Slimme schakelaar bij Action

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Vanaf vandaag te koop voor 16.95 euro. Kijk bij https://www.action.com/nl-be/nieuw/
Zoek daar op "slimme schakelaar". Tot 99 toestellen bedienen (via de smartphone). Max. vermogen 3680W
Foto zie hierbij
Bijlagen
schakelaar.JPG
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

Kan dit ding ook meten? Of enkel schakelen? En bedienbaar zonder app, bvb webbrowser? API beschikbaar?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik zou zeggen: koop er eentje. Heb je meteen antwoord op al je vragen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

ub4b schreef:Kan dit ding ook meten? Of enkel schakelen? En bedienbaar zonder app, bvb webbrowser? API beschikbaar?
Is dat dan belangrijk... het werkt via smartphone en WIFI... twee dingen die evil zijn volgens jou.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 65 keer
Bedankt: 387 keer

r2504 schreef:
ub4b schreef:Kan dit ding ook meten? Of enkel schakelen? En bedienbaar zonder app, bvb webbrowser? API beschikbaar?
Is dat dan belangrijk... het werkt via smartphone en WIFI... twee dingen die evil zijn volgens jou.
Ad hominem trol
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Nu kan je toch niet anders dan toegeven dat hij een punt heeft?
Als WiFi effectief zo slecht is als je overal beweert, dan ga je toch niet nog een extra straler in huis halen?
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

werkt vrij goed... idd via je wifi geregistreerd in de homewizard cloud
16,95 euro en app voor ipad/android

en voor 7,95 koop je er nog 3 toestellen via 433mhz of2 toestellen voor buiten op 433mhz bij
in de "homewizard lite" app kun je in de store terecht voor nog andere onderdelen zoals verwarmingsknoppen

en ik geloof dat je genoeg tools kunt vinden om dit cloud systeem af te vangen en op je raspberry pi 3 evt te laten eindigen in een domoticz toepassing ofzo?

meten doet het niet
yezzer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 jan 2016, 09:15
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 8 keer

skynetbbs schreef:werkt vrij goed... idd via je wifi geregistreerd in de homewizard cloud
16,95 euro en app voor ipad/android

en voor 7,95 koop je er nog 3 toestellen via 433mhz of2 toestellen voor buiten op 433mhz bij
in de "homewizard lite" app kun je in de store terecht voor nog andere onderdelen zoals verwarmingsknoppen

en ik geloof dat je genoeg tools kunt vinden om dit cloud systeem af te vangen en op je raspberry pi 3 evt te laten eindigen in een domoticz toepassing ofzo?

meten doet het niet
kunnen die 433 mhz toestellen ook als extra dan nog via de HomeWizard Lite app bediend worden (en daar dan eventueel timers opzetten ?)
of heb je optioneel nog een RF bridge nodig?
ik weet natuurlijk dat in de verpakking al een 433mhz handzender zit om ze lokaal te kunnen bedienen
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

het toestel van 16,95 euro doet 433mhz en 2,4ghz

de extra toestellen va, 7,95 euro (3 voor indoor,2 voor outdoor) staan daarmee in verbinding dmv 433mhz en kunnen dan idd bediend worden...

je kunt idd tasks ingeven om iets aan/uit te zetten op een bepaald tijdstip;

meer info hier :
https://www.bol.com/nl/p/smartwares-sma ... 065722754/
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

cadsite schreef:Nu kan je toch niet anders dan toegeven dat hij een punt heeft?
Als WiFi effectief zo slecht is als je overal beweert, dan ga je toch niet nog een extra straler in huis halen?
Dan denk ik dat jullie niet goed lezen. ZONDER app, via webbrowser, API beschikbaar... Er bestaat nog zoiets als een bedraad netwerk... Ik lees niets over WIFI in zijn reactie, integendeel.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik heb dit topic dan wel gestart, maar vergat 1 ding: is deze schakelaar nu interessant of niet?
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
yezzer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 jan 2016, 09:15
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 8 keer

