Wifi deurbel

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

Hello,

Ik zoek voor mijn studentenhuis een deurbel zonder kabels. Heb al wat rondgekeken, maar van de wifi deurbellen vind ik enkel maar voor 1 persoon en geen meerdere kamers.

Zou minstens 15 verschillende gebruikers (koten) moeten hebben.

Iemand een idee?
Bedankt.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

Zelf maken met Amazon Dash buttons?

Let wel, je zal altijd de zorg hebben dat je om de zoveel tijd batterijen zult moeten vervangen x 15. Dat is bij elke draadloos deurbel zo.
ITnetadmin
userbase crew
userbase crew
Berichten: 8974
Lid geworden op: 28 jan 2012, 18:22
Uitgedeelde bedankjes: 199 keer
Bedankt: 690 keer
Recent bedankt: 2 keer

Klinkt als een leuk arduino/raspi projectje :-)
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

CCatalyst schreef:Zelf maken met Amazon Dash buttons?

Let wel, je zal altijd de zorg hebben dat je om de zoveel tijd batterijen zult moeten vervangen x 15. Dat is bij elke draadloos deurbel zo.
Batterijen is geen probleem. Sommige werken ook op netstroom zag ik.

Die dashbuttons vind ik wel cool idee. Alleen je hebt nog iets nodig om terug te communiceren natuurlijk.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

ITnetadmin schreef:Klinkt als een leuk arduino/raspi projectje :-)
Iedereen mag me altijd een offerte sturen. :-)
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 642
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 78 keer

Ik moest kloppen want de wifi deed het niet

Tof idee, misschien dat ik zelf eens iets probeer volgende maand als ik wat meer tijd heb.
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
Gebruikersavatar
Sinna
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2963
Lid geworden op: 14 nov 2008, 08:22
Twitter: KrSi78
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 286 keer
Bedankt: 202 keer
Recent bedankt: 6 keer
Contacteer:

Als je netstroom kan voorzien, dan kan je evengoed een netwerkkabel voorzien en je deurbel via PoE voeden. Lost het probleem van eventuele slechte bereikbaarheid met WiFi op en het vergeten vervangen van de batterijen.
Computer(k)nul
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Ik heb zelf een Ring doorbell via Wifi, en je kunt meerdere gebruikers tegelijk het beeld van de deurbel laten zien, maar het blijft natuurlijk maar 1 fysieke drukknop. Eentje met meerdere knoppen bestaat volgens mij niet.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

mgo72 schreef:Zou minstens 15 verschillende gebruikers (koten) moeten hebben.
Kan je geen codes instellen voor verschillende bellen ?

Anders zou dit toch ook niet werken indien je buur hetzelfde model had.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

r2504 schreef:
mgo72 schreef:Zou minstens 15 verschillende gebruikers (koten) moeten hebben.
Kan je geen codes instellen voor verschillende bellen ?

Anders zou dit toch ook niet werken indien je buur hetzelfde model had.
Hij connecteert op je eigen WiFi, das hoe ze zich onderscheiden van je buren denk ik.

1 button voor de 15 is niet ideaal. Ook naar privacy toe.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

wimpie3 schreef:Ik heb zelf een Ring doorbell via Wifi, en je kunt meerdere gebruikers tegelijk het beeld van de deurbel laten
Ben je daar tevreden over? Een kameraad heeft er ook zo één en dat werkt volgens hem rampzalig. De melding op de telefoon werkt goed, maar de bellen die in huis staan hebben zo hun eigen wil. Soms werken ze, soms niet. Wifi coverage is niet het probleem.
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

SpecialK schreef:Ben je daar tevreden over? Een kameraad heeft er ook zo één en dat werkt volgens hem rampzalig. De melding op de telefoon werkt goed, maar de bellen die in huis staan hebben zo hun eigen wil. Soms werken ze, soms niet. Wifi coverage is niet het probleem.
De bel in huis werkt 100% van de tijd - ik heb de Ring aangesloten op de bestaande voedingsaansluiting en dat werkt dus altijd. Ik vermoed dat je kamaraad extra bellen heeft aangeschaft via WIFI. Soms komen de meldingen inderdaad niet toe op mijn gsm, en dus ook niet op de extra bellen (geen idee of dit ligt aan het netwerk).

