam of hun camera module bouwen en motersturing + IR leds.
Ik koop deze dingen liever via action met support van maxxter voor een paar euro extra, dan op dx.com waar je gewoon geen support krijgt.
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

ub4b schreef:De app vindt het bestaan van de camera via een of andere clouddienst van iview zelf.
Welja, dat bedoel ik: ik wil niet dat de camera op het internet kan of van daaruit raadpleegbaar is (via de omweg van hun eigen servers) dus mijn andere camera's heb ik sowieso met een simpele mac-filtering verboden om naar buiten te kunnen communiceren. Maar bij de andere cams is dat geen probleem want op mijn GSM (met wifi uiteraard) gebruik ik een andere app die de stream rechtstreeks inleest, wat jij dus nu ook kan via die twee URL's die je gekregen hebt van Maxxter.

Vandaar mijn vraag: als je je Action-camera loskoppelt van het internet, dan zal de originele app inderdaad niet meer werken, maar is de stream dan (vanuit je eigen netwerk natuurlijk) nog altijd bereikbaar? Zoja, dan werkt hij op dat ogenblik volledig lokaal en is er naar security geen enkel probleem meer. Wil ik toch buitenshuis naar de beelden kijken, moet ik gewoon mijn VPN naar huis in gang steken maar dat doe ik ook zo voor de andere cams.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

DidierS schreef: Vandaar mijn vraag: als je je Action-camera loskoppelt van het internet, dan zal de originele app inderdaad niet meer werken, maar is de stream dan (vanuit je eigen netwerk natuurlijk) nog altijd bereikbaar? Zoja, dan werkt hij op dat ogenblik volledig lokaal en is er naar security geen enkel probleem meer. Wil ik toch buitenshuis naar de beelden kijken, moet ik gewoon mijn VPN naar huis in gang steken maar dat doe ik ook zo voor de andere cams.
Ja als ik het IP block in mijn dd-wrt met iptables, dan blijft de lokale rtsp stream zoals geopend door vlc gewoon werken, maar via de app niet meer.

Dus mijn gewenste setup:

1. zoneminder doos
2. een paar van die action 720p camera's via rtsp
3. een paar raspberry camera's via mjpeg http
4. een paar analoge cams direct aan de zoneminder hangen

Dit is ook nog een leuke, de RTSP stream kan je gewoon met de command line opnemen via openRTSP ;)

https://superuser.com/questions/766437/ ... -and-store

Die ZM doos neem ik dan via VPN over.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Heb nu twee van deze camera's.

Nog wat technische info van maxxter ontvangen, meer bepaald over de onvif poort, zodat we kunnen testen met de open source ONVIF DEVICE MANAGER. Onvif draait dus op poort 5000.


1: What is camera username/password to use it with ONVIF

1). Account : admin ,no password .

Main stream: rtsp://IPadr:554/onvif1,

Sub-stream: rtsp://IPadr:554/onvif2 (port :544 ,no password)

RTSP has an encrypted path for: rtsp://admin:password@IPadr:554/onvif1 (account and password the same with device account and password)



2: how to get it work with surveillance tool from sinology and other 3rd parties

2).not supported



3: I try to get the ACT-IPC-01 to work with a NAS (QNAP).

3).Not support NAS.



4: The manual states it works with protocols like:

, SMTP, FTP, DHCP, DDNS, UPNP, NTP, RTSP, ONVIF. Though nowhere it is stated how to get it to work.

Is there any information available for instance about which port is used and where to find data the like?

4). SMTP (this function is used to bind the alarm mailbox),

FTP (public version of the device does not support),
DHCP (this feature will turn on when the device enters stand-alone mode <AP>),
DDNS (dynamic domain name service),
UPNP (WIFI used USB interface, plug and play),
NTP (time synchronization support),


The above agreement does not require operating instructions, just understand its meaning on the line,

For ONVIF some of the agreement is mainly used to connect NVR, user name: admin ,password: empty
Port: 5000, 554 ONVIF Version: 2.4.2


RTSP protocol is mainly used for local area network flow, rtsp: // IPadr: 554 / onvif1; port 554
Main stream: rtsp: // IPadr: 554 / onvif1
Times stream: rtsp: // IPadr: 554 / onvif2
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

OEM van welk chinees merk?
Misschien valt er zo wel iets te achterhalen?

