aankopen GPS bij www.chinavasion.com

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
karp_p
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 16 dec 2006, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer

Hey,

Ben aan het overwegen om een GPS met achteruit rijcamera te kopen bij www.chinavasion.com.
Iemand ervaring met deze toestellen van chinavasion? Op de Nederlandse forums prijzen ze het de lucht in of stampen ze het onder de grond.
Dima_2005
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2522
Lid geworden op: 23 jan 2010, 15:45
Uitgedeelde bedankjes: 86 keer
Bedankt: 263 keer

Chinavision, dealextreme, focalprice,... allemaal chinese brol.
Voor een GPS zou ik het toch niet kopen, koop je beter een tomtom :roll:

Oftewel een tablet + een GPS-ontvanger :lol: Dat kan ook
nonkie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 960
Lid geworden op: 12 dec 2007, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 11 keer

Ik heb eens op het net gezocht wat betreft ervaringen, kwaliteit en service.
Het meeste is rommel en heb je iets voor wat betreft garantie dan wordt je van het kastje naar de muur gestuurd.
If you pay peanuts, you get monkeys :-D
Afbeelding
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2401
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 102 keer

Toevallig ook eens zitten kijken op zoek naar een Dashbord camera en via het youtube channel van techmoan ook bij chinavision terecht gekomen maar ik betrouw het zaak je ook niet echt...

Deze (v1000gs) zoek ik
ps: moeten ze in de USA import taksen betalen op dashcams vanuit china/hong kong? Op dvd spelers voor in een auto niet geen idee welke regeling ze daar hebben?
Anders laat ik het naar de usa shippen en dan brengt mijn vriendin het wel mee met de vlieger zonder de overheid hun zakker te vullen.
Edpnet High upload 16/10 + edpnet voip + weepee voip
Belgacom Vdsl 16.5/2
Galys2 + Mobile vikings
Afbeelding

Afbeelding
karp_p
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 16 dec 2006, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer

Probleem is dat je geen TOMTOM's hebt waar je een camera op kan aansluiten.
Er is er wel één in het gamma van MIO spirit 687 maar daar moet je steeds door het hele menu gaan voor de AV ingang te activeren.
En zou eigenlijk één wille die actief wordt als de auto in achteruit gezet gaat.

En zo 2 schermpje zie ik niet direct zitten. En 1200 euro voor een volledig inbouw sys is ook een beetje veel. 't moet niet gratis zijn, maar wel in mijn budget passen :-D
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

....@Dima : niet mee eens : hangt volledig van je eisen en wensen af, en van je eigen kennis en initiatief. Is het foutloos ? Wat is dat wel ?
Nee. Is het rommel ? Echt niet. Ik heb minder ergernissen aan die goedkope Head Units gehad als ik tot vandaag aan de Sony radio van de wagen van mijn vrouw heb, een fabuleus stukje hardware dat na 4 softwareupdates er nog steeds niet in slaagt om iets ingewikkelds als "automatisch juist zetten van de klok" te laten werken zoals het hoort.

Persoonlijke ervaring : 2 "Chinese Head Unit" gekocht, 1x een Erisin 828G 1xDin Motorized front, 1x een Koason 2din fixed display. Beide toestellen werkten onmiddellijk en perfect. Op de Erisin smeet je alle navigatiesoftware behalve Garmin en die slikte alles, de Koason deed wat moeilijk met Tomtom maar dat blijkt bij nogal wat CE machines met 128mb ipv 64mb een probleem te wezen. Mij geen probleem, Tomtom is op CE zo goed als dood en firma's als Nav'n go, Sygic, Navigon en wat-weet-ik-nog allemaal draaien allemaal een stuk beter en met meer mogelijkheden als Tomtom nog kan op een CE-based head unit (en de meeste head units zijn inderdaad nog steeds Win Mo5 of 6 based : er zijn inderdaad Androids, maar die zijn alles behalve stabiel op dit moment, en deze toestellen zijn vaan ook nog een soort rare hybrid waarbij het Panel in een Android 2.2 of 2.3 draait, maar die moet dan interfacen met de head Unit die doodleuk in een Win Mo loopt).

