Dagelijkse mail met mysql data inhoud

Alles over programmeren en development binnen de IT-wereld
Plaats reactie
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Hallo,

Ik had graag dagelijks een nieuwsbrief verstuurd met het resultaat van enkele MySQL queries. Iemand een idee hoe je dit voor elkaar kan krijgen of iemand die een pakket kent die dit kan realiseren ?

Momenteel kan ik met PHP wel een webpagina maken waar het resultaat van de queries opstaat maar hiermee ben ik niet veel mee. Ik zou dan via iframe moeten die webpagina embedden in de nieuwbrief waardoor dit 1) niet mooi is en 2) niet automatisch ingeladen wordt.

Dan dacht ik ik zal via rss de inhoud van de pagina/post verzenden maar blijkbaar kan dit enkel als de post nieuw is.

Concreet zou ik graag via MailChimp of dergelijke een nieuwsbrief dagelijks verzenden met de output van een Select statement.

Hartelijk dank voor een antwoord.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

Je kan in PHP ook gewoon een tekst opbouwen (dus geen webpagina) en deze verzenden.

Dit schedule je gewoon en klaar is kees.
$to = '[email protected]';
$subject = 'Blablah';
$headers = 'Return-Path: <[email protected]>' . "\r\n" .
'From: Listmanager <[email protected]>' . "\r\n" .
'Reply-To: [email protected]' . "\r\n";
$message = "... op te vullen met je query...";
mail($to, $subject, $message, $headers);
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Je zal een cron job nodig hebben als je er niet zelf elke dag heen wil gaan. Of als je het inbouwt in een druk bezochte website dan kan je de laatste moment van verzending opslaan en telkens checken of je die moment plus een dag overschreden hebt. Succes
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Dan zal ik inderdaad een script moeten schrijven in PHP. Beetje jammer aangezien er een moeilijke integratie is met mailinglijsten. Nu had ik een subscribe-lijst op mijn website staan en werd de nieuwsbrief automatisch gestuurd naar de mensen in deze lijst. Nu zal ik iedere keer deze emailadressen handmatig moeten toevoegen aan het script ? Ook qua design wordt het dan al wat moeilijker...

Niemand een oplossing die ik kan integreren in een newsletter-pakket ? of via Thunderbird?

Bedankt.
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Zitten je mail adressen in je mysql database?
BertG3
Administrator
Administrator
Berichten: 1784
Lid geworden op: 27 okt 2014, 20:46
Uitgedeelde bedankjes: 172 keer
Bedankt: 201 keer

Ja deze zitten inderdaad in de MySQL database.
Ondertussen een scriptje geschreven en het werkt. Nu alleen nog wat designen enzo...
Gebruikersavatar
Goztow
Administrator
Administrator
Berichten: 14441
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1600 keer
Bedankt: 1194 keer
Recent bedankt: 6 keer

Dan kan het niet gemakkelijker dan alles via php te behandelen.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

BertG3 schreef:Beetje jammer aangezien er een moeilijke integratie is met mailinglijsten. Nu had ik een subscribe-lijst op mijn website staan en werd de nieuwsbrief automatisch gestuurd naar de mensen in deze lijst. Nu zal ik iedere keer deze emailadressen handmatig moeten toevoegen aan het script ?
Waarom zou dit moeilijk te integreren zijn... het bovenstaande stukje PHP code mailed gewoon naar mijn mailinglist zodat iedereen die informatie krijgt. Je hoeft dus niet van mailingadressen toe te voegen... dat is gewoon een onderdeel van je mailinglist zelf.
Plaats reactie

Terug naar “Development”