Web-app ledenbeheer vereniging

Alles over programmeren en development binnen de IT-wereld
Plaats reactie
sdb
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 maa 2013, 17:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik ben op zoek naar een web applicatie voor eenvoudig ledenbeheer te doen van een vereniging. Zelf hosten behoort tot de mogelijkheid, budget is heel beperkt (liefst iets gratis dus).

Functies:
*Leden beheren, lidmaatschap per jaar.
*Mailinglijst + mailings versturen.
*Eventueel inschrijvingen van events beheren.

https://www.vzwbeheer.be/ is iets wat goed aansluit bij wat het zou moeten kunnen, aan deze hangt echter een maandelijks prijskaartje...
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Afbeelding

:lol:

On topic: ook wel interesse in. Momenteel krijgen we van KLJ nationaal een voor hen ontwikkelde tool (Wall-e) maar zelf vind ik het toch ook niet dat. Momenteel wordt er vooral met een grote Excel-lijst gewerkt maar een degelijk systeem zoals dit zou wel leuk zijn. 15 euro per maand is ook wel boven ons budget. We kunnen eveneens zelf hosten.
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6437
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Een Google+ Circle? De drie puntjes die je aanhaalt zouden daar toch redelijk gemakkelijk moeten te beheren zijn.
Hoogstwaarschijnlijk zal iedereen dan wel een Google+ account moeten hebben/aanmaken.

Ik zou Facebook aanraden, maar dat zal probably wel op niet veel bijval kunnen rekenen.
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
sdb
Starter
Starter
Berichten: 23
Lid geworden op: 14 maa 2013, 17:28
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Ik had eerder gedacht dat er wel ergens een joomla plugin ofzo zou bestaan, maar ik heb die ook nog niet gevonden.
Facebook of google is niet echt mogelijk, leden zijn vaak oudere mensen, bepaalde leden hebben zelf geen mail...
Hoofddoel is het beheer centraal en overzichtelijk te houden voor het bestuur. Nu gebeurd het ook in een xls, maar dit is ook niet ideaal.
Gebruikersavatar
krisken
userbase crew
userbase crew
Berichten: 19763
Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
Twitter: kriskenbe
Locatie: Massemen - 91WET0
Uitgedeelde bedankjes: 1857 keer
Bedankt: 1035 keer

Plaats een advertentie op bvb fiverr of iemand dit wil maken voor je tegen een leuke prijs? Moet doenbaar zijn?

Internet = Orange 150/15Mbps + WirelessBelgië
Telefonie = EDPnet + OVH
GSM = Orange Go Extreme SE + Scarlet Red
TV = TVV App + Netflix + Disney+ + Streamz
Netwerk = Mikrotik + Ubiquiti
Gebruikersavatar
Nob
Erelid
Erelid
Berichten: 3442
Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
Locatie: Belgium, Bever
Uitgedeelde bedankjes: 104 keer
Bedankt: 125 keer

Ik heb het zelf nog niet getest, maar https://www.zenbership.com/ lijkt mij wel wat.
De toenemende haast is een symptoom van de wereld die steeds meer in getallen wordt uitgedrukt.
Gebruikersavatar
xming
Pro Member
Pro Member
Berichten: 434
Lid geworden op: 06 okt 2005, 10:35
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 47 keer

Je kan alrijd een CRM proberen, bvb drupal + civicrm of sugarCRM.
butskristof
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1512
Lid geworden op: 19 dec 2011, 18:42
Locatie: Heist-op-den-Berg
Uitgedeelde bedankjes: 478 keer
Bedankt: 110 keer

Net even gespeeld met SuiteCRM en dat zou inderdaad wel een oplossing kunnen zijn. Lijkt wel vooral gericht op bedrijven (sales, marketing, ...) maar met wat aanpassingen links en rechts misschien wel geschikt.

Die Zenbership heb ik ook even geprobeerd maar kreeg ik niet direct aan de praat.
Paperclip
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2021, 07:58

Je zou het ledenbeheer systeem van Stamhoofd kunnen gebruiken, dat is gratis. Je kan er gemakkelijk e-mails mee versturen en je leden online laten inschrijven. En het werkt ook goed op je smartphone. Wij gebruiken het voor onze scoutsgroep, heel tevreden over. :-D Qua beveiliging en privacy zit het ook erg vernuftig in elkaar doordat het gebruik maakt van end-to-end encryptie + code staat op Github.
Laatst gewijzigd door Paperclip 06 jan 2021, 10:33, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
petrol242
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4368
Lid geworden op: 17 sep 2012, 12:07
Uitgedeelde bedankjes: 85 keer
Bedankt: 260 keer

Voor een kleine VZW hebben wij een wordpress install op eigen domein. Ik kon nog een domein toevoegen op mijn eigen hosting, dus zoveel kosten hebben we daar niet op.
Vanuit die wordpress kunnen heel makkelijk invulformulieren gemaakt worden en is het versturen van een nieuwsbrief een fluitje van een cent.

Ongeacht het platform dat je kiest is het ook belangrijk om een privacybeleid uit te werken en kenbaar te maken gezien de verstrengde GDPR regels.
Paperclip
Starter
Starter
Berichten: 5
Lid geworden op: 06 jan 2021, 07:58

Het is inderdaad belangrijk dat je privacyvoorwaarden in orde is
Plaats reactie

Terug naar “Development”