VRT-video's rechstreeks in VLC afspelen

Alles over programmeren en development binnen de IT-wereld
Plaats reactie
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 54 keer

Sommigen weten het misschien niet, maar VLC heeft de mogelijkheid om video's af te spelen, enkel en alleen door de URL van een webpagina in te geven. Net zoals downloadsoftware gebruikt VLC hiervoor decryptors ("lua" scripts), die je kan vinden in de %installatiefolder_VLC%/lua/playlist.

Ik heb zelf net een script geschreven om VRT video's in VLC te kunnen openen. De bedoeling hiervan is tweeërlei.
  • * In tweede instantie is het de bedoeling om de VRT-websites toe te voegen aan de browserextensie Open in VLC zodat video's van de VRT vanuit de browser rechtstreeks aan VLC doorgegeven kunnen worden.
Het script is zeer basic, en doet enkel wat nodig is om de URL door te geven, plus de extractie van titel, beschrijving en foto'tje. Dus zonder overtollige foutcontrole, meldingen allerhande of wat dan ook. Het werkt momenteel voor alle VRT-sites, behalve vrtnu.be.

Ik heb voorlopig geen plannen om het verder uit te breiden en te verfijnen (bijv. voor vrtnu.be). Mochten mensen met ervaring het script eens willen nakijken, of verfijnen, laat maar iets weten. Wie het wil gebruiken, moet dit script downloaden en opslaan als vrt.lua in de folder VLC/lua/playlist.
Playlist voor de VRT is hier te vinden.

Edit: versie 1.1, ondersteunt nu ook een.be en canvas.be
Laatst gewijzigd door Gautier 03 apr 2017, 22:38, in totaal 4 gewijzigd.
Gautier
Pro Member
Pro Member
Berichten: 286
Lid geworden op: 31 dec 2012, 17:33
Locatie: Frankrijk / VK
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 54 keer

En met de extensie External Application Button heb ik nu een VLC-knopje aan mijn browser toegevoegd, zodat ik met een klik de video kan doorspelen aan VLC om hem zo af te spelen. 't Is handiger om op m'n tweede scherm te gooien, en het pleegt niet zo'n aanslag op de processor.
Plaats reactie

Terug naar “Development”