Edit:
http://www.escam.cn/product/showproduct ... g=en&id=58 ?

Edit2:
Als het een escam is... https://olav.it/2016/05/06/hacking-an-escam-ip-camera/

Interessant... :-/
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

tb0ne schreef:OEM van welk chinees merk?
Misschien valt er zo wel iets te achterhalen?

Edit:
http://www.escam.cn/product/showproduct ... g=en&id=58 ?

Edit2:
Als het een escam is... https://olav.it/2016/05/06/hacking-an-escam-ip-camera/

Interessant... :-/
Ze trekken idd zeer op escam, ook al gevonden. Enkel de wifi antennes staan niet exact idem als de escams die ik dx.com vond
escam.jpg
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Nog een reden om de internet access van deze dingen te verbieden via firewall, en alles via een cameraserver te laten verlopen:

https://tech.slashdot.org/story/17/07/1 ... to-hackers

Liefst dan een open source camera server waarvan je weet wat ie doet.
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

Het is ondertussen gelukt om ze via ONVIF toe te voegen aan ip cam viewer basic (de app op android, ios zal ik pas in gang steken als alles werkt naar behoren). Het beeld komt netjes door maar de pan/tilt lijkt niet te werken. Is dat iets wat je bekend voorkomt? Of werkte het bij jou direct? Of gebruik je geen app op je gsm daarvoor? :-)
DidierS
Plus Member
Plus Member
Berichten: 200
Lid geworden op: 24 jul 2012, 08:46
Twitter: ON8SD
Locatie: JO11ib
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 25 keer

@ub4b
Al eens gekeken naar het aantal DNS-requests naar *.cloud-links.* van je camera's? Al mijn statistieken worden compleet overspoeld door die domeinen... Ik heb geen instelmogelijkheden genoeg om hem ook voor DNS los te koppelen van mijn netwerk maar ik overweeg om de camera terug internettoegang te geven en hem gewoon op de pppoe-sessie van mijn bbox te steken in plaats van mijn die van mijn eigen router. Als er daar gehacked wordt, blijft het echte netwerk tenminste veilig. En dan komt er toch geen uitbreiding naar de kinderkamer met deze camera's...
xtreambart
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2017, 15:40

Ik vond de source code van de app en ook nog een windows bediening app voor deze camera
Deze link is de besturing via windows: (bij windows 7 heb ik de compatibiliteit-wizard moeten gebruiken anders had ik bij de 2de opstart een crash)
http://maxxter.biz/Repository/9357/ACT- ... 0C3DF9.zip
Deze links is de source code van de android app:
http://maxxter.biz/Repository/9357/ACT- ... 70b5ec.zip

misschien dat dit helpt om deze volledig aan de praat te krijgen met ispy?
ctuxboy
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 sep 2017, 13:29

Heb interesse deze camera te kopen.
Iemand die deze camera heeft aangesloten op een (Qnap) NAS?
Zou deze graag connecteren met mijn NAS (Surveillance Station), of indien dit niet mogelijk is via FTP verbinden met deNAS.

