LED TV met COAX Aansluiting

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1265
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

Dag Iedereen,

Mijn ouders zijn aan het verbouwen en kijken uit voor een nieuwe tv. Op dit moment hebben we geen digitale tv daar er niet echt veel televisie gekeken word. Zijn de LED tv's op dit moment wel nog in het bezit van een (ouderwetse) COAX aansluiting zodat we onze Telenet distributie er nog kunnen op aansluiten.

Ik weet dat het "overkill" is van zo'n LED tv te kopen met Full HD zonder dat er digitaal signaal op komt te zitten. Naar de toekomst toe zal men wel het digitale pakket van Telenet/Belgacom aanvragen.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

hangt van het model af, er zijn zeker LED tv's te krijgen met scart aansluiting

bij bepaalde samsung led tv's zit er geen normale scartaansluiting meer op de tv, maar er zit wel een aantal mini stekkers bij met verloopjes naar onder andere scart
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

@Xenne, COAX, niet Scart/Euro-AV.

@Argon: tuurlijk hebben die nog gewoon coax-aansluiting, digitale televisie (en ook de analoge) komt immers nog steeds over coax binnen in het geval van DVB-C en DVB-T. Voor Belgacom-TV spreek je over iets anders, daar geldt dat niet.
Met die nieuwe TV zal je met andere woorden een aantal digitale zenders ook kunnen ontvangen (één HD, Canvas HD, ActuaTV, Arte, ...), ook zonder Set-top-box als de digicorder.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 682 keer
Bedankt: 141 keer

verschoning
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

meon schreef:Met die nieuwe TV zal je met andere woorden een aantal digitale zenders ook kunnen ontvangen (één HD, Canvas HD, ActuaTV, Arte, ...), ook zonder Set-top-box als de digicorder.
Als hij beschikt over een DVB-C tuner tenminste.
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3976
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 410 keer
Bedankt: 100 keer

Mijn ouders hebben ook een LED tv van Samsung en kijken ook nog altijd met de analoge kabel, dit hebben ze een 9-tal maanden gedaan. Deze maand zou er wel verandering in moeten komen want ze gaan digitaal nemen.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1265
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

Bedankt voor jullie antwoorden.

Ben ook nog wat aan het kijken welke tv we juist zouden nemen en ik zie dat Samsung toch nogal in trek is bij de LED tv's he :)
Gebruikersavatar
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer

Ik heb dit weekend m'n Samsung UE32C6800 uitgepakt. Ik stond gewoon perplex van de beeldkwaliteit van het ding. 'k Ben al jaren trouwe Samsung koper en ik heb er nog geen seconde spijt van.
Afbeelding
Gebruikersavatar
iceke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6790
Lid geworden op: 11 jun 2010, 12:58
Uitgedeelde bedankjes: 225 keer
Bedankt: 614 keer
Recent bedankt: 3 keer

Ik lees hier een paar misverstanden, die ik graag zou rechtzetten.

DVB-T = digitaal via de ether (dus antenne binnen of op het dak)
DVB-S = digitaal via satelliet (dus met schotel)
DVB-C = digitaal via de kabel/COAX

Tot hier is er geen probleem en kan je dus een tv kopen met 1 van deze 3 technieken ingebouwd.

De meeste digitale signalen worden echter gecodeerd doorgezonden, waarna je tv die dus moet decoden.
Meestal hebben deze tv's een common interface slot waar je dus een decoder kaart kan insteken van je desbetreffende provider.

DVB-T = de openbare zenders zijn vrij te ontvangen in vlaanderen, later komt telenet(en mischien ook mobistar/tvvlaanderen) met een paar andere zenders(gecodeerd). Hou er rekening mee dat deze techniek niet geschikt is om hoogwaardige hdtv mee te bekijken.
DVB-S = TVvlaanderen heeft een CI kaart die meestal werkt in deze tv's, maar op andere dan weer problemen geeft (dus lees eerst de verschillende forums na voor je hiervoor speciaal een tv gaat kopen)
DVB-C = Telenet die niet toestaat om deze universele techniek te gebruiken.


Conclusie :

In de praktijk heb je toch nog een settopbox nodig en heb je 0% plezier van deze ingebouwde techniek.
Het zelfde geld trouwens ook voor ingebouwde harde schijven enz.
Koop dus geen tv omdat hij een dvb-c of dvb-t tuner heeft!
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

iceke schreef:DVB-T = de openbare zenders zijn vrij te ontvangen in vlaanderen, later komt telenet(en mischien ook mobistar/tvvlaanderen) met een paar andere zenders(gecodeerd). Hou er rekening mee dat deze techniek niet geschikt is om hoogwaardige hdtv mee te bekijken.
DVB-S = TVvlaanderen heeft een CI kaart die meestal werkt in deze tv's, maar op andere dan weer problemen geeft (dus lees eerst de verschillende forums na voor je hiervoor speciaal een tv gaat kopen)
DVB-C = Telenet die niet toestaat om deze universele techniek te gebruiken.
Enkele aanvullingen nog...

DVB-T: heeft wel degelijk de mogelijkheid (technisch gezien) tot HDTV (of men hiervoor de nodige bandbreedte gaat vrijmaken is een andere vraag).
DVB-C: ook bij Telenet zijn een aantal zenders (al is het zeer beperkt) ongecodeerd te bekijken
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”