VRT videozone en Samsung SmartTV

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Sinds een aantal weken werken de video's op de website van Deredactie.be niet meer in de browser van mijn Samsung SmartTV.
Voordien kon ik die allemaal bekijken, maar nu krijg ik enkel een zwart scherm met kort de melding dat er geen afspeelbare video gevonden werd.
Weet iemand of er iets veranderd is aan het videoformaat bij de VRT of ligt het aan mijn TV / netwerk ?
Op de computer en de iPad blijven de filmpjes normaal zichtbaar.
Gebruikersavatar
cptKangaroo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3064
Lid geworden op: 18 dec 2004, 14:33
Locatie: 053 Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 666 keer
Bedankt: 227 keer

De videoplayer is een tijdje terug inderdaad veranderd. Misschien werkt het bij jouw tv opnieuw vanaf januari want dan wordt deredactie.be omgezet naar vrtnieuws.be en komt er een videodienst bij. Al is dat mogelijk iets te optimistisch want de houdbaarheid van tv software is nu eenmaal beperkt (als de tv producent geen nieuwe firmware voorziet).
janf73
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2017, 21:41

Hier hetzelfde probleem.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Ik heb al een dik half jaar een probleem met Hardware.info ... krijg ook geen video's meer.

Volgens hun uitleg is dit omdat het een https verbinding is... dus ik vermoed dat het te maken heeft met het SHA-1 probleem (en vermoedelijk heeft Samsung geen ondersteuning voor SHA-256).

Gewoon een wilde gok...
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Berichten: 222
Lid geworden op: 21 apr 2007, 11:41
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Hetzelfde probleem treedt op met VRTnu. Ook die video's zijn niet af te spelen op de Samsung.
VRTnu heeft me geantwoord dat de SmartTV's van Samsung geen Flash-player ondersteunen en hierdoor werken de video's niet. De websites worden in de komende maanden uitgefaseerd en hopelijk zou het dan moeten werken.
Anderzijds laten ze me ook weten dat er een app voor de Apple TV in ontwikkeling is voor VRTnu.
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 54 keer

Dat zal dan afhangen van het model, want ik ken iemand met een Samsung bij wie het wel werkt. Ook bij mij geen probleem op een LG, behalve de zandloper die sinds de laatste update van de VRT-speler midden in beeld blijft staan, alhoewel daar ook een oplossing voor is.
Die videospeler wordt regelmatig vernieuwd, dus het is best mogelijk dat het binnenkort opnieuw werkt. Anderzijds kan je ook eens de mobiele site m.deredactie.be proberen, die is lichter om in te laden. 't Maakt soms een verschil.
Alternatief is om video's te downloaden op PC, en dan door te streamen naar de tv. Doe ik bijvoorbeeld met video's van VTM die mijn tv dan weer niet lust.
jorisx
Premium Member
Premium Member
Berichten: 490
Lid geworden op: 31 okt 2010, 11:30
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 43 keer

hier op onze Sony met Android TV wil hij vrtnu ook niet afspelen, video's van VTM dan weer wel...
VRTnu vanop de tablet casten naar de tv gaat dan weer wel (en vind ik ook eenvoudiger navigeren)
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 54 keer

't Zou overigens handig zijn mochten de admins een topic starten/pinnen met een tabel van tv's en de zenders wiens video's binnen hun browser (dus natief) afgespeeld kunnen worden. Dan kan elk zijn ervaringen toevoegen, en kan men snel zien wat werkt op welke tv. En dan gaandeweg bijwerken naarmate er updates komen van zowel website-software als tv-software.

Vb.
TV       | VRT NU | deredactie | Sporza live | VTM Stadion | VTM programma's | Vier | ...?
LG 42LNxxx   | √  |   √  |  √   |   √   |    X   | ? |
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”