NZBget op NAS

Alles over programmeren en development binnen de IT-wereld
Plaats reactie
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer

Ik ben nieuw in het NAS wereldje en heb mijzelf een tijdje geleden een Zyxel NAS326 aangeschaft. Nu ben ik aan het proberen om nzbget aan de praat te krijgen maar ik zit vast ... Als ik in de appcenter van de NAS nzbget download dan moet ik op een gegeven moment een paswoord en username invullen op een doorgelinkt tabblad (http://192.168.0.156:6789/)... wat is dit?? Moet ik hier admin en dan mijn pw invullen of is dit nog iets anders?
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

Hier moet je je nzbget user en paswoord invullen. Als je niets bij de installatie hebt moeten instellen, is het hoogstwaarschijnlijk nzbget zowel voor user als paswoord.

Dat kan je dan nadien in de settings wijzigen.
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer

dus ik moet eerst nzbget op mijn windows installeren?
Gebruikersavatar
honda4life
Moderator
Moderator
Berichten: 6006
Lid geworden op: 03 jan 2010, 21:42
Locatie: 127.0.0.1
Uitgedeelde bedankjes: 207 keer
Bedankt: 376 keer
Recent bedankt: 2 keer

user is nzbget
pass is tegbzn6789

(zoals je eigenlijk heel gemakkelijk kan terugvinden op het internet, en voor zover ik weet)
✂ – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – – –
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer

honda4life schreef:user is nzbget
pass is tegbzn6789

(zoals je eigenlijk heel gemakkelijk kan terugvinden op het internet, en voor zover ik weet)
Dit is het dus niet.
Gebruikersavatar
mailracer
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3872
Lid geworden op: 23 feb 2010, 21:03
Uitgedeelde bedankjes: 217 keer
Bedankt: 315 keer

TimoLimo schreef:Hier moet je je nzbget user en paswoord invullen. Als je niets bij de installatie hebt moeten instellen, is het hoogstwaarschijnlijk nzbget zowel voor user als paswoord.

Dat kan je dan nadien in de settings wijzigen.
Is het dit dan ?à
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

Een search via google op "Zyxel nzbget" en ik kom uit bij https://kb.zyxel.com/KB/searchArticle!g ... 27&lang=EN
daar staat voor hun app
user:nzbget en pass: 1234

Fiestaboyke, je zal je wat moeten inlezen over hoe het allemaal werkt op je specifieke nas door er wat gericht naar te googlen.
Maar effe korte stapjes:
- je installeert de 'app' nzbget (heb je dus al gedaan!) op je nas
- nzbget draait dan op je NAS, je hoeft niets op een andere pc te installeren
- de interface van nzbget is volledig te benaderen via je browser, namelijk http(s)://(ip-van-je-nas):6789
- als die link hierboven niet verouderd is, kan je dus met nzbget/1234 inloggen in die popup
- newsserver(s) instellen, paswoord wijzigen, enz
- nzbtjes naartoe sturen, manueel of via api's en binnentrekken :)

Cheers!
fiestaboyke
Premium Member
Premium Member
Berichten: 683
Lid geworden op: 21 jun 2008, 19:52
Locatie: Hoevenen
Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
Bedankt: 94 keer

TimoLimo schreef:Een search via google op "Zyxel nzbget" en ik kom uit bij https://kb.zyxel.com/KB/searchArticle!g ... 27&lang=EN
daar staat voor hun app
user:nzbget en pass: 1234
Thanx, dit was em dus :banana: Alleen lukt het precies niet zo goed als mijn normale programma (Sabnzbd) :( Sommige bestanden haalt hij zonder probleem binnen, andere haalt hij dan ook wel binnen maar kan ik niet bekijken (lees : beschadigd?) Zal het wel op de oude manier blijven doen dan. Toch bedankt voor de hulp.
Gebruikersavatar
TimoLimo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 248
Lid geworden op: 03 maa 2010, 20:06
Uitgedeelde bedankjes: 63 keer
Bedankt: 42 keer

Strange.. Ben al... 2 jaar? overgeschakeld van sabnzbd naar nzbget, geen problemen ondervonden (was nog toen sabnzbd geen deftige server priority had).

In de log van nzbget kan je zien of een bestand volledig binnengehaald werd of niet (in principe blijft alles dat incompleet is in de 'intermediate' folder of hoe die ook weer heet staan. Bij mij althans. De 'complete' folder heeft enkel goeie, complete ;) downloads.

Heel af en toe is er een probleempje met obfuscated file names, maar dat is dan meestal met een manuele run van QuickPar/MultiPar op te lossen. Maar dat had sabnzbd vroeger ook bij mij.
Plaats reactie

Terug naar “Development”