De handleidingen zijn feitelijk het enige "maar". Ze zijn quasi onbestaande en in het "Chenglish" opgesteld, maar iemand met ook maar een minimum aan technische kennis zal zich daar niet door laten tegenhouden : het is niet meer als een WinMo machine met een radio hé. Qua support : ik heb 2 probleempjes gehad met beide machines (eentje met het omdraaien van het beeld tov de achteruitrijcamera ... makkelijk opgelost, stond een beetje verloren en fout vertaalt in die handleiding) en eentje met het niet werken van de bediening aan het stuur (ook éénvoudig opgelost en had eigenlijk niks met de radio te maken maar eerder met de interface die er tussen zat). Heb je twee linkerhanden en breekt het zweet je uit als je een technische manual niet onmiddellijk begrijpt ? Afblijven. Heb je er niks op tegen om een zaterdag namiddag te prullen aan je wagen ? Gewoon doen ! Speciale eisen ? Spreek zo'n Chinees maar eens aan, ongelooflijk hoever die mensen willen gaan om je ter hulp te zijn of jouw radio net ZO uit te leveren zoals JIJ dat wil, en in mijn geval zelfs zonder extra kosten !

GPS ontvangst is uitstekend te noemen. Geen quick-fix helaas, maar ik heb binnen de 20 seconden toch een fix hoor. Bovendien start die GPS altijd al op in de achtergrond als je de radio start : dus als je plots zoiets hebt van "ik moet naar ...." dan is de gps software al lang gestart en kan je gewoon je bestemming ingeven .

Het geluid ... is puur persoonlijk. Voor mij "zeker ok", maar verwacht geen High End kwaliteit : de meeste van deze dingen zijn 4x50Watt en dan heb je het wel gehad. Een subwoofer kan meestal wel aangesloten worden, maar een aparte regeling hiervoor ontbreekt meestal. De beeldkwaliteit is gewoon goed te noemen, en wordt meer beïnvloed door de exacte montage en lichtinval in je wagen als iets anders. Extra functies als TMC, DVB-T, achteruitcamera werken gewoon, geen gezeik daarmee. Over "slecht ontvangst" wordt heel vaak doorgeboomd op forums bij dit soort radio's, maar mijn Erisin was een HEEL pak gevoeliger als de Sony die in de wagen van betere helft zit, of de Blaupunkt in mijn vorige wagen, en dat zonder actieve antenne. Het geluid in de wagen van mijn vrouw is een stuk beter, maar indien mijn goedkoop autootje ook 10 speakers had ipv de 4 die er nu inzitten zou dat verschil ook wel een stuk kleiner zijn.

BT calling (handsfree) : waardeloos tenzij je head unit een externe micro ingang heeft. Maar dat is OOK zo bij de dure merkunits : de ingebouwde micro is meestal maar zo-en-zo. Met externe micro : absolute aanrader.

DVB-T werkt gewoon (dual antenne setup). Geen gezeur. Niet kijken en rijden aub. Levensgevaarlijk.

Dual zone (headrests met ingebouwde schermen) heb ik nooit getest, maar zou moeten werken.

Ik heb het geluid van mijn huidige Koason (kost rond de 300€, inclu DVB-T ontvanger) met dat van een Zenec vergeleken (kost rond de 800€) en eerlijk : dat verschil was onbestaande (getest in dezelfde auto, dus de boxen zijn daar geen bepalende factor geweest). Ja ik ben er zeker van dat een high-end Pioneer er een beter geluid op na zal houden, maar of dat de prijs rechtvaardigen kan is je persoonlijke standpunt. Wat mij betreft is het antwoord daarop een duidelijk "nee".

Qua GPS is het een ook al zo'n soort geloofsoorlog : ik was een Tomtom'er van het eerste uur (Tomtom 2 was mijn eerste, op een Acer N10 PDA, en 9 installatieCD's voor Western Europe, en dat zelfs zonder een "echte" volwaardige grensovergaande navigatie -enkel hoofdwegen ! Waar is de tijd ?-) maar zeker op CE machines heeft Tomtom de boot wat mij betreft zwaar gemist : daar zijn veel handigere, snellere en mooiere programma's voor, en als ik bij pakweg Android ga kijken is Tomtom doodgewoon niet eens aanwezig.