Jack Daniels schreef:Ik heb dit topic dan wel gestart, maar vergat 1 ding: is deze schakelaar nu interessant of niet?
ik vind van wel, maar zou toch voor deze kiezen:
https://www.banggood.com/SONOFF-S20-10A ... mds=search

je kan die immers flashen met bvb de espurna software, lees ik hier: http://tinkerman.cat/s20-smart-socket/

zelf moet ik me daar nog volop over inlezen, maar misschien zijn er wel mensen hier die sonoff producten met succes gebruiken, en zelf al geflasht hebben en in een of andere omgeving draaien bvb Domoticz...
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

yezzer schreef:ik vind van wel, maar zou toch voor deze kiezen:
https://www.banggood.com/SONOFF-S20-10A ... mds=search
Opgelet: die zijn enkel beschikbaar met een Duitse prise. Een Belgische (Franse) stekker met enkel penaarde past daar niet in.

Afbeelding

Die van de Action hebben wel de juiste prise.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Die van Banggood kan trouwens ook maar 2200W aan in tegenstelling tot de 3680W bij Action.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Inderdaad. Action test haar producten ook en stelt nog enige kwaliteitseisen. Van 'Banggood' betwijfel ik dat... Goedkope rommel uit China op 230V aansluiten is altijd een risico, kan in het slechtste geval brand veroorzaken. Op die van de Action zal je normaal ook 2 jaar garantie hebben.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy S7 met Tapatalk
fendtje
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 789
Lid geworden op: 04 jan 2007, 01:06
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 71 keer

nickz schreef:Inderdaad. Action test haar producten ook en stelt nog enige kwaliteitseisen. Van 'Banggood' betwijfel ik dat... Goedkope rommel uit China op 230V aansluiten is altijd een risico, kan in het slechtste geval brand veroorzaken. Op die van de Action zal je normaal ook 2 jaar garantie hebben.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy S7 met Tapatalk
Ja goedkope rommel is brol volgens u
Dezelfde goedkope rommel met waarborg is dan geen brol.
Wat denkt ge van waar dat bijna alles komt in webwinkels of andere juist ja ......
bvb een vonets kost hier algauw een 30 a 40 € , op bvb alibaba, bangood 10 € zou dat een slechtere zijn ?
Natuurlijk altijd wel zien wat ge koopt he.
nickz
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1533
Lid geworden op: 09 dec 2011, 17:55
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 178 keer
Bedankt: 220 keer

Het gaat erom wie deze heeft getest en de kwaliteits- en veiligheidseisen heeft gesteld... Bij de Chinezen zijn die eisen bijzonder laag. Die van Banggood hebben trouwens ook geen CE goedkeuring.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy S7 met Tapatalk
yezzer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 jan 2016, 09:15
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 8 keer

fendtje schreef:
nickz schreef:Inderdaad. Action test haar producten ook en stelt nog enige kwaliteitseisen. Van 'Banggood' betwijfel ik dat... Goedkope rommel uit China op 230V aansluiten is altijd een risico, kan in het slechtste geval brand veroorzaken. Op die van de Action zal je normaal ook 2 jaar garantie hebben.

