Kickstarter: premium Radio relatief goedkoop

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hallo,

Iets dat ik wil delen voor mogelijke geïnteresseerden;


Kickstarter van Como Audio, bedrijf van Tom DeVesto, stichter van Tivoli Audio die zijn bedrijf verkocht heeft en als hobby opnieuw begonnen is.

Dat zijn radios in een houten kast. FM/DAB+/Internetradio/Bluetooth/etc . Met afstandsbediening en ook een app enzo.

Ik beweer niet dat ze goedkoop zijn maar relatief gezien wel voor premium toestellen als je ziet hoeveel ze normaal kosten op hun website https://www.comoaudio.eu/

En als je in overweging neemt dat dit (schijnbaar/hopelijk) kwaliteit is tegenover de twijfelachtige massaproductie in kunststof, mij leek mij het nog niet zo gek niet. Je hebt zaken die goedkoop zijn en je niet verbaast over bent dat die snel stuk zijn. Dit geeft een andere verwachting.

Ze starte de Kickstarter met enkel de Amico, een draagbaar toestel met ingebouwde accu, mono. Maar gisteren voegde ze een tweede model toe; de Musica , een thuismodel, stereo, met ook een CD-speler.

Het gevolg is dat er nu mensen die een 'Very early bird' versie hadden aan het omschakelen zijn naar de 'Musica' en die 'very early bird' Amico terug heel even beschikbaar komen af en toe.

Als je zo eentje koopt kost het $230 + $75 (= transport, +DAB-upgrade, BTW en douane) = $305 / € 271.
In vergelijking; hun toestel 'Solo', wat min of meer de Amico is zonder ingebouwde batterij, kost €399.
Laatst gewijzigd door WalterB1 26 mei 2017, 11:58, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Bedankt om te posten, ik ben er op ingegaan (wel niet de very early bird, maar gewoon de early bird).
Misschien dat ik nog kan omwisselen als er nog eens beschikbaar komen.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Aanbieding voor een Userbase.be gebruiker;

Ik heb onder mijn eigen naam een Amico 'very early bird' gekocht maar ik heb zojuist onder een alter ego account nog een 'very early bird' kunnen claimen toen die zojuist even vrijkwam.

Die ga ik niet houden. Deze Kickstarter loopt af in 6 dagen.

Als er hier een geïnteresseerde is in een Amico tegen 'very early bird'-voorwaarden - $230 + $75 shipping, belastingen en DAB+ upgrade - laat iets weten.

Dan laat ik die claim los op een afgesproken tijdstip zodat je als userbase.be gebruiker die kan kopen tegen de beste voorwaarden.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Binnenkort ga ik die claim loslaten, wie die wil moet snel zijn.
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Mmm, heb misschien nog wel interesse. Tegen wanneer wil je het zeker weten?
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

bollewolle schreef:Mmm, heb misschien nog wel interesse. Tegen wanneer wil je het zeker weten?

Wel, er is nog wel even de tijd voor;


Ik heb geen interesse om twee van die radio's te kopen. Zolang de Kickstarter loopt kan ik de claim intrekken. Die teller staat nu op 4 dagen. Maar dit is niet eBay, ik ga niet wachten tot er nog een paar uren of minuten over zijn. Ik wil niet wakker worden en ontdekken dat ik twee heb gekocht. Dus zeker nog twee dagen.
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Ik heb dankzij WalterB1 ook zo'n very early bird kunnen bemachtigen, waarvoor mijn oprechte dank!
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nog 55-uren ... de 'very early bird' is nog beschikbaar.

De Amica is een mono-toestel.

Tom DeVesto schreef dat hij zeer waarschijnlijk ook een bijhorende tweede luidspreker gaat uitbrengen voor de Amica tegen een sterk verlaagde prijs voor de Kickstarter backers van de Amica. En dit ergens tegen het einde van het jaar.

Momenteel is er reeds zo'n extra luidspreker voor de Solo. Die extra luidspreker voor de Solo kost gewone prijs 139 euro.

Met de tweede luidspreker heb je eigenlijk een toestel zoals de Duetto, een echte stereo. Er is een enkele kabel nodig om de twee met elkaar te verbinden.

https://www.comoaudio.eu/collections/featured-products
Gebruikersavatar
bollewolle
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 956
Lid geworden op: 16 nov 2007, 12:53
Twitter: bollewolle
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 191 keer
Bedankt: 91 keer

Ik ga met veel spijt toch passen, dus op mij moet je alvast niet wachten met hem vrij te geven.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

vind toch dat je goedkoper hetzelfde kan kopen, mss niet in een echt houten kistje...en als kickstarter...er bestaan er al zoveel van deze radiotoestellen.... meestal valt de ontvangstkwaliteit nogal tegen....benieuwd als dit bij deze beter zou zijn, maar ik ga er toch niet in investeren..
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Gebruikersavatar
WalterB1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2029
Lid geworden op: 22 jan 2010, 18:59
Uitgedeelde bedankjes: 177 keer
Bedankt: 143 keer
Recent bedankt: 1 keer

laroyj schreef:vind toch dat je goedkoper hetzelfde kan kopen, mss niet in een echt houten kistje...en als kickstarter...er bestaan er al zoveel van deze radiotoestellen.... meestal valt de ontvangstkwaliteit nogal tegen....benieuwd als dit bij deze beter zou zijn, maar ik ga er toch niet in investeren..
Ja, ik weet het. Echt goedkoop is het niet. Ik hou wel van radio's, en dit is een toestel waar een bekende naam met veel ervaring achter zit. Geen massaproductie. Ik hoop op kwaliteit.

Ik heb zojuist een Nokia 3310 ontvangen gekocht op eBay die een (zeer slechte) namaak bleek te zijn. Hopelijk loopt het radio-avontuur beter af.

Tegen morgenavond, na het nieuws, ga ik de claim van de 'very early bird' lossen als ik tegen dan geen PM heb ontvangen.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”