apple login wordt gebruikt

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
browndwarfus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 27 jun 2011, 10:51
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

hoi allen,
weet niet waar ik het precies moest plaatsen, dus deed ik het hier.
kreeg daarnet een berichtje op m'n ipad dat m'n apple id login wordt gebruikt op een pc in de buurt van Antwerpen, dat vond ik vreemd aangezien dat absoluut m'n woonplaats niet is. heb m'n login veranderd. Dan eens opnieuw aangemeld in iTunes en wat zie ik nu, quasi onmiddellijk het bericht op m'n ipad dat de login wordt gebruikt op een pc in de buurt van Antwerpen.
Conclusie 1 : login veranderen was wss niet nodig... maar wat is die vreemde locatie dan?

enige hulp van iemand? of gewoon apple glitch?

grtz
b.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Ze identificeren uw locatie ahv het IP-adres, en dat kan er wel eens een paar steden naast zitten.

Je moet maar eens je eigen IP-adres ingeven op "Try our GeoIP2 Precision service demo" https://www.maxmind.com/en/home
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Antwerpen kan je negeren. Ik woon nabij Brugge en telkens er hier op een iPad ingelogd werd, kreeg ik ook melding dat er in Antwerpen ingelogd wordt. Da's hier al jaren een probleem. No clue waarom zoiets simpel als juiste locatie verkeerd loopt.
CCatalyst schreef:Je moet maar eens je eigen IP-adres ingeven op "Try our GeoIP2 Precision service demo" https://www.maxmind.com/en/home
Deze zegt bij mij mooi 'Bruges'.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

Tomby schreef:Antwerpen kan je negeren. Ik woon nabij Brugge en telkens er hier op een iPad ingelogd werd, kreeg ik ook melding dat er in Antwerpen ingelogd wordt. Da's hier al jaren een probleem. No clue waarom zoiets simpel als juiste locatie verkeerd loopt.
IP geolocatie is redelijk waardeloos als je een precieze locatie wilt. Sommige IP's kunnen aan een groot geografisch gebied toegewezen worden -
Vlaanderen is 1 grote "stad" op dat vlak eigenlijk, te vergelijken met een grote Amerikaanse stad - en IP's veranderen van regio's en het duurt somg erg lang voor de databases mee zijn.

Sommige mensen/bedrijven hechten echter veel te veel waarde aan IP adressen als geolocatie.

Zolang het in Belgie is en niet in de VS of Rusland dat er ingelogd wordt zou ik me niet meteen zorgen maken.
Laatst gewijzigd door CCatalyst 13 jun 2017, 17:45, in totaal 1 gewijzigd.
browndwarfus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 27 jun 2011, 10:51
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

die 2 factor identificatie moet juist voor meer "zekerheid" zorgen maar is eerder het omgekeerde effect :roll:

grt
b.
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8248
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 522 keer
Recent bedankt: 12 keer

browndwarfus schreef:die 2 factor identificatie moet juist voor meer "zekerheid" zorgen maar is eerder het omgekeerde effect :roll:

grt
b.
Als je dat denkt, dan heb je de documentatie niet gelezen vrees ik...

https://support.apple.com/en-us/HT204915
What if I don’t recognize the location shown in my sign in notification?

When you sign in on a new device, you’ll get a notification on your other trusted devices that includes a map showing the approximate location of the new device. This is an approximate location based on the IP address the device is currently using, rather than the exact location of the device. The location shown might reflect the network you're connected to, and not your physical location.
Het is vooral de bedoeling dat je de sign-in attempt weigert als je op dat moment niet aan het inloggen bent. De locatie is daarbij slechts een beperkte vorm van additionele informatie. De kans dat er collisie is tussen jij en een scammer (uit hetzelfde land of met proxy naar hetzelfde land) die tegelijk op exact hetzelfde ogenblik op je account inlogt is wel zeer klein.
Tomby schreef: Deze zegt bij mij mooi 'Bruges'.
Ik heb een statisch IP van Telenet en bij mij zegt hij gewoon "Belgium" zonder meer :-) . Ik weet niet welke db Apple gebruikt voor IP geolocatie, wellicht is het uit hun eigen locationd dat ze het halen.
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

CCatalyst schreef:Je moet maar eens je eigen IP-adres ingeven op "Try our GeoIP2 Precision service demo" https://www.maxmind.com/en/home
Oei. Bij mij zitten ze er toch 60km naast :).
Ik zou op het Muntplein in Brussel wonen...
browndwarfus
Plus Member
Plus Member
Berichten: 170
Lid geworden op: 27 jun 2011, 10:51
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 8 keer

heb ip adres ingevuld en krijg Kortrijk als resultaat.
geen Antwerpen :-)
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

Ik woon in België blijkbaar, en niet in een stad :')
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”