Dus ja : als die Erisin of Koason na een jaar dood gaat, verlies ik 287€ en moet ik een nieuwe kopen. De technisch vergelijkbare Zwitserse Zenec (met een stuk minder mogelijkheden) kost nog steeds 2.5 keer meer en daar had ik dan ook maar 2 jaar garantie op. Een Pioneer die nog een stukje meer kost gaat daar ook eenzelfde probleem hebben.

Dit is trouwens voor mij net hetzelfde als het hele "parkeersensoren" debat : op de wagen van mijn vrouwtje zitten deze sensoren vanuit de fabriek. 450€ Dank u wel mijnheer. Op mijn eigen vorige wagen heb ik deze sensoren zelf inbebouwd : 35€ inclu verzending uit China, en spuitbaar in koetswerkkleur en 3 uurtjes werk tussen "go" en "work". En die dingen werkten een stuk beter als die overgeprijsde lelijke zwarte brobbels die de fabriek wist te steken. Ik heb er trouwens geen meer op mijn huidige wagen : nummerplaathouder met camera erin, breedhoek lens er standaard op, en ik zie veel meer en kan veel beter inschatten wat er precies aan het gebeuren is achter de wagen als met die originele parkeersensoren die er bij de wagen van vrouwlief opzitten. En een stuk veiliger : ik heb namelijk een garage onder het huis : als ik met de auto van mijn vrouw uitrij, zie ik NIKS buiten de blauwe hemel door mijn achterruit of mijn spiegels. Met de achteruitrijcamera die onder een hoek "naar onder kijkt" zie ik OOK de kleine peuter en onoplettende mama die van de verkeerde kant van de weg mijn inrit voorbij komen en is "dode hoek" ook naar de zijkanten geen issue meer.

Your call. Maar ik weet het voor mezelf wel hoor.
karp_p
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 16 dec 2006, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer

@Kaween via welke site heb je ze gekocht?
Ben op zoek naar iets om in een ford galaxy van 2007 te gebruiken. Zit nu alleen navi in met pijltjes.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

In mijn geval rechtstreeks bij Erisin en Koason. Geen gezeik, met tracking number en geen problemen gehad met douane (moet je een beetje geluk mee hebben, en anders kost 'ie je 50€ of zo meer). Gewoon mailen, die mensen antwoorden zelfs op een zaterdagavond in mijn ervaring.

Audiosources brengt ook vrij aardige machines uit, en zowel Koason als Audiosources hebben merk-gebonden modellen die er quasi fabrieks-orgineel uitzien, inclu ondersteuning voor je geluidsbediening aan het stuur, en direct als met de juiste ISO blokken en conversiestekkers erbij. Erisin is meer een "dit past altijd wel" firma, maar optisch zijn de toestellen van Koason of Audiosources vaak perfect afgestemd op de automodellen die ze actief ondersteunen.
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

bvb een snooper of ventura algauw 400 € en meer.

een chineeske via www.alibaba.com 100 € all in.

dus kan er 4 kopen i.P.v 1

nu al een mio gehad na 2,5 jaar reset knop kapot ( de vastlopers he) 400 € koop nen nieuwe als antwoord
nen garmin 200 € miszerie tot en met ....
nen navigon 230 € na 1 jaar vervangen onder garantie door een andere ( alles wat persoonlijk was weg , wel een nieuwe)
1,5 jaar later mini usb kapot , koop maar een nieuwe

ja is nu ne chinees van 100 € met 7" scherm met igo primo 1 , igo my way, igo primo 2 alles op een micro sd kaartje van 16 gig.
alles full europa en meer als gewenst.

het geld voor de kaartupdate's , auto accescoires 12 v kabel , voorruit houder niet meegerekend van mio, garmin , navigon.

de igo's ja torrents mooi iets.

en ja die snooper, ventura is in duitsland verkrijgbaar als arrival (als het toch uit europ moet zijn)
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 27 keer

karp_p schreef:@Kaween via welke site heb je ze gekocht?
Ben op zoek naar iets om in een ford galaxy van 2007 te gebruiken. Zit nu alleen navi in met pijltjes.
Heb onlangs ook m'n Ford galaxy radio vervangen .

