IPad scherm gebarsten: betrouwbare hersteller gezocht

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
Vaganzza
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3220
Lid geworden op: 04 jan 2013, 22:33
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 217 keer
Recent bedankt: 1 keer

De iPad Air van mijn vrouw is gevallen en het ganse glas is gescheurd. Iemand ervaring of weet van een goede hersteldienst (zie het niet zitten om het zelf te doen). Daar ik van de omgeving Antwerpen ben, graag dus ietwat in die buurt.

Via google kwam ik al uit op volgende 2 herstellers:
- http://www.smartreparatie.be/
- http://www.detelefoonreparatiewinkel.be/

Heeft iemand hier al ervaring mee of iemand met een andere suggestie?
Internet & TV: Proximus Flex Fiber 500/500 + TV via  Apple TV
GSM: Hey Telecom 20 GB + 20GB boost

 iPhone 11 64GB SG |  Mac Mini (2020 M1 16GB 1TB SSD) |  Retina MacBook Pro 13" (2017 8GB 128GB SSD) |  iPad Air 5Gen (2022) 64GB blauw |  Apple TV 4K 2022 (2x) | Ubiquiti Unifi: USW-16-POE Gen 2, Cloud Key Plus Gen 2 en 5x UAP-AC-PRO
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2520
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Eigenlijk in 99% van de tijd maakt het echt niet uit waar je het laat maken.
Je kan je laten strikken door zever "we werken enkel met originele Apple onderdelen": nope, het is gewoon Aliexpress :cop:

Ook zal je bijna overal hetzelfde betalen... En da's best veel. Maar goed, als je het zelf niet wilt doen, moet je ervoor betalen ;-)
Als je soms in Nederland komt: daar is het vaak wat goedkoper (en algemeen gezien beter).

Het duurt normaalgezien zo'n half uurtje tot 45 minuten. Dus terwijl je toch even rondhangt wordt je iPad gemaakt.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Wel rekening mee houden dat indien je nog garantie hebt op het toestel deze vervalt wanneer je de herstelling door een niet-geauthoriseerde hersteller laat uitvoeren.

Dat gezegd zijnde, als je naar Apple (of een AASP) gaat gaan die je enkel een omruiling aanbieden van 329 euro, geen herstelling van het scherm.
Gebruikersavatar
serialchiller
Premium Member
Premium Member
Berichten: 606
Lid geworden op: 03 feb 2012, 14:10
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 73 keer
Recent bedankt: 3 keer

ifixers doen alles met 12 maanden garantie, behalve bij vochtschade.
Zijn wel niet de goedkoopste.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Ifixtech.Be
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Effen een oud topic oprakelen.
Vraag me af hoe kieskeurig/veeleisend je mag zijn van herstellingen. Heb zelf ook een Ipad 4 laten herstellen (glas kapot), en heb die teruggekregen met 2 kleine stofjes onder het nieuwe glas. Werkt natuurlijk wat op mijn zenuwen, maar anderzijds natuurlijk pakken beter dan een hoop barsten.
Is het überhaupt mogelijk van herstellingen van het glas te laten doen dat het er echt weer als nieuw uitziet ?
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Tomby schreef:Is het überhaupt mogelijk van herstellingen van het glas te laten doen dat het er echt weer als nieuw uitziet ?
Niet echt. Het zijn sowieso altijd knockoff parts en dat zie je altijd wel in de kwaliteit van het scherm zelf. Meestal heel fletse kleuren of 'vaag' beeld.
Voor die stofjes, tsjah. Ik zou het persoonlijk zo laten. Als ze dat moeten oplossen (als ze het al willen doen), moet je iPad weer open, dus warmgestookt worden, lijm eraf, scherm fixen, en opnieuw vastlijmen. Kans imho te hoog dat er iets anders fout gaat.
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

butskristof schreef:Kans imho te hoog dat er iets anders fout gaat.
Ik dacht nog effen van het niet op te brengen, omdat je nooit weet wie er allemaal meeleest, en ik nog met de hersteller aan het mailen ben...

Helaas was er nog een ander groter probleem. Ik had ook een iPad Mini laten herstellen. Bij mijn weten was de LCD nog intact (heb er nog wat mee gewerkt en geen LCD issues gezien). Na herstelling merk ik echter 2 lichtvlekken in de display en vond ik het beeld nogal gelig. Ik dacht dat het door slechte montage was van het glas. Nu geeft de hersteller toe dat hij, volledig zonder mijn medeweten (dus ook niet aangerekend), het LCD scherm vervangen heeft door een niet-origineel paneel dat hij nog liggen had. Volgens hem was er toch wat schade aan het LCD scherm (slechte lijnen of beeldpunten... al is hij niet specifiek) dat hij pas bij de herstelling ontdekte, en ipv mij te contacteren besliste hij zelf maar om er gratis een panel in te stoppen dat hij nog liggen had :roll: .

Anyway, omdat je het dus hebt over kans dat er iets anders fout gaat... Dit klinkt voor mij toch heel erg dat hij zelf het LCD panel om zeep geholpen heeft tijdens de herstelling. Maar is nog maar de vraag hoe herstellers hiermee om gaan. Waar sta je als consument als een hersteller zegt dat er nog iets anders kapot was (al werd het in mijn geval dus niet aangerekend)...

Trouwens wat mijn vrouw zegt is ook waar: voor hetzelfde geld heeft hij gewoon een werkend LCD scherm uit mijn iPad gehaald dat hij dan later ergens anders kan gebruiken. Feit is dat hij er alleszins niet op gerekend had dat ik een probleem met het scherm zou gemerkt hebben. Wat op zich wel raar is, want het is overduidelijk... dus ter kwader trouw of niet, had hij toch zeker moeten weten dat ik een probleem met het scherm zou zien.
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”