Wat wel eigenaardig is, is de manier waarop je het videobeeld te zien krijgt. Dat gaat via een relay, vermoedelijk om firewall issues te voorkomen. De bel gaat, je gsm start een verbinding op naar hun server, de server vraagt videobeelden op je bel, en stuurt die dan door. Er zit dus onvermijdelijk wat vertraging op. Wil je later kijken wie er aan de deur stond en de video dus terug opvragen, dan heb je een apart abonnement nodig bij Ring (logisch, omdat de videobeelden dus op hun server staan en daar plaats in beslag nemen).

Maar goed, hij werkt prima voor wat het moet dienen, al had ik op iets wat meer openheid gehoopt in de vorm van een API.
SpecialK
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1590
Lid geworden op: 22 mei 2013, 09:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 132 keer
Recent bedankt: 1 keer

Het zijn inderdaad allemaal wifi bellen. Dus hij is niet alleen :)
CCatalyst
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 8268
Lid geworden op: 20 jun 2016, 18:36
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 525 keer
Recent bedankt: 11 keer

mgo72 schreef:
CCatalyst schreef:Zelf maken met Amazon Dash buttons?

Let wel, je zal altijd de zorg hebben dat je om de zoveel tijd batterijen zult moeten vervangen x 15. Dat is bij elke draadloos deurbel zo.
Batterijen is geen probleem. Sommige werken ook op netstroom zag ik.

Die dashbuttons vind ik wel cool idee. Alleen je hebt nog iets nodig om terug te communiceren natuurlijk.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
Voor een studentenhuis is iets om terug te communiceren wel een mooie voorziening, maar niet strikt noodzakelijk denk ik. Maar soit, veel hangt ook af van de buurt/stad, en jij zal wel weten wat nodig is. Met Dash kan je inderdaad zoiets niet realiseren, tenzij je het dan combineert met 1 intercom die je in een gemeenschappelijke ruimte ophangt, en als de bel van een student afgaat moet die dan naar die intercom gaan om op te nemen.

Maar als netstroom wel mogelijk is, bloeit de PoE wereld voor je open zoals hierboven al aangehaald en zou ik ook eerder in die richting zoeken.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

Enige producten die je kan aanbevelen? Als ik Google kom ok op de gekende producten met maar 1 knop

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

CCatalyst schreef:Zelf maken met Amazon Dash buttons?
(compleet offtopic: maar werken die dingen in BE? En dan bedoel ik echte Amazon functie, waspoeder bestellen enzo?)
ooh. shiny.
mgo72
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 888
Lid geworden op: 30 nov 2011, 11:21
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 47 keer
Recent bedankt: 1 keer

Neen. Enkel UK, Duitsland en usa.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

wimpie3 schreef:Ik heb zelf een Ring doorbell via Wifi, en je kunt meerdere gebruikers tegelijk het beeld van de deurbel laten
Dat ding is niet waterdicht, enkel spat water dicht! Eentje al mogen weg gooien
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Ik zou het zelf oplossen met een Arduino Yun, gevoed met een batterij.

Daar kun je makkelijk 15 schakelaartjes op zetten, en elk van die schakelaartjes kan een app aansturen op iemand zijn GSM om een belletje te laten rinkelen. Zo kan iedereen ook zijn bel meenemen op café :-)

Eventueel kun je met een luidspreker en een microfoontje ook een terugspreekfunctie maken, maar of je batterij het dan lang gaat uitzingen is een ander verhaal.

Ik neem aan dat het trekken van een voedingslijn door een buitenmuur niet zo evident is.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Tim.Bracquez schreef:
wimpie3 schreef:Ik heb zelf een Ring doorbell via Wifi, en je kunt meerdere gebruikers tegelijk het beeld van de deurbel laten
Dat ding is niet waterdicht, enkel spat water dicht! Eentje al mogen weg gooien
Oei, ik wou net vragen wat de bevindingen waren, leek me wel tof. :(
ooh. shiny.
wimpie3
Premium Member
Premium Member
Berichten: 491
Lid geworden op: 22 dec 2004, 14:17
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 54 keer

Bij mij hangt de Ring aan een buitenmuur op straat. Geen idee of er echt stortregen op valt - vermoedelijk blijft het beperkt tot wat druppels. Zou me straf lijken als dat al niet kan...
petzl
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 958
Lid geworden op: 07 aug 2010, 23:35
Locatie: Holsbeek - JO20IV
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 83 keer

Denk dat je voor de prijs van de binnen units , best gewoon een VOIP deurbel neemt. welke belt op de GSM van de student.

voor 50 euro / jaar inclusief oproep kosten en abonement ben je dan gesteld, op voorwaarde dat je geen kotnet hebt.
Afbeelding
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

wimpie3 schreef:Bij mij hangt de Ring aan een buitenmuur op straat. Geen idee of er echt stortregen op valt - vermoedelijk blijft het beperkt tot wat druppels. Zou me straf lijken als dat al niet kan...
Vermoedelijk zit je oversteek van je dak ver genoeg dat je muren niet te nat worden, hier geen oversteek bij het vorige huis. Liep gewoon water binnen tot kortsluiting aan toe. Ring gemaild en die lieten weten dat het bedoel is voor onder een afdakje voor je voordeur.