gekocht hier : http://www.ebay.com/itm/280842981664?ss ... 1497.l2649 + Canbus decoder

alles vlot verlopen (koop setje trimtools om zonder schade sierstrip te verwijderen) , enkel ontvangst radio kan beter , maar dit heeft volgens mij te maken met adaptor die ik geplaatst heb en minder kwalitiet.
Gebruikersavatar
fryelectro
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1839
Lid geworden op: 14 dec 2005, 11:58
Locatie: 03BOO0
Uitgedeelde bedankjes: 355 keer
Bedankt: 172 keer
Recent bedankt: 3 keer

ziet er wel cool uit, die ford radio:)
Edpnet VDSL XL - 100/35 Fritz!Box 7530
Orange Go Extreme
karp_p
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 16 dec 2006, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer

@helmuteke Van welk jaar is uw galaxy, de mijnen van 2007!

Die radio die je gekocht hebt, was die gemakkelijk te installeren? Waar heb je de GPS en DBV-T antenne geplaatst? Heb schrik voor een slechte ontvangst met hittewerende voorruit + verwarming in voorruit. Heb nu soms al problemen met mijn garage ontvanger dat ik heel dicht bij moet zijn alvorens dat hij pakt!
Hej je ook een achteruitkijk camera?
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... die hittewerende voorvenster zou geen al te groot probleem mogen zijn. Je kan dat zelf ook testen als je een smartphone hebt met GPS erin.

Mijn vrouw's autootje (Ford C-Max) is ook zo'n ding, met voorruitontdooiing. Niks problemen met ontvangst, en dat zowel met een oude Tomtom Go (ook niet 's werelds meest briljantste GPS deel), en al helemaal niet met haar Nokia E71 en dat zonder speciale positionering of wat dan ook.

Bij dit soort radio's zit meestal een GPS "mouse" met een kabel van 3 tot 5 meter met magnetische basis. Zelfs als je voorruit daar opspelers geeft, kan je daar nog alle kanten mee uit. Heb eens ooit zo'n antenne in een Focus onder de mat getrokken (met een trekkabel) en onder één van de achterlampen modules gezet. Bleek achteraf totaal onnodig trouwens : ik ken mensen die die antenne onder de plastic van het dashboard OP de radio zelf geplakt hebben, en dat werkt nog steeds goed.

En yep, dat zijn dus het soort radio's die je bij Koason of Audiosources vastkrijgt, en zonder twijfel zijn er nog ik weet niet hoeveel andere vergelijkbare merken.

Die garageontvanger, is dat toevallig een Chamberlain/LIftmaster die er al een paar jaren op heeft zitten ? Indien ja heeft dat weinig tot niks met je voorruit te maken maar met het shitty ontwerp van de 315/390mhz ontvanger in die Chamberlain gevallen. (die rottdingen verlopen namelijk in frequentierespons over de jaren heen).

Wat achteruitrijcamera betreft : da's waarschijnlijk nog het "moeilijkste". (kuch)

Enkele suggesties :

* voor correcte/automatische werking moet je typisch 2 kabels trekken van de radio tot aan de camera. Eentje is de control-lijn, die de radio automatisch laat omschakelen naar "achteruitzicht" en die aangesloten wordt op de + van je achteruitrijlamp. De andere is (duh) voor het beeld van de camera

* Sommige mensen vinden het griezelig of zien er tegenop om de camerakabel (meestal op/onder de nummerplaat) door de kippende achterklep van de wagen te trekken of zijn gewoon lui (zoals ik). Voor die mensen kan je op Ebay goedkope Videozendertjes kopen a 15€ per set (1 zender, 1 ontvanger). Ik heb bijvoorbeeld bij mijn wagen de voeding van de kamera laten lopen over de geschakelde plus van de achterste ruitenwisser en daar ook de spanning voor de videozender van afgetapt om te vermijden dat ik een kabel door de kabelvoering tussen achterklep en dak moest trekken, en omdat deze over de geschakelde lijn zit, is er geen sluimerverbruik als je de sleutel uit het contact haalt.
De achterruitrijlamp zit vast op de carosserie van de wagen bij mij, dus daar heb ik gewoon een schakellijn naar de radio getrokken onder het tapijt. Voordeel hiervan : geen kabel tussen achterklep en radio moeten trekken, wel beeld, wel automatisch omschakelen, en de mogelijkheid om toch ook handmatig om te schakelen naar achteruitkijken zelfs als de achteruitversnelling niet inligt.

