Nu, vooraleer ik een nieuw rubber ga bestellen, wil ik toch eens horen of hier iemand ervaring heeft en kan bevestigen dat dit wellicht het probleem is. Ik heb het rubber al geïnspecteerd maar kan er eigenlijk niets verkeerd aan zien. Ook ben ik wel geïnteresseerd om te weten hoe het komt (natuurkundig effect) dat normaliter de deur direct zo stevig gesloten is. Dan begrijp ik ook direct of en hoe het kan dat een slecht rubber ervoor zorgt dat de sluiting niet meer goed is.
Alvast dank voor info en suggesties !
EDIT, bij nadere inspectie lijkt het mogelijk inderdaad het rubber te zijn. Aan de beide bovenhoeken zie ik een klein gaatje. Ik kan me echter inbeelden dat die rubber gewoon volledig luchtdicht (en dus met lucht gevuld) hoort te zijn. Ook opvallend momenteel is dat als ik de deur dicht doe, hij echt stevig dicht is, maar enkele minuten later kan ik die toch open doen zonder het handvat te moeten gebruiken.
Fototje, en dit is dus zo in de vier hoeken van het rubber. Vervelend genoeg vind ik geen spare rubbers voor dit model. Zie ook niet hoe ik het zelf kan verwijderen.