Netgear Arlo cams

Heb je vragen of wil je een ervaring delen over elektrische apparaten? Dat kan hier!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Heeft er iemand ervaring met deze camera's? Deze werken op batterijen die tot 6 maanden meegaan en ook oplaadbaar zijn. Nu vind ik het systeem vrij duur en voor ik deze eventueel ga aankopen wou ik hier eens checken naar eventuele ervaring van iemand met deze camera's. Hier alvast een link : http://www.arlo.com/nl/products/arlo-pro/default.aspx

Of wanneer iemand een ander draadloos systeem kan aanbevelen. Dan hoor ik het ook graag. En met draadloos bedoel ik dan wel Wi-Fi en batterijen als voeding.
Internet via Mobile Vikings
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

jphermans schreef:Deze werken op batterijen die tot 6 maanden meegaan
Als hij af staat of wat... in het ding zit een Cortex A7 (zoals in een aantal smartphones) en het gebruikt WIFI... en dat met een 2440 mAh batterij ?
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

r2504 schreef:
jphermans schreef:Deze werken op batterijen die tot 6 maanden meegaan
Als hij af staat of wat... in het ding zit een Cortex A7 (zoals in een aantal smartphones) en het gebruikt WIFI... en dat met een 2440 mAh batterij ?
Heb nog een ander systeem gevonden die ook draadloos is (naam weet ik niet meer direct) en die beweren ook batterij tot 6 maanden.
Vind het ook lang, daarom mijn vraag hierover. Wil niet elke maand batterijen laden/wisselen.
Internet via Mobile Vikings
FlashBlue
Erelid
Erelid
Berichten: 2114
Lid geworden op: 20 jan 2006, 21:08
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 1022 keer
Bedankt: 296 keer

idd r2504, en ik heb nog nooit zoveel kleine lettertjes op websites en in handleidingen zien staan over batterijduur, als bij deze cams...

Komt erop neer dat ze nergens garanties durven geven over de accuduur, dat het "afhangt van je instellingen", enzomeer.
Ergens in kleine lettertjes gezien dat hun eigen data gebaseerd is op 5m recording per dag.... Voor de rest kom je vooral klachten tegen van mensen die zich bedrogen voelen.

@jphermans: Er bestaat niet zoiets als "een goede wificam" op batterijen. Oftewel s**** de kwaliteit én de batterijlevensduur, oftewel s**** vooral de batterijlevensduur. Wil je er meer mee doen dan als gadget gebruiken, dan zal je bekabeling moeten voorzien, en dan kan je beter voor deftige cams kiezen dan die arlo's.
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

Das een duidelijk antwoord dan. Geen arlo of ander merk op batterijen maar kabels trekken en zorgen voor degelijk gevoede cams. Bedankt voor de info.
Internet via Mobile Vikings
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Ik kan HIKVISION zeker aanraden. Bij Amazon.co.uk zijn deze vrij voordelig te vinden. Gevoed via PoE of via een adapter.

Voorbeelden:



In combinatie met Blue Iris (BlueIrissoftware.com) en een deftige PC is dit een no-brainer voor surveillance. En daarenboven een pak goedkoper en betere kwaliteit dan die Alro.

Oké je moet wel een deftige pc hebben maar dan ben je ook wel baas over je eigen beelden, kan je motion detection beter instellen, kies je hoe lang je de beelden wil bijhouden, kies je kwaliteit, notifications,...
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

jphermans schreef:maar kabels trekken
Je hoeft maar één kabel te trekken... je netwerkkabel (voeding van deftige camera's is via PoE).
Gebruikersavatar
jphermans
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 922
Lid geworden op: 31 aug 2009, 15:28
Locatie: Aalst
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 109 keer

r2504 schreef:
jphermans schreef:maar kabels trekken
Je hoeft maar één kabel te trekken... je netwerkkabel (voeding van deftige camera's is via PoE).
Das juist maar wil meerdere cams plaatsen dus meerdere kabels leggen/trekken. Bedankt voor de info.
In combinatie met Blue Iris (BlueIrissoftware.com) en een deftige PC is dit een no-brainer voor surveillance. En daarenboven een pak goedkoper en betere kwaliteit dan die Alro.

Oké je moet wel een deftige pc hebben maar dan ben je ook wel baas over je eigen beelden, kan je motion detection beter instellen, kies je hoe lang je de beelden wil bijhouden, kies je kwaliteit, notifications,...
Zal deze eens bekijken. Heb een server draaien op esxi waar ik een vm kan aanmaken. Dus daar zal het wel op lopen denk ik.
Internet via Mobile Vikings
Plaats reactie

Terug naar “Elektrische apparaten”