Iemand ervaring hiermee?
denkleine
Plus Member
Plus Member
Berichten: 182
Lid geworden op: 26 feb 2011, 00:05
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 12 keer

Ze hebben het "nieuws" gehaald met hun camertatje.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171005_03114000
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

denkleine schreef:Ze hebben het "nieuws" gehaald met hun camertatje.

http://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20171005_03114000
al een paar duizend comments op haar post:
https://www.facebook.com/rilana.hamer
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb recent een paar Hi3516-gebaseerde camera's (zoals waarschijnlijk 90% van de Chinese IP-camera's) geïnstalleerd met een videoserver. Initieel dacht ik eraan geen wachtwoord in te stellen, want van buitenaf kan je toch niet aan de camera's; enkel naar de videoserver staat een portforward. Tot ik me realiseerde dat die dingen sowieso een tunnel opbouwen naar een cloudserver. Al wat je moet weten om de camera te benaderen is het serienummer van de camera en de username/pw combinatie (standaard admin/niks). Dus zelfs als je denkt: het is toch enkel intern: think again...
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

SpecialK schreef:Tot ik me realiseerde dat die dingen sowieso een tunnel opbouwen naar een cloudserver. Al wat je moet weten om de camera te benaderen is het serienummer van de camera en de username/pw combinatie (standaard admin/niks). Dus zelfs als je denkt: het is toch enkel intern: think again...
Het ergste is dat hun eigen applicatie voor windows niet werkt als de camera's geen internet verbinding hebben. Je zou veronderstellen dat er voor lokale discovery niet meer dan een LAN zonder internet nodig is.

Dus al die dingen maken continu verbinding met een cloud dienst.
GdB
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2017, 12:35
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Dit is blijkbaar één van de weinige plekken waar informatie over deze camera is terug te vinden. Laat ik mijn informatie dan ook maar even hier delen.

Met onderstaand commando op Raspbian/Linux heb ik de pan en tilt aan kunnen passen:

echo "SET_PARAMETER rtsp://[IP_CAM]/onvif1 RTSP/1.0 CSeq: 1 Content-length: strlen(Content-type) Content-type: ptzCmd:UP" > /dev/tcp/[IP_CAM]/554

[IP_CAM] = bv. 192.168.0.5
ptzCmd:UP, kan ook DOWN, LEFT, RIGHT ingevuld worden.

Onder windows heb ik het met PacketSender (gedeelde tussen de quotes van de echo bij invoerveld ASCII invullen), poort 554 kunnen uittesten.

Jammer dat het ding geen snapshot URL heeft.

Ik heb ook verder zitten zoeken en waarschijnlijk, gezien de sourcecode van de software, is het intern gewoon een Yoosee-camera. Zie bijvoorbeeld de FAQ m.b.t. ONVIF-URLS en dergelijke op https://www.yooseecamera.com/faq.html

Mijn camera is een keertje gevallen en toen brak één van de antennes af. De meest rechtse als je de camera van voren ziet. Dit blijkt een loze antenne te zijn. Die andere loopt een grijze draad, maar deze is gewoon helemaal leeg.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ik vraag me af of deze camera's nog verkrijgbaar zijn bij Action. Sinds het incident dat de kranten gehaald heeft, zie ik ze alvast niet meer liggen.

Heb er twee van gekocht.
Gebruikersavatar
MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6044
Lid geworden op: 16 feb 2011, 22:43
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 346 keer

Tis al effe geleden dat ik in de Action ben geweest, maar waarom zouden ze het weghalen?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
ronnyvdb
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2017, 00:12

De Camera is er eentje met een chipset van grain media.

Op onderstaande pagina wordt uitgelegd hoe je de firmware van de camera kan updaten
https://www.hkvstar.com/technology-news ... mware.html

Op deze pagina kan je de handleiding terug vinden van de debug software
https://www.unifore.net/ip-video-survei ... guide.html

Ik kon de lite tool downloaden waarmee ik de firmware van de camera kan flashen.
Alsook de firmware binary kon ik downloaden, de laatste versie lijkt versie 14.00.00.82 te zijn

De camera kan volledig worden getest met officiele ONVIF Device Test Tool 17.01 rev. 1140 (niet publiek verkrijgbaar)

Indien iemand interesse in de bestanden, stuur me een mailtje, ronny.vandenbroeck at telenet
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

MClaeys schreef:Tis al effe geleden dat ik in de Action ben geweest, maar waarom zouden ze het weghalen?
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =3&theater
Action ligt bijna op mijn inkooproute voor voeding, dus ik spring regelmatig binnen, maar heb hem niet meer gezien.
Gisteren in een gigantische vestiging in Knokke, zag hem daar ook niet.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Waar vind ik gelijkaardige camera's die ook met dezelfde app werken?