Verstuurd vanaf mijn Galaxy S7 met Tapatalk
Ja goedkope rommel is brol volgens u
Dezelfde goedkope rommel met waarborg is dan geen brol.
Wat denkt ge van waar dat bijna alles komt in webwinkels of andere juist ja ......
bvb een vonets kost hier algauw een 30 a 40 € , op bvb alibaba, bangood 10 € zou dat een slechtere zijn ?
Natuurlijk altijd wel zien wat ge koopt he.
Ik ben toch eens benieuwd als je na anderhalf jaar met uw slimme schakelaar teruggaat naar Action om een waarborg case te claimen: wettelijk gezien moeten ze u zeker nog kosteloze garantie verlenen, maar uit eigen ervaring weet ik dat, als je in sommige Action filialen met een 'retourtje' komt aanzetten binnen de week na aankoop, ze daar soms wel al dikke problemen over maken hoor. (en dan ga ja natuurlijk naar een ander filiaal waar ze soepeler zijn). Je moet het immers zo bezien: Action= meestal toch ook "made in China", maar dan ter plaatse in België aangekocht...
Let wel, rechtstreeks in China kopen is ook naar waarborg fluiten, maar als je regelmatig terugkerende klant bent, dan doen ze ook niet moeilijk om een 'refund' op poten te zetten, zelfs zonder dat je het dient terug te sturen (wat pokke duur is)
Trouwens, als je de weinige commentaren bekijkt onder het filmpje van de Action slimme schakelaar, dan lijkt de software toch ook nog niet helemaal 'af' te zijn:
Dus ja, Jack Daniels, ik zou zeggen: misschien eentje kopen en als hij jou niet bevalt, toch binnen de week terugbrengen en jouw centen terug vragen.
Trouwens, wat ik er wel handig aan vind, dat is dat ook de 433 mhz stopcontacten via deze slimme schakelaar mee kunnen bestuurd worden. In veel andere gevallen heb je hiervoor een extra optionele RF bridge nodig..
https://www.banggood.com/SONOFF-RF-Brid ... ds=myorder
(die nota bene vol met bug zit, en hier toch nog langs geen kanten aan de praat te krijgen is !)
Laatst gewijzigd door yezzer 16 sep 2017, 12:14, in totaal 1 gewijzigd.
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Nogthans koop ik express in action voor de garantie, electrische tandenborstel na 22 maand terug gedaan. Gewoon zonder vragen geld terug.
Laatst gewijzigd door Tim.Bracquez 16 sep 2017, 12:56, in totaal 1 gewijzigd.
yezzer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 jan 2016, 09:15
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 8 keer

Tim.Bracquez schreef:Nogthans koop ik express in action voor de garantie, electrische brandenborstel na 22 maand terug gedaan. Gewoon zonder vragen geld terug.
juist, ik kan jou zeker geen ongelijk geven, dat doe ik namelijk ook, ook zelfs soms in aldi als er daar zaken zijn die me interesseren en die van de 3-jarige waarborg genieten.
ik zou de thread starter dan ook aanbevelen om zo'n setje te gaan halen en uit te proberen, en hier zijn bevindingen neer te zetten.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tim.Bracquez schreef:...electrische brandenborstel...
Brandt die goed? :angel:
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Vijfkilo
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 16 sep 2017, 10:06

Jack Daniels schreef:
Tim.Bracquez schreef:...electrische brandenborstel...
Brandt die goed? :angel:
Die dient om het onkruid tussen de voegen te verwijderen :beerchug:
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Jack Daniels schreef: Brandt die goed? :angel:
Zucht, zoals je zelf weet zou dit iets te maken kunnen hebben met gsm woordenboek...
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Tim.Bracquez schreef:
Jack Daniels schreef: Brandt die goed? :angel:
Zucht, zoals je zelf weet zou dit iets te maken kunnen hebben met gsm woordenboek...
Vandaar het nut om je tekst, meteen na publicatie, altijd eens na te lezen om er fouten uit te halen. Doe ik ook altijd.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6348
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1285 keer
Bedankt: 485 keer
Recent bedankt: 2 keer

Tim.Bracquez schreef:Zucht, zoals je zelf weet zou dit iets te maken kunnen hebben met gsm woordenboek...
Alsof het woordje brandenborstel couranter is dan tandenborstel. Meer zelfs, nog nooit van een brandenborstel gehoord :).
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ding heeft webinterface. Iemand die toevallig weet welk paswoord en username jeoet invoeren? Twee keer blanco werkt niet.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Admin
Admin
?
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Helaas, lukt niet. Evenmin paswoord en username die je per mail ontvangt om in de app in te loggen.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
yezzer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 jan 2016, 09:15
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 8 keer

