welke gsm anno 2016/17

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5249
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

ik heb nog steeds (naar volle tevredenheid!) de oneplus one, maar natuurlijk begint die wat gedateerd te geraken (is de eerste telefoon sinds smartphones de wereld overnamen dat ik meer dan 2 jaar heb zonder enige klacht)
op specs kan je méér als genoeg opties vinden - de oneplus 3 staat me daarvoor zelfs erg aan (dualsim, nfc, alert slider, amoled scherm, ..)
alleen... IK HAAT FYSIEKE HOME BUTTONS (met een passie, zelfs)

ik heb ervaring met samsung (blergh), huawei (meh), htc (blergh), iphone (van kameraden... not my thing, not at all), lumia's (blergh), ....
met andere woorden: iphone interesseert me niet en de belgische markt van smartphones al evenmin lijkt het zo.
ook qua chineesjes heb ik al wat gehad: jiayu (2 verschillende, niet super), xiaomi (heerlijk met soms wat getwijfel over hun android versie), en oneplus (perfectie)

maar nu...

er is dus blijkbaar geen een deftige telefoon/fabrikant meer te vinden die niet aan het hele 'fysieke homebutton met vingerafdruksensor' meedoet :(
dus als iemand een toestel weet dat minder als 400 euro kost, specs heeft gelijkaardig aan de OP3, en géén fysieke home button, ik ben een en al oor!
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Ik heb die button op de OP3 nog nooit gebruikt en gebruik enkel de navbar op het scherm. Je kan hem via de settings uitschakelen.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5249
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

dat weet ik, maar is niet wat ik zoek (je kan met elke android de fysieke navigatie vervangen door onscreen)

ik ben niet hetgeen persoon dat een deel schermruimte wil opofferen voor buttons, waarbij je dan ook nog eens eventuele risico loopt dat die bevriezen of je scherm niet reageert etc etc.
en zelfs dan zou de fysieke homebutton me nog steeds storen, ik vind het gewoon geen zicht én onpraktisch.
voor het werk zit ik met een samsung en hoe vaak ik al gevloekt heb dat ik elke keer effectief moet drukken en dat verhoogje heb tussen de home en back buttons, bah.

maar het lijkt een trend te zijn dat alle fabrikanten volgen (xiaomi en oneplus begonnen zonder, net zoals oppo ... en allemaal hebben nu enkel telefoons mét button)
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

De nieuwe Nexus?

ps: bij de oneplus 3 moet je niet drukken op de home button die reageert op aanraking net zoals de back en multitask button op Samsungs.
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

Dat men daardoor schermruimte verliest vind ik toch maar zever.
Het gedeelte waar de knop nu zit zou ongeveer even groot zijn moest hij niet aanwezig zijn.
Gebruikersavatar
Splitter
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5249
Lid geworden op: 10 maa 2010, 12:30
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 526 keer
Recent bedankt: 12 keer

lanadekat schreef:De nieuwe Nexus?

ps: bij de oneplus 3 moet je niet drukken op de home button die reageert op aanraking net zoals de back en multitask button op Samsungs.
er is toch nog niets deftigs/definitiefs gekend over de nieuwe nexus? veel speculatie en een paar renders, maar verder?
verder zijn nexus'jes ook niet voorzien van capacitive buttons (google is on-screen fan... sja, dat mag maar ik ben het niet)

de OP3: het is nog steeds geen "glad geheel" maar een knop-uitziend ding, die home button (trouwens ook een nadeel dat de camera wat uitsteekt),
ik snap gewoon niet waarom iedereen ineens apple/samsung nadoet met die knop???
decat schreef:Dat men daardoor schermruimte verliest vind ik toch maar zever.
Het gedeelte waar de knop nu zit zou ongeveer even groot zijn moest hij niet aanwezig zijn.
heu? what?

telefoon mét capacitive buttons en 5.5" scherm => je verliest geen enkele pixel van je scherm + je hebt de buttons continu beschikbaar en nooit in de weg
telefoon zonder capacitive buttons en 5.5" scherm => je verliest pixels (haja, on-screen) + je bent afhankelijk van de software voor je buttons
(en ja, capacitive buttons zijn ook wel afhankelijk van de software... maar toch net iets minder)

het is wél grotendeels een persoonlijke keuze, en een 5.5" scherm die volledig afstapt van capacitive buttons en enkel on-screen KAN kleiner, maar dat is nog steeds iets dat fabrikanten niet vaak doen.
Bij bv de OP3 is het gewoon zo dat die capacitive buttons er zijn (dus dat voordeel van kan kleiner verlies je), én je dus schermruimte kwijt raakt, dus zie ik niet meteen het voordeel van bij de OP3 on-screen navigatie te gebruiken, maar alweer... grotendeels persoonlijke keuze.

ik verkies gewoon zelf capacitive buttons in een geintegreerd geheel (dus niet van die irritante fysieke buttons of zaken die de oppervlakte verstoren zoals die vingerprint rommel)

de oneplus one en de xiaomi mi2a zijn en blijven mijn favorietjes... al is de mi2a tegenwoordig te klein van scherm :)
(ik merk wél trouwens dat samsung's note4 scherm van 5.7 me teveel is, of althans, de grootte/vormgeving van de telefoon)


EDIT: hoeveelheid schermruimte je opoffert met on-screen:
Afbeelding
decat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1656
Lid geworden op: 31 jan 2007, 11:53
Locatie: Brabant
Uitgedeelde bedankjes: 90 keer
Bedankt: 101 keer

ah, nu snap ik het beter. Ik had uw vorige post verkeerd begrepen. :oops:
Dat die onscreen buttons plaats innemen is ergens storend ja. Bij het overschakelen van een Samsung Note 1 > Nexus 5 zat ik ook met dat gevoel, echter is er daar op softwarematig vlak nooit een probleem mee geweest.

Dat er op de OP3 naast die home button nog twee capacitieve buttons zaten was me niet bekend. :lol:
Merci voor de tip, software knoppen zijn nu uitgeschakeld. 8)
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Is niet wat je wil horen, maar de iPhone7 "zou" ook geen fysieke home-knop meer hebben - of toch eentje die fysiek niet meer in te drukken is, ze gebruiken dezelfde techniek als het trackpad op de Macbook 12", als ik hier op klik of force-klik dan geeft de haptic engine me wel het gevoel dat het trackpad "klikt" maar het beweegt geen millimeter. Als hij in November beschikbaar is in België kan ik het je laten zien :)
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1267
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 170 keer

Mijn Lumia 950 heeft geen fysieke buttons hoor, maar 't is natuurlijk geen Android :-D
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”