Heb er nu een weekje remote mee kunnen spelen, o.a. een binnenkat in de gaten houden en de oprit, en de camera is goed genoeg.
Zelfs nummerplaat van buren kunnen lezen die dachten dat ze op onze oprit moesten staan, en de politie gebeld via familie.

Dus camera = geslaagd. Denk er wel aan om een aparte VLAN aan te maken met firwall rules, want de maker van de camera zit eigenlijk binnen op je LAN.
markfrencken
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 sep 2018, 22:45

Ik wil graag iets toevoegen, misschien kan iemand met netwerk skills hier iets mee:

Via wireshark ontdekt dat de action IP cam reageert op UDP pakettennaar poort 8899.
De PC app bijvoorbeeld haalt hiermee de IP adressen van de cams op het subnet op, een UDP bericht naar 255.255.255.255, poort 8899 met als inhoud 0x01.

Andere bytes geven ook reacties van de cam, zoals het serienummer, de naar van je wifi netwerk, en meer.

Ook wordt er vanalles naar china gestuurd bij het opstarten:

naar 47.88.48.191

bijvoorbeeld het volgende:
POST /Users/ThirdLogin.ashx HTTP/1.0\r\n

HTML Form URL Encoded: application/x-www-form-urlencoded
Form item: "Option" = "1"
Form item: "PlatformType" = "2"
Form item: "UnionID" = "3e124b9ed334b4c09939d31b575718cf2a1a7018d1bf3c2009a55641ba6bc8dc"
Form item: "Sign" = "ecd0f71a7c8e2fc077fa23c8353bb25c"
Form item: "User" = "[email protected]"
Form item: "UserPwd" = "e76d15db026549d06ea9d2bb3cf338f8"
Form item: "SessionID2" = "1"
Form item: "AppVersion" = "16777263"
Form item: "AppOS" = "1"
Form item: "AppName" = "CMSClient"
Form item: "Language" = "0x809"
Form item: "ApiVersion" = "1"
Form item: "AppID" = "5d6034b094281b692b68cfb27c1f3615"
Form item: "AppToken" = "729b5347d820cd02566e767600f0a6bb81498877d8e37ac04769b7d00db39d42"
Form item: "PackageName" = "com.co.cms"

misschien kan iemand hier kaas van maken.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

markfrencken schreef:misschien kan iemand hier kaas van maken.
Kaas met gaatjes... misschien kunnen de Chinezen een specifieke reply sturen op de POST zodat de camera start met streamen naar hun servers.

Leuk trouwens dat ze weten welk paswoord jij zoal gebruikt.

Cloud dingen... het blijft een grote pest... gewoon blokkeren die handel !
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Exact dezelfde camera gevonden voor € 30,95 € maar nu met een Gembird ipv Maxxter logo er op:

https://www.cdromland.nl/product/0/1962 ... ingscamera

Voorraad is blijkbaar nog voldoende: bij leverancier: 1614 stuks
Gebruikersavatar
thomasv
Premium Member
Premium Member
Berichten: 549
Lid geworden op: 01 dec 2014, 16:52
Locatie: Regio Gent
Uitgedeelde bedankjes: 34 keer
Bedankt: 52 keer

Enige manier om deze werkende te krijgen met Apple Home(Kit)?
 iPhone 12 Pro / iPad 2021 / Apple TV 4K (2nd Gen) / MBP 2020

⌘ Proximus Internet Maxi Fiber
tb0ne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1020
Lid geworden op: 24 aug 2012, 11:49
Uitgedeelde bedankjes: 27 keer
Bedankt: 85 keer

