Ervaringen met Homey ?

R2D2
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 18 keer
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer

Ervaringen met Homey ?

Berichtdoor R2D2 » 14 Okt 2018, 20:46

Ik ben van plan om een Homey te kopen om één en ander te automatiseren / te besturen / te bewaken thuis.
Homey lijkt compatibel met dingen die ik al heb of die ik nog wil toevoegen. Maar ik ken niemand die hier al ervaringen (+/-) mee heeft.
Is hier iemand die mij dit kan aan- of afraden? Of eventueel alternatieven kent?

MClaeys
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 278 keer
Recent bedankt: 3 keer
Uitgedeelde bedankjes: 306 keer

Re: Ervaringen met Homey ?

Berichtdoor MClaeys » 14 Okt 2018, 20:57

Ik heb het dat wat opgevolgd in het begin toen het nog een kickstarter was. De kickstarter was erg populair en ze hebben ook wel min of meer geleverd wat beloofd was. Er ontbrak nog redelijk veel functionaliteit toen waardoor ik er uiteindelijk geen gekocht heb maar dat is inmiddels wel al even geleden en uit de topics op Tweakers heb ik begrepen dat dit er inmiddels wel allemaal in zit. Het komt een beetje overeen met wat je met Home Assistant kan, maar dan kant en klaar (en vermoedelijk ook wel meer). Aan de hand van bouwblokken kan je dan automatisaties maken.

Conclussie, zelf niet gebruikt maar inmiddels wel al redelijk wat goeds van gelezen.
Alternatief: Home Assistant maar daar is alles zelf uit te zoeken en ondersteuning in te bouwen.
Xbox Live: MClaeys

bruma
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 57 keer
Recent bedankt: 1 keer
Uitgedeelde bedankjes: 38 keer

Berichtdoor bruma » 14 Okt 2018, 21:27

Iobroker kan misschien ook een alternatief zijn gezien de vele ondersteunde connectoren

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

DidierS
Plus Member
Plus Member
Twitter: ON8SD
Bedankt: 5 keer

Berichtdoor DidierS » 4 weken 1 dag 19 uur geleden (15 Okt 2018, 08:48)

Ik ben er uiterst tevreden over. Het eerste idee was om Home Assistent te gebruiken maar omdat ik het ook grafisch "programmeerbaar" wou maken (je weet nooit dat ik doodval en de vrouw er alleen voor komt te staan), ben ik uiteindelijk gezwicht voor Homey. Die gaf voldoende vrijheid voor mij en is ook voor niet-userbasers nog perfect te gebruiken en te configureren / programmeren.

Achteraf gezien nog geen seconde beklaagd. Ik zit nu een half jaar of zo in de experimenteerfase maar alle mogelijke combinaties die ik wou uitproberen zijn ondertussen achter de rug en ik heb eigenlijk niets gevonden dat niet werkte zoals je het zou verwachten. Volgende stap is nu de grote bestelling om ons nieuwe huis in één keer volledig over te zetten op Homey. Dan heb ik nog tot 16 december om alles te configureren en te testen en op 16 december start de verhuis waarbij de eerste stap is om de hele traditionele elektrische installatie om te zetten naar domotica. Daarna pas de meubels en zo ;-).

Terug naar “Elektrische apparaten”