rainbow stofzuiger

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
bartman
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2125
Lid geworden op: 08 nov 2004, 12:13
Uitgedeelde bedankjes: 12 keer
Bedankt: 27 keer

zijn er hier ook die al eens zo'n verkoper van dergelijke toestellen over de vloer hebben gehad? zijn "demo" duurde van 1830 tot bijna 22:30 en aanvankelijk twijfelden we kopen of niet want kost toch rond 2650 euro, maar dan (wijselijk?) besloten van niet te kopen. Hebben we een unieke kans laten liggen of hebben we toch de juiste beslissing genomen?
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14848
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1043 keer
Recent bedankt: 7 keer

nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Je hebt zo van die stofzuigers waarvan de verkoop exclusief via demonstraties thuis gebeurt. Het Amerikaanse merk Kirby is daar een bekend voorbeeld van. Een familielid van mij heeft vele jaren geleden zo'n stofzuiger gekocht voor honderdduizend frank dacht ik. Het is zeker een goede stofzuiger met veel functies (o.a. tapijtreiniging met speciale shampoo) en hij werkt nog steeds prima, maar al bij al blijft het natuurlijk veel geld. Dit komt deels ook doordat de kostprijs van de demonstraties uiteraard in de verkoopprijs is ingecalculeerd (niet enkel de demonstratie bij jou, maar ook de vele demonstraties bij mensen die het toestel uiteindelijk niet hebben aangekocht).

Verstuurd vanaf mijn Xperia-tablet met Tapatalk
Gebruikersavatar
raf1
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5780
Lid geworden op: 17 nov 2009, 22:39
Uitgedeelde bedankjes: 261 keer
Bedankt: 1770 keer
Recent bedankt: 10 keer

Rainbows zijn steengoed, maar ze gaan ook stuk. Als je na 20 jaar met een versleten motor zit, moet je voor jezelf de rekening eens maken hoeveel Siemens-stofzuigers je had kunnen kopen voor de prijs van 2650 euro.

Je zal dan beseffen dat het businessmodel van Rainbow gebaseerd is op goedgelovigheid van de consument.
10tje
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jun 2017, 14:52

Verschrikkelijk toestel.
Het apparaat wordt véél te duur verkocht.
En dat allemaal met verkooptrucs.
Als je diezelfde trucs doet met een "gewone" stofzuiger, dan bekom je dezelfde resultaten !!!
Doe maar eens de proeven over met je "gewone" stofzuiger: je zal vergelijkbare resultaten hebben.
Na het stofzuigen nog veel werk om het apparaat zuiver te houden.
En vooraleer je kan beginnen met stofzuigen moet je eerst nog water in het toestel doen.
En als je dan denkt, voor 1 keer zal ik het eens niet verversen, want dat deed je gisteren pas, dan is de stank echt niet te harden.
Er zijn twijfels over de gezondheid van het procédé (fijne waterdeeltjes, vermengd met fijne stofdeeltjes zouden terug in de lucht geblazen worden).
Dat zou op zich nog slechter zijn dan gewoon fijn stof. Tegenwoordig heb je al een label voor de stofuitstoot. net als het energielabel.
Zorg er voor dat je een degelijke stofzuiger koopt met een goede score op de stofuitstoot, en dan heb je voor een goeie 200 euro al een héél goed toestel.
Zoals altijd blijkt, trap niet in de huis-aan-huis-verkopen, meestal is hetzelfde op de markt te vinden aan 1/3e van de prijs. :nono:

Als het toestel na 15 of 20 jaar er de brui aan geeft, Dan had je voor hetzelfde geld elke 2 jaar een goed toestel kunnen kopen !!!
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

van een rainbow kan je ieder onderdeeltje nog kopen,zelfs na 15 of 20 jaar, probeer dat maar eens met een gewone plastiek stofzuiger... een beetje techneut kan er zelf aan werken zonder extra kosten... ieder toestel vraagt een beetje onderhoud... je kan de lagers aan de motor smeren, vuil van de borstels hale etc, en nooit problemen mee, maakt enkel een beetje lawaai...
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
kamiel
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 891
Lid geworden op: 18 jun 2012, 19:58
Uitgedeelde bedankjes: 167 keer
Bedankt: 42 keer

Onze Roomba I-Robot is u toch ook al een 5-tal jaar. Ik heb het borsteldek en de accu al vervangen. De borstels en filter vervang ik een paar keer per jaar. Alle onderdelen zijn ook nog steeds zeer gemakkelijk te krijgen... Toen ik het borsteldek heb vervangen kon ik zelfs de verbeterde versie van de opvolger van het toestel monteren. Toestel kostte 430EURO.
Meer dan 2000EURO voor zoiets is toch wel heel erg overdreven hoor! Het mag dan nog heel goed zijn, goede toestellen vind je ook voor 1/4 van die prijs.
Internet: EDPnet VDSL XS met Fritzbox 7360 als modem en router
VOIP: EDPnet (inkomend), Freevoipdeal (uitgaand) via C510IP
GSM: EDPnet (met Xiaomi Redmi)
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2520
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Trouwens, als je een goede stofzuiger zoekt met functies zoals tapijtreiniging, koop je een Numatic George met alle accessoires.
Ik zie ze regelmatig voorbij komen in acties voor 250-270 euro.

Ze gaan ook jaaaaren mee, en werken een pak beter dan de doorsnee consumentenstofzuigers.

(ik heb er zelf geen, maar heb die al in actie gezien en zelf een paar keer geleend van iemand, echt een groot verschil met mijn hudige Philips van 170 euro...)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

nickz schreef:Het Amerikaanse merk Kirby is daar een bekend voorbeeld van.
M'n moeder heeft ook zo'n ding... is er nog altijd super tevreden van en ik denk dat die ook al zekeer 20 jaar oud is.
laroyj
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 19 maa 2011, 08:42
Locatie: TIELT
Uitgedeelde bedankjes: 24 keer
Bedankt: 103 keer

een nieuwe motor voor een rainbow kost +- 300 euro, maar wanneer je het toestel deftig onderhoud , niet van de trap laat donderen gaat hij in principe kwasi nooit stuk, gebruik je hem in een woning met veel honden en katten is het maar normaal dat je er meer onderhoud zal bij hebben.. we hebben hier ook een dyson, vind de rainbow nog een stuk krachtiger....
Internet: Orange vast+4G+Telenet Basic + EDPNET SLA VDSL2 (85/20)
Telefonie: VOIP: EDPNET + Weepee + Cheapconnect + Internetcalls
GSM: Orange Arend60
Tablet: Ipad2/Android
TV: Orange Digt tv-Tv Vlaanderen-Canaal Digitaal-Stievie
Netwerk: Giga Orange/Telenet IPV4-Giga EDPNET SLA IPV4/IPV6-Giga FON-netwerk NanobridgeM5
radiometeor.be
Steven7
Premium Member
Premium Member
Berichten: 576
Lid geworden op: 07 aug 2004, 18:56
Locatie: Veerle
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 36 keer

Zelf geen Rainbow. Ik kom regelmatig in contact met klanten en als ik ik zo een apparaat zie staan vraag ik altijd wat ze ervan vinden. Heb tot nu toe enkel maar positieve reacties gehoord. Qua kwaliteit denk ik wel dat het een goed toestel is. Of je er meer dan 2000 euro wil aan geven moet ieder voor zich uitmaken. Als je het kan betalen, waarom niet. Ik zou er alleszins geen lening voor aangaan.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”