Op basis van de geposte urls hierboven is de fabrikant blijkbaar http://www.gwell.cc/.
De app van de fabrikant zou dus ook moeten werken: https://www.yooseecamera.com/
En er bestaat een OEM tool om wat meer configuratie te kunnen doen, enkel chinees:
https://support.yooseecamera.com/threads/203/
http://www.gwell.cc/e/action/ShowInfo.p ... =101&id=20

Interessant leesvoer: https://srlabs.de/wp-content/uploads/20 ... _Mirai.pdf
https://support.yooseecamera.com/threads/404/
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

tb0ne schreef:Op basis van de geposte urls hierboven is de fabrikant blijkbaar http://www.gwell.cc/.
De app van de fabrikant zou dus ook moeten werken: https://www.yooseecamera.com/
En er bestaat een OEM tool om wat meer configuratie te kunnen doen, enkel chinees:
https://support.yooseecamera.com/threads/203/
http://www.gwell.cc/e/action/ShowInfo.p ... =101&id=20

Interessant leesvoer: https://srlabs.de/wp-content/uploads/20 ... _Mirai.pdf
https://support.yooseecamera.com/threads/404/
De URL's van al deze chinese pagina's gewoon even door Google Translate halen en je komt al een heel eind
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Larissavm
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 feb 2019, 18:16

Hallo,

Ik heb deze camera ook vanwege vandalisme. Ik heb een sd kaart erin gestopt om opnames te kunnen opslaan.

Echter alleen, zie ik nergens de opnames terug.

Ik heb bijvoorbeeld voor afgelopen nacht via de app ingesteld dat hij van 22.30 tm 7.30 opneemt.

Via de app kan ik geen opnames terug vinden, ik heb de sd kaart in mn telefoon gestopt en daar zie ik wel bestanden maar dat zijn audio bestanden.

Ik begrijp er niets van. Kan iemand mij helpen de bestanden te vinden.

Toevallig is vannacht schade aangericht aan mijn auto dus de opnames zijn zeer belangrijk.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Ondertussen is de 2e voedingsadapter defect van deze camera. Gelukkig gewoon 5V. Waarom steken ze er geen micro USB ingang op, want een 2 ampere 5V USB lader kan je dus ook gebruiken als voeding. Heb dus net nog een kabels omgesoldeerd naar USB.

Ben nu aan het testen met de alarmfunctie die de oprit bewaakt, wat een hels lawaai komt er uit dit ding indien firmware upgraded naar nieuwste versie, en gevoeligheid slider op stand 1, dus van links naar rechts 1 trapje ;)

Ik heb trouwens van dit soort stekkers die in de camera gaan, bij de vleet, gezien deze mee op de strip zitten van voedingen die we uitleveren, maar deze maat gebruiken we dus niet.
GdB
Starter
Starter
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 nov 2017, 12:35
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Eindelijk weer een keer tijd gehad om met deze camera's te spelen. We zijn inmiddels dik 2 jaar verder, dus geen idee of iemand hier nog iets aan heeft :-D

Ik heb een Raspberry Pi (3) opgetuigd met MotionEyeOS. Daarbij had ik wat problemen om beeld te krijgen van de camera's.

De RTSP-URL zoals die hier in dit draadje genoemd wordt, werkte perfect in o.a. VLC, maar op de PI kreeg ik geen beeld.

Door wat te zoeken op internet zag ik dat de RTSP-feed via UDP en TCP doorgestuurd kan worden. Eerst handmatig in de configuratiefiles e.e.a. naar TCP Off gezet (Maxxter blijken UDP stream te leveren).

Daarna zag ik dat de nieuwste versie van MotionEyeOS gewoon bij het toevoegen van de camera deze optie biedt. Kies bij het toevoegen voor netwerkcamera, vul de RTSP-URL in, kies voor netwerkcamera en daarna kies je voor RTSP/UDP camera. Dan werken ze zonder verder instellingen aan te passen.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”