Sony TV scherm verliest signaal

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

Na ca 3 jaar zonder enig probleem, heeft mijn Sony Bravia TV afgelopen maand tot 2 keer elk signaal verloren. Dit tegelijkertijd voor dvb-T en dvb-S signalen. TV software en setup bleven niettemin bruikbaar, alsook mijn via HDMI verbonden android TV box!? Eerste gedachte was mijn ingebouwde tuner dewelke mogelijk moest vervangen worden. Gelukkig niet, want de volgende dag was alles weer normaal! Mijn home-netwerk leek dus OK, en ik weet zeker dat Sony geen automatische update aan het pushen was...
Iemand enig idee of gelijkaardige ervaring?
PS: ik heb geen enkel betaal-abo!
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5784
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1771 keer
Recent bedankt: 4 keer

Ik denk eerder richting vochtige antennematerialen die door nachtelijke bevriezing en dagelijkse ontdooiing afgelopen maand sterk zijn geoxideerd.
Je kan de coax buiten losschroeven en kijken of de koperkern dof is. Eventueel kan je de koperkern opschuren tot die opnieuw blinkt. Eventueel vervang je de connectoren buiten ook door nieuwe die 100% waterbestendig zijn.
wied
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6595
Lid geworden op: 28 okt 2011, 15:07
Locatie: 'tstad
Uitgedeelde bedankjes: 343 keer
Bedankt: 273 keer

dank voor snelle reactie :-) Aansluitingen LNB zijn inderdaad belangrijk en moeten de beste zorg krijgen, maar mijn dvb-T antenne is een binnenhuis model en staat op de vensterbank aan de noordzijde van het gebouw!?
Scarlet Loco, FVD/OVH/Tempo Easy, Scarlet Cherry, Netflix, Astra1&2 FTA
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”