Jack Daniels schreef:Helaas, lukt niet. Evenmin paswoord en username die je per mail ontvangt om in de app in te loggen.
kijk eens naar de instructievideo:
http://service.smartwares.eu/nl-nl/prod ... =downloads
volgens ik daaruit begrepen heb, heb je enkel uw username van uw draadloos netwerk nodig + het bijhorend paswoord daarvan om u aan te melden
verder is daar precies wel geen sprake van andere paswoorden...
ik ben wel curieus wat uiteindelijk uw bevindingen zijn, als je het aan de praat krijgt tenminste.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Voor mijn draadloos netwerk gebruik ik enkel een wpa key, nog nooit username gebruikt. Weet zelfs niet waar ik dat moet invoeren. Heb de vraag aan de fabrikant gesteld. Misschien morgen antwoord.
Instructies gevolgd en switch geregistreerd via gratis te downloaden app. Dan taken ingesteld zoals in- en uitschakelen. En dat werkt feilloos. Vrij makkelijk in te stellen die taken maar via smartphone vind ik het onhandig.
Wel 1 opmerking: vandaag gekocht en was 3 euro duurder dan een week geleden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
yezzer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 jan 2016, 09:15
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 8 keer

Jack Daniels schreef:Voor mijn draadloos netwerk gebruik ik enkel een wpa key, nog nooit username gebruikt. Weet zelfs niet waar ik dat moet invoeren. Heb de vraag aan de fabrikant gesteld. Misschien morgen antwoord.
Instructies gevolgd en switch geregistreerd via gratis te downloaden app. Dan taken ingesteld zoals in- en uitschakelen. En dat werkt feilloos. Vrij makkelijk in te stellen die taken maar via smartphone vind ik het onhandig.
Wel 1 opmerking: vandaag gekocht en was 3 euro duurder dan een week geleden.
dan ga je toch even het antwoord moeten afwachten van de fabrikant
wat de prijsverhoging betreft: dat is normaal, die stond namelijk in promotie, en voor zover ik weet lopen de promoties bij Action steeds van de dinsdag t.e.m. de dinsdag erop
je bent er dus helaas één dag te laat om geweest...
het voordeel van die switch is dus dat ook de 433 mhz oplossingen daarmee samen werken, dat lees ik dus ook in de gebruikerscommentaren

"Werkt geweldig! Deze slimme schakelaar in de aanbieding gekocht, samen met een setje "domme" schakelaars. Ik heb ook al mijn KlikAanKlikUit's gekoppeld, dus nu kan ik mijn hele huis met de app bedienen.
De documentatie is gebrekkig, maar voldoende. En op de App zijn ook wel wat verbeter puntjes te benoemen. Maar goed voor deze prijs mag ik niet klagen."
(reactie van een gebruiker)
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Mijn ervaring komt ongeveer overeen met de reactie die je hier overgenomen hebt yezzer.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Antwoord op mijn mail gekregen waarin ik vroeg naar paswoord en username.
"Username en password worden niet meegedeeld aan de eindgebruiker".
En daar sta je dan.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
lanadekat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 918
Lid geworden op: 23 aug 2013, 21:17
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 83 keer

Weekactie is van dinsdag tot dinsdag en zover ik weet is dat 15% korting op elk artikel.
PS: best niet op zaterdag gaan voor de weekactie, de kans bestaat dat de rekken dan leeg zijn.
yezzer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 jan 2016, 09:15
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 8 keer