Is trouwens voor USA bedoeld waar de meeste huizen standaar met zo een oversteek voor de deur worden gezet. Ook als je het open haalt zie je waarom het niet waterdicht is. Er is zelfs geen afvoer onder de batterij.. welke gewoon een zwembadje wordt als er water in loopt :)
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

voor een studenhuis zou je wel eens een SIP-parlofoon kunnen plaatsen
https://www.behnke-online.de/download/d ... cs_sip.pdf
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

fvhbrugge schreef:voor een studenhuis zou je wel eens een SIP-parlofoon kunnen plaatsen
https://www.behnke-online.de/download/d ... cs_sip.pdf
En hoe gaat de bezoeker kunnen kiezen wie van de 15 koten hij wil bellen ?

Of kan je dat via het numeriek klavier... en dan aan ieder nummer een SIP nummer hangen ?
fvhbrugge
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1597
Lid geworden op: 23 nov 2008, 20:38
Uitgedeelde bedankjes: 101 keer
Bedankt: 123 keer

voorbeeld vind je hier
https://www.behnke-online.de/download/d ... ruf_dl.pdf
Hierin wordt bijvoorbeeld uiteen gedaan hoe je een Fritzbox moet instellen om te gebruiken als "telefooncentrale" en daar de parlofoon aan te hangen.
Jammer alles ist auf Deutsch
Om iemand op te roepen vorm je een nummer en de Fritzbox verbind je dan met de juiste persoon.


Ik weet ook niet exact hoe alles werkt, maar ik bedacht dat Behnke een zéér goed merk parlofoons is (duur maar degelijk) en heb zo wat informatie opgezocht over IP-parlofoons via Benhke website.


Je kan natuurlijk ook andere merken vinden:
http://www.callandcontrol.com/nl/ip-sip ... l-255.html
http://www.vektro.be/index.php?option=c ... &Itemid=18
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3630
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 105 keer
Bedankt: 150 keer
Contacteer:

Tim.Bracquez schreef:Er is zelfs geen afvoer onder de batterij.. welke gewoon een zwembadje wordt als er water in loopt :)
:eek:

Ok, niet kopen dus... :(
ooh. shiny.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

opgepast met zo'n "sip" deur parlefoon... heb er eentje gekend waarbij ze in de weekends met hele bussen aan de "poort" stonden.... een 0 ervoor zetten en ze konden gratis bellen naar Iran en andere landen...
tot de "voip" factuur beetje de spuigaten uitliep natuurlijk :-)

dat sip account van je "deur" parlefoon best inzake dialrules beperken dat het alleen XXX mag vormen... en dan nog liefst niet de 100/101/102 :-)

maar idd .... een "eenvoudige" sip telefoon aan je voordeur hangen... bij voorkeur met een draadje (stroom/netwerk)...
https://www.aliexpress.com/item/Access- ... .35.qZYH8e deze?

deze laten registreren bij eg "ovh" of een asterisk in de cloud of datacenter...of een lokale "raspberry pi/pbx"

en idd... alle studenten met een IOS/Android een "sip" accountje geven zodat hun "telefoon" rinkelt over 3G/Wifi en ze kunnen communiceren met de persoon aan de deur die hun XX nummer heeft gevormd
AfAX
Premium Member
Premium Member
Berichten: 492
Lid geworden op: 01 dec 2011, 20:01
Uitgedeelde bedankjes: 30 keer
Bedankt: 29 keer

Heb sinds een maand of 2 zelf de opvolger van de RING, de Ring Videodoorbell Pro. Stond er wat sceptisch tegenover, maar valt goed mee. Je kan deze ook beantwoorden met meerdere users op tablet of smartphone die je via de main uitnodigt.
Je kan meerdere wifi deurbellen koppelen die je in de stekker steekt.
Heb het Amerikaanse onderdeel (in Europe werken ze standard met de wifi bellen) voor de oude bel in de hall nabested, maar dit geeft geen voltage als er gebeld wordt, moet hun support nog eens raadplegen.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”