Zoiets kost niks en werkt feiloos.

Good luck and have fun !
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 27 keer

karp_p schreef:@helmuteke Van welk jaar is uw galaxy, de mijnen van 2007!

Die radio die je gekocht hebt, was die gemakkelijk te installeren? Waar heb je de GPS en DBV-T antenne geplaatst? Heb schrik voor een slechte ontvangst met hittewerende voorruit + verwarming in voorruit. Heb nu soms al problemen met mijn garage ontvanger dat ik heel dicht bij moet zijn alvorens dat hij pakt!
Hej je ook een achteruitkijk camera?
de mijne is van 2010 is normaal zelfde binnenmodel zoals die van 2007
was gemakkelijk te installeren mits gebruik van die trim tools , een setje kost 5€ in UK
de gps heb ik aangesloten op de bestande gps antenne heb daarvoor wel een overganstukje moeten laten overkomen
de DVB-t antenne heb ik zo gekableerd dat deze in het kastje zit links van het stuur , wil ik tv kijken zet ik deze dan op het dak ,dit gebeurt niet vaak dat ik tv kijk
karp_p
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 16 dec 2006, 11:56
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 3 keer

@helmuteke: denk niet dat ik deze kan installeren. Mijn radio blok is nu een rechthoek. Mijn Galaxy is van 2007 wa6 model.
helmuteke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 569
Lid geworden op: 08 feb 2010, 15:36
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 27 keer

karp_p schreef:@helmuteke: denk niet dat ik deze kan installeren. Mijn radio blok is nu een rechthoek. Mijn Galaxy is van 2007 wa6 model.
dan lukt het niet . . . maar voor dit model vind je ook zulke radios hoor
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Even oprakelen. Ik heb momenteel een Renault van 2006 zonder GPS enz.
Toen dit topic startte was het best WindowsCE begrijp ik.
Maar nu is het allemaal Android. Koason of Audiosources zijn nogal automerk specifiek. Daar vind ik niet veel.
Erisin heeft verschillende Android versies: 5.0, 6.0, 7.1, 8.0 en normal. Waarom ?
Welke GPS software ? Moet je die zelf installeren ?
Heeft iemand ervaring met een recente Erisin of iets dergelijks ?
Wat met de CAN-bus adapter voor de stuurwielbediening ?
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Gebruikersavatar
heist_175
Moderator
Moderator
Berichten: 14885
Lid geworden op: 07 okt 2010, 09:35
Locatie: Kempen
Uitgedeelde bedankjes: 484 keer
Bedankt: 1054 keer
Recent bedankt: 15 keer

Installeer Waze op uw GSM
Koop een goede GSM houder voor in de auto (bv Brodit)

Altijd up2date kaarten
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Zelfde reactie als Heist. Goedkoop en je hebt je gps altijd bij de hand. Desnoods kan je Waze aanvullen met een betalend systeem zoals Sygic. Is ook niet duur, ik heb iets van een 40 euro betaald en levenslange updates. Mensen gaan het soms veel te ver zoeken. En dat mag je letterlijk nemen in dit geval. Oh ja, en een gsm houder van 5 euro niet vergeten :angel:
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
MarkDM
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1929
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:14
Locatie: Berlare (O-Vl)
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 124 keer
Recent bedankt: 1 keer

Nutteloze reacties. Ik weet dat allemaal wel maar wil ook DAB+, achteruitrijcamera, handsfree, enz.in dat toestel.
Voip: Edpnet/Voiptiger met Linksys SPA3102
Internet: Edpnet Vdsl XL met Fritzbox 7360
TV: Telenet CI+/Digicorder en Astra op Xtrend met Open-Pli
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7918
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer

Misschien een forum zoeken waar je nuttige reacties krijgt?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”