Jack Daniels schreef:Antwoord op mijn mail gekregen waarin ik vroeg naar paswoord en username.
"Username en password worden niet meegedeeld aan de eindgebruiker".
En daar sta je dan.
Heb je dat wel nodig om de zaak draaiende te krijgen? Als je de link volgt naar het filmpje, dan zie ik dat daar niet aan bod komen.
Voor welke doeleinden heb je die zaken nog expliciet nodig misschien, want voor zover ik het al begrepen had, heb je laten weten dat uw eigen ervaringen ongeveer overeenkomen met hetgeen een andere gebruiker ook ervaart die het setje gekocht had. (vrij tevreden, maar de app/software kan nog verbeterd worden).
In tegenstelling tot de slimme wifi schakelaar van sonoff (http://sonoff.itead.cc/en/products/resi ... s20-socket) heb je hier toch een product dat -behoudens de wifi- bovendien ook nog als extra 433mhz ondersteuning biedt. Bij sonoff heb je daar al de RF bridge voor nodig, ofwel moet je een product uit hun gamma kiezen die én wifi én 433mhz ondersteuning heeft, maar dat is dan niet zo'n slimme schakelaar als in uw concept.
Die sonoff producten daarentegen zijn wel te hacken met andere firmware.
Mocht uw wifi switch uit de Action toch niet voldoen aan uw wensen, dan zou ik hem alsnog terug brengen: als het allemaal goed gaat heb je uw centen terug, zoniet wordt het een tegoedbon voor een volgende aankoop.
Laatst gewijzigd door yezzer 23 sep 2017, 10:15, in totaal 1 gewijzigd.
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Schakelaar doet wat hij moet doen. Paswoord en username was ik gewoon benieuwd naar. Ik ben tevreden.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
yezzer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 jan 2016, 09:15
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 8 keer

Jack Daniels schreef:Schakelaar doet wat hij moet doen. Paswoord en username was ik gewoon benieuwd naar. Ik ben tevreden.
leuk om te lezen en ook goed om weten, veel succes ermee!
Jack Daniels
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 7916
Lid geworden op: 06 jul 2008, 13:51
Locatie: Dendermonde
Uitgedeelde bedankjes: 376 keer
Bedankt: 734 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik moet op mijn woorden terugkomen. Ondanks dat de schakelaar geprogrammeerd staat om elk uur, op het uur, 10 minuten in te schakelen, heb ik savonds gemerkt dat hij inschakelt op een moment dat hij al uitgeschakeld moest zijn. Meteen gekeken naar het schema en alles is juist ingevuld. Alleen houdt de switch op minstens 2 tijdstippen geen rekening met het geprogrammeerde tijdstip. De duur klopt wel denk ik. Wat is dat nu toch? Digitale timers geven er de brui aan om de haverklap en een smart switch kan niet eens inschakelen op het correcte tijdstip.
MacMini M1 - Vu+ Zero - Fritz!Box 7590 AX + OVH VoIP
12x Sunpower 318W zonnepanelen
14x Sunpower 425W zonnepanelen
Huawei Luna2000 batterij 10kW
yezzer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 185
Lid geworden op: 28 jan 2016, 09:15
Uitgedeelde bedankjes: 61 keer
Bedankt: 8 keer

Dat is toch wel jammer, ik dacht dat het toch wel een veelbelovende schakelaar was met de leuke extra 433 mhz.
Maar misschien moet je toch eens kijken i.v.m. uw timers of ze overeenstemmen met de landinstellingen die in uw settings staan.
Ik heb iets in dezelfde trend voor met een (Philips) wifi lamp van Xiaomi: je moet per definitie de app (Mi Home) op de Mainland China server zetten wil deze goed functioneren. Dit geeft dus als gevolg dat, als je uw timers niet incalculeert volgens de locale tijd van de (Chinese) server (dus met 6 uren verschil t.o.v. België) dan werken ze dus niet op het uur dat je wil. M.a.w. als ik bijvoorbeeld de lamp wil laten aangaan om 19u30, dan moet ik in die app de start tijd op 01u30 's nachts zetten. Dat is vervelend natuurlijk, maar eenmaal je dat doorhebt, dan lukt dat wel. Misschien moet je ook eens in die richting gaan zoeken in de settings welke server/landinstellingen je gebruikt.
Gebruikersavatar
JamesEarlGray
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1322
Lid geworden op: 24 aug 2017, 13:04
Uitgedeelde bedankjes: 77 keer
Bedankt: 135 keer

Is het niet 13u30 in België wanneer het in China 19u30 is? De zon gaat toch van oost naar west?
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”