Chrome en Backspace toets

Alles over programmeren en development binnen de IT-wereld
Plaats reactie
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1265
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

Hallo,

Ik ben een Chrome gebruiker en zonder echt bij stil te staan gebruik ik nogal veel de backspace toets op het toetsenbord. Een weekje geleden stopte dit plots met werken op mijn prive computer. Ik had er nog niet echt achter gezocht wat de oorzaak was, maar dacht aan één of andere windows update ofzo.

Vandaag heb ik echter krak hetzelfde voor op mijn bedrijfslaptop. Na een kleine zoektocht lijkt Google de backspace functie in Chrome uitgeschakeld te hebben. Zie hier voor meer info: https://productforums.google.com/forum/ ... 26wj5qjsG8

Men (Google) heeft wel een extensie (te belachelijk voor woorden, maar kom) gemaakt met als naam "Go Back With Backspace" die te vinden is in hun Webstore. Eens dit geïnstalleerd werkt de Backspace toets terug.

Zo, gewoon even ter info dus voor mensen die misschien hetzelfde problemen ondervinden... :-)
Tomby
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 6350
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:36
Uitgedeelde bedankjes: 1287 keer
Bedankt: 486 keer
Recent bedankt: 2 keer

Blijkbaar hebben ze het vervangen door ALT+BACKSPACE. Je krijgt die melding te zien als je 2x op BACKSPACE drukt.
Argon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1265
Lid geworden op: 21 mei 2007, 22:26
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 49 keer

Klopt, maar dat vind ik dan weer wat irritanter. In plaats van 1 toets in te drukken zijn het er weeral 2. Zal wel persoonlijk zijn, maar vind de gewone backspace makkelijker :-)
Gebruikersavatar
JoskeVermeulen
Premium Member
Premium Member
Berichten: 642
Lid geworden op: 22 aug 2012, 02:04
Locatie: Liedekerke
Uitgedeelde bedankjes: 64 keer
Bedankt: 78 keer

Ik heb het ook al eerder opgemerkt dat die melding er komt maar als ik die toetsencombinatie indruk gebeurt er niets. :?
:troosten:
TV: Afbeelding
ISP: Afbeelding
Tel.: Afbeelding
Gebruikersavatar
LighScan
Member
Member
Berichten: 71
Lid geworden op: 16 jul 2011, 13:12
Uitgedeelde bedankjes: 23 keer
Bedankt: 5 keer

Ik vind het wel een vooruitgang, maar natuurlijk heb ik wel makkelijk praten (mouse-gesture op touchpad voor 'back').

Met die backspace toets had ik soms wel eens voor dat die plots een pagina terugging, terwijl ik tekst probeerde te corrigeren. Als je dan even buiten het tekstkader sprong om 1 of andere mysterieuze reden, had je het 'vlaggen'.
mobilevikings
Verified Account
Verified Account
Berichten: 7
Lid geworden op: 17 aug 2016, 10:57
Twitter: mobilevikingsBE
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 16 keer

JoskeVermeulen schreef:Ik heb het ook al eerder opgemerkt dat die melding er komt maar als ik die toetsencombinatie indruk gebeurt er niets. :?
Ik denk dat het pijltje niet slaat op 'backspace' induwen, maar gewoon de pijltjestoets. Op die manier werkt het toch op mijn Mac.
CMD + <- of CMD + ->
Gebruikersavatar
selder
Moderator
Moderator
Berichten: 6438
Lid geworden op: 29 jun 2005, 20:25
Locatie: Tienen
Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
Bedankt: 736 keer

Backspace in Safari op OS X doet ook niets tenzij je dit uitvoert: defaults write com.apple.Safari com.apple.Safari.ContentPageGroupIdentifier.WebKit2BackspaceKeyNavigationEnabled -bool YES
Fractal Design North • 13900KS • Asus ROG Ryuo III 240mm • Asus Z790-E • Z5 7800 c34 64GB RGB • nVidia RTX4090FE • Samsung 990 PRO 2TB • Asus ROG Swift PG42UQ 42” OLED 138Hz
Gebruikersavatar
jaker
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 985
Lid geworden op: 20 sep 2010, 21:51
Locatie: Meerhout
Uitgedeelde bedankjes: 270 keer
Bedankt: 88 keer

LighScan schreef:Ik vind het wel een vooruitgang, maar natuurlijk heb ik wel makkelijk praten (mouse-gesture op touchpad voor 'back').

Met die backspace toets had ik soms wel eens voor dat die plots een pagina terugging, terwijl ik tekst probeerde te corrigeren. Als je dan even buiten het tekstkader sprong om 1 of andere mysterieuze reden, had je het 'vlaggen'.
Ik ben ook blij met deze wijziging. Het is net bij het online invullen van een formulier of zoiets dergelijk dat je soms de backspace gebruikt om een fout te verbeteren en ... Hop, terug naar vorige pagina en je kan weer helemaal opnieuw beginnen om je formulier in te vullen. Ergelijk!! :evil:
Internet/TV: All-Internet TN + TV Vlaanderen
Router: Netgear R7000 met FreshTomato
Mobiel: Proximus / Samsung Galaxy S23
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2970
Lid geworden op: 23 apr 2008, 20:36
Uitgedeelde bedankjes: 165 keer
Bedankt: 266 keer
Recent bedankt: 1 keer

Zouden ze dan niet beter blokkeren dat je met backspace naar het vorige formulier teruggaat :roll:
Gebruikersavatar
seagull
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1974
Lid geworden op: 23 nov 2006, 08:55
Twitter: WimVerlinden
Locatie: Kortenberg
Uitgedeelde bedankjes: 52 keer
Bedankt: 102 keer
Recent bedankt: 1 keer

Ik gebruik de forward en back knoppen aan de zijkant van mijn Logitech MX Master muis. :-D
Business Fibernet 300 plus met Speedboost 1G Business- Proximus Internet Maxi fixed IP (failover)
Business Mobile Flex + (smartphone) & Business Mobile Flex (Mifi router) - 3CX/Teams Direct Routing - Proximus TV
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16729
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 574 keer
Bedankt: 770 keer

mobilevikings schreef:Ik denk dat het pijltje niet slaat op 'backspace' induwen, maar gewoon de pijltjestoets. Op die manier werkt het toch op mijn Mac.
CMD + <- of CMD + ->
En voor de Windows-mensen: ALT + ⬅️ of ➡️
Tim.Bracquez
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3202
Lid geworden op: 05 dec 2010, 15:09
Bedankt: 450 keer

Plaats reactie

Terug naar “Development”