Waze in Zwitserland

Alles over programmeren en development binnen de IT-wereld
Plaats reactie
JrCv
Plus Member
Plus Member
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 nov 2003, 10:56
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 10 keer

Ik had een vraag over het gebruik van Waze in Zwitserland.
Je leest de wildste verhalen van mensen die aan de kant gezet worden en een Coyote in hun koffer hebben en daardoor een monsterboete moeten betalen.
Vorig jaar als ik door Zwitserland reed heb ik Waze maar voor de veiligheid verwijderd van mijn Smartphone want je leest tegenstrijdige berichten op diverse fora.

Maar weet er iemand als Waze toegelaten is, schakelt Waze de functie flitpalen uit wanneer je in Zwitserland rijdt?
Gebruikersavatar
cadsite
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6111
Lid geworden op: 20 jan 2015, 16:10
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 244 keer
Bedankt: 582 keer
Recent bedankt: 8 keer

Frankrijk doet ook moeilijk, maar daar is de functie van flitspaalmelding aangepast naar een melding van een 'zone met snelheidscontrole'.
Blijkbaar is dat daar voldoende.
Zou de ambassade of https://www.myswitzerland.com/nl-be/home.html niet kunnen helpen?
Tim H.
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 759
Lid geworden op: 29 nov 2011, 22:31
Uitgedeelde bedankjes: 15 keer
Bedankt: 38 keer

speedcams zijn uitgezet op WAZE app in Zwitserland.
-etienne-
Plus Member
Plus Member
Berichten: 164
Lid geworden op: 21 aug 2006, 12:19
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 14 keer

Wel oppassen met roaming in Zwitserland, dit land wordt niet gedekt door de EU wetgeving dus niet elke provider biedt gratis roaming aan. Mobile Vikings wel dacht ik. Best eens de kleine lettertjes lezen bij uw provider :wink:
blaatpraat
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1300
Lid geworden op: 10 jan 2014, 12:09
Uitgedeelde bedankjes: 32 keer
Bedankt: 103 keer

^ dat dus. Ik heb maandag na een half uur verbinding een bericht gekregen dat het me 14,57euro/MB kost (gelukkig wist ik dat al op voorhand).

Ook even melden dat ze het voor de EU-inwoners "makkelijk" maken: je kan quasi overal betalen in euro, maar ze vervangen dan het woord "CHF" door "EUR". Een leuke winst van 20% voor de lokale handel hier.

Maar goed, ontopic:
Het lijkt mij dat Waze voldoende inspanningen doet zodat hun app overal gebruikt mag worden.
Zo te lezen hebben ze de flitspalen uitgeschakeld. En als je echt twijfelt, schakel je ze ook nog eens manueel uit.
JrCv
Plus Member
Plus Member
Berichten: 167
Lid geworden op: 12 nov 2003, 10:56
Locatie: Brugge
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 10 keer

-etienne- schreef:Wel oppassen met roaming in Zwitserland, dit land wordt niet gedekt door de EU wetgeving dus niet elke provider biedt gratis roaming aan. Mobile Vikings wel dacht ik. Best eens de kleine lettertjes lezen bij uw provider :wink:
Met Mobile Vikings kun je wel roamen met je bundel, dus dat is geen probleem.

Zal het er deze zomer dan op wagen om Waze te gebruiken in Zwitserland :-)
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2171
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 476 keer
Bedankt: 106 keer

blaatpraat schreef:^ dat dus. Ik heb maandag na een half uur verbinding een bericht gekregen dat het me 14,57euro/MB kost (gelukkig wist ik dat al op voorhand).

Ook even melden dat ze het voor de EU-inwoners "makkelijk" maken: je kan quasi overal betalen in euro, maar ze vervangen dan het woord "CHF" door "EUR". Een leuke winst van 20% voor de lokale handel hier.

Maar goed, ontopic:
Het lijkt mij dat Waze voldoende inspanningen doet zodat hun app overal gebruikt mag worden.
Zo te lezen hebben ze de flitspalen uitgeschakeld. En als je echt twijfelt, schakel je ze ook nog eens manueel uit.
Ook als je elektronisch betaald in Zwitserland: altijd in Zwitserse frank betalen. Anders hanteren ze "hun" wisselkoers ...
Plaats reactie